Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • Публикувана: 13 юни 2020, 20:40 ч.
  • Последно мнение: 16 юни 2020, 00:38 ч.

Регистрация на кола при произход Япония

  • 431
  • 13
  •   1
Отговори
  • Мнения: 14
Здравейте, мамчета!

Ще споделя проблема си и тук, като се надявам на помощ. Питахме на няколко места, но нещо без ясен отговор. Направо ще постна какво беше писал половинката, че той добре го е обяснил Smile

"Не живея в БГ, но от няколко години карам един Нисан Тиида. Среден клас, с десен волан, произведена и карана първоначално в Япония. Аз я купих преди 5 години, 2-ра ръка. Беше на 60 хил км и документи за всички заменени части и масла (в Япония качват онлайн всичко, преди да си купиш колата + оценка на състоянието от тамошните оценители). Тя има лява версия, но само за някои държави. Дясната е масовата. Като цяло, произвеждана е за Азия и Тихиокеанските държави.
Така, понеже съм много доволен от нея, почти нищо не съм сменял, освен редовните неща при определен пробег. И то с качествени части. В момента е на 100-на хил и има още доста хляб в нея. Та, обмислям, връщайки се в БГ, да я докарам на свой ход от държавата, в която съм. Обаче, един познат ме "уплаши", че нямало да бъде толкова лесно да се регистрира в БГ. Т.е освен всички необходими докс и декларации, които така или иначе си трябват, имало и някакви допълнителни тестове за това дали колата съответства на изискванията на ЕС. Това било струвало около 1000 лв. И можели били да откажат регистрация. Този тест се казвал "хомологация".
Сега, търсих доста в интернет и не намерих подобна информация. Говорих със СБА и те ми казаха, че се минава само стандартния ГТП. В сайта им, пише почти същото. Разните вносители - отново.
Доколкото съм чел, изискванията за вредни емисии са по-високи в Япония от тези в ЕС. Т.е. проблем там няма. Отделно, мигачите са си жълти, а не червени като в Щатите. Т.е. и това май е ОК. Обаче ме интересува, дали наистина се иска нещо допълнително? И, ако да, какво?

Благодаря на всички предварително.

П.п. Колата наистина ми харесва, служи ми отлично и не искам да я продавам, та после в БГ да купувам друга, с която тепърва да се "запознавам"....


Само ще допълня, че сме наясно, че това е много рядка кола за БГ и вероятно, ако се наложи нещо по-сериозно за смяна, ще иска или поръчка, или чакане. Но, наистина много предано ни служи.... Heartpulse

# 1
  • Мнения: 927
Не разбирам що за мазохисти карат коли с десен волан. Аз бих предпочел Голф 2 от 1989г с ляв, пред коя да е с десен.

# 2
  • София
  • Мнения: 5 806
В България тази кола струва около 7-8 хиляди, отделно може да се уговорите с някой да я внесе.
Да беше някакъв по-специален автомобил, да си струват усилията. После с този десен волан е практически непродаваема.

# 3
  • Мнения: 14
Благодаря за мненията!

Само искам най-учтиво да помоля, ако някой може да помогне с практически съвет, а не с психологически портрети и/или бъдещи инвестиционни решения.

Предварително благодаря още веднъж. Beers

# 4
  • София
  • Мнения: 5 806
Автомобили от трети страни се внасят на територията на ЕС с т.нар. ЕО сертификат за съответствие. В случая автомобилът е стар и вероятно трябва да се издаде индивидуален документ от ИА Автомобилна администрация (т.нар. ДАИ), с което се удостоверява, че автомобилът съответства на нормите на ЕС.
Отделно трябва да се оформи вноса на автомобила и да се провери в точката на влизане в ЕС да не поискат някакъв друг документ. Също и ДДС, с което вероятно сте наясно. Данъчната основа се увеличава с размера на митото при вноса, което зависи от техническите параметри на автомобила.
https://customs.bg/wps/portal/agency/home/info-citizens/car-import

https://www.mvr.bg/opp/административни-услуги/услуги-по-регистация-на-пс/извършване-на-първоначална-регистрация-на-превозно-средство

Не на последно място, през последните няколко години усилено се говори за промяна в закона, вече има няколко проекта за забрана на регистрация и ползване на автомобили с десен волан на територията на България, с изключение на транзитно минаващите.

# 5
  • Мнения: 14
Милинка,

Проверили сме всичко освен споменатото най-горе.

