COVID-19 (COrona VIrus Disease-2019) Тема - 4

  • 1 376 548
  • 29 195
  •   1
Отговори
# 15 720
  • Somewhere...over the rainbow - where troubles melt like lemon drops
  • Мнения: 3 078
Ами нас на първи юни ни събраха за даването на удостоверенията на децата - 25 деца накуп, барабар с усмихнати и весели родители - кой с подбрадник, кой с наушник... То вярно, че тогаво си бяхме айляк щото го бяхме преборили, ама все пак.
Оцеляла съм ментално и физически след една година дистанционно обучение в Либия - бяхме на 100 километра от Бенгази и нямаше българско училище за четвърти клас в нашия град. Даже не съм и толкова тъпа. Мисля, че ще се справя с материала за втори клас, дори и нашата учителка да не смогне да преподава много адекватно (тя е страхотна, но да кажем - заради трудности в организацията евентуално). Ще се ходи на консултации и така. Просто не искам да ме задължат да пусна детето си на всяка цена
За голямото нещата стоят малко по-различно - той ще е десети клас... и вече стои въпорса, че той трябва да вземе това решение. В нашия случай най-вероятно и той би избрал ДО.

# 15 721
  • Мнения: 1 171
Много е рано да обсъждаме училищата сега (аз съм с първокласник и третокласник). Не е ясно какво ще се случи след два месеца - та ние само за месец стигнахме от 6-17 на ден заразени до 200-300. След два месеца никой не може да каже какво ще е.
Ето например математика от щаба предвиждаше 5 цифрено число заразени есента, а ние ще ги ударим до 10тина дни само (края на юли).

# 15 722
  • Мнения: 2 149
Скрит текст:
И проф. Христова казва, че у нас е открит вируса в проби от януари. https://m.24chasa.bg/mnenia/article/8817929

За дистанционното обучение и правото на избор не виждам как ще стане без назначаването на двойно повече учители. Един учител няма как да преподава сутрин присъсвенона едните, следобед дистанционно на останалите. Особено в начален клас, където преподавателят е един.
Писали сме заедно - едновременното преподаване може да си го представи само някой, който няма малки ученици.

Проф. Христова казва много важни неща. За ролята на имунната система и колко е важна тя при среща с вируса. Както и твърди, че няма апокалипсис и няма и да има.

това много добре, прочетох го и аз, само дето всичко, което казва за имунната система е твърде абстрактно - оптимално напрегната, адекватна и тн., все думи, които звучат хубаво, но са без обективен смисъл и поне за мен не носят и грам полезна информация; ако приемем, че всеки ден човек прави едни и същи неща, храни се подобно, има подобен брой движения, не се е ядосвал по-силно - но в сряда се сблъска с вируса и го прихване, и някой ми излезе с твърдението, че до вторник е бил с оптимално напрегната имунна система, а в сряда - вече не, ще ми звучи нелепо
изобщо до момента, в който не ни обяснят защо тестовете за клетъчен имунитет се правят по-трудно (това го повториха много пъти) и имам предвид да ни обяснят изобщо КАК се правят, какво отчитат, имат ли количествен показател и защо е невъзможно да се правят повече такива, версията за този тип имунитет ще става предимно за интервюта в 24 часа

# 15 723
  • Мнения: 1 747
Проблемът на училищата е, че няма как да се отделят отделните класове, както в градините. В училището на моето дете 2 етажа ползват една мъжка и една женска тоалетна. Това са поне 15-16 класа. В градината всяка група си има тоалетна. Да неговорим междучасието какво става по коридорите, но да кажем, че няма да ги пускат от класната стая през междучасията.
Отделно един учител преподава на няколко паралелки. Не си го представям в училищата изолирането на групите, ама въобще. При нас има и факта, че по ФВС салонът се ползва от 2 класа едновременно. Абе...
Много ми се иска да започнат поне присъствено. Но съм доста скептично настроена.

# 15 724
  • София
  • Мнения: 9 360
Първото ще доведе до увеличаване на неграмотността и необразоваността, а второто - в много случаи, до тежка финансова криза и дори невъзможност за оцеляване на семейството с доходи само от единия родител. И двете ще имат дългосрочни и сериозни последици за обществото, които ще са по-тежки от медицинската криза.

А третото - да върнем децата в училище, ще доведе до още по-голямо разпространение на заразата, още по-голяма криза на здравеопазването и пълна загуба на контакт с по-възрастните ни близки, които трябва да оставим да живеят едва ли не в отшелничество.
За мен лично в момент, когато не се знае доколко ще оцелеем като човечество, повече ме вълнува именно оцеляването от оставането на децата неграмотни.

Вече се виждат резултатите от разхлабването на мерките. Не знам как някой може да си представя, че връщането на милиони деца в училище няма да е проблем.
То оцеляването на човечеството е в много по-голяма степен застрашено от неграмотното поколение, отколкото от вирус със смъртност 1 %.
Който иска неграмотни деца е свободен да си отглежда такива вкъщи. Аз лично искам присъствено обучение и смятам, че МОН имат 2 месеца да го измислят и осъществят. Американците да ни се дават за пример е смешно, те и в момента не са пример за високообразована нация.

# 15 725
  • София
  • Мнения: 11 994
Много е рано да обсъждаме училищата сега (аз съм с първокласник и третокласник). Не е ясно какво ще се случи след два месеца - та ние само за месец стигнахме от 6-17 на ден заразени до 200-300. След два месеца никой не може да каже какво ще е.
Ето например математика от щаба предвиждаше 5 цифрено число заразени есента, а ние ще ги ударим до 10тина дни само (края на юли).
Абсолютно съм съгласен. От днешна дата дипленето и разчепкването на темата, чертането на сценарии изглежда напълно безсмислено. Още повече, като се има предвид, че 100% МОН не четат тук, и няма да вземат предвид идеите.
Съвсем едно, ако началото на септември удряме по 1000+ всеки ден, друго е, ако си продължаваме в порядъка 200-400 на ден, трето пък ще е, ако са пак по 20-30 бройки.

