Пазарът на недвижими имоти, какво се случва реално? -Тема 44

  • 39 510
  • 758
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 17 277
На запад са го решили. В центъра за да паркираш, плащаш един безумен наем- и сами се научават хората да не паркират. Защо ли в Манхатън масово нямат коли? Не могат да си ги позволят ли?

# 481
  • Мнения: 899
Черна станция, опаковката  на тези уж качествени нови сгради, може да Ви изглеждат и супер, но не сте строител да се вгледате колко е качеството, само след 2-3  годинки.
Около нас  е голяма строителна площадка и го виждам  това "качество"..., по центъра - също.
Изключително рядко е действително качественото строителство след 1990 г.  И това са основно или много скъпи сгради, обаче и в тях гипскартона здраво се ползва..., или малки направо бутикови, строени само за определени си хора. Имаме такава сграда наблизо, но... след 10 г. си овехтя, вътре латекса им из "луксозните" общи части е черен-почернял от мръсотия вече от години, тази сграда всеки ден си я виждам.
Витоша си има за какво да се сравнява с презастрояването като Банско - ще ни унищожат планината от алчност, и без това строежите вече изядоха много от планината, все по-нагоре в нея строят...
Не харесвам София с това презастрояване и ако се ограничат строежите и започнат да се правят повече паркове и градинки, и залесяване - по-добре ще е, да се понамалят автомобилите и да е развит добре гр. транспорт - за по-чист въздух

# 482
  • Мнения: 52 031
Хайде стига, на Алеко може да има 5-6 писти, не само лалето. А и ако се пусне горното Лале става супер писта. И не е нужно да се секат дървета, там няма такива. Идеално е за ски, за шейнички е на Копитото с Княжевския лифт. А Ветровала пък е перфектна учебна писта.

Има стари къщи, които стават чудно за реновиране, но съвсем не говоря за тях, а за това:

# 483
  • Мнения: 11 316
Да, в Манхатън и не само там и пътните полицаи са се научили да не питат "И какво правим сега?". И като хванат пиян хокеист от НХЛ или фигуристка, пак подпийнала да карат, си ги пращат на съд като стой да гледаш. Нищо че са "звезди". А полицаите не биха си рискували пенсията за няколко банкноти, хвърлени с презрение от пияния/дрогиран шофьор. Но това не е станало изведнъж.

ЧС, с много постройки в един двор и с много наследници, както е по правило в центъра, 4-5 етажни кооперации никой няма да има изгода да строи, при положение, че ще му останат 1-2 апартамента за продан. И показаната от теб къща не е масово явление. Единственият начин тези наистина съборетини да бъдат махнати е с течение на времето да намалеят наследниците и да се окрупни собствеността. Друг изход едва ли има.

# 484
  • Бистрица
  • Мнения: 157
Mandarinka, живяла съм в Овча купел 20години и роднините са ми още там.Никъде не съм писала,че е лошо да се построи метрото-това е безумно!Ако от мен зависи бих искала метро във всеки квартал... Отбелязах,че може би са усвоили финансирането по тази програма и може би търсят друга,по-тясно свързана с туризъм. Има накъде да се развие използването на Витоша за туристически цели и това не е непременно свързано със застрояване на цялата планина, а по-скоро насочена към използването на Витоша от населението на София и региона.

# 485
  • Мнения: 52 031
ЧС, с много постройки в един двор и с много наследници, както е по правило в центъра, 4-5 етажни кооперации никой няма да има изгода да строи, при положение, че ще му останат 1-2 апартамента за продан. И показаната от теб къща не е масово явление. Единственият начин тези наистина съборетини да бъдат махнати е с течение на времето да намалеят наследниците и да се окрупни собствеността. Друг изход едва ли има.

Точно около Женския пазар масово са такива. И начин да се оправят има - задължение за собствениците да се грижат за имота и да го поддържат. В Германия ако не си боядисаш сградата (да не говорим да не поправиш олющена мазилка и изронени балкони)  ти тръсват глоба, а после ако не реагираш общината ти я поправя и ти фактурира сумата. Ако няма с какво да платиш - продават ти имота. И глей как къщите им са като кукленски... Да им го направят на наследниците, па да видим дали ще искат по милион за съборетините. Или ще ги стягат, или ще продават за колкото, толкоз.



