Отговори
# 765
  • Мнения: 7 154
Май при тях е въпрос на капацитет на сградата, а не толкова на мераклии.
И не само. Smiley
Предстоят доста приятни промени. Но...когато му дойде времето. Smiley

# 766
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен емоционалното, интелектуалното и физическото се подразбират, те са основата, от която тръгваме. А и да си кажа ретроспективно, тези три фактора се отразяват и на подготовката и изпитите. Ако едно дете е твърде притеснително, едва ли си заслужава цялото упражнение, ако рискът от някакви негативни последствия е висок.  Повечето родители си познават децата.

съгласна съм, но НПМГ беше с отделни изпити, което е по-изгоден вариант и намалява стреса. Нали и моите се явиха на почти всички изпити там, дори с по-кофти оценки от НВО, пак влизаха, защото имаха почти пълни шестици на математиката и физиката, петици им бяха по биология и география. Сметките с баловете за влизане там ги бях направила още преди кандидатстването, при това по математика оценките им са на база ходене на курс, не са се готвили специално за тези изпити, а по физика и география бяха само с училищната подготовка, изчетоха си учебниците и решиха по един тест от миналите години по физика. ОБаче това беше преди години, сега съм с усещането, че НПМГ е доста по-трудно за влизане, май нещо промениха системата и разните състезания са с голяма тежест. Не съм съвсем сигурна, там малко ми се губят нещата към момента.

# 767
  • София
  • Мнения: 18 035
Stuck Out Tongue Closed Eyes
Абе да ви питам се колебая... ама нали така или иначе нова тема се готви.. Уоруик сама на фронта Simple Smile да не им се е случило нещо...


Къде на майтап, къде не -  не ни е докопала короната или друго..Wink

Стресът в 7 клас, който обсъждате, може да е обвързан и с характер, с натура на детето... без да има значение дали то е било в ЧУ или ДУ.  А вие всичко свеждате само до подготовка..Имам две деца, минали през всички класове заедно, всъщност от яслата още, всъщност и от преди това, дето се вика  from the very beginning....Laughing И съм сигурна, че едното от тях дори и в  най-доброто ЧУ да беше учило, пак щеше да си е такова - паника.. Винаги си трепери преди изпити. Че дори и след като минат се самостресира, в главата й се разиграват сценарии разни. И не, не е стрес , провокиран от родители или други хора около нея, понеже иначе и другата щеше да е такава. А на нея видимо не й пука. Учила е , без значение за какъв изпит, отива и да става каквото ще.. Характер. А аз имам може би единствено тук 3 деца, минали през всички образователни етапи, и съм видяла, че стресът преди изпити ( в почти никаква, в малка или в доста осезаема степен) всеки го изживява различно,  пък дори и да е бил поставен в съвсем аналогична ситуация/обстоятелства/начин на подготовка с друг.. Така че и две деца от СС да вземете, и те няма да са на едно мнение за одисеята 7 клас. За едно ще е била стресова годината, за другo не.. И хич няма връзка  това с факта дали са подготвени..

Последна редакция: пн, 22 юни 2020, 22:50 от пенсионирана русалка

# 768
  • Мнения: 5 639
Абе да ви питам се колебая... ама нали така или иначе нова тема се готви.. Уоруик сама на фронта Simple Smile да не им се е случило нещо...

Анди, в бясната надпревара за стотни някои хора забравят, че най-важно е да възпиташ стабилни емоционално, интелектуално и физически деца.
Съмнявам се, че някой тук би искал да отгледа корпоративна бурмичка. Не разбирам все още паниката около 7 клас. 2011 голямото ни момче мина през кандидатстване. Честно не помня имаше ли Нво. Завърши НПМГ с кеф и удоволствие. Та предполагам може и без як стрес. Но ако искаше НЕГ или Смг сигурно щях да помня имаше ли Нво Simple Smile

Аз училищна бурмичка не успях да отгледам, ти за корпоративна .....😀

Русалка реши спора от раз, както винаги.
Ще си позволя да добавя - и двама родители от СС да вземете, пак ще е различно.

# 769
  • София
  • Мнения: 16 194
Да вземем да си признаем, че най-стресирани са родителите.

# 770
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, защото осъзнават последствията от прецакването на седмокласната кампания.

# 771
  • Мнения: 5 639
Анди, може ли да ми обясниш какви са тези толкова страшни последствия от прецакването на седмокласната кампания, че две деца изучих и още не съм разбрал?

# 772
  • София
  • Мнения: 62 595
дете с потенциал и способности да има малко точки по някакви причини на изпита и да отиде в посредствено училище. Защото в гимназията средата основно определя постиженията - децата, които по някакъв малшанс са се озовали в посредствено училище не са в средата си, трябва да се борят, за да задържат постиженията си, защото свалят нивото заради обкръжението.

 Или да стане по.-зле, както беше при наборите на моите и твоите - нещо се случва, не отива на единия изпит и има служебна двойка, и не може да участва в класирането, защото бяха нужни тройки и по двата предмета минимум.

# 773
  • Мнения: 5 639
Ами да, права си, средата може да затрие едно дете с потенциал, затова има ЧУ, за да не зависи всеки от стотните.

# 774
  • София
  • Мнения: 62 595
Първо, , ЧУ е скъпо и не всеки може да плат. А ако има 2 деца в семейството трудно ще се покрие и за двете.
Второ, посредствена може да е средата и в Чу.
Трето, достатъчно много деца от частните се борят за стотните.

# 775
  • Мнения: 5 639
И трите неща са верни.
Продължавам обаче да намирам думите ти за “последствията от прецакването на седмокласната кампания” за пресилени. Твоите деца вероятно не са прецакали кампанията, други обаче може и да са, но пак да са успели, каквото и да значи това. Нищо фатално няма в това да не влезеш в немската или в СМГ.