# 15 726
  • Somewhere...over the rainbow - where troubles melt like lemon drops
  • Мнения: 3 078
Малко попресилено ми се струва да се каже, че някакво време обучение вкъщи ще произведе непременно неграмотник Grinning

# 15 727
  • Мнения: 763
В тоя ред на мисли не разбирам защо отсега решават как да почне учебната година. Да не хвърлят боб?

# 15 728
  • София
  • Мнения: 62 595
Много картинно започвам да си представям как в София и в страната се организират градини на открито посред кишата и студа, и как само родителите водят и прибират децата, и как носят кутии с храна за цял ден.  
Групите колко да са отделени, дали учителките също са отделени и не общуват помежду си? Ние все още не сме навлезли в пика на епидемията, кой пусна линк за варнеснска детска градина, дори три градини с положителни деца и персонал в някои групи.. А говорим "само" за положителни, дори не спрягаме боледуване. Нямаме натрупване на достатъчно критична маса случаи, за да се мине критичната точка.
по този повод да попитам  - РЗИ наистина ли тестват всички деца от групата, в която има заразено дете или персонал?

# 15 729
  • Мнения: 6 971
За присъственото обучение: не може да се разглежда само от гледна точка на децата и техните контакти извън училището. Ами учителите и останалия персонал. И те са хора, с близки, някои от тях със заболявания. Не става въпрос само за спокойствието на родителите за техните собствени деца, защото един учител на ден влиза в 5 паралелки, минимум 5Х25 деца, на другия ден други, колегите в учителската стая, после техните семейства, родители, деца. Дори и да не ви пука за учителите като човешки същества които ще работят в рискова среда поне помислете за това, че и без друго има дефицит на учители, а ако започнат да се заразяват ще отсъстват не дни, а седмици, някои месеци. Тогава въобще няма да може да се спаси учебната година. При голям брой заболели учители и дистанционното обучение вече няма да е вариант. Все пак по-добре дистанционно обучение, което да бъде организирано през ваканцията на по-високо ниво, отколкото първоначално започване в училище, а впоследствие стигане до невъзможност да продължи учебната година дори и дистанционно.
Докога ще продължава това мислене всеки само за собствения си интерес и поглед върху ситуацията единствено само там където има допирни точки с личния интерес.
В училище не са само децата и без учители не може да има учебен процес и ползотворна учебна година.

# 15 730
  • Мнения: 25 116
Прави сте, че е рано за училището, но пък някакви планове на варианти трябва да се разработват отсега. Надявам се, че отговорните другари го правят. И сегашните, и тези, които се канят да управляват наесен. Но нещо не ми се вярва.

Не, че съм черногледа, пък и детето ми е в бутиков клас,  но се чудя дали може пак да кажат "Който го е страх да се оправя" и май ми се струва, че може.

# 15 731
  • София
  • Мнения: 11 994
В тоя ред на мисли не разбирам защо отсега решават как да почне учебната година. Да не хвърлят боб?
Изказах някакво предположение по-назад: за да успокоят родителите, особено невярващите във вируса, да си ползват отпуските сега и да си харчат парите, че да не излязат И те на протест.

Надявам се МОН да не се успокояват с решението за присъствие, а да разработват и други варианти, че да не стане ау и мяу на 15-и.

# 15 732
  • Мнения: 4 595
Не, че съм черногледа, пък и детето ми е в бутиков клас,  но се чудя далеч може пак да кажат "Който го е страх да се оправя" и май ми се струва, че може.
Точно така ще бъде, най-вероятно. Ние сме все на този принцип.

# 15 733
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно, мисли се само в плоскостта "не мога аз да обучавам детето, не мога това, не мога онова". Продължението, което никой няма да каже гласно е "не ми дреме как ще го направят, какво ще става с учителите, важното е да стане това, което искам, а ако учителите се разболеят, ще намерят други - учители колкото щеш, няма незаменими хора, да са си избирали професията, никой не им е виновен".

# 15 734
  • Мнения: 20 044
Скрит текст:
Първото ще доведе до увеличаване на неграмотността и необразоваността, а второто - в много случаи, до тежка финансова криза и дори невъзможност за оцеляване на семейството с доходи само от единия родител. И двете ще имат дългосрочни и сериозни последици за обществото, които ще са по-тежки от медицинската криза.

А третото - да върнем децата в училище, ще доведе до още по-голямо разпространение на заразата, още по-голяма криза на здравеопазването и пълна загуба на контакт с по-възрастните ни близки, които трябва да оставим да живеят едва ли не в отшелничество.
За мен лично в момент, когато не се знае доколко ще оцелеем като човечество, повече ме вълнува именно оцеляването от оставането на децата неграмотни.

Вече се виждат резултатите от разхлабването на мерките. Не знам как някой може да си представя, че връщането на милиони деца в училище няма да е проблем.
То оцеляването на човечеството е в много по-голяма степен застрашено от неграмотното поколение, отколкото от вирус със смъртност 1 %.
Който иска неграмотни деца е свободен да си отглежда такива вкъщи. Аз лично искам присъствено обучение и смятам, че МОН имат 2 месеца да го измислят и осъществят. Американците да ни се дават за пример е смешно, те и в момента не са пример за високообразована нация.
Искрено ме разсмя Satisfied
Добре че досега нямаше ДО и затова нашите ученици са толкова грамотни. Мухахахахаха Joy

Общи условия

Активация на акаунт