Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 123
  • 852
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 20 102
Warwick, Sonic e обяснила по-горе как стоят нещата  Simple Smile

# 496
  • Мнения: 2 182
Warwick, Sonic e обяснила по-горе как стоят нещата  Simple Smile
Русалке, това ти ли си, бре? 🙂
Соник обяснява за 5 клас. Тогава много по-малко деца сменят училище.
Говоря за недостига на МГ в София и че ПЧМГ би могла да поеме още желаещи за мат и информатика, но няма база.

# 497
  • София
  • Мнения: 20 102
Аз съм , преименуваха ме в една тема, та реших малко да се ъпдейтна. Wink

Може и да си права, не знам, но си мисля, че база поне за 2-3 паралелки имат, но целта им е просто да обучават само деца със стабилна основа по мат. Което с повече от 2 паралелки,  при вече запълнени СМГ, НПМГ, дори и при наличен интерес от още кандидати, няма да се случи. Може и да греша, де.. Но така или иначе ПЧМГ е малко частен случай, защото се изисква да имаш прилична база по мат, отивайки да учиш там. За частни с езика, стартиращ така или иначе от АВ, картинката е съвсем друга. И въпреки липсата на подбор или наличието на проформа такъв, пак са с по десетина души много от тях.

Последна редакция: ср, 22 юли 2020, 12:38 от golden mermaid

# 498
  • Мнения: 2 182
ПЧМГ имат възможност да направят подбор със собствен изпит. Като ЧГ , никой не може да им наложи да ползват лесното НВО по мат. С една по-добра материална база и гъвкава политика за отпускане на стипендии/намаление на таксата за успех, за нула време могат да сложат СМГ в малкия си джоб. Разполагат със страхотни учители, но явно липсва желание за развитие. Задоволяват се с 1-2 непълни паралелки, ама тяхна си работа 🙂

# 499
  • София
  • Мнения: 20 102
Не мисля.. Те си имат свой изпит и е заложен за него минимум  точки за прием. Не важат само НВО-тата. Wink И стипендии дават, не на всеки, но дават..Мисля, че точно това е частното учиище, за което не може да се каже, че няма воля за развитие. Кое друго е привлякло такива учители?

# 500
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 641
според мен им е тясно. Ако успеят да намерят още 5 стаи, ще имат без проблем още една паралелка.

# 501
  • Мнения: 2 182
Русалке, точно, заложили са на страхотен учителски състав, но не и на материална база.
Виждам, че за догодина са обявили 2 профила за 8 клас. Всички, които са покрили минимума ли приемат или има класиране за попълване на бройки?

# 502
  • София
  • Мнения: 2 924
Според мен ПЧМГ ще направят добре ако се дистанцират от резултите от НВО, а разчитат само на собствени изпити. Например, ако някое дете не е успяло да се яви на НВО поради болест, ще има ли шанс да кандидатства в ПЧМГ? За мен техните изпити са достатъчно показателни за ниво по математика. Ако решат могат да направят и по БЕЛ ако им е важно. Децата и без това се готвят по тези предмети в 7-ми клас.

# 503
  • София
  • Мнения: 62 595
Сега като каза, навремето като ги гледах за вариант за моите, ако нещо много, ама много се издънят нещата на нВО (както беше на косъм едното да не успее да се яви на единия изпит или ако просто нещо се прецака към нисък резултат), именно за това ставаше въпрос - винаги може да се случи дете, което иначе е отличник, има добра подготовка, дори ако щеш може да докаже и резултати от държавните олимпиади, да може да се състезава най вече с другите деца като резултати от вътрешния изпит. Защо да се отказват от отличници, които в конкретната ситуация с НВО са изтеглили късата клечка? Тези деца са също толкова знаещи и можещи и без НВО и би било от интерес на едно ЧУ да им даде възможност да се състезават на вътрешния изпит, пак е съвсем честно, а държавните изпити да не влияят.

