Пазарът на недвижими имоти, какво се случва реално? -Тема 44

  • 39 510
  • 758
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: X
My name is.., да, и аз бях чела, че просто едното ще е преди другото. Добре ще е да има и в Студентски, но и във Витоша, и в Павлово/Бъкстон също, сигурно има и други квартали. Така или иначе, всичко е въпрос на финансиране  и приоритети. Работата на общината е да оптимизира и приоритизира и за мен приоритизацията на общината е правилната с оглед целите. А е ясно, че който има имот/и в Студентски, в момента ще недоволства.  Няма как метрото да мине навсякъде и за една година, и винаги ще има недоволни от трасето.

Манталитетът се променя и в България така както навсякъде другаде... нито сме особено различни като реакции и разбиране, нито особено специални.
А животът оттатък Околовръстното е неизменно свързан с кола, защото "селските" автобуси са малки и нарядко. Аз съм сигурна, че буферен паркинг на Ринг мол и метростанция там ще свали много хора от автомобилите им
Напълно споделям. Hands Plus1 Българите да не са някакви извънземни, същите като германците, само поставени в други условия за дълго време. Между другото,  през  Първата световна война един американски кореспондент нарекъл българите "прусаците на Балканите" Simple Smile
Всеки може да не е съгласен, разбира се. Ще поживеем, ще видим дали стратегията на общината ще даде плодове. Ако сме живи и здрави,  след 10 години пак ще си говорим.

Последна редакция: ср, 03 юни 2020, 12:20 от Анонимен

# 466
  • София
  • Мнения: 4 668
Аз отново се повтарям. Не споря дали е лошо да има метро в Икея. Все ще свали няколко човека от колите. Въпросът е, къде приоритетът е по-голям. И в студентски има много хора с коли, които могат да бъдат свалени от тях.

А скъпите коли имат един много съществен недостатък. Парктроници, дистроници, па дори и фарове се свалят изключително лесно. За секунди. Струват по няколко хиляди, а застраховката не ги покрива. Имам приятели, не смеят да спрат в подземните паркинги в моловете. А са спрели, а са им изчезнали дистрониците за 4-5к.
Не ми се вижда възможно човек да си паркира скъпа кола на буферен паркинг. Тези коли се паркират само в охраняеми паркинги. Виж, ако си купят специално за целта още по 1 кола и вместо с 2 станат с 4 коли, и идват до метрото с евтината кола, тогава може и да излезе сметката.

А до промяната на манталитета, все върлува едно схващане, че всичко "на запад" е по-добро. Независимо какво, как, колко, защо и какъв е резултата. "На запад" трафикът, времето на пътуване, организацията на транспорта са направо кошмарни. Ад, а не ежедневие. Тук в София е в пъти по-добре. Само че хората не го осъзнават и само се оплакват. "Тревата от другата страна е винаги по-зелена."

My name is.., да, и аз бях чела, че просто едното ще е преди другото. Добре ще е да има и в Студентски, но и във Витоша, и в Павлово/Бъкстон също, сигурно има и други квартали. Така или иначе, всичко е въпрос на финансиране  и приоритети. За мен приоритизацията на общината е правилната с оглед целите. А е ясно, че който има имот/и в Студентски, в момента ще недоволства.  Няма как метрото да мине навсякъде и за една година, и винаги ще има недоволни от трасето. Работата на общината е да оптимизира и приоритизира.
Имай предвид, че метрото в Студентски върви "в пакет" с това, в Малинова Долина, кв Витоша и Кръстова Вада.
Така че, когато мериш приоритети, слагай всички тези заедно от едната страна, и един Ринг Мол, от другата. Ако искаш да броим хората по квартали.
Също, към Студентски, смятай приходящите хора на няколко университета, които не живеят там, но пътуват всеки ден в пиков час до УНСС, НСА, Уни по телекомуникации и други по-малки. Това са професори, администрация, обслужващ персонал, студенти, живеещи в други квартали.
Студентски все пак има някакъв транспорт, а и има и метро на някакво разстояние.
Но кв Витоша е абсолютно осакатен в това отношение. Ни автобуси, ни метро, ни улици.
Кръстова вада почти също. Аз нямам имоти в последните 2, но не мога да не забележа, че тяхното състояние е несравнимо по-зле и са по-приоритетни.

Последна редакция: ср, 03 юни 2020, 12:22 от Танграта

# 467
  • Мнения: 52 031
Но и аз се съмнявам някой, който може да извади от джоба ди 300000-500000+ евро за къща там да слезе от новата си кола и да се качи на метрото.

Той не, ама децата искат да щъкат из града с приятелчета, по уроци и курсове и ще им е много удобно с метрото. Ако рекат да мръднат да пийнат и хапнат също не е зле. А и чистачката ще им идва по-лесно.

