Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Професия учител - 9

  • 28 814
  • 738
  •   1
Отговори
# 720
  • Балчик
  • Мнения: 8 918
Благодаря, Морфеа! На борсата съм до март 2021 с обезщетение около 450 лв. Търся вариант да удължа срока на обезщетението с няколко месеца докато се дипломирам като учител по история и география. Но би ми било интересно да преподавам и туризъм, знам, че за специалните предмети може и без учителска правоспособност, предполагам, че по селата ще е по–лесно. А и все отнякъде трябва да се започне.
Без учителска, но трябва да си завършила туризъм.

# 721
  • Пловдив
  • Мнения: 2 956
Танч, разпределението по БЕЛ е едно. Поинтересувай се наистина в училището по кое издателство работят по предмета и влез в сайта им, за да разгледаш какво има качено

# 722
  • Пловдив
  • Мнения: 13 532
Лекторският час е 8.50 лв.
Разпределения не се изискват от миналата учебна година. Иска се планиране и няма задължение да се подписва от директора. Иначе разпределения има както е казано по сайтовете на издателствата и в Школо бг.

# 723
  • Мнения: 5 833
Много ви благодаря, страшно полезна ми е темата!

# 724
  • Мнения: 4 637
Благодаря, Морфеа! На борсата съм до март 2021 с обезщетение около 450 лв. Търся вариант да удължа срока на обезщетението с няколко месеца докато се дипломирам като учител по история и география. Но би ми било интересно да преподавам и туризъм, знам, че за специалните предмети може и без учителска правоспособност, предполагам, че по селата ще е по–лесно. А и все отнякъде трябва да се започне.
Без учителска, но трябва да си завършила туризъм.
Да, туризъм съм завършила.

# 725
  • Мнения: 3 276
ЗИП 12 клас още ли важи правилото разпределението да е в 9 графи 😁😁😁

# 726
  • Мнения: 5 087
ЗИП 12 клас още ли важи правилото разпределението да е в 9 графи 😁😁😁
Аз ще си го дам същото без да променям, все пак ще е за последно не си струва да го променям.

# 727
  • European Union
  • Мнения: 953
За ЗИП-а трябва само програма, няма изисквания за графи

# 728
  • Бургас
  • Мнения: 1 755
Въпросът ми е конкретно към Джемма или някой друг, който преподава туризъм и е запознат. Колко часа е нормативът за преподавател по туризъм? Не успях да открия информация. Има обява за селско училище, което открива нови паралелки, обявата е за лектор по специалност туризъм, 288 часа. Питам се дали си заслужава да кандидатствам, не знам какво би било заплащането, не знам също дали се заплащат пътните и по какъв начин?
Дали ще ти плащат пътните, зависи от директорката./Морската община се предполага, че все още е богата. /Обади се в училището и си уговори среща с нея, разходи се до училището да се видите и да поговорите. Може да се окаже, че програмата ще ти позволява да не ходиш всеки ден до селото. Някои неща може да ти ги обещаят и да се случат, други-само да ти ги обещаят, но като се срещнете, ще имаш лични впечатления. Желая ти "добра карта".

# 729
  • Мнения: 124
Добър вечер, записах се по програма за професионална квалификация на учители във ВТУ. Писах преди време.  С молба ако има ли някой , който е участвал в такова обучение да ми разясни някои конкретни въпроси да пише . Благодаря предварително!

# 730
  • Добрич
  • Мнения: 4 770
tanch, по БЕЛ за всеки клас, ще ти трябват най-вероятно по 3 разпределения. Едно по БЕ, едно по литература и едно ( то е учебна програма) по ИУЧ БЕЛ, т.е. по твоите предмети, разпределенията са 9. Отделно ще са по другите предмети.

Ето примерни разпределения за 5 клас на Просвета, дадени са по три за клас, точно както ги описах, само се избира авторския колектив на учебника (за ИУЧ е само за едните автори).

 https://www.prosveta.bg/primerni-godishni-razpredeleniya/primern … eleniya-za-5-klas

Имам доста опит в слети паралелки, но не зная какво точно те интересува.
Кои ще са слетите класове? Предполагам 5. и 6., а 7. ще е самостоятелно?

В общи линии, даваш на единия клас самостоятелни задачи и през това време преподаваш на другия клас. Това е половината час. После ги разменяш. Ако учениците нямат навици за самостоятелен учебен труд, става сложно, защото ще стоят и ще започнат да шумят. В такъв случай може да се дава предварително подготвен план за препис, т.е. едните преписват плана, а с другите работите. После обратно. Имало е години, в които съм слагала всеки час на всеки чин план за препис...