# 504
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 846
Защо вднага нахейтихте новото училище? Тясно било, на ужасно място било, а на СС все ми се карахте като споменех, че ми е много неудобна локацията с тия баири и никаква опция за градски транспорт- не било важно това за едно училище.
Изи също са в къща, а я какво хубаво училище се очертава. Може би ще ме гложди след време, че не го избрахме,  макар за момента да имаше причини.
Мисълта ми е да бъдем по-позитивни към новите училища, не да търсим най-лошото, иначе скоро от новородени ще трябва да ги готвим за единствените две училища, които “стават” (КО ще ме извинявате, ама го махам от светата троица- по твърде много критерии, само ефно НВО остана, ама с 8 деца...)

# 505
  • София
  • Мнения: 7 379
Изи също са в къща, а я какво хубаво училище се очертава.
Аз на Изи локацията доста я харесвам и я похвалих навремето.

# 506
  • София
  • Мнения: 2 924
Чак пък хейт Joy Просто още няма какво да им обсъждаме освен локацията, а тя явно не е топ. И за други училища сме обсъждали локацията и/или сградния фонд не в положителна светлина. Но действително това не е най-важната причина по която се избира училище.

# 507
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 641
Остави къщурите, и мапъл е къщура. Вижда се от снимката на Аш. По-интересно е кой е взел франчайза. Оооох, Фенси, дай подсказка Simple Smile

# 508
  • Мнения: X
Скрит текст:
Хайде, Амели, да не  се  закачаме пак. Че за друго, знаеш,  съм ти толкова благодарна и трогната, та не ми се иска да кръстосваме шпаги. Аз никъде не съм отрекла негативите на НЕГ, който е чел теми разни - знае. Който не е , само напада. Но при все нагетивите съм убедена, че интеерсът ще си остане същият... Времето ще го покаже.

Но да кажеш, че заслугите са само на немски отдел - извинявай.. Лайстунг е създаден, издействанс натиск в МОН, пуснат като пилотен проект преди години  единствено и само от бг учители. Ами да дерзаят частните и да направят същото. Ама нещо не им се получава. Нямат дори нейтив...Wink А детео се вика дори Германия д ен им отпсука такъв, с приходите могат да си го позволят, нали...
Русалке, две неща: никога не съм искала да кръстосвам шпаги и дори и най-лютите ми спорове и разговори винаги са били с изцяло добронамерено отношение.
Скрит текст:
(и към теб съм с особено топли чуства, знаеш)
Второ - аз успеха на НЕГ не отричам, но много се ядосвам, когато се примиряват хората поради липсата на избор заради несменяеми хора обслужващи апарати на ключови места. Просто това поставяне в невъзможен полезен ход ме кара да беснея.  
Не казвам, че заслугата е само не немския отдел. Смятам, че заслугата е комплексна, но също така смятам, че наличието на немския отдел е голямата разлика крачка напред.
За мен дали частните ще направят като немската не е важно - те са си частници - могат да правят каквото си искат и даже и да си се провалят сами. Въпросът е защо не се последва примера на немската от другите държавни.

За изместването - не знам, и на мен ми се струва, че няма да е изместена скоро НЕГ от първото място. Но си задавам и въпроса как пък така стана, че за няколко години испанската постигна толкова предна позиция?  Определено мисля, че е зарди мерака на децата да учат испански - отиват силните, но после какво се случва и колко е елитно елитното е друг въпрос. (дайте да не раздробяваме на лични примери картинката, знам че на Санака детето е там и съм абсолютно сигурна, че е много страхотно и умно, но аз говоря за цялата картинка. познавам и други деца и дори и учители. Всички са готини, лошото е, че заради тъпата система и усещането за непринадлежност, корумприан и съшит държавен апарат, училищата и случващото се в тях страдат от примери като "кофти директор', "немотивиран екип", 'енерция" "липса на бюджет" " десетки вратички" "умора'" и т.н.

да предупредя  - на мен не ми се води този разговор - мисля, че перфектно може да сложите името на което си искате училище вместо НЕГ и Испанска, пак става ясно какво мисля. Не ги приемайте тия споменати училища лично.


