СЕДМИ клас 2019/2020 - Втора изпитна седмична тема - (22.06 - 28.06)

  • 116 517
  • 2 581
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 5 550
Дидева, благодаря ти за навременното включване. Както винаги си точна и прецизна.

# 151
  • София
  • Мнения: 16 198
majceto, вече Ви казаха, че цитираната от Вас разпоредба е неотносима към формирането на срочните и годишни оценки. Ето ги релевантните разпоредби от същата Наредба 11:


Чл. 22. (1) Срочната оценка се формира от учителя, като се отчитат компетентностите на ученика върху учебното съдържание по съответния учебен предмет или модул, изучаван през учебния срок за придобиване на общообразователната, разширената, профилираната, професионалната и специализираната подготовка, и при вземане предвид на текущите оценки.
Чл. 23. (1) Годишната оценка се оформя от учителя по съответния учебен предмет или модул, като се отчитат постигнатите компетентности на ученика върху учебното съдържание, изучавано през учебната година за придобиване на общообразователната, разширената, профилираната, професионалната и специализираната подготовка, и при вземане предвид на срочните оценки.

Вземат се предвид, което съвсем не означава средно аритметично.

# 152
  • Мнения: 3 491
Не е задължително проблемите с ЩЖ да са от стрес,  вероятно всеки си съди от опита, който има. Почти сигурна, че при мен завишените антитела се появиха от нещо недоизказано, което ме мъчеше дълго време. Буквално като буца на гърлото го усещах...
Red, аз разсъждавам така- ако има шанс за хубаво училище, печели добро образование. Ако не - повече свободно време за интересите си, за спорт, за приятели.
Самоуспокоявам се и вече проиграх всички варианти.

# 153
  • Мнения: 3 136
sanaka, законът се чете в неговата пълнота. след член 22 и чл. 23 следва чл. 24. а преди тях има чл. 9 Simple Smile
ganis, ако считаш, че тълкуването ми е неправилно, ще се радвам да обсъдим темата на лични.

съгласна съм с Дидева; добавката е резонна. член 24 препраща към чл. 23, ал 8, който пък казва:
"При обучението за придобиване на профилирана подготовка се формира годишна оценка по всеки модул от профилиращия учебен предмет и годишна оценка по профилиращия учебен предмет. Годишната оценка по профилиращия учебен предмет се формира като средноаритметична с точност до 0,01 от годишните оценки по всеки модул от предмета.  "

В общия случай чл. 24 ал. 2 допълва чл. 9 ал. 3 , а именно оформянето се слчува към цяло число (чл. 24), като се следва постановката, описана в чл. 9 (по човешки рачетено - в полза на ученика), но те вървят в кюпа заедно с чл. 22 и 23

# 154
  • София
  • Мнения: 7 669
Amanda, благодаря, много ми хареса тази концепция. Не се бях сетила за такава трактовка, записвам си я в главата.

# 155
  • София
  • Мнения: 5 550
sanaka, законът се чете в неговата пълнота. след член 22 и чл. 23 следва чл. 24. а преди тях има чл. 9 Simple Smile
ganis, ако считаш, че тълкуването ми е неправилно, ще се радвам да обсъдим темата на лични.

съгласна съм с Дидева; добавката е резонна. член 24 препраща към чл. 23, ал 8, който пък казва:
"При обучението за придобиване на профилирана подготовка се формира годишна оценка по всеки модул от профилиращия учебен предмет и годишна оценка по профилиращия учебен предмет. Годишната оценка по профилиращия учебен предмет се формира като средноаритметична с точност до 0,01 от годишните оценки по всеки модул от предмета.  "

В общия случай чл. 24 ал. 2 допълва чл. 9 ал. 3 , а именно оформянето се слчува към цяло число (чл. 24), като се следва постановката, описана в чл. 9 (по човешки рачетено - в полза на ученика), но те вървят в кюпа заедно с чл. 22 и 23
Госпожо, в момента дискутираме поставяне на годишна оценка, например в 8 клас или във всеки друг на този етап.

# 156
  • София
  • Мнения: 16 198
sanaka, законът се чете в неговата пълнота. след член 22 и чл. 23 следва чл. 24. а преди тях има чл. 9 Simple Smile
ganis, ако считаш, че тълкуването ми е неправилно, ще се радвам да обсъдим темата на лични.