# 468
  • Мнения: 479
И сега какво се оказа - южните квартали хем без метро ще останат, хем им спират и топлата вода за месец и половина. Важното е, че са престижни Grinning

# 469
  • Бистрица
  • Мнения: 157
Хубаво си разсъждавате, но само в една посока според мен. Че Метро до Ринг мола едва ли не е за да напълни мола с клиенти и да се използва от заможни хора в близките затворени комплекси.
Аз като човек, роден и израснал в София и последните 10 години живяла в Железница и Бистрица мога да ви кажа,че болшинството живущи в кварталите и селата на Витоша са местно население, които си живеят там от поколения. Да, в последните 10 години се строят затворени комплекси и се застрояват вилните зони, които са останали свободни около тези бивши села, но те не са чак толкова много колкото ги изкарвате. Несъмнено почти всички (като изключим богати и известни хора) от тези квартали и села биха използвали метрото до центъра. Аз например ако ходя до там задължително си оставям колата в Младост и оттам с метрото. Избягвам центъра на София от години за движение с автомобил и не работя в центъра на града, а в близост до околовръстното, за да не губя повече от 2 часа на ден само в превоз.

Но не мисля,че облекчаването на този трафик е такава цел, а по скоро да се свърже метрото с лифта. Сега знаете, че е голям проблем ходенето през уикенда с колите на Витоша, а реално транспорта до Витоша е ограничен през няколко квартала и за много хора неудобен. Все пак не искаме да фалира и лифта нали Simple Smile А едно последващо свързване на линията със Симеоновско шосе надолу към Зоопарка и връзка с линията на Парадайс е удобно да се направи. Вече кое по-рано има си хора, които ги решават тези неща.

# 470
  • Мнения: 11 316
Аз пък, като човек, който не ползва кола за придвижване из града, мисля, че е по-прагматично на този етап (при липса на достатъчно пари за повече линии) метрото да е удобно 5 работни дни в седмицата за повече хора, отколкото 2 дни в седмицата за по-малко хора. Бла-бла-бла-то за свалянето на хората от колите е за пред ЕК, да одобрят финансирането.

На данните от проучванията вяра нямам - от Европейската комисия нали изловиха нашите с надути данни за пътникопотока по магистрала Струма.

# 471
  • София
  • Мнения: 4 668
Е, взе ми тезата изпод пръстите. Позволи ми, да я допълня.
Не само в единия случай имаме 5 дни в седмицата в ПИКОВ ЧАС, срещу събота и неделя по никое време, повече хора, срещу по-малко хора.
В първия случай имаме хора, които биха ползвали метрото 4 пъти. 2 за работа/училище, и още 2 за излизане. Включително и Събота и Неделя (пазаруване и излизане). Стават 2х7 = 14 двойни курса, срещу 1 х 2 за лифта. Т.е. ако ходиш 1 път в седмицата на лифта имаме умножение х 14, а ако ходиш и Събота, и Неделя, имаме х5

Второ, лифта се ползва 2-3 месеца в годината. А хората ходят на работа 12 месеца в годината. Така че и тук имаш умножение х4.

Трето, не ходиш всеки свободен почивен ден до лифта, колко да ходиш, 1/3 от свободните дни? На работа ходиш всеки ден. Не е по желание. Така че и тук имаме едно умножение по х4.

Какво излиза имаме х5 или х14, х4, х4; между х80 и х220 ПЪТИ по-често ползване на метро, там където е ежедневие, пред там, където е за забавление. И тук изобщо не включвам броя на хората във въпросните квартали.
Студентски град се оценява между 100 и 150к жители. За Кръстова вада и кв Витоша, не знам. Но и те се добавят.

# 472
  • Мнения: 1 757
Най-после нещо хубаво за София Simple Smile Поне на думи, надявам се да не я уплътняват с нови строежи...

https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2020/06/02/4074378_promiana_v_ob … razrastvaneto_na/
Веднъж няма да се съглася с теб. Кое му е хубавото на това? Четете внимателно. Ето го разковничето в статията:
"Това ще се постигне с подобряване на градския транспорт, с развиване на велотрасетата, със СПИРАНЕ НА РАЗПИЛЯВАНЕТО НА ГРАДА ПО ПЕРИФЕРИЯТА."
Демек този палячо псевдо-главният ни архитект си я кара пак на принципа да се "уплътнява" столицата (презастроява) вместо да се разширява из софийското поле...
Очевидно това си е чисто лобистки проект на хора, притежаващи маса имоти в София. По този начин целят да се вдигнат още повече изкуствено цените на имотите, защото няма да може градът да се разширява. Честито!

