Образователен Говорилник - пак bug - v.5

  • 19 059
  • 756
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: X
Скрит текст:
Еее, Попеа, това че в частния казус на сестрата на Амели са клекнали след скандал, съвсем не означава, че оценка на приемен изпит може да се оспорва. Регламентирана възможност и процедура за контестация няма. Това, че някой, поради страх или други причини, е направил нещо нерегламентирано по никакъв начин не променя този факт. И този пример не доказва тезата ти за противното.
А че при хуманитарните науки възможностите за некоректно оценяване са повече, никой не спори.
Не искам да повтарям това, което Санака е написала, защото е точно така.

Още далечната 1987 г. моя милост се чуди, чуди какво да кандидатства след 7-ми клас...Исках в Испанската, но родителското тяло беше на мнение, че нямало смисъл да се забивам в един език само. НГДЕК бил много подходящо уч. заведение от гледна точка на обща култура, знания..... Ходих на уроци по БЕЛ, щото все пак теми развивахме, нищо не се знаеше, но  в никакъв случай сериозно учене....
В крайна сметка дойде 15,06, и се реши, че продължавам в разширеното изучаване на английски с допълнителни частни уроци по френски, та да изляза с два езика от училище /уау/. Десет дена преди изпитите решавам, че все пак ще пробвам НГДЕК, сядам и уча яко по история и отивам на изпити по история и български. След изпитите живеех с мисълта, че съм приета. Та се оказа, че на БЕЛ - 4,50, история - 5,50. Ииии втора резерва /т.е. с еднакъв резултат с първата, но по азбучен ред се явявах втора/. А аз рееев, та се нетрае. Нашите слисани - все пак 10 дена учене само, за какво се кахъря?! Отивам в НГДЕК да се разправям - аз, сама, на 13 години. Искам проверка на писмената ми работа по БЕЛ. Изпокапаха лелките от канцеларията, питаха къде са ми родителите, защо те не са с мен Smile А аз войнстващо настоявах да ми дадат работата и след 45 мин. разправии все пак я получих. Гледам, че работата ми е минавала през арбитър - единият проверяващ дал 5,25, вторият - 4,25. Арбитърът - соломоновско решение - 4,50. Ако имах 4,75 влизахме с първата резерва в НГДЕК.
Гледам - две правописни грешки, всичко друго ми беше наред. Ей, като се разлютих, като вдигнах една патаклама /с карираните си панталони, жълто лятно якенце и жълти кецове/. Написах контестация на ръка, в канцеларията. Исках среща с директорката. Абе як скандал - кой, как оценява и как така се допуска субективизъм. И как така са приети мои съученици, чиито родители работеха във вестник "Работническо дело" и БЗНС  Smile, а аз не съм ..... Тогава научих първия си сериозен урок в живота като член на тогавашното общество - придобих необходимите знания, умения, компетентност за това що е то покорен гражданин,  осъзнах връзката между социалното положение на отделни индивиди /родители/ в обществото и реализацията на техните наследници в същото това общество, разбрах, че е хубаво да се научиш да проявяваш търпимост и да правиш компромиси - но да му се невиди, не успях.... След целодневни разправии си тръгнах много обидена, а в края на седмицата получих писмо, че свикана комисия ми потвърждава оценката. Отидох с писмото в НГДЕК, видях се с Гергина Тончева и ясно ѝ заявих, че това е срам за нея и за училището, което ръководи.
Та така... И до ден днешен продължавам да се боря с несправедливостите. Ужас!
Факт е, обаче, че в математиката 2+2=4.... Всичко друго е субективно!
Санака, по математика може и то успешно, специално съм се интересувала от това. С или без регламент, страхът от скандали го има и сега, имаше го и по соц.-а, и работи за математиката, където лесно се доказва несправедливостта. Разбира се, че има и такива, които не са решили, ама пак оспорват, но пак казвам, това лесно се доказва в математиката. В литературата обаче не е така и това се отразява на резултата. И да, разбира се, че трябват топки, но те за всичко в този живот трябват. Това не променя нищо от казуса.

Пулитах с примера си е отново доказателство за моята теза, този път за литературата. Не можеш да възразяваш срещу оценка, базирана на размити и субективни критерии. Ти можеш, но шансът за успех се снижава драстично в сравнение с математиката. А че еди си кои не са разобличени - така е, такъв е животът, но крайният резултат, който персонално ни касае, е, че сестрата на Амели с възражение по математика е влязла в гимназията, а Пулитах с възражение по литература  не е влязла.

Последна редакция: пт, 05 юни 2020, 13:50 от Анонимен

# 106
  • софия
  • Мнения: 5 148
Лошото е, и това е основното заради което аз лично водя този разговор, че сестра ми може да е влязла, но не е излязъл този който трябва! И ако в моя частен случай допускаме “грешка” на човек ( права си, случва се), то възраженията са, че съществуват много случаи дело на преднамерена умисъл ( дори не грешка) на трети лица водещи до компрометиране и лична изгода на опеделени търсещи конкретна изгода лица.
Това че пак обощи и обясни основополагащия принцип на кандидатстване, известен на всички ни, не виждам с какво пречи на съществуването на тезата за злоупотреба.
Идвете са верни и двете съществуват. В обшия случай. Само че хората се възпаляват на твма “частен случай” и ние си говорим за тези частни случаи довели лошото име на системата и организацията и неверието в нея.

