Американски колеж - двадесета тема

  • 49 267
  • 748
  •   1
Отговори
# 510
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Oсвен това на прага на финансова криза няма да се намери частна фирма, дето няма да задели резерв, а ще се оголи на 0, отчитайки до стотинка ненаправените разходи. И без друго се предполага да има и някакъв брой отписали се ученици заради кризата.
Между другото, мисля си (или по-точно е "надявам се") че 8-ми клас ще имат присъствена година, даже и другите да са ДО.

# 511
  • София
  • Мнения: 6 183
Не, не са върнали. И май в нито едно друго училище, нито частно, нито държавно съм чула да са върнали средствата предвидени за консумативи или за заплати на поддържащ персонал.
В училището на другото ми дете, върнаха парите внесени за храна, което е разбираемо.
Предполагам, всички, включително и тези отпускащи държавната субсидия за ученик, приемат ситуацията като временна.
Аз си мислех за възможността да зачислят на учениците по един шлем. Нали принтираха в 3Д центъра. Най-готино би било да им връчват по един на входа, на изхода да им ги взимат, да ги почистват и дезинфекцират и на следващата сутрин пак да ги раздават, че иначе има да ги подмятват и забравят учениците. Но съзнавам, че вероятно няма такъв ресурс.

# 512
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 758
Не, не са върнали. И май в нито едно друго училище, нито частно, нито държавно съм чула да са върнали средствата предвидени за консумативи или за заплати на поддържащ персонал.
В училището на другото ми дете, върнаха парите внесени за храна, което е разбираемо.
Предполагам, всички, включително и тези отпускащи държавната субсидия за ученик, приемат ситуацията като временна.
Аз си мислех за възможността да зачислят на учениците по един шлем. Нали принтираха в 3Д центъра. Най-готино би било да им връчват по един на входа, на изхода да им ги взимат, да ги почистват и дезинфекцират и на следващата сутрин пак да ги раздават, че иначе има да ги подмятват и забравят учениците. Но съзнавам, че вероятно няма такъв ресурс.

Ако има правило, че без шлем няма да те допуснат в училище едва ли, ще ги забравят:)

# 513
  • София
  • Мнения: 6 183
Еstelliana, за изминалата година, схванахме (и аз, и щерката) смисъла на песента "Баница", в почти всяка нейна строфа, включително и "забравих хромбука в метрото" Simple Smile Добре, че не беше точно в метрото...

# 514
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Еstelliana, за изминалата година, схванахме (и аз, и щерката) смисъла на песента "Баница", в почти всяка нейна строфа, включително и "забравих хромбука в метрото" Simple Smile Добре, че не беше точно в метрото...
хахахаха, няма да питам за гаджето в Златарски, тогава Simple Smile
В този ред на мисли, като спомена мис Зи, Йънгс като му се роди Стела, дали пък няма да си остане завинаги в България? Знам, че преди време е казал, че ще изкара випуска, който ще завърши догодина, но се надявам да е решил още да поостане.

# 515
  • София
  • Мнения: 16 202
“Защото снощи правих баница”.

# 516
  • в центъра
  • Мнения: 445
GorgOnzola, благодаря много за информацията.
Интересуваше ме наистина дали са били подготвени за такава ситуация, тъй като от няколко места чувам вече, че на учителски съвети негласно подготвят учители за дистационна учебна година. Направо не искам да си го представя... как се случва това в нов клас, нова среда, нови учители, нова програма... Но очевидно това ще е част от новото бъдеще...

# 517
  • Мнения: 1 622
Здравейте, въпросът вече беше повдигнат, но ако новата учебна година започне дистанционно и се провежда дистанционно, не знам до каква степен хибридния начин ще работи, мисля, че таксата в АК трябва да бъде коригирана. Не с увеличаване, а с намаляване. В крайна сметка един от плюсовете на училището е базата на училището и начинът на преподаване. Първо достъпът до базата ще липсва, второ не мога да кажа, че съм очарована от преподаването онлайн по част от предметите. По някои такова преподаване липсваше. Ще изчакам началото на учебната година, за да видя какво се планира и ще пиша до учебен отдел.
Разбирам, че това са трудни периоди за всички, за мен също като работещ, но не виждам логика в някои неща.