# 473
  • Мнения: 52 031
Ето го разковничето в статията:
"Това ще се постигне с подобряване на градския транспорт, с развиване на велотрасетата, със СПИРАНЕ НА РАЗПИЛЯВАНЕТО НА ГРАДА ПО ПЕРИФЕРИЯТА."
Демек този палячо псевдо-главният ни архитект си я кара пак на принципа да се "уплътнява" столицата (презастроява) вместо да се разширява из софийското поле...
Очевидно това си е чисто лобистки проект на хора, притежаващи маса имоти в София. По този начин целят да се вдигнат още повече изкуствено цените на имотите, защото няма да може градът да се разширява. Честито!

На мен пък ми харесва като идея. Ако всичките съборетини в центъра (2 - 3 етажни, без носещи колони и без бетонни плочи), които и без това изглеждат като Берлин след 09.05.1945, понеже никой не ги поддържа,  се подменят с нови модерни сгради на по 5-6 етажа и с подземни паркинги, всичко ще бъде много по-добре, отколкото градът да се разпилява по полето.

# 474
  • Бистрица
  • Мнения: 157
Все пак има приоритети и ние няма как да гадаем кое е приоритет на власт имащите.Ако искат да усвоят едни средства от ЕС за развитие на туризма и запазване на екологията ще им трябва причина и Витоша е козът в ръкава им,който ще даде основание за това искане. Понеже пътникопотокът от дадените квартали не им носи това основание, а може в тази касичка да сме бръкнали за построяването на линията от овча купел към хаджи димитър. Както за развитието на селския туризъм и за построяване на детски градини в големите са различни "пера" с различно финансиране и макар за едни да са спешни детските градини и да не ги топли,че сульо си е направил семеен хотел в горно нанагорнище,това не значи,че не се отпускат средства за това. Говорим си наизуст за техните решения,защото нямаме парченцата от пъзела,а в голяма степен се получава,че този,който ги има си е направил сметката,нищо,че за много други това не е най-добрия вариант.

# 475
  • Мнения: 11 316
Аз пък съм категорично против "уплътняването" на центъра, на комплексите и на знайни и незнайни места с грозни кооперации, дори да са на 4-5 етажа, или "уплътняване във височина" с още по-грозни ... стърчишки да ги нарека. Улиците в центъра са тесни и с дървета, 4-5 етажни кооперации от двете страни означава пак да си гледате в прозорците със съседите и слънце да има само на последния етаж.

И какво му е лошото на метрото от Горна баня до Хаджи Димитър не разбрах? Че не трябвало за него пари да се харчат (поне аз така разбрах поста, малко липсват препинателни знаци, та може и да съм се объркала). Да не би в тези квартали да не живеят хора, да не ходят на работа, децата да не ходят на училище?

София няма потенциал да бъде зимен курорт, няма достатъчно дълъг зимен сезон и сняг на Витоша. Идеята за зимна Олимпиада в София беше някаква фантасмагория. Туристите, които идват в София, са градски туристи. Като плъзнат пак по Витошка, който не ги е виждал - да мине да ги види. Или групи младежи, или семейни двойки с деца, или организирани групи пенсионери. Никак не ги виждам да маат гащи по Витоша.

# 476
  • Мнения: 52 031
Аз пък съм категорично против "уплътняването" на центъра, на комплексите и на знайни и незнайни места с грозни кооперации, дори да са на 4-5 етажа, или "уплътняване във височина" с още по-грозни ... стърчишки да ги нарека. Улиците в центъра са тесни и с дървета, 4-5 етажни кооперации от двете страни означава пак да си гледате в прозорците със съседите и слънце да има само на последния етаж.
Вече не се строят кооперации със "стърчишки" и покриви като пирамиди на по 2-3 етажа. Мина им времето и сега в центъра се строят изключително доста приятни за окото сгради. Също така 5-6 етажните сгради в центъра са обичайното явление, просто в някои региони ги няма (около Женския пазар например). 2-3 етажни сгради от такъв тип няма в никоя столица и е крайно време да се махнат. Проблемът са многото наследници.

И какво му е лошото на метрото от Горна баня до Хаджи Димитър не разбрах? Че не трябвало за него пари да се харчат (поне аз така разбрах поста, малко липсват препинателни знаци, та може и да съм се объркала). Да не би в тези квартали да не живеят хора, да не ходят на работа, децата да не ходят на училище?
Нищо лошо няма и аз лично нямам нищо против. И предполагам, че и до там ще има, защото сме купили "къртицата", а тя не подлежи на връщане и ще си копае докато има накъде. Накрая може и за Пловдив да тръгне Simple Smile

