За мен винаги е било по-важно кaкъв човек застава пред децата ми, правото им на изказ, правото на любопитство и най-вече правото да бъдат уважавани, не затапвани и подтискани ‘щот са по-малки и ‘щот учителя така казва.
Не се хваля, дори изпитвсм доза срам, но смятам, че наученото буквално знание в училище ще е остаряло като стойност. Те докато изкласят колко новi неща и нови теории ще са се настанили. Виж, да ги научат да учат и да мислят, и да задават въпроси, и да търсят взаимовръзки, естественото любопитство да бъде насърчавано....това ми се струва важно.
С интерес наблюдавам факта, че колкото повече не съм обръщала внимание н оценки, толкова повече децата ми са се стремяли към същите, и двете са с много висок успех. Радвам им се, много ясно, но продължавам да не знам какво учат. А пък на кой урок и каква тема са в момента, забрави. Много се радвам на родители, които са в час с децата си. Еле пък на такива, които инвестират време за учене и препитване, наблюдение върху усвояването, шапка им свалям. Това се казва ангажираност! Замисляла съм се къде ли щяха да стигнат моите ако имаха поне малко грижа от нас спрямо училището...Обаче всеки с късмета си, моите определено не са случили на родители. Знам, че е хубаво да има човек що годе някаква представа, някаква линия която да следва, обаче аз това не го умея. Давам голямата картина, философията на избора, замаха и смелостта. И после пътя е техен. Ама добре, че са ми добри децата и си учат заинтересовано и последователно, иначе щях да си бия главата в стената.
Не пропушвай.
Пази дроба, а нервите пренастой на по-хлабави херца.
)