Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 182
  • 852
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 7 379
Няма, няма Joy

# 151
  • софия
  • Мнения: 5 148
Нали разбирате, че говорите за резултатите по български и разликата  в полза на СС (с 10 часа бълг.) е в някакви стотни?
Успех на всички деца!
Лично аз говоря за ползата от добре разработена стратегия, собствени решения и разпределение на часове по собствена програма. Дали това ще е Х, У или  Z училище не ми е от значение. Но ми е от звънкащо значение да не ми се оправдават основни пропуски в замисъла на образователната ни система с неспособоности на 3,5,10 деца, чието място не било там (което между другото е отново проблем ако не на замисъла на системата, то на нейното изпълнение)
А! Да! Нямам дете в СС и никога не съм искала да имам, да е ясно, ако случайно си мислите, че съм пристрастна. Но за сметка на това имам 2 племеника завършили СМГ и имам сериозно основание да не   мятам хвалебствия по училището.

# 152
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 641
В Пчмг също има близнаци. Паралелките са три, статистика Е възможна. И какво от това? Спор няма. Нво и тази година не ни изненадва. Въпросът в ТАЗИ тема е освен Пчмг и СС има ли други с добри резултати...

# 153
  • Мнения: 2 182
Нали разбирате, че говорите за резултатите по български и разликата  в полза на СС (с 10 часа бълг.) е в някакви стотни?
Успех на всички деца!
Лично аз говоря за ползата от добре разработена стратегия, собствени решения и разпределение на часове по собствена програма. Дали това ще е Х, У или  Z училище не ми е от значение. Но ми е от звънкащо значение да не ми се оправдават основни пропуски в замисъла на образователната ни система с неспособоности на 3,5,10 деца, чието място не било там (което между другото е отново проблем ако не на замисъла на системата, то на нейното изпълнение)
А! Да! Нямам дете в СС и никога не съм искала да имам, да е ясно, ако случайно си мислите, че съм пристрастна. Но за сметка на това имам 2 племеника завършили СМГ и имам сериозно основание да не   мятам хвалебствия по училището.
В споменатите училища няма "основни пропуски" и никой няма нужда от оправдания.

# 154
  • софия
  • Мнения: 5 148
Скрит текст:
Нали разбирате, че говорите за резултатите по български и разликата  в полза на СС (с 10 часа бълг.) е в някакви стотни?
Успех на всички деца!
Лично аз говоря за ползата от добре разработена стратегия, собствени решения и разпределение на часове по собствена програма. Дали това ще е Х, У или  Z училище не ми е от значение. Но ми е от звънкащо значение да не ми се оправдават основни пропуски в замисъла на образователната ни система с неспособоности на 3,5,10 деца, чието място не било там (което между другото е отново проблем ако не на замисъла на системата, то на нейното изпълнение)
А! Да! Нямам дете в СС и никога не съм искала да имам, да е ясно, ако случайно си мислите, че съм пристрастна. Но за сметка на това имам 2 племеника завършили СМГ и имам сериозно основание да не   мятам хвалебствия по училището.
В споменатите училища няма "основни пропуски" и никой няма нужда от оправдания.

ъъъъъъъъ, моля?
защо тогава го правиш?
Скрит текст:
Разликата между училищата с най-високи резултати е незначителна от гледна точка на "всякакви практически цели" (това ми напомни за един виц, който ще сложа скрит по-долу, че не е по темата). Имам предвид от гледна точка на родител, който тепърва ще избира начално училище по подобен критерий.
Скрит текст:
Математик и инженер се съгласили да участват в експеримент. Двамата били поставени в стая, на другия край на която имало красива гола жена на легло. Условието на експеримента било, че на всеки 30 секунди всеки има правото да премине половината от разстоянието между него и жената. Математикът избухнал: - Това е безсмислено! И тръгнал да си ходи. Инженерът се съгласил да продължи с експеримента. На излизане математикът му казал: - Не виждаш ли, че никога няма да я стигнеш? Инженерът отговорил: - И какво от това? Съвсем скоро ще съм достатъчно близо, за да постигна всички практически цели.
Ако разгледам внимателно челните позиции, лично за мен се затвърждава много тезата за подбора на входа. Абсолютен победител с топ резултати и по български, и по математика е МГ във Варна, силно са се представили и МГ в Пловдив и Бургас. Можем само да теоретизираме кое е надделяло за по-високите оценки във Варна и Пловдив спрямо СМГ - дали това, че образованието, което училищата там дават е с малко по-добро или това, че амбициозните деца (и родители) нямат много алтернативи и се озовават там след 4 клас, докато СМГ има алтернативи - най-вече ПЧМГ, но и някои други частни училища. Така че най-математически ориентираните деца се разсейват в различни учебни заведения.

