Отговори
# 195
  • Мнения: 6 395
Приемам забележката. Извинявам се.

Не е заради теб.

# 196
  • софия
  • Мнения: 5 148
Приемам забележката. Извинявам се.

Не е заради теб.
Абе и аз съм в кюпа на мътещите...

# 197
  • Мнения: 1 314
Пак аз Simple Smile Явно има да се търси и прочете материал колкото за още едно висше по темата, дерзая, но имам да питам, ако е удобно...

Много търсих, но не мога да намеря има ли някъде точна информация какви са изискванията към възможностите на децата за ПУК и 1ви клас; за приемните изпити? Вече писах, че на градината ни не мога да разчитам за насоки и започвам ориентацията сама. Накупила съм книжки със “задачки”, действаме, но ми се иска да знам на какво трябва да наблегна.

От друга страна - ако не успеем за училище с ПУК, ще търся нова градина за подготвителна група, можете ли да ме насочите към добрите за целта?

От трета - как се ориентира човек към конкретно частно училище? Ясно, че има класации, суперлативи се сипят от сайтовете на училищата, а в интернет мненията са много различни и се изгубвам в тоновете инфо.
Моите лични желания са детето да е спокойно, да учи, но с желание, а не под напрежение за оценки, много държа на английски и спорт.
Районът ще е идеално да е в южните квартали, но мога да направя компромис. Кое училище покрива тези критерии? Имам опасения, че след като рейтингът им се формира според оценките от изпитите, ще пресират прекалено децата, за да изкарат висок успех там на всяка цена. Или греша?

И последно. За BRITANICA Park School дали може да се каже нещо вече?

Голямо благодаря и се извинявам за многото питане.

# 198
  • София
  • Мнения: 62 595
официално никой не ги е формулирал тези изисквания. "Нищо по-различно от подготовката в градината" е крилатата фраза, която на практика нищо не означава. Търсиш начин и се подготвяш.

# 199
  • София
  • Мнения: 10 825
Gaggi, по принцип по това време на годината приемната кампания на повечето цастни училища вече е приключила. Поради по-особената ситуация и вероятността част от родителите да преосмислят избора на училище може би не е лош вариант да прозвъните избрани училища и да проверите дали все пак нямат все още свободни места и възможности за кандидатстване.
Относно изискванията за умения за ПУК и за първи клас е добре да даде насоки някой с по-скорошен опит, защото нещата са динамични и моята информация вече не е съвсем актуална. Все пак за ПУК аз бих занимавала детето си с лабиринти, сравняване на групи обекти (по-малко, по-голямо), оцветяване, определяне на начален и краян звук в думата

# 200
  • Мнения: 1 314
Да, благодаря ви.
Интересувала съм се до сега от училищната система в Англия и там има съвсем точни указания какво “трябва да може” дете на тази и тази възраст. Затова си мислех, че и тук го има, а аз не го намирам. Така обаче става много абстрактно Sad

# 201
  • Мнения: 6 395
Бих ти предложила да хванеш една система Моливко. Много подробно ще те ориентира какво се иска в 3-та група. И бих купила за 4-та, поне първата половина от материала също бих минала.

# 202
  • София
  • Мнения: 10 825
То и тук има указания... обаче когато за едно място се състезават 5-10 деца трябва пък да има някакъв начин за отсяване на кандидатите и изискванията се завишават. По-непопулярните училища приемат всички кандидати, при останалите има конкуренция и подбор.

# 203
  • Мнения: 1 314
Бих ти предложила да хванеш една система Моливко. Много подробно ще те ориентира какво се иска в 3-та група. И бих купила за 4-та, поне първата половина от материала също бих минала.

Благодаря;
Системата на Моливко по-добра ли е от другите? В градината се подготвят по Златно Ключе (https://www.e-uchebnici.com/open_access/3gr.html)

# 204
  • София
  • Мнения: 16 338
Според мен, има разлика между профилирано и професионално училище, но и от двете трудно се получава класически тип гимназия.
А какво е класически тип гимназия?
Немският Gymnasium например.
Доколкото ми е известно и немският Gymnasium е с профилирано обучение и след 10-ти клас изучават основно профилиращи предмети /както вече е и при нас/, така че продължавам да не те разбирам.
Да виждаш профили (или ПРОФИЛИРАЩИ предмети) някъде тук:
https://www.schule-schloss-salem.de/en/living-and-learning/years-10plus-11-12
?
Ето още едно немско частно училище /Gymnasium/. Да виждаш профили някъде тук
https://www.birklehof.de/
?
Тъй като не съм се интересувала подробно от немските училища, пак повтарям, до колкото знам /може би Русалка ще се включи с по-подробна информация/, гимназиалното обучение там се осъществява, като децата избират между 3 вида учебни програми: хуманитарни и социални науки, математика и естествени науки, музика и чужди езици. Гимназиите предлагат по една или две от тези учебни програми, като освен съответната учебна програма, децата избират поне 2 предмета, които изучават интензивно/специализирано/задълбочено, а останалите - стандартно. Това, Ежко, за мен е профилирано обучение. Какво ти разбираш под профилирано обучение, дори не смея да гадая. Профилирано е образованието и в Англия, и в други европейски държави. Това не е измислица на МОН, а копиране на образователен модел от западна Европа. И тъй като ти постави профилираната гимназия като антипод на класическата гимназия, пак те питам какво разбираш под класически тип гимназия? Като система и концепция, ако може, а не с линкове.