Черна станция, опаковката  на тези уж качествени нови сгради, може да Ви изглеждат и супер, но не сте строител да се вгледате колко е качеството, само след 2-3  годинки. Ми моята сграда е вече на три години някъде, а нищо и няма. И на тези наоколо също. Гледала съм как ги строят и навсякъде има качествен бетон и добре наредени тухли. Не като едно време - счупени тухли, дупки (после да се покрият с мазилката), бетонът от един едър чакъл с много шупли... То и сега се виждат тези прелести под изронените мазилки.
Около нас  е голяма строителна площадка и го виждам  това "качество"..., по центъра - също.
Изключително рядко е действително качественото строителство след 1990 г.  И това са основно или много скъпи сгради, обаче и в тях гипскартона здраво се ползва..., или малки направо бутикови, строени само за определени си хора. Имаме такава сграда наблизо, но... след 10 г. си овехтя, вътре латекса им из "луксозните" общи части е черен-почернял от мръсотия вече от години, тази сграда всеки ден си я виждам. И какво общо има почерняването от мръсотия (от липса на поддръжка) с качеството на строежа?
Витоша си има за какво да се сравнява с презастрояването като Банско - ще ни унищожат планината от алчност, и без това строежите вече изядоха много от планината, все по-нагоре в нея строят... Ама не казах ли сто пъти - САМО ПИСТИ и ЛИФТОВЕ. Никакви хотели и разрастване. Защо контрирате идеята за писти с разрастването на Драгалевци???
Не харесвам София с това презастрояване и ако се ограничат строежите и започнат да се правят повече паркове и градинки, и залесяване - по-добре ще е, да се понамалят автомобилите и да е развит добре гр. транспорт - за по-чист въздух. И кой ще ги прави? На чия земя? Да конфискуват земята на някого за да направят градинка ли?

Последна редакция: ср, 03 юни 2020, 20:40 от Черна станция

# 486
  • Мнения: 1 108
В Германия ако не си боядисаш сградата (да не говорим да не поправиш олющена мазилка и изронени балкони)  ти тръсват глоба, а после ако не реагираш общината ти я поправя и ти фактурира сумата. Ако няма с какво да платиш - продават ти имота. И глей как къщите им са като кукленски... Да им го направят на наследниците, па да видим дали ще искат по милион за съборетините. Или ще ги стягат, или ще продават за колкото, толкоз.
Една от съкровените ми мечти за която се моля почти всяка сутрин да се осъществи някога. Имаме пари за скъпи коли,бани, кухни, скъпи телевизори и климатици, а фасадите и общите части вълци ги яли. Кръв нямам направо...
Хадзапи , съгласна съм с вас.Племенника ми е строител в София от почти 20 години, строят навсякъде.Същото ми го казва и той, чуди се хората как са склонни да дават толкова пари. Отвън вика я гледаш сградата лъскава, а  бомба със закъснител.Текучеството им е голямо във фирмите, работят хора от кол и въже, учат се, заливосва се навсякъде, пукнатини в колони дори прикриват с картон, некачествени и евтини материали, най важното - неспазване на технологично време за зреене и улягане на бетон, масово работят при температури несъответстващи на препоръчителните допустими параметри, с всичките произтичащи от това късни последствия.Шпакловката след някоя и друга година започва да подкожушва, появяват се пукнатини по фугите, а за течове няма и да говорим, наводнени мазета и прочие

# 487
  • Мнения: X
Скрит текст:
Е, взе ми тезата изпод пръстите. Позволи ми, да я допълня.
Не само в единия случай имаме 5 дни в седмицата в ПИКОВ ЧАС, срещу събота и неделя по никое време, повече хора, срещу по-малко хора.
В първия случай имаме хора, които биха ползвали метрото 4 пъти. 2 за работа/училище, и още 2 за излизане. Включително и Събота и Неделя (пазаруване и излизане). Стават 2х7 = 14 двойни курса, срещу 1 х 2 за лифта. Т.е. ако ходиш 1 път в седмицата на лифта имаме умножение х 14, а ако ходиш и Събота, и Неделя, имаме х5

Второ, лифта се ползва 2-3 месеца в годината. А хората ходят на работа 12 месеца в годината. Така че и тук имаш умножение х4.