Иначе, ДДС и мито няма. Колата е собственост повече от 6 месеца и са изминати повече от 6 000 км от нас с нея. Това за десния волан се говори, но нормативно не е забранено. Да не говорим, че дори да се забрани, то ще има гратисен период и вероятно няма да важи със задна дата.

Единстените проблеми, които излизат в Гугъл са за американски коли, за които няма европейска версия. Основно заради червените мигачи. Забранени са в ЕС и не могат да се сменят поради липсата на аналог. Никой никъде не споделя за проблем с японски. Дори има сайтове и вносители директно от Япония. Има изключения на ляв волан коли в Япония и затова се внасят в БГ такива, когато се. А, както споменахме, в Япония екостандартите са по-високи от на ЕС и това също няма да е проблем. А... мигачите са си жълти.

Не ми се отговаряше на мнението по-горе, но карането с десен волан е проблем само теоритечно. Но не искам да измествам темата с безсмислени спорове и дискусии. Нито аз, нито мъжът ми сме на 18 години, та да изрязваме някого с мръсна газ при липса на видимост. За спокойният шофьор, проблемът е нулев. Нито пък имаме мания за големи коли. А тази Тиида е в такова състояние, че не бихме я сменили за почти нищо близко около нея. Почти всичко в нея е оригинално. Слагаме й най-добрите масла и я проверяваме периодично. А не когато се развали нещо. То не, че й се е разваляло де... Автоматик е, освен всичко друго.

# 6
  • Мнения: 927
1. По-високи разходи за доставка от Япония.
2. Технотест за да се уеднакви с местните изисквания (още разходи).
3. Рядък модел = трудно откриваеми части втора употреба (евентуално по-скъпи и бавно доставими нови части) = по-скъпа поддръжка.
4. Поради десния волан цената при продажба ще е доста по-ниска.

Всичко това може да се събере в една прилична сума, която може да приспаднеш от невероятно здравата и ненуждаеща се от ремонти кола (т.е. все едно са дадени за всякакви ремонти). На финал добавяш и дискомфорта от десния волан... Обяснения как лесно се свиква и няма да се кара бясно са смешни. Не става дума за агресивно каране, а постоянно намалена видимост и неудобства. По принцип и без климатик се живее, може и без всички други екстри в колата. Само че е малко по-добре да ги има.

# 7
  • Мнения: 14
1. По-високи разходи за доставка от Япония.
2. Технотест за да се уеднакви с местните изисквания (още разходи).
3. Рядък модел = трудно откриваеми части втора употреба (евентуално по-скъпи и бавно доставими нови части) = по-скъпа поддръжка.
4. Поради десния волан цената при продажба ще е доста по-ниска.

Всичко това може да се събере в една прилична сума, която може да приспаднеш от невероятно здравата и ненуждаеща се от ремонти кола (т.е. все едно са дадени за всякакви ремонти). На финал добавяш и дискомфорта от десния волан... Обяснения как лесно се свиква и няма да се кара бясно са смешни. Не става дума за агресивно каране, а постоянно намалена видимост и неудобства. По принцип и без климатик се живее, може и без всички други екстри в колата. Само че е малко по-добре да ги има.

Прекрасни съждения! Жалко, че нямат нищо общо с въпроса Expressionless  Smile

# 8
  • Мнения: 1 401
Нямаше да се намесвам, но май не знаете какво питате. След като колата е за японски пазар, задължително при регистрацията се изисква сертификат за съответствие. Ако е стара или производителя няма модификация за ЕС не може да го получите. Ако има търсете го от официалния вносител на колата.
Ако колата не е купена на територията на ЕС няма как да избягате от ДДС.

Другите въпроси какви бяха?

# 9
  • Мнения: 14
Нямаше да се намесвам, но май не знаете какво питате. След като колата е за японски пазар, задължително при регистрацията се изисква сертификат за съответствие. Ако е стара или производителя няма модификация за ЕС не може да го получите. Ако има търсете го от официалния вносител на колата.
Ако колата не е купена на територията на ЕС няма как да избягате от ДДС.

Другите въпроси какви бяха?

Mr. Smith, ще се опитам да отговоря на всичко написано от теб. Благодаря ти за включването. Конструктивно е...

