СЕДМИ клас 2019/2020 - Първа изпитна седмична тема - (15.06 - 21.06)

  • 90 858
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 2 280
  • София
  • Мнения: 2 496
И аз съм в лек шок от примерния преразказ, ако той е еталонът за 35 точки. Това е дословно, дума по дума, предаден текст (като изключим трансформирането). Извинявам се, но не съм следила в такива детайли какво се изисква от децата и ако наистина се иска в такива подробности, мойта щерка няма шанс. Тя е толкова разсеяна, че е писала, че Досьо е най-добрият детектив измежду тримата приятели (така е интерпретирала способностите по криминалистика). А понеже не могла да се сети какво точно носи даскала, а не искала да сбърка, написала, че носи дървен чертожен инструмент. Нататък е още по-неточно, но аз доста я похвалих и без друго беше изнервена.
Просто се питам дали наистина в такива детайли се очаква да преразкажат? Признавам си, че доста ще трябва да потренирам, за да почти-наизустя този текст в рамките на 15 минути, та да мога да го предам до последната думичка. Neutral Face

# 2 281
  • София
  • Мнения: 1 581
Мисля, че да. Колкото по-детайлно и точно, толкова по-добре.

# 2 282
  • Мнения: 8 286
Относно преразказа. Синът ми спомена нещо, че на дъската записали грешно името на Досьо. Написали Косьо. Някак мимоходом го спомена и не съм го питала за подробности. Ще ги питам като се прибере, но явно са им писали имената.
За прословуата 22-а задача спомена за 2-3 деца от класа, които са я решили, а не са някакви изявени математици, дори напротив, от тези, които искат да избягат от нея са.
При нас обаче, по е в неговата стая, всички са стояли до последната минута по математика. По БЕЛ са свършили по-бързо.

# 2 283
  • Мнения: 3 491
По- добре да не им ги пишат, че не се знае какво ще напишат ..

# 2 284
  • софия
  • Мнения: 25 987
Е какво да напишат? Ако не могат да преписват и правилно, просто не знам какво да кажа.
Не знам дали ще има изпит, който да се проведе по правилата на МОН и при неспазване, квесторите да понесат отговорност за това. Всъщност, вакханалията и своеволията се случват точно, защото наказан квестор няма. То не беше да не дават формулите, да влиза и да излизат, да си говорят и да пречат на децата, да не разрешават отделяне на чернова от белова, разрешаване на дете да си взема задачите в раницата, какво ли не, какво ли не. И никой не е виновен.

# 2 285
  • Мнения: 48 239
Аз знам за проверяващ, който се старае да даде максимума точки. Но вероятно си е до човек. Особено за преразказа. Късмет на децата ни и това е. Достатъчно се измъчиха и им предстои да се мъчат.

# 2 286
  • гр.София
  • Мнения: 4 176
Едва днес прочетох текста за преразказ и никак не съм очарована.  Дос*о от незнамсикъде, случило му се неясно какво, та се налага да бяга от училище, двете приятелчета са споменати като имена,но дете ,незапознато с цялата история няма за какво да се закачи,че да ги запомни...       Не исках да връщам темата към това,но вие сте я зачекнали отново.    И аз смъкнах тутакси 5 точки от прогнозата, но тръгвайки от 30 т.  Така че-леле-мале -)

Едно време винаги ни записваха на дъската заглавието,имената, някоя непозната дума.  Сега няма такова изискване.

# 2 287
  • София
  • Мнения: 7 097
Звънче, по тази причина мисля, НВО 7 клас е преломния момент, в който повечето родители започват обратното броене. Ако до този момент някой си е мислел, че ако детето има знания, няма начин да не постигне успех на  НВО, след него вече, хората само се кръстят и броят оше колко им остава до раздялата с МОН! Joy
Като добавим и един куп учители-недоразумения, в уж елитни гимназии, седиш и се чудиш на очите си ли да вярваш, или на Вълчев и Кастрева... 🤦‍♀️

# 2 288
  • София
  • Мнения: 537
За прословуата 22-а задача спомена за 2-3 деца от класа, които са я решили, а не са някакви изявени математици, дори напротив, от тези, които искат да избягат от нея са.

Точно така е. Моят син я е решил, но за нищо на света не иска да се занимава с математика. Той е човек на думите. И на задачите с думи явно - не се сещам да не е решил задача с думи, без значение дали знае формулите и методите. Чете внимателно, разсъждава последователно и си ги извежда сам, ако се наложи. Но просто не вижда разни геометрични неща, които са елементарни за останалите. На стереометрията очаквам да пише елегии, пълни с печал и отчаяние Simple Smile

# 2 289
  • Мнения: 48 239
Слънчевата, ако знаеш колко си права...

# 2 290
  • София
  • Мнения: 3 583
А аз се чудя дали съществува формат изпит, който да вади най-доброто от децата, а не да търси с каква хитрост да им покаже, че не знаят нещо...

# 2 291
  • Мнения: 48 239
НВО на теория не е никак лош изпит. На практика за мен има прекалено много организационни и административни капани заложени в цялото нещо изначално и част от тях го правят пародийно.

# 2 292
  • София
  • Мнения: 7 097
А аз се чудя дали съществува формат изпит, който да вади най-доброто от децата, а не да търси с каква хитрост да им покаже, че не знаят нещо...
Вероятно..., но пак стигаме до онази подробност, че НВО хем диагностицира успехите на обучението и отчита дори и децата от малцинствата, хем сортира деца за СМГ, НПМГ, НЕГ, ФЕГ....(изброявам целия "първи ешалон")
Е, няма как да стане точно това 2 в 1...

# 2 293
  • Мнения: 353
А аз се чудя дали съществува формат изпит, който да вади най-доброто от децата, а не да търси с каква хитрост да им покаже, че не знаят нещо...
Вероятно..., но пак стигаме до онази подробност, че НВО хем диагностицира успехите на обучението и отчита дори и децата от малцинствата, хем сортира деца за СМГ, НПМГ, НЕГ, ФЕГ....(изброявам целия "първи ешалон")
Е, няма как да стане точно това 2 в 1...
Мда,а и ако НВО имаше тежест да кажем колкото за оценка за срока, щеше да “заснеме” още по-трагична ситуация.

# 2 294
  • Мнения: 6 958
И за мен това е огромният проблем. И предният му замисъл с първа част за всички и втора за кандидатстване е по-добра. Сега е опорочено.

Общи условия

Активация на акаунт