съгласна съм с Дидева; добавката е резонна. член 24 препраща към чл. 23, ал 8, който пък казва:
"При обучението за придобиване на профилирана подготовка се формира годишна оценка по всеки модул от профилиращия учебен предмет и годишна оценка по профилиращия учебен предмет. Годишната оценка по профилиращия учебен предмет се формира като средноаритметична с точност до 0,01 от годишните оценки по всеки модул от предмета.  "

В общия случай чл. 24 ал. 2 допълва чл. 9 ал. 3 , а именно оформянето се слчува към цяло число (чл. 24), като се следва постановката, описана в чл. 9 (по човешки рачетено - в полза на ученика), но те вървят в кюпа заедно с чл. 22 и 23
Законът се чете в неговата цялост, но има общи и специални разпоредби, систематично място на разпоредбата при тълкуването и т.н. Чл. 9 дефинира качествен и количествен показател при оценяването и тяхната съотносимост,т.е. какво е цифровото измерение на всяка качествена оценка. Няма нищо общо с формирането на срочна и годишна оценка, и не е допълващ или "в кюпа" с чл. 22 и 23.

# 157
  • Мнения: 3 136
Благодаря за коментарите ви.
Очевидно имаме различия във вижданията и тълкуването на Наредбата, които различния са непреодолими.
Двете гледни точки са изложени, така че може да счетем темата за оценяването и оформянето за щекотлива и невъзможна за консенсус Simple Smile

# 158
  • София
  • Мнения: 7 669
Сега зачетох назад - макар че хич не съм по готвенето, ако Мария или някой друг се нуждае от споделен опит, мога да помогна с безглутенови хитрини.

# 159
  • Мнения: 14 180
Благодаря за коментарите ви.
Очевидно имаме различия във вижданията и тълкуването на Наредбата, които различния са непреодолими.
Двете гледни точки са изложени, така че може да счетем темата за оценяването и оформянето за щекотлива и невъзможна за консенсус Simple Smile
Ако се върнете и прочетете внимателно какво точно обсъждат момичетата, ще разберете, че Вашите коментари са в съвсем друга посока.

# 160
  • Мнения: 24 467
Благодаря за коментарите ви.
Очевидно имаме различия във вижданията и тълкуването на Наредбата, които различния са непреодолими.
Двете гледни точки са изложени, така че може да счетем темата за оценяването и оформянето за щекотлива и невъзможна за консенсус Simple Smile

 Не става въпрос за различни виждания. Просто говорим за различни неща.
Тук въпросът беше дали има задължително правило, според което ако имаме различни срочни оценки, годишната се определя по точно определена схема въз основа на тях.
Конкретно - ако имаме първи срок "4", а втори "6" - може ли да имаме "6" за годината.
Ако няма такова изискване, значи подобно оформяне е възможно, но не и задължително.
Просто спорът опира в случая до това, дали нещото е червено или голямо.

# 161
  • Мнения: 4 895
Майче, в момента спорите с дългогодишен учител, за когото поставянето на оценки е ежедневие и опитно, а не теоретично познание, с най-добрия познавач на законовото и подзаконовото нормиране на обучителния процес и с един успешен действащ адвокат. Наистина няма място за спор! Останете с чувството на собствената убеденост, щом ви харесва да пренебрегнете гласа на знанието и опита!

# 162
  • у дома
  • Мнения: 7 954
Аманда, казвай какви са домашните по ТП, ще помагаме.
Имаме направен морски фар,който мига и светка-само да кажа ако му трябва на някой. Даже имаме 2 бр,защото големия  ми син също е правил,но аз не го открих навреме,а чак когато и морски фар 2 беше направен...

Последна редакция: пн, 22 юни 2020, 23:16 от svetlaem

# 163
  • Мнения: 7 977
Поздравления за момчето на zazu  ! Сигурна съм , че настоящото училище ще е и бъдещо !
Днес цял следобед получавам известия от ел.дневник - като гледам се очертават три петици : история , география и физика. И аз се притеснявам от електронното подаване да не оплескам нещо , но ще изрепетирам няколко пъти и ...все ще се справим.Лошото е , че пак се стресирам от наближаващата истина за резултатите след седмица , а младежа има супер оптимистичен списък само с пет желания...ще моля за съдействие и аз , когато трябва да редим .Хубава вечер и спокойна седмица !
Скрит текст:
За разпускане на напрежението , всяка сутрин ходим с ММ в планината , а там има такива красоти...






# 164
  • Мнения: 7 665
Мисля, че Школо прегря и спря да праща известия Simple Smile. Сега влезнах да видя колко още предмета остават и виждам, че е оформена по още няколко, за които няма известие дори на "камбанката" в пълната версия, и мобилната не пищи.

Дайте идеи за подарък за класен (общ подарък).

Общи условия

Активация на акаунт