# 205
  • Мнения: 5 425
И тъй като ти постави профилираната гимназия като антипод на класическата гимназия, пак те питам какво разбираш под класически тип гимназия? Като система и концепция, ако може, а не с линкове.
Системата е базирана на класическият тривиум:
- учим базови понятия и умения (четене, писане, аритметика, чужди езици, запомняне и рецитиране на стихчета, пеене, тичане, скачане, базово рисуване и т.н.) в началното образование или условно стадий "граматика" - 4 години. Долу горе там приключват Хауптшулетата, а после следват 6 години чиракуване и усвояване на занаят + закон божи + патриотарска История.
- учим се на логическо мислене и анализ на взаимовръзките в заобикалящия свят (физика, химия, биология, алгебра, геометрия и сие) в основното образование или условно стадий "логика/диалектика" - още 4 години. На този стадий приключват реалните училища с малко добавки от хуманитарни науки и 2-3 години засилено изучаване на техническите подробности на избраната професионална област. Класическите гимназии (да не забравяме, че те започват от 5, а не от 8-ми клас) добавят критическо мислене и логика и засилено изучаване на история с взаимовръзките и с изкуството, културата и философията към природните науки.
- учим се на логически синтез, вземане на решения, ясно и непротиворечиво излагане на мислите, дебатиране и убеждаване на другите (проекти използващи научните знания, история, литература и изкуства, философия, психология, етика, основи на правото и т.н.) в последните 4 години от гимназията докато в реалното училище учат например Си шарп и Джава (които рано или късно ще последват събратята си Кобол и Фортран) Simple Smile
Разбира се, стадиите на тривиума преливат един в друг и посочените по-горе граници са доста условни, но фокусът е достатъчно ясен. Който фокус прави "гимназиалните години" на една гимназия да изглеждат прекалено хуманитарни и бла-бла в очите на еснафа Simple Smile За почитателите на количествените показатели: класическите учебни заведения показват 10-15% по-добри резултати от останалите училища (било частни или държавни) на САТ Математика в САЩ и на математическите изпити в Германия, при (забележете) същият коефициент на интелигентност на изпитваните.

Концепцията:



Ако ме питаш за примери на такива училища, йезуитските (тези хора знаят, че знанието е власт) колежи по цял свят оперират така и много от протестантските колежи са копирали добрата идея. Има и единици достатъчно елитни частни светски училища, които работят по този начин (дадох ти линк към едно от тях в предния пост).

Както поръча - без линкове в този пост.

Последна редакция: нд, 19 апр 2020, 02:20 от Ezhko

# 206
  • София
  • Мнения: 7 378
Пак аз Simple Smile Явно има да се търси и прочете материал колкото за още едно висше по темата, дерзая, но имам да питам, ако е удобно...

Много търсих, но не мога да намеря има ли някъде точна информация какви са изискванията към възможностите на децата за ПУК и 1ви клас; за приемните изпити? Вече писах, че на градината ни не мога да разчитам за насоки и започвам ориентацията сама. Накупила съм книжки със “задачки”, действаме, но ми се иска да знам на какво трябва да наблегна.

От друга страна - ако не успеем за училище с ПУК, ще търся нова градина за подготвителна група, можете ли да ме насочите към добрите за целта?

От трета - как се ориентира човек към конкретно частно училище? Ясно, че има класации, суперлативи се сипят от сайтовете на училищата, а в интернет мненията са много различни и се изгубвам в тоновете инфо.
Моите лични желания са детето да е спокойно, да учи, но с желание, а не под напрежение за оценки, много държа на английски и спорт.
Районът ще е идеално да е в южните квартали, но мога да направя компромис. Кое училище покрива тези критерии? Имам опасения, че след като рейтингът им се формира според оценките от изпитите, ще пресират прекалено децата, за да изкарат висок успех там на всяка цена. Или греша?

И последно. За BRITANICA Park School дали може да се каже нещо вече?

Голямо благодаря и се извинявам за многото питане.
Gaggi, училището Дорис Тенеди звучи подходящо за твоето търсене - в Белите Брези е, имат по-голям хорариум с английски и балансирани изисквания към оценките. Имат спорт след 16:30 - допълнителен. Обадете им се, все още има шанс. За подготовка - изпитът е на ниво трета група от детската градина, ние сме ходили.

# 207
  • Мнения: 1 314
Аш, по отзивите във форума, това училище ми звучи кошмарно.

# 208
  • София
  • Мнения: 62 595
Много често отзивите са крайни, трябва да си провериш нещата лично, иначе не става. Това, което за един е неприемливо, за друг може да е дори желано. Училищата са като всеки друг вид стока или услуга - купувачите имат различни вкусове - на един кеф му зелено, на друг кеф му бяло.

# 209
  • София
  • Мнения: 5 469
Ежко, тийнът взе САТ Математика 2 с 800 в началото на 10 клас /можеше и по-рано, но не бях сигурна за срока на валидността на сертификата и затова не го регистрирах преди 10 клас/, не благодарение на класическо образование. В интерес на истината и с профилирана /СМГ или НПМГ/ подготовка нямаше да е възможно. Въпрос на интерес, допълнителна подготовка, дадености и вложено време са резултати над средните или такива, които се постигнат по-рано от заложеното. Не знам какви са тези статистики, но са ми странни. В момента, в който времето ти отиде в изучаване на латински например, спираш с резултатите над средните. Затова и харесвам профилирането в 11 и 12 клас. Специално в АК, с начина по който се преподава АЕ и с броя часове, заделени за него,  нямам никакви притеснения за хуманитарната подготовка и във втори гимназиален етап. Като им сложиш и по 1-2 хуманитарни SAT-a или АР-та /вярно, че сами ще си ги учат, но профилирането ще им даде времето да го направят/ изобщо няма да са никак толкова боси, колкото се страхуваш. Когато има желание, има и начин. Най-важното в едно училище е да не ти отнеме мотивацията и да ти даде такава. Всичко останало се наваксва.

Фенси, спирам.

Общи условия

Активация на акаунт