Трето, не ходиш всеки свободен почивен ден до лифта, колко да ходиш, 1/3 от свободните дни? На работа ходиш всеки ден. Не е по желание. Така че и тук имаме едно умножение по х4.

Какво излиза имаме х5 или х14, х4, х4; между х80 и х220 ПЪТИ по-често ползване на метро, там където е ежедневие, пред там, където е за забавление. И тук изобщо не включвам броя на хората във въпросните квартали.
Студентски град се оценява между 100 и 150к жители. За Кръстова вада и кв Витоша, не знам. Но и те се добавят.
Да, ама от тези половината поне са студенти, вероятно повече, а Студентски е създаден точно за да не пътуват всеки ден студентите и затова университетите в огромното си болшинство са там, с изключение на СУ и МУ, а, и УАСГ, всички други университети са в Студентски град. Тя идеята му е такава, кампуси и учебни корпуси на едно място, затова се нарича "Студентски град", жилищата там са добавка и не много умна, според мен. Тоест половината и повече от тези хора не пътуват всеки ден 5 дни в седмицата, защото учат на пешеходно разстояние.
Кръстова вада си има метро, не знам защо я броиш тук, последната спирка на линията за Лозенец (Витоша) е в началото на Кръства вада в момента, а има предвидени и още две спирки до  Околовръстното при Драгалевци през квартала. Кв. Витоша пък не виждам как ще ползва метрото до Студентски, поне в повечето свои части няма да може. От друга страна, кв. Витоша в частта си към Кръстова вада ще ползва метрото на Кръстова вада, а и има предвидено отклонение със спирка в кв Витоша.
Та не виждам защо ги броиш тях в кюпа на Студентски, за тях метро-връзка има предвидена. За Студентски също има, но на по-късен етап.
Сигурна съм, че автобусите са пълни сутрин, ама те са пълни от всякъде, не само от Студентски. Това няма как да е аргумент.
Подкрепям  ЧС за Витоша и използването й от софиянци, и не само за ски. За мен решението да се свърже лифта с метрото е добро, а това, че е само за събота и неделя не го прави лошо.  А реално от Студентски голямата част от живеещите там не пътуват нито един ден от седмицата, защото университетите им са там, където живеят.

Последна редакция: ср, 03 юни 2020, 22:24 от Анонимен

# 488
  • Мнения: 18
Това за некачественото строителство е така. Въпросът е как един потенциален купувач, който не е инжинер или строител, може да прецени кое е качествено и кое не? На хартия всички сгради са с най-страхотната дограма, най-добрите тухли, страхотни изолации и прочие. Аз следя пазара от около 7 8 месеца, защото скоро планирам покупка на по-голямо жилище (в софия). Ако сградата е в строеж, мога да се допитам до познати, но ако вече е построена, как разбира човек кое е "качествено"?

# 489
  • Мнения: 11 115
Те живеят където учат, но 90 процента от тях работят, и работата им не е в студентски град, опасявам се.

# 490
  • Мнения: X
Те живеят където учат, но 90 процента от тях работят, и работата им не е в студентски град, опасявам се.
Масово работят почасово и на смени, иначе не могат да учат, тоест, не в пиковите часове, а и в самия Студетски има много възможности за работа - ксерокси, магазини, заведения, и пак студенти наемат, така че не мисля, че много от тях товарят ГТ по начина, описан от Танграта. ГТ и задръстванията са най-вече от хора-нестуденти, защото кварталът се застрои безобразно подобно на МанЛи и Кръстова вада с жилища на полето без никкава инфраструктура. Метро ще има, но след други квартали, избрани като по-приоритетни с оглед целия град, а не само закупилите в него.

# 491
  • Мнения: 11 254
И преди 15 години, когато не беше толкова застроен Студентски, автобусите бяха фраш.. Колко народ учи в Ректората, Химическия, ФМИ, Биологическия.. Даже сега си представях да е по-добре положението, да са направили нещо по въпроса с транспорта, но явно не ..