Относно пътуването: За селските училища първостепенният разпоредител с бюджетни кредити е общината и обикновено тя организира пътуването на учителите. Може да се плащат карти за междуградски автобус, а може и да има платена линия специално за учителите, зависи как са договорени нещата. В момента автобусите към селата са на по-големи интервали. Освен това, даже да има автобус в различни часове, безплатното пътуване може да е само за някои от тях. Пътувала съм 20 години и съм минала през различни варианти...

Последна редакция: чт, 30 юли 2020, 00:36 от Вела

# 731
  • Мнения: 1 567
Въпросът ми е конкретно към Джемма или някой друг, който преподава туризъм и е запознат. Колко часа е нормативът за преподавател по туризъм? Не успях да открия информация. Има обява за селско училище, което открива нови паралелки, обявата е за лектор по специалност туризъм, 288 часа. Питам се дали си заслужава да кандидатствам, не знам какво би било заплащането, не знам също дали се заплащат пътните и по какъв начин?
Дали ще ти плащат пътните, зависи от директорката./Морската община се предполага, че все още е богата. /Обади се в училището и си уговори среща с нея, разходи се до училището да се видите и да поговорите. Може да се окаже, че програмата ще ти позволява да не ходиш всеки ден до селото. Някои неща може да ти ги обещаят и да се случат, други-само да ти ги обещаят, но като се срещнете, ще имаш лични впечатления. Желая ти "добра карта".
При всички случаи няма да е всеки ден. Ако са 8 часа седмично(както грубо ги смятах) могат спокойно да са в 2 дни.  Има вероятност да се отнася и за предмет, който се учи само в един срок и тогава седмичната заетост може да е друга.

# 732
  • Пловдив
  • Мнения: 2 956
Вела, разпределението по БЕЛ всъщност са две за степен - по ООП и по ИУЧ. В дневника е една графа за оценки, в програмата се изписва като един предмет.

# 733
  • Мнения: 5 833


В общи линии, даваш на единия клас самостоятелни задачи и през това време преподаваш на другия клас. Това е половината час. После ги разменяш. Ако учениците нямат навици за самостоятелен учебен труд, става сложно, защото ще стоят и ще започнат да шумят. В такъв случай може да се дава предварително подготвен план за препис, т.е. едните преписват плана, а с другите работите. После обратно. Имало е години, в които съм слагала всеки час на всеки чин план за препис...

Колкото повече чета, толкова по-безумно ми се струва всичко. Един час все пак е 40 минути, кое по-напред да свършиш и то качествено? Ами проверка на домашни, ами изпитване? Помня, че като си карах практиката, имах уроци, които бяха по-обемисти и понякога не ми стигаше времето, за да си предам урока. Друго исках да попитам също. Имаме ли право да изпитваме учениците писмено? Едно време по история така ни изпитваше учителката понякога - решава да изпита 4 човека, по един лист на първите чинове и единия пише по първа точка, другия по втора и т.н.

# 734
  • Добрич
  • Мнения: 4 770
Вела, разпределението по БЕЛ всъщност са две за степен - по ООП и по ИУЧ. В дневника е една графа за оценки, в програмата се изписва като един предмет.

Да, знам, че графата е една и годишната/срочната оценка е една, но  учебниците са различни. В седмичното разписание  пише БЕЛ, но колегите си определят в кой час е БЕ и в кой час е Л и учениците знаят кой ден, какво имат. Може би заради различните учебници се правят отделни разпределения и издателствата съшо ги дават по отделно.

В Добрич, по указание на РУО директорите и тази година  заверяваха разпределенията...

tanch, писали сме едновременно. Да, можеш да изпитваш писмено, но според наредбата, задължително и устно, и оценка по проекти, домашни и пр. Виж в учебните програми, за всеки клас и предмет е указано процентното съотношение на оценката. Ето БЕЛ за 5 клас:



Относно времето в час, оптимизираш го максимално.
Например ако подготвяш за класно, гледаш единият клас целия час да работи сам, а ти подготвяш другия клас за класно, после докато първите правят класно, подготвяш вторите. Ако не умеят да работят самостоятелно, ще им трябва цял час за подготовка.
По-сложно е, когато се наложи преструктуриране на учебното съдържание. Внимаваш в един час да преструктурираш само в единия клас, защото ти стават три урока за един час. Ако сложиш едновременно в двата класа предтруктуриране, ще станат четири урока за един час, а това вече е много...
Работата се улеснява ако учениците умеят да работят самостоятелно.
Домашните работи се проверяват следобед, а не по време на час.

Последна редакция: чт, 30 юли 2020, 10:20 от Вела

Общи условия

Активация на акаунт