СЕДМИ клас 2019/2020 - Първа изпитна седмична тема - (15.06 - 21.06)

  • 97 836
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 215
  • Мнения: 210
Дали е ясно как са разпределени 35 точки между 21,22 и 23 задача?

# 1 216
  • София
  • Мнения: 16 233
Скрит текст:
22:
a) ((2x-10)*100)/12
b) ((x+15)*100)/8
c) 29
d) 550
3 минути
Ако ги нямаше точки а) и б) задачата щеше да е по-трудна, защото сега са им подсказали пътя за решение.

за c)29 сигурна ли си?
Ами, за 3 минути - толкова.

Ако имаш още 15сек. ще стигнеш до верния Hands Plus1

Нещо май обърка потребителите. Joy

Русалка, ама дай сравнителен анализ, деее! Как се мята боб при такава непълна информация? Joy

# 1 217
  • Мнения: 820
Момичета синът ми е решил 19 задача от първия модул само на черновата. Не му е стигнало времето да я прехвърли. Дали ще му бъде зачетена или не? Изобщо черновите провеляват ли ги?
Сканират се черновите. Мисля, че ги гледат на втори модул, ако видят, че не е довършена задачата, проверяват дали я има на черновата или ако нищо не е писано, също. Обаче за първи модул...май по-скоро не. Празно ли е оставил?

# 1 218
  • Мнения: 354
Да се надяваме ли, че ще пуснат на сайта на МОН официално теста и отговорите днес или?

# 1 219
  • Мнения: X
БЕЛ излезе към 16:19 в понеделник.

# 1 220
  • София
  • Мнения: 1 364
Да, и моят всъщност 58л бил получил.
и дъщеря ми е получила толкова на в), а на г) 550
Уравненията на а) и б) не е ясно какви са й.

# 1 221
  • Мнения: 6 290
.
Защото примерът със сравнението тук, който беше даден, бе нещо различно - как колата харчи х/100 и колко ще похарчи за други км.
"Всеки таксиджия ще ви каже, че ако имате 12/100 разход, за  500 км. ще издумкате резервоар от 60 литра." - вероятно ще каже таксиджията. То и детето ми това ще го каже. И миналата година можеше да го каже. И по-миналата, когато в 5-ти клас по география учеха мащаб на карта и реални разстояния.
Но, повтарям, не това е задачата.
Просто това не е задача с едно съставяне на пропорция и решението й. Не бих я приравнила на такова нещо.



Не е различен примера, точно смятане на кръст е. Както и обсъжданата задача.  Както извличаш решението от примера, по същия път извличаш и пътя от първите две подусловия. 
Умишлено замествам "пропорции" със "смятане на кръст". Всеки тук го знае, убедена съм.
Притеснени са всички сега, разбираемо е. Никой никого не обжда, най малко пък аз  - не давам квалификации, само се опитвам да я обясня по начина познат на всички. И пак да кажа - децата занят много по-сложни неща.
PISA задачите от времето на моите деца не се работеха сериозно в училище. Още си спомням на една родителска среща като попитах госпожата на седмокласника кога ще започнат да ги работят, тя ми отговори - о, да, работете ги, работете ги, време е ....

# 1 222
  • Мнения: 18
Скрит текст:
22:
a) ((2x-10)*100)/12
b) ((x+15)*100)/8
c) 29
d) 550
3 минути
Ако ги нямаше точки а) и б) задачата щеше да е по-трудна, защото сега са им подсказали пътя за решение.

за c)29 сигурна ли си?
Ами, за 3 минути - толкова.

Ако имаш още 15сек. ще стигнеш до верния Hands Plus1

Нещо май обърка потребителите. Joy


Да, извинявам се. Ама като следя форума на половин монитор - толкова Wink

# 1 223
  • София
  • Мнения: 5 698
В Данибон чета, че малко преди 17 ч. от МОН трябва да публикуват изпитния вариант.

# 1 224
  • Мнения: 208
Да ви разсея от тежките мисли за елементарна или не е е задачата Simple Smile
Ето какво прати наборката току що:
Скрит текст:






sme6en и Кичка дали не са един и същ човек?

# 1 225
  • Мнения: 146
22:
a) ((2x-10)*100)/12
b) ((x+15)*100)/8
c) 29
d) 550
3 минути
Ако ги нямаше точки а) и б) задачата щеше да е по-трудна, защото сега са им подсказали пътя за решение.

за c)29 сигурна ли си?
това е на Стоян, скъсаха ме Simple Smile
на Иван е 58, поправям се - двойно на Стоян

# 1 226
  • София
  • Мнения: 4 041
И преди съм го казвала, и сега пак ще го кажа -при цялата тая шантава година варианта, който мен най-много би ме устройвал е да се кандидатства по диплома. Е тогава девойката щеше да влезе и в СМГ с немски. Но нямаше да е реално, нито пък честно. И аз исках НВО-то да е върху таблицата за умножение и най-сложната задача да е х-18=30, ама нъц!
Лесният тест би бил обида за децата, посещавали школи и частни уроци. Макар, че моята и на две школи и трима учители по математика да я бях записа - все тая. Трудния - обида за децата, които нямат възможност за допълнително платено образование извън училище. Една задача в днешния тест е възможност точно да се отсеят тези, за които математиката е любов от тези, за които е необходимо зло.
Не, не, не ме разбирай погрешно. В предната тема писах, че за мен в НВО трябва да има нещо, което разграничава отявлените математици от децата, които са се научили да решават типови задачи. 22ра задача е точно такава, с училищна знания, но с изявено математическо мислене, защото не е типова. Не това ми беше проблема, а начинът, по който се омаловажава труда и усилията на децата, неуспели да я решат.
Отделен е въпросът, че ако ще има нещо, което да отсява отявлените математици, е добре да се даде повечко време на редовия модул, за да могат по-посредствените да имат възможност за по-детайлно решаване, тъй като те не биха се борили в модула за математическите гимназии.

# 1 227
  • София
  • Мнения: 7 678
sanaka, мат може и да е равностойно на 2018, не на 2019...
Но с БЕЛ май е обратно...
Слагай средно аритметично! Joy

# 1 228
  • Мнения: 14 227
Моят племеник ми се обади доволен-доволен. А да видим! Аз не съм имала време днес да гледам задачи, но сега като прочетох тук, го попитах за 22 задача. За протокала: каза ми, че получил някакво х=29, 58 литра и 550 километра, каквото и да значат тези неща.

# 1 229
  • Мнения: 210
http://zamatura.eu/12klas/%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0-2 … D1%80%D0%B8-2012/
някой питаше за скала за съотношение на точки към оценка

Общи условия

Активация на акаунт