1. Както споменах най-горе, колата е Тиида и е за неЕС пазар (да го наречем най-общо така). Десният волан е ясен. Обаче има "лява" версия - Верса, която е за Сев. Америка. Поне е така в Уикипедия. Сега, тук изниква нещо, което засега не сме намерили отговор. И, с което, можем да навлезем в по-дълбоки води.
2. В най-големият сайт за коли в БГ има 5-6 Тиида, които се продават. По спомен, едната е внос от Швейцария. Нечленка на ЕС, но мисля, че регулациите им в много отношение съответстват на тези на Съюза. Откъде и как са се оказали в Швейцария? И, отделно, щом ги продават в БГ, откъде са дошли? Но, значи могат да се карат. Всички са с ляв волан. (Между другото, при идванията ни до БГ, ние веднъж видяхме Тиида и много се учудихме, че въобще има такава там). Но, както и по-горе се спомена, воланът не е от регулаторен проблем, според действащите разпоредби. (Почти напълно изключвам тези леви волани да са били оригинално десни и да са местени някъде по пътя към БГ. Доколкото сме чели, това не може да се случи "по пътя" към България. В смисъл - би било сериозно несъответствие с документите и може да бъде отказана регистрация)
3. Това, което казваш за сертификата за съответствие - точно това се мъчим да разберем. Къде и как? Цената, ако инфото е актуално, варира от 500 до 1000 лв. Според обем, години и т.н.
4. За ДДС-то - поствам ти извадка от сайта на Агенция "Митници". За нашия случай - няма ДДС. Това е сигурно:
Раздел: Информация за внос на автомобили от 3-ти страни. От мито и ДДС се освобождава автомобил, който е за лично позлване на лице, което се премества да живее в България. Автомобилът трябва да е негова собственост от поне 6 месеца. Лицето трябва да е живяло в трета страна минимум една година.
Колата е купена преди повече време, както споменах в началото. А и ние живеем повече от година там и можем да го докажем.
5. Отново за сертификата, който ти спомена. Мъчим се да разберем, в какво би се състояла експертизата. Газовете и мигачите не ни безпокоят. Какво обаче може да е другото?
6. Факт е, че има фирми занимаващи се с внасяне на коли от 3-ти страни. Т.е. не е невъзможна регистрацията им. В сайта на СБА (мисля, че там четохме) е описано. Едва ли всички имат европейски еквивалент. Особено пък американските...

Това е. Бих оценила и други въпроси. Hands Thumbsup

П.п. Това е едно уточнение по принцип, не към теб: държим на тази кола и искаме да проверим доколко е възможно да я докараме и легално ползваме. Разбира се, ако се окаже, че е невъзможно - това вече е друга тема. Но никакви мисли за последващи продажби и други такива не ни вълнуват. Нито частите - наясно сме какво е положението. Отделно - има такива, които се употребяват в няколко модела. Напълно еднакви части.

# 10
  • София
  • Мнения: 5 806
http://technotest.bg/индивидуално-одобряване-на-ппс/
Цена 456 лв. с ДДС според тарифата им, публикувана на сайта.

http://technotest.bg/5-индивидуално-одобряване-на-нови-или-р/

# 11
  • Мнения: 1 401
@Cecela86
Ако трябва да си свършат работата както се полага - всичко. Сещам се за едно което със сигурност не съответства. Регулировката на ляв фар няма да по стандарт. Ако не може да се коригира от рефлекторите, се налага подмяна.

# 12
  • Мнения: 14
@Cecela86
Ако трябва да си свършат работата както се полага - всичко. Сещам се за едно което със сигурност не съответства. Регулировката на ляв фар няма да по стандарт. Ако не може да се коригира от рефлекторите, се налага подмяна.
Да, напълно си прав/а за фаровете! Единият лъч се отразява и бие нагоре. Там където би трябвало да са пешеходците, а де факто е насрещното движение.
Или смяна на фаровете, или.... има начин за изолиране само на този лъч... Simple Smile Нас ни връщаха на тех. преглед по местоживеене и се наложи да го оправим...
http://technotest.bg/индивидуално-одобряване-на-ппс/
Цена 456 лв. с ДДС според тарифата им, публикувана на сайта.

http://technotest.bg/5-индивидуално-одобряване-на-нови-или-р/
Благодаря ти много! Май там ще се пита.... Hands Thumbsup

Последна редакция: ср, 17 юни 2020, 19:54 от AnMary

# 13
  • Мнения: 1 897

Или смяна на фаровете, или.... има начин за изолиране само на този лъч... Simple Smile Нас ни връщаха на тех. преглед по местоживеене и се наложи да го оправим...

Специални лепенки се слагат.
Карам с такава, фара ми е сменян в Англия и няма друг начин да се свали лъча, освен със смяна на целия фар, а колата е Ровер Фрилендер последния фейс, преди Евока и фара струва колкото Голф 1 че може и за 2 да се класира....
Но не е с десен волан, на такава не бих рискувал в БГ. Всеки си знае, разбира се....

Общи условия

Активация на акаунт