# 107
  • Мнения: 6 396
Попеа ти четеш пристрастно и поради това без разбиране понякога; Тезата беше простичка и общо взето -безсмислена, щото си нямахме друго занимание, вируса умре и работата е ясна, но все пак: Преди имаше “Работническо дело” (по Pulitash, така хубаво го е разказала), сега има “Наше дело”. Без значение предмета. За справка можеш да видиш изпита в едно търсено в близкото минало специално държавно училище, където всички задачки за 1 клас са като математически и с един единствен верен отговор. И, който трябва, ги е изброил всичките 28 мечета. А ти си пета резерва, или не ти, щото ти си много добра, но все някой е пета резерва. Може да отиде да си види работата.
И повече чувство за хумор влагай, бъдещето е на математиците и инженерите, поне докато не ги изместят компютрите.

Слънчев и спокоен уикенд на всички.

# 108
  • Мнения: 6 384
Оф, нЕкоИ чаршафи нЕма да ги чета. То не се издържа тая работа.

Ама математиката може и да е точна наука, но историята помни ниски оценки на вярно решени задачи, заради начин на разписване различен от заложения в модела за оценяване. И това в комбинация с невъзможност за оспорване прави картинката аналогична на останалите.

Пък, който иска да е вечна контра да си говори.
. А иначе на Амели мисълта си е живият живот. Другото е утопия.

# 109
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Нот, забравих да попитам защо се оказахте в тези училища на матурата? Това на случаен принцип за всеки ли е?
Не си спомням преди матирите нф бяха ли в собственото училище с други квестори?

# 110
  • София
  • Мнения: 7 378
И аз това се зачудих как точно Златарски и други частни гимназии ги зафичкаха в квартал Христо Ботев за ДЗИ Simple Smile

И отделно - моля потребителите, които лепят лични квалификации (като "принцески" и "подгласнички"), да се съобразят с дребния шрифт от първия пост.

# 111
  • Мнения: 6 396
Компютър ги разпределя явно, някой от тайфата бил в центъра с цяла група деца в стаята, които за третия модул по БЕЛ си излезли и останал сам с квесторите. Много ми беше атракция, иначе какъв повод имаш да отидеш там. Представа си нямате марката Мерцедес колко е на почит, а пред всяка четвърта къща имаше такси. Моята се втрещи, защото преди книжката всеки ден ползваше таксита😀

# 112
  • София
  • Мнения: 16 554
Ти да не чака плътно заобиколен от ококорени черни очички?

# 113
  • Мнения: 6 396
Имаше колкото искаш. Абе много ни беше забавно, ходихме първо да видим училищата, повозихме се, много обича да я разхождам насам натам и да си говорим,  иначе изпити като изпити, казват, че било като вашите файнъли, ама по-дълго. Сега четат книги, плицикат се на басейна и чакат резултатите на 15-ти, ние за чест и слава, някои тръпнат за британските унита. Дано имат късмет децата.

# 114
  • София
  • Мнения: 7 378
И ние правихме анкета - аз писах, че искам без домашни и май нямат Simple Smile. Моите мрънкала ореваха света, но като няма домашно, май ще вземе да им хареса. Аз усещам как на мен специално ще ми липсва училището във вида, в който го имахме последните месеци, и не зная как ще карам два месеца до 1вия учебен ден след това Thinking Толкова му свикнах със всичките дивотии, че сега наистина ми липсва. Ееех Simple Smile

# 115
  • Мнения: 6 384
Аз писах да имат само бел, мат и език. И да имат домашни само по езика, заради изпита. И да са само два дни.

На мен ми писна тази схема. Аз вероятно излизам от дистанционната работа в средата на месеца. Май отпуск ще пускам до края на юни.

# 116
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Той пак си е прост Simple Smile

Понякога си мисля, че дори инж.техн. кадри трябва да имат познание в хуманитарни направления. Най-малкото да могат да четат. Повечето от тях са доста еднопластови в разбирането.

# 117
  • Мнения: 20 034
Еха, доживяхме анкетата.
В понеделник имаме класно по математика, а по български и литература все още вземат нов материал.  Няма да казвам какво мисля.
Писах, че искам да им дават упражнения по основните предмети и веднъж седмично да обсъждат трудности и грешки.

# 118
  • Мнения: 6 384
Вие 5 клас ли бяхте? При нас няма нов материал още от края на март и средата на април. Само по английски зубрят яко.
И Русалка изчезна?
Не знам, не знам.

# 119
  • София
  • Мнения: 16 554
Татако Мецан чете, от месец не пише (откак  не ни схвана женското чувство за самоирония).

Общи условия

Активация на акаунт