# 492
  • Мнения: 1 757
Черна станция, а ти защо си представяш под "уплътняване" на града, че ще се срутват старите къщички и на тяхно място ще никнат нови сгради? Аз по-скоро си представям, че и малкото останали свободни пространства ще бъдат застроявани... Това ли искаме? Между панелки да никнат нови и нови сгради? Определено "уплътняване" не би трябвало да присъства в плановете за София специално. Няма накъде да се уплътнява, градът и сега изнемогва вече със сегашната си инфраструктура да поема нови и нови сгради. Редно би било да се разширява с нова инфраструктура и т.н. На това му се казва градско планиране, а не тоя льольо дето са го сложили там калинката мамина да ми уплътнява. Под инфраструктура не разбирайте само улици, ами и детски градини, училища и всякакви такива. Ето ги, вече почнаха да се вдигат на протести за детски градини понеже не стигали - ами как да стане като са се появили хиляди нови сгради за последните 15 години, а пък се ползва инфраструктурата на града от преди 50 години... И после защо имало задръствания, проблеми с паркирането, с чистотата на въздуха и т.н. и т.н.
Вреден е тоя мухльо главния архитект и колко по-бързо го осъзнаят хората и се махне, толкова по-добре за града ни. Simple Smile

# 493
  • София, Bulgaria
  • Мнения: 2 993
Голяма част от студентите не живеят в Ст. град:
1. Общижитията са в окаяно състояние огромна част от тях. Трима човека в едно стайче с 3 "русенски легла" , като от филм на ужасите.
2. Наемите в Ст. град са по-високи, жилищата по-малки, което прави невъзможно да се комбинират двама студента, за да си поделят наемите. 
3. Наемат апартаменти по линията на метрото, за да могат да се придвижват поне до Г.М.Димитров.
4. Да не забравяме, че това са млади хора,  кръвта им кипи и денонощно щъкат напред, назад. Не са като улегналите вече хора, на които животът им се върти около работата, децата и в къщи.

Някога, някога...може и да е замислен с идеална цел...университети, кампуси...библиотеки, общижития и т.н., но днес фактите са други.

# 494
  • София
  • Мнения: 4 668
Значи тези, които не са студенти не са хора, не плащат данъци?
Май даже доста по-високи от средното.
Строителството е било незаконно?
Може би не искат и студентите да ползват лифта или Ринг Мола, и да се возят с метро до там? А също и Икея? Simple Smile

Точно така е, както го описвам, защото не веднъж и дваж съм "опитвал" да ползвам ГТ. Беше ми супер удобен до работа, от "врата до врата, буквално", като изключим споменатите натъпквания. Без преувеличения, по 1 автобус хора остава по спирките. А в автобусите са х2 на максимално допустимите бройки. Да не са и х3.

И всички тези хора или слизат на метро ГМ Димитров, или на НДК, правят смяна и хващат метро, за да продължат до работа.
И това се наблюдава точно от 8 до 9. Няма как всички лекции да са точно тогава, и все да се пътува с метро до тях.
Точно студентите ще са най-големи ползватели, пътуват най-много по всевъзможни поводи. Друг е въпросът, че всички имат карти, и няма какво толкова да се "изкяри" от тях.

Също, след работно време, 5-6-7, ако случайно минавам с колата покрай Г.М. Димитров, ми става ЖАЛНО! Тълпи от по 200 човека, чакат на спирката на 280 пред метрото.
Не е ли това един от най-точните показатели за нужда от метро. Ако слизат много повече хора на една конкретна спирка, то именно там има нужда от продължаване на метрото. Е на Г.М Димитров слизат 10 ПЪТИ повече хора (и се качват), отколкото на другите спирки (без Сердика, Бизнес Парка и тн)

https://spasisofia.org/bg/%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D … %D1%80%D0%BE.html
Цитат
Според официалните данни на Метрополитен, метростанция Г.М. Димитров е сред най-използваните в София с над 25 000 среднодневно натоварване.

Последна редакция: чт, 04 юни 2020, 10:02 от Танграта

Общи условия

Активация на акаунт