п.с. Да допълня-ако сега съм родител на бъдещ 8-класник, защото имам дете и в друг клас, където вече със сигурност ни информираха, че след първите две седмици децата ще учат дистанционно, то много ще се замисля дали да си запиша детето в АК. При онлайн обучението много материални плюсове нямат значение, а други неща са на дневен ред. От другите неща има такива, от които меко казано, не съм очарована. Не може конкретен  учител по химия да не е завършил химия, същото и с конкретен учител по география (доколкото знам). Не може да нямат нито един онлайн час по даден предмет, а накрая да имат тест. Не може по втори чужд език, който децата никога не са учили, да се препуска из материала, да се гони ниво и децата да пишат домашни  с гугл транслейтър, за да се справят или да взимам частен учител. Къде е смисълът? И т.н......
Не ме разбирайте грешно, харесвам АК, детето се чувства добре, но в крайна сметка ако преди удовлетвоерението се делеше между база, среда, преподаване, сега акцентът ще падне основно и да не кажа само, на преподаването.

Последна редакция: пн, 13 юли 2020, 11:10 от Ripple

# 518
  • Мнения: 6 303
Много ми хареса този пост. И дали излиза, че след като " удовлетвоерението се делеше между база, среда, преподаване," а при ДО базата и средата ги няма, то по силата на логиката преподаването не е чак толкова на висота? Grinning
Наистина обаче, в разгара на пандемия да увеличаваш с 300 евро и без това високата такса - е меко казано неразбираемо.

# 519
  • Мнения: 5
Напълно подкрепям Ripple. Не пиша тук често, но следя всичко, което се поства по темата. Учителят по химия, обучението по испански - всичко това е супер несериозно за училище, което претендира да е сред първите в страната. Таксата е и без това висока и не разбирам причината, поради която трябваше да я увеличават, при условие, че дистан. обучение изобщо не беше това, което очаквах - повече видео уроци, повече разяснение на материала. Накрая тестове , файнъли , ниски оценки и съответно занижаване на срочните и годишните оценки. Към моята дъщеря беше предприето и тенденциозно отношение на двама от учителите и това ме учуди и изненада неприятно при условие, че съм чувала доста пъти, че субективизъм в колежа не съществува и принципите там са други! Няма да се впускам в повече обяснение. Само искам да подчертая, че съм разочарована като родител и обмислям дали изобщо детето ми да продължи да учи в колежа, ако  и тази учебна година  е дистанционно!

# 520
  • Мнения: 2 992
Обединете се няколко родители, напишете си забележките в имейл, до декан, М. Ангелова, учебен отдел ( на български).
АК винаги взимат отношение, когато са разумни и основателни доводите. И да не са- отговор са задължени да дадат!

(Така бих постъпила )
Скрит текст:
Това с учител по химия без ценз ме разби

# 521
  • Мнения: 1 622
Много ми хареса този пост. И дали излиза, че след като " удовлетвоерението се делеше между база, среда, преподаване," а при ДО базата и средата ги няма, то по силата на логиката преподаването не е чак толкова на висота? Grinning
Наистина обаче, в разгара на пандемия да увеличаваш с 300 евро и без това високата такса - е меко казано неразбираемо.

"то по силата на логиката преподаването не е чак толкова на висота?"
Мисля, че изводът, който се направи, е малко черно-бял.

Базата и средата категорично допринасят за усвояване на преподаденото, но след като базата и средата ги няма, то АК трябва да се стараят два пъти повече.

Не подценявам държавните училища в никакъв случай, резултатите от матурите също са доказателство за това, но причината да изберем АК е комплексна.

# 522
  • Мнения: 6 926
Да се отчета и тук. Ние освобождаваме едно място (основното основание ни е точно таксата - доста ме притеснява как ще се справяме така на ръба 5 години, много са ми неизвестните за бизнеса ми в бъдеще). Ако се разочароваме от избраното училище и ако имам финансова сигурност, можем да се пробваме пак след година. Успех на всички колежани!

# 523
  • София
  • Мнения: 16 202
Вече е направено, Россс.

Това, което пишат Ионити и Рипл е вярно  (моят син също си изпати, по критичен за него предмет заради начина, по който бяха проведени някои от файнълите).  Адресирали сме до ръководството още в края на април проблемите, имахме и видео-среща през май. Част от проблемните учители са в списъка на "незапочващите" през септември, което е някакъв частичен напредък. Искаме обаче нещо повече от "частичен", искаме реален.

# 524
  • Мнения: 4 030
Мария, какво избирате, НЕГ може би?

Общи условия

Активация на акаунт