А това нормално ли е? Кое частно място би търпяло загуби. Или казано по друг начин би търпяло да не върви още по-напред!
Кои пък са тия ЧУ дето вървят още по-напред? 😂 По-напред в кое?
Уоруик, представи си колко по-напред можеше да бъде НЕГ с готин и деен директор. По друг назин казано - ако вървиш пеш, ако караш колело, качиш се на автомобил или вземеш самолет....(понякога се чудя наистина ли толкова не разбираш или просто те кефи да си говориш) По-напред сравнено със самото себе си. Само да надскача успеха си, не да тъпче на едно място.
Аз те разбрах, ти разбра ли ми въпроса?
Кои са тези ЧГ дето се развиват и самоусъвършенстват? Аз напредък не виждам, зорлем събират по една паралелка. Изключая АК и ПЧМГ, в останалите се записва без подбор или с формален изпит. Това осигурява ли добра среда? Защо няма почти никакъв интерес към ЧГ?
Добре, след като не искаш да си говорим за голямата картина...
Изключвам НЕГ и СМГ , останалите (стотици) не струват и не мърдат напред. Събират по повече от една паралелка. Това осигурява ли им добра среда?

Нико, лично за мен АК е на по-добро ниво от СМГ.  В пъти! Така че твърдението ти не е вярно. Ако си направя труда да се запозная отблизо с работата на НЕГ, вероятно ще заема същата позиция, но не го твърдя за да съм в услуга на честния разговор - не познавам достатъчно НЕГ и се въздържам от сравнение.  

Прави ми впечатление, че редовно се казва "изключвам Ак" или пък "ПЧМГ". ПЧМГ да не е паднало от небето. Има си своя извървян път и ше върви още. Вие по колко училища на година искате да се пръкват стабилно успешни за да признаете, че сектора се развива? Ето вече и Иззи (колкото и да ги дъвча) се явяват на хоризонта...Мейпъл (макар и в къщичка)....Британика  (на които възлагам надежди (въпреки откровеното си неодоброение на съдадения профил родители))  Ами ААУ, ами АЕА, ами британските частни дето май догодина ше стъпват...Да зададем друг въпрос - колко нови,  новосъздадени  ДУ има, които се развиват и застават трайно на челни места? Защото на мен ми се струва, че по-скоро губят такива.  Просто си представям как едно ААУ се вре да се състезава със СМГ. Дреме им. Дори не може да се говори за сравнение ...
Изобщо колкото и да се опитвате да омаловажавате напредък има и е въпрос на време да се случи това и с частните гимназии.

Задаващата се криза не я коментирам. Отливът от ЧУ обаче няма да е заради неодобрение на училищата, а заради финансови затруднения произтичащи от усложнената Ковид ситуация, което да си признаем е различно. И съм сигурна, че не им е никак лесно на родителите, на които се налага да вземат такова решение. Разбра се, някои училища може и да затворят врати... и така трябва - като не си добър напускаш сцената.

Изобщо както навремето са прохождали първите частни образователни институции и са пробивали път така че сега да смятаме за нормално да се ползва частна градина или училише, така и на частните гимназии ще им дойде постепенно все по-доброто установяване.
Нико, бизнес в училишна сфера е различен обикновен бизнес. Аз поне правя разлика. Може и да греша разбира се.
[/quote] Ако под обикновен бизнес имаш предвид да държиш магазинче, то тогава си права. Различно е. Но бизнеса не се изчерпва само с това. Има бизнеси, които  са далеч по-трудни и сложни от това да имаш училище.

# 509
  • София
  • Мнения: 10 825
Защо вднага нахейтихте новото училище? Тясно било, на ужасно място било, а на СС все ми се карахте като споменех, че ми е много неудобна локацията с тия баири и никаква опция за градски транспорт- не било важно това за едно училище.
Скрит текст:
Изи също са в къща, а я какво хубаво училище се очертава. Може би ще ме гложди след време, че не го избрахме,  макар за момента да имаше причини.
Мисълта ми е да бъдем по-позитивни към новите училища, не да търсим най-лошото, иначе скоро от новородени ще трябва да ги готвим за единствените две училища, които “стават” (КО ще ме извинявате, ама го махам от светата троица- по твърде много критерии, само ефно НВО остана, ама с 8 деца...)
Иваш опция за транспорт - спирката на трамвая е на десетина минути.

Мейпъл беър е съвсем близо до Света София. Въздухът и при двете училища вероятно е еднакъв. През зимата при Света София, когато тръгват бусовете трудно се диша.

Общи условия

Активация на акаунт