София няма потенциал да бъде зимен курорт, няма достатъчно дълъг зимен сезон и сняг на Витоша. Идеята за зимна Олимпиада в София беше някаква фантасмагория. Туристите, които идват в София, са градски туристи. Като плъзнат пак по Витошка, който не ги е виждал - да мине да ги види. Или групи младежи, или семейни двойки с деца, или организирани групи пенсионери. Никак не ги виждам да маат гащи по Витоша.
София има потенциал за идеален зимен курорт и ако се оправи като хората Боровец и Пампорово ще освободят капацитет за чужденци, а витошките писти ще обслужват най-големия български източник на скиори - самата София. Сигурно 80% от скиорите в България са софиянци и за тях това е най-удобно, а нека туристите си ходят по Витошка. Градът е от северната страна на планината, където се строят пистите и затова достъпът е директен и лесен. И изобщо не е нужно да се строят хотели горе, само писти трябват. Височината около Алеко и нагоре пък е предостатъчна и снегът се задържа колкото и навсякъде в България, а вече има и оръдия за изкуствен сняг. За олимпиада не става, разбира се, но да задоволи нуждите на столицата е съвсем възможно и сме глупаци, че не го правим. Или, което е по-вероятно,  някой спира нещата от личен интерес. 

# 477
  • Мнения: 899
Какъв зимен курорт Витоша, да вземе да стане като Банско с презастрояване и съсипване на планината. Има само два тесни пътя в лошо състояние - до Алеко и до Златните мостове и към Ветровала и хижите. И 1 кабинков лифт, който и той не е първа младост и в цветущо здраве. И един открит лифт на Драгалевци.
И снега вече намалява, перспективата за климата е Засушаване.
Княжевският от години го спряха, от аварията.
София и така вече е презастроена с масово грозни сгради, които на 2-3-та година вече започват да си показват "качественото" строителство.
Малко е качественото.

# 478
  • Мнения: 52 031
Какъв зимен курорт Витоша, да вземе да стане като Банско с презастрояване и съсипване на планината. Има само два тесни пътя в лошо състояние - до Алеко и до Златните мостове и към Ветровала и хижите. И 1 кабинков лифт, който и той не е първа младост и в цветущо здраве. И един открит лифт на Драгалевци.
И снега вече намалява, перспективата за климата е Засушаване.
Княжевският от години го спряха, от аварията.
София и така вече е презастроена с масово грозни сгради, които на 2-3-та година вече започват да си показват "качественото" строителство.
Малко е качественото.

- Поради близостта на града на Витоша няма нужда да се строи и всякакви аналогии с Банско са неуместни. По-скоро в случая София се явява банско.
- Точно затова трябват модерни лифтове - бързо, безопасно и екологично транспортиране на скиорите от Околовръстното до Алеко. Ама зелените успяха да промъкнат в закона едно положение, което спира всякакви нови лифтове.
- Снегът намалява в цяла Европа, ама виж в Германия на какви хълмчета по 1000 метра какви писти и лифтове правят, а ние тук имаме планина 2500 метра и се оправдаваме със затоплянето??? Тъпо. И освен,ч е вече има изкуствен сняг, лифтовете ще се ползват и от туристи, не само от скиори.
- Качеството на НС в София няма нищо общо с пистите на Витоша. А и, честно казано, като се разхождам по центъра вече сам о качествени сгради виждам да се строят. Но вие си пейте песента от преди 10-20 години.

# 479
  • Мнения: 11 316
По мое лично мнение, подчертавам, 99% от новите кооперации са прет-а-порте, конфекция отвсякъде. Някои (повечето) са от рода на h&m и  c&a, много по-малко са конфекция от рода на Зара. Но си е все конфекция.
Употребих думата "стърчишка", за да не ползвам разпространения термин за мъжки полов орган и имах предвид софийските небостъргачи. Платени от хора с пари, но без вкус. Така че каквото и стъклено с причудлива форма да им предложиш, все ще го харесат. Изпльокано на най-невероятни места, все не са си на мястото.

Според мен 2-3 етажните къщи + евентуално мансарден етаж са си съвсем на мястото в центъра, редом до ниските 4-5 етажни кооперации. Само реновиране им трябва и ще светнат. Дори тези масовите, които нямат някакви по-специални архитектурни елементи. А след 20 години сигурно ще има нова технология вместо носещите колони, ще трябва ли да бутаме сегашните НС?

За Витоша като зимен курорт - за местна употреба, за шейни и пикник на зелено или бяло си е ОК, евентуално за дечица, дето се учат. Потребителката, на която отговорих, смята, че с Витоша като курорт ще привлечем туристи. Да, ама не. То и сега тези, които имат доходи около и над средните, избягват българските зимни курорти - ходят в Австрия, Германия и на други неща. Повече сняг, по-добри природни дадености, по-добри услуги, дори като тотал излизало по-евтино от България. Така са ми казвали колеги-скиори. В българските зимни курорти е като в Слънчев бряг - скъпо и не особено качествено.  А Черни връх е 2290 м., но както са тръгнали по чукарите, скоро и до Алеко и Златните мостове ще се напълни с къщи с дворове.

Общи условия

Активация на акаунт