# 776
  • Мнения: 347
Точно затова попитах за нивото. Учителят по математика е млад и мотивиран, но ако обучението по останалите предмети е компромисно, не съм сигурна, че БШ е добър избор. Именно защото ''какво правим, ако той напусне''....

Видях, че и той и директорката идват от Заедно в час - вероятно се познават отпреди и работят добре заедно.

Лично аз поставям БШ сред топ ЧУ, ако разбира се, не приемем, че високата титла “топ” приляга само на двете най-спрягани - СС и Питагор. Simple Smile  И не е вярно, нито коректно да се твърди, че в БШ ходят деца, неприети другаде или пък от района само. За нас, например, училището беше първи, съвсем осъзнат избор. Факт е, че много неща са се променили за 5 години, но някои със сигурност са много интересни и амбициозни - като например новата математическа паралелка, с доста нестандартен подход, между другото. Или решението да се развие гимназиалният етап, въпреки че от много години училището има лиценз за средно образование, но фокусът досега е бил само върху основното. ( И не знам откъде дойде изобщо идеята да се говори за джъмп мат в контекста на математическата паралелка, нищо общо.)

Това, което със сигурност мога да твърдя, че учителят, който поема паралелката, е абсолютен фаворит на децата и немалко родители казаха, че е направил чудеса с децата им, откакто посещават часовете му. Но не е само той. Наистина в училището има много млади и амбициозни преподаватели, немалко от тях са мъже - по науки, спорт, музика и т. н. - на фона на тази доста феминизирана професия.

До момента сякаш БШ е имало репутация на училище с по-силни хуманитарни страни - БЕЛ, езици. Но понеже за математика ставаше дума, учителите по предмета са много добри, чувала съм от родители суперлативи и за този, който сега беше на седмокласниците. Като цяло, учителите, с които сме имали личен опит в БШ до момента, са прекрасни! Не знам кое, Мак, Ви кара да мислите, че останалите са компромисни? Моето впечатление е, че се набляга на всички предмети, както е и редно на този училищен етап, не бих казала, че има силни и слаби.
Нямам впечатления от прогресивните паралелки.

Пипи, честит ви прием и успех! 🙂

Последна редакция: вт, 23 юни 2020, 11:56 от summmertime

# 777
  • Мнения: 686
Точно затова попитах за нивото. Учителят по математика е млад и мотивиран, но ако обучението по останалите предмети е компромисно, не съм сигурна, че БШ е добър избор. Именно защото ''какво правим, ако той напусне''....

Видях, че и той и директорката идват от Заедно в час - вероятно се познават отпреди и работят добре заедно.

Лично аз поставям БШ сред топ ЧУ, ако разбира се, не приемем, че високата титла “топ” приляга само на двете най-спрягани - СС и Питагор. Simple Smile  И не е вярно, нито коректно да се твърди, че в БШ ходят деца, неприети другаде или пък от района само. За нас, например, училището беше първи, съвсем осъзнат избор. Факт е, че много неща са се променили за 5 години, но някои със сигурност са много интересни и амбициозни - като например новата математическа паралелка, с доста нестандартен подход, между другото. Или решението да се развие гимназиалният етап, въпреки че от много години училището има лиценз за средно образование, но фокусът досега е бил върху основното, ( И не знам откъде дойде изобщо идеята да се говори за джъмп мат в контекста на математическата паралелка, нищо общо.)

Това, което със сигурност мога да твърдя, че учителят, който поема паралелката, е абсолютен фаворит на децата и немалко родители казаха, че е направил чудеса с децата им, откакто посещават часовете му. Но не е само той. Наистина в училището има много млади и амбициозни преподаватели, немалко от тях са мъже - по науки, спорт, музика и т. н. - на фона на тази доста феминизирана професия.

До момента сякаш БШ е имало репутация на училище с по-силни хуманитарни страни - БЕЛ, езици. Но понеже за математика ставаше дума, учителите по предмета са много добри, чувала съм от родители суперлативи и за този, който сега беше на седмокласниците. Като цяло, учителите, с които сме имали личен опит в БШ до момента, са прекрасни! Не знам кое, Мак, ви кара да мислите, че останалите са компромисни? Моето впечатление е, че се набляга на всички предмети, както е и редно на този училищен етап, не бих казала, че има силни и слаби.
Нямам впечатления от прогресивните паралелки.

Пипи, честит ви прием и успех! 🙂
.
Не, не, не казвам, че останалите паралелки са компромисни, а питам дали не са такива, за да се ориентирам, понеже нямам познати деца там.

Благодаря Ви за отговора.

# 778
  • Мнения: 8 241
За БШ и Джъм мат сподели Пипи чието дете вече явно е записано в това училище.
Мен лично такива малки подробности ми правят голямо впечатление. Тоест потребителя на дадена услуга или не е зачознат с нея (за Пипи не вярвам, че не е проучила) или нещата толкова бързо ае менят,  че на потребителя му е трудно да следи промените.
Все още системата ни има правила изградени от МОН. И те трябва да се покриват. Добри -лоши не е от значение.
Освен това те са заложени така че да могат да бъдат покрити от всички. Чудесно е да навлизат нови методики но те да бъдат допълнение към основата.
Не знам дали Питагор е топ, но детето ми е научено на самостоятелност, труд и диациплина. От тук насетне и с главата надолу да му се наложи са учи или да учи ядрена физика то няма да има кой знае какъв проблем.
А историята на България ще я повтраря 10 пъти. И сега не е факир на нея все ще я научи.

# 779
  • София
  • Мнения: 10 825
Заповядайте в новата тема

Общи условия

Активация на акаунт