Ясно е, че съм пристрастна, но за мен впечатляващо е присъствието на Света София в този списък - защото знам с колко отделено време се постигат тези резултати (основно в часовете и без много домашни, както някой по-назад спомена) и най-вече защото подборът е на по-ранен етап (още след детската градина), когато не могат да бъдат прецизно отсяти децата с топ умения. Работи се системно 8 години и в крайна сметка се гарантира доста добър резултат на финала. Идеално е за родители, които не искат или не могат лично да управляват и провеждат паралелно образователния процес.
Малко уточнение - в СМГ са 6х30+ деца, от които (наскоро научих любопитния факт 🙂) 5 двойки близнаци. Не е все едно на колко се дели общия резултат. 😉Надплановите не са подбрани.

Скрит текст:
Малко грубо и глуповато ми звучи да се допуска възможност за още по-добри резултати ако видиш ли цели 5 деца не са били някъде си. Както и да се оправдава по-задна позиция със същите.
В крайна сметка правилно се каза по-нагоре, че системната работа в което и да е училище ( в случая СС) би следвало да доведе до силни резултати, особено при по-голям брой часове.
Много е яко, че има училище, което го потвърждава! Well done!
От 185, 5 надпланови ли мислиш че са само? И въпреки това, СМГ е в топа. Грубо, глуповато... това е истината. От СМГ не гонят деца с ниски резултати, а работят да ги подобрят.
Sadlady, пожелавам ти да приемат детето ти навсякъде и да имаш възможност да избираш. Пък ти ще си намериш критериите, по които да избереш 🙂

# 155
  • Мнения: 2 182
'Щото Dandelion разсъждаваше защо СМГ е след другите МГ-та. Жокери...

# 156
  • София
  • Мнения: 2 924
Ама, Warwick, Данделион и тя според мен си разсъждава за спорта Simple Smile На повечето ни е ясно, че спорове за някакви стотни са за да си имаме повод да си пообсъдим и нещата по принцип. Проблем щеше да е разлика от доста повече точки, че тогава да се чудим "Що така?".

# 157
  • софия
  • Мнения: 5 148
Какви жокери, двама потребители вече споделиха за близнаци. А защо си мислиш, че в МГ-тата в другите градове няма близнаци и надпланов прием... Не подценявай толкова аудиторията.

# 158
  • София
  • Мнения: 762
Аз си разсъждавах единствено в посока сравнение на МГ-тата, бихме очаквали при равни условия столичното да е напред, а не е така. Дори и стотни да са разликата, всяка година май е все подобна конфигурацията. Обяснявам отсъствието на СМГ от първото място с децата, които не са там, а можеха да им вдигнат още успеха.
Разсъждавам наистина за спорта обаче, дори би трябвало да съм пристрастна - завършила съм 7 клас точно в най-топ училището преди 100 години Simple Smile

# 159
  • Мнения: 2 182
Ама, Warwick, Данделион и тя според мен си разсъждава за спорта Simple Smile На повечето ни е ясно, че спорове за някакви стотни са за да си имаме повод да си пообсъдим и нещата по принцип. Проблем щеше да е разлика от доста повече точки, че тогава да се чудим "Що така?".
Да де, и аз не спорих с нея. Само жокер на чуденката й дадох защо условията не са равни😉

# 160
  • София
  • Мнения: 2 924
Данделион, според мен отговорът е във формата (той е само върху ООП) и освен за усвоен материал се губят точки и от други фактори (притеснение, разсеяност, описване и т.н.) . По принцип е ясно, че в МГ-тата не би трябвало да имат проблеми с ООП. Ако имаше подобен еднакъв изпит върху материала от ИУЧ, ФУЧ и т.н., тогава щеше да е интересно да се видят общите резултати на МГ-тата. Донякъде се виждат разликите при приема след 4-ти клас, но за там ситуацията е различна и подготовката вече не може да се припише толкова на определено училище.

# 161
  • Мнения: 6 394
Оф пак ли?

Подборът в СМГ е след 4 клас, при това след жестока подготовка още от 1 клас по школи и редица състезания.
Подборът в СС е на 6-7 годишна възраст.
Дали се вижда разликата или е нужно да дообяснявам защо в СС държат на успеваемост над 4.5?

Не е тайна, но пак да го кажа...в СС братя и сестри влизат с десетки точки по-малко от редовното класиране. Много малко са неприетите втори и трети деца в семейството. Да дообяснявам ли това какво значи за стремежа да развиват и по-слабите си ученици? И явно го правят успешно гледайки къде са в класацията.

Хайде някой да си впрегне мозъчната клетка!

Последна редакция: чт, 02 юли 2020, 15:00 от Fancy

# 162
  • София
  • Мнения: 20 102
Фенси, принципно си права, ако нещата стоят по описания от теб начин.Но.. Следва все пак да се уточните за СС как стои въпросът в това отношение. Ти твърдиш едно, други с второ и трето дