Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 144
  • 852
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 9 050
Благодаря за отговора. Дъщеря ми досега учеше в едно от набедените за елитно ДУ. Изключителна база, но много ниско ниво на обучение. Както и недобра среда от деца. Можеше да остане там, но тя държеше да смени средата. От тази гледна точка сблъсъкът с материалната база на подобно ДУ със сигурност ще е шок за нея. Да, и аз съм се натъквала на безумното изказване за актовата зала. Simple Smile Притесненията ми идват от това дали Иван Апостолов и подобни частни гимназии, не обират децата, които по една или друга причина не са успели в по-желани училища или не са положили усилия да се пробват в такива? Съответно дали и 5-те години в Гимназията няма да преминат лежерно и спокойно и без кой знае какви резултати на финала?  Нямам преки наблюдения върху деца от тази Гимназия, но пък от друга страна бях на отворените врати преди ИП и останах с добри впечатления и от екипа и от базата.

Ами вашето дете е такова не влязло в топ 5 на ДГ. Ако съберат 20 деца като вашето - кофти ли ще бъде класа?
Аз лично познавам 2 деца от училището - едното не толкова ученолюбиво и другото страшно амбициозно. Едното ще кандидатства право а другото медицина. Възпитани деца с чудни познания по езика.

# 406
  • Мнения: 1 114
Да, моето е такова, не успя за т.н. елитни гимназии. Но си го познавам и знам, че е ученолюбиво и му търся място, където ще е стимулирано да учи. И от училището и от съучениците си.

# 407
  • Мнения: 7 683
Хоуп, ама хич не си поплюваш GrinningVery Happy
За френския донякъде си права, особено ако стави дума за реализация в България, е както казваш. В Европа обаче май е малко по-различно. Във всички институции на ЕС - и в Комисията, и в Парламента, и в Съда на Европа, френският е вторият език, а Съда в Страсбург въобще пък правораздава на френски, много ясно де. А е език и на много развити държави като (части от) Швейцария, Люксембург, цяла Белгия и естествено Франция, която е втората икономика в ЕС. И е единственият друг език освен английския, който се говори на всички континенти.

Разбира се, никой език не може да се доближи до английския като необходимост да се знае и като възможности, но то английския вече е част от задължителната грамотност. Като втори език френския си е ОК.

Съвсем друг въпрос е основната идея на поста ти, че между ИА и 35-то по-добре да се избере ИА. Тук съм напълно съгласен. Както и в всичко, което каза за ДУ. Ами то дори и елитните ДГ, за които е такава борба, все по-малко си струват с всяка следваща година. Мисля, че скоро Иван Апостолов и други ЧГ ще бъдат по-добър избор не само от 35-то, а и от държавните езикови.

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 13:53 от Татко Мецан

# 408
  • София
  • Мнения: 2 924
ЧГ определено имат поле за развитие, предвид ситуацията в образованието като цяло и ако добре си изиграят картите скоро могат да привличат повече деца, на които са първо желание (изключвам АК и ПЧМГ). За Иван Апостолов и преди са споделяни положителни отзиви в темата. Дали нямаше и някой потребител, който си записа детето там тази или миналата година? Ще се радваме ако реши да даде отзиви от първа ръка.

# 409
  • София
  • Мнения: 2 302
При така поставения избор аз също бих се спряла на "Иван Апостолов". 35-то ми се струва далеч от добрите гимназии, така че не бих очаквала там някаква изключителна мотивираност у болшинството деца. От друга страна, също като Мецан съм на мнение, че частните гимназии тепърва ще стават все по-търсени на фона на случващото се в държавното образование и съответно ще се борят за по-добри резултати на учениците си. Така че би трябвало да ги стимулират да учат повече.
Но това са си мои разсъждения, времето ще покаже дали "Иван Апостолов" ще се хванат да играят това хоро или ще предпочетат да предложат по-лежерни гимназиални години за учениците си, осигурявайки просто добро ниво на английски накрая.

# 410
  • София
  • Мнения: 16 349
Ами то дори и елитните ДГ, за които е такава борба, все по-малко си струват с всяка следваща година. Мисля, че скоро Иван Апостолов и други ЧГ ще бъдат по-добър избор не само от 35-то, а и от държавните езикови.
Тези наблюдения от къде са ти? За все по-малкото струване с всяка следваща година и скорошния бум на ЧГ питам? Защото аз от 7-8 години чакам ЧГ да станат по-добър избор от държавните ЕГ, СМГ, НПМГ, ама - тц. Сал един АК си остава и ПЧМГ /но все още с малък випуск, което за мен си е известен проблем/. И то не непременно като по-добър избор, а като равностоен. А за ЕГ с език, различен от английски, частна алтернатива все още няма.
Пред 35-то и аз бих избрала Апостолов. Пред изброените по-горе - не.

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 14:27 от sanaka

# 411
  • Мнения: 7 683
Защото аз от 7-8 години чакам ЧГ да станат по-добър избор от държавните ЕГ, СМГ, НПМГ, ама - тц.

E, то толкова бързо не става. Няма да стане в близките една-две години, но си мисля, че ще стане докато дойде време за гимназия на децата, които сега са първи-втори клас.

Тези наблюдения от къде са ти?
От различни източници, като не че някъде има казано или написано нещо категорично, а по-скоро е лично чувство за улавяне на някаква тенденция, засега не толкова отчетлива, но първите индикации за нея са налице.
Например - огромното разочарование от ДО в НЕГ, което споделят много родители в темата, стигащо дотам, че някои от тях казват - не си записвайте децата там. Съчетано със споделени негативи относно управлението, директорката и т.н. Примерно аз както не се интересувам от НЕГ, само от мненията, които прочетох в темата им през април и май и ако имах седмокласник, щях да му кажа, че не си струва да ходи там.
Недотам доброто мнение, включително и на доста родители от форума, за СМГ, по-скоро за отделни недостатъци в него. Четох недоволства и от организацията на ДО в Испанската, което ти, Санака, ще знаеш по-добре от мен - теб съм те чел да казваш, че си доволна, но други пък казват, че нищо не учели:) За ФЕГ от години има много негативни неща, които се споделят. Познавам двама човека на моите години, завършили навремето ФЕГ, които казват, че абсолютно, ама абсолютно нищо общо няма със сега и не са си дали децата там, не искат и да чуят.
И други такива - чуто-подочуто Grinning Човек от разни откъслечни информации опитва да сглоби обща картина. Не казвам, че са лоши училища. Но мисля, че това, което ги прави елитни, са елитните деца, които отиват там. Не толкова учителите или концепцията, която май не е мръднала много от времето на соца.
И учителите и подходът в т.нар. "втори ешелон", в училища като 18-то, 133-то, въпросното 35-то и т.н. мисля, че не отстъпват много на учителите в НЕГ, АЕГ, ФЕГ и ГПИЕ.  Просто най-добрите деца отиват в държавните ЕГ и в СМГ и те създават там среда, в която и на учителите е лесно, и децата сами се дърпат едно друго.

Защо напоследък ПЧМГ е станала дори по-желана от СМГ, особено ако се съди по форума - ето Соник е последния пример. Много други родители в ПЧМГ също казват, че не биха я сменили със СМГ, много от тях въобще не са кандидатствали в СМГ. Ами само преди няколко години това изглеждаше като утопия.
Миналата и по-миналата година като че ли СМГ и ПЧМГ се изравниха по желаност, което е голям плюс за ПЧМГ, тъй като е платена, а от тази година вече ми се струва, че ПЧМГ стана по-желана.
Мисля, че до няколко години така ще стане и с "Иван Апостолов" спрямо АЕГ. Да се сравнява АЕГ с АК според мен не е уместно - концепцията и подходите са напълно различни, АК въобще не е уместно да се сравнява с никоя българска гимназия, АК е специфичен, защото в края на краищата не е български. Обаче Иван Апостолов и Златарски що да не изместят АЕГ по желаност? Поне средата в тях е много по-здравословна.
За ФЕГ е друго, защото, както Хоуп каза, няма интерес към френския език, а ФЛ също е чуждестранно и няма нищо общо.
За немския действително изглежда абсолютна утопия някое частно да измести в близките години НЕГ. Обаче напоследък "Ерих Кестнер" показва много добри резултати на матурите за мое голямо учудване и май че всяка година стават все по-добри. Ако се окажат примерно в Топ 5 след няколко години и трайно задържат това място, дали няма да станат по-желани от НЕГ? Времето ще покаже.

# 412
  • Мнения: 658
Момичета,
Някоя от вас да има бъдещ осмокласник в Апостолов?

# 413
  • Мнения: 9 050
Мецане чак пък да не си поплювам Simple Smile

Аз пък много се дразня от битуващото мнение, че ЧУ са училища за глезени деца в които се ходи просто ей така.
За мое огромно съжаление повечето ДУ са точно такива. Първо поради факта, че добрите учители стават все по-малко. Преди 6-7 години педагогика се влизаше с двойка по БЕЛ. И второ защото всяко ДУ гледа да запази всяко едно дете поради делегираният бюджет.
Към днешна дата познавам повече възпитани, амбициозни и ученолюбиви деца от ЧУ-та отколкото от държавните. И един от основни фактори е, че при ДУ няма никакъв шанс да се избяга от МОН. А там е майка плаче Simple Smile
Затова и бях откровена с polly_g_bg. Деца на 14 не са възрастни със стабилна психика. Може да е чудесно дете с прекрасни знания по физика и биология и с добри по БЕЛ. И на смотаното НВО - просто да блокира. По тази причина трябва ли да учи в Бузема?

# 414
  • София
  • Мнения: 20 102
Мецане, сори, ама си чел и недочел...
Скрит текст:
ДО в НЕГ започна трагично именно зради скапаната директорка. Но се окопитиха и влязоха в релси, макар и със закъснение. Взеха си осмокласниците материала, че даже навлязоха и в деветокласен, до последно учеха, имаха домашни...  Страхотно ДО по литература за 12 клас, преки отзиви имам  от близки деца,  а не в стил ЕЖК, резултатите на ДЗИ го показват.
И още 15 години да работи ЕК, и още милион нови кусури да има НЕГ в този период , пак няма да стане разместването, за което бленуваш. Ако беше проследил седмокласните теми, щеше да видиш как хората разпитват при вече наличен  достатъчно висок бал на детето, чуват негативите и въпреки това преценяват,че плюсовете са повече.  А те наистина са..Защо са толкова "глупави" според теб да изберат въпреки това НЕГ, че много от тях дори и за вторите си деца.. Сред тазгодишните зайци има поне две деца с кака/батко в училището. Нито едно училище в страната не дава за желаещите и успели да се преборят опцията за безплатна немска дипома, в нито едно няма толкова немци (ако въобще има и един), директорката , слава богу, е на  възраст,  която скоро ще я отлепи от стола... Един амбициозен и деен нов директор само трябва на училището и  няма да има достигане НЕГ заради неизменната концентрация на мотивирани деца, заради наличието на добри учители, някои от които с тази нехаеща директорка се оставиха малко по течението, заради присъствието на немската колегия, заради наличините exchange програми с Германия, заради стипендиите, за които могат да кандидатстват възпитаниците й, заради следването в Германия при все по-стесняващите се опции покрай Брекзит... А случайно да си погледнал класирането на 3 кръг на олимпиадата по немски? Пълна доминация на НЕГ от софийските училища с 27 или 28 души на национален кръг , някои от тях и с призови места. Едно дете от 73-то, нито едно от частните и 35-то...
А за 164 ГПИЕ пък да не говорим. Нулева алтернатива в частния сектор... А това е училище, събиращо под покрива си също мотивирани деца, слави се с много обра дисциплина, качествени учители, доволни родители....Кое ще го измести от тази позиция? Разместването и пренасочването, ако въобще занапред има такова, би мого да е в английските гимназии, за които все апк има и частни алтернативи...Но дори и там  все още е  в сферата на евентуалностите това разместване. Но при немски, френски, испански - забрави  Simple Smile

Или всъщност вярвай си, няма лошо. Ако сме живи и сме във форума след има - няма 5-6 години, когато детето ти ще е на прага на гимназията с отличен английски и  ако не иска ПЧМГ, АК или  други частни с английски, ще видим накъде ще го насочиш... Да не се окаже пък в ДГ Wink Я виж децата на Санака, на Онна, на Тинкърбел къде са в гимназиален етап...Дали пък са чак  толкова  неспособни  да видят това, което си видял (по-скоро само подочул) ти..
И не знам къде виждаш толкова  добри резултати на ДЗИ... При такива малки випуски и опция буквално за индивидуална работа с всеки ученик  по езика, би трябвало на матурата по немски, която все още е на ниво В2, понеже е по старата програма,  да отвеят безапелационно  двете частни с немски всички, не виждам да е станало обаче..
А частта с по-здравословната  среда ме остави направо без думи... Колко деца познаваш лично  от Апостолов, колко деца и от  двете АЕГ, та да обобщаваш така смело в каква среда изкарват петте гимназиални години едните и другите...

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 18:17 от пенсионирана русалка

# 415
  • София
  • Мнения: 16 349
Защото аз от 7-8 години чакам ЧГ да станат по-добър избор от държавните ЕГ, СМГ, НПМГ, ама - тц.

E, то толкова бързо не става. Няма да стане в близките една-две години, но си мисля, че ще стане докато дойде време за гимназия на децата, които сега са първи-втори клас.

Е, ти каза, че все по-малко си струват "с всяка следваща година". За какъв период говорим все пак? Защото за период от поне 8 години, в които пряко наблюдавам процесите, не регистрирам никаква промяна - нито в ДГ, нито в ЧГ, нито в интереса към тях. Единственото съществено ново, което се случи през този период, е появата на гимназиалния етап на ПЧМГ. И интересът към Златарски, като че ли намаля спрямо този, който имаше към гимназията преди 8 години.
Всичко останало, което написа, ще ме прощаваш, ама е в стил Ежко - общи приказки на ангро. Laughing А аргумента за ДО чак не знам как да го коментирам. Laughing В Испанската ДО беше много добре организирано и след първите една-две ориентировъчни седмици, вървеше изцяло по нормалната програма. Не знам кой нищо не е учил. В НЕГ се оплакваха много хората, да, но и в АК - също. Не знам какви значими изводи правиш от това. Откъм ръководство и организация също се оплакват много в НЕГ, но не видх някой да е казал - не си записвайте децата там. Аз също чета темата, явно съм го пропуснала.

Това ще те помоля да го обясниш: "Обаче Иван Апостолов и Златарски що да не изместят АЕГ по желаност? Поне средата в тях е много по-здравословна."

Имаш голяма склонност към обобщения и гръмки изводи, без да разполагаш с факти. За разлика от теб, аз имам наблюдения в различни образователни етапи за прилично дълъг период от време. Следя процесите в образованието от повече време от теб. Но не бих посмяла да правя такива смели прогнози, каквито правиш ти. Simple Smile

Хоуп, не мисля, че мнението за разглезени деца в ЧУ вече е толкова масово битуващо.

# 416
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Понякога и аз се втелясвам за училища, после си викам на себе си "А бе алоууу, ти да не си някъде на пъпа на света, ти си в един провинциален малък град, в провинциална малка държава от периферията... какви топ училища, какви 5 лева". И се успокоявам.

П.П Wink

# 417
  • софия
  • Мнения: 5 148
Хубаво му скочихте на Мецан, ама би било много добре ако чуете колко абсурдно звучат обяснения като:
... директорката , слава богу, е на  възраст,  която скоро ще я отлепи от стола...

аз мисля, че с това категорично се разбира какво се казва. Дори Русалката сама го казва.
Един амбициозен и деен нов директор само трябва на училището и  няма да има достигане НЕГ заради неизменната концентрация на мотивирани деца
Нали и Мецан това каза в предните си постове - училищата са добри заради концентрацията на добри деца вътре, не толкова заради самото управление, институция. А това, че НЕГ предлага нейтивите и част от него е немско, не виждам с какво точно защитава доброто образование предлагано от държавата. Сори, ама пак друг го прави, не го произвежда държавата, Точно обратното, тя пак трупа дивиденти на чужд гръб и от чужд труд.

...заради наличието на добри учители, някои от които с тази нехаеща директорка се оставиха малко по течението,

А това нормално ли е? Кое частно място би търпяло загуби. Или казано по друг начин би търпяло да не върви още по-напред!?

Чудесните заслуги на училището, които изброява Русалка са похвални! Но те не са продукт на държавно Българско образование.

# 418
  • София
  • Мнения: 20 102
Хайде, Амели, да не  се  закачаме пак. Че за друго, знаеш,  съм ти толкова благодарна и трогната, та не ми се иска да кръстосваме шпаги. Аз никъде не съм отрекла негативите на НЕГ, който е чел теми разни из форума  - знае. Който не е, само напада. Но при все негативите съм убедена, че интересът към училището ще си остане същият... Времето ще покаже.Wink

Но да кажеш, че заслугите са само на немския отдел/респективно немската страна - извинявай, но показва единствено и само неосведоменост по въпроса.. Лайстунг е създаден, издействан с натиск в МОН, пуснат като пилотен проект преди години единствено и само от БГ учители. Нали не мислиш, че германцияте са дошли на прага на НЕГ и са се седнали да се моялт  да си направят баш там немски отдел, там и никъде другаде..Такива училище има по целия свят, ентусиасти от НЕГ, с подкрепата на МОН (колкото и идиоти да има там без извинение),  просто са задействали машината..така е и с опцията за две дипломи, така е и с  признаването на  служебни шестици от немските матури.  Без някакво действие от бг страна няма как да се случат тези неща. Ами да дерзаят частните с немски към днешна дата, нали имат качествена управа и организация,  и да направят същото, да пренсочат интереса и на ученици, и на германци към себе си. Ама нещо не им се получава. Или въобще не се пробват, понеже не ги интересува особено. Нямат дори нейтив, това достатъчно говори...Wink А дето се вика дори Германия да не им отпуска такъв, въпреки че са с ДСД<, с приходите от такси все  могат да си го позволят, нали... Дори държавното 35-то успява. Бившата координаторка на ДСД-програмата на 73-то, М. Фрьомер,  бе пенсионирана от немска страна. Тоест заплата по немски стандарти няма.. Ама 35-то си я  прикоткаха.  И не знам дали правилно помня, ама  в някое от частните се беше кандидатирала тя веднага след пенсионирането си от немска страна..Видно не е там, явно не си заслужава разходът. И това се случва за втори път, от  познат знам, че и австрийка с педагогчиеска правоспобност при това, се е пробвала в едно от двете частни, ама нъц, не им се плаща явно.  Та следвайки твоята логика, и тяхната управа толкова струва, щом не милее за учениците си в толкова важен апект като езиковото обучение..Нека говорим с факти, а не на ангро. АК опитът ти не може и съответно не трябва да бъде пренасян  като аналогичен към частните с немски. Много са далеч те..

Последна редакция: вт, 21 юли 2020, 17:33 от пенсионирана русалка

# 419
  • Мнения: 9 050
Аз пък мисля, че заслуги за училищата към днешна дата почти няма. Повечето лежат на стари лаври.
И понеже избираме по-малкото зло се оказваме в положение, че има едни 5 училища в първи ешелон. И понеже там се събират едни амбициозни деца със също толкова амбициозни родители което създава добра обстановка. И ако нещо не се получава в училището същите тези родители вече имат опит от 5-7 клас и намират други варианти - учители, курсове и какво ли още не.

Общи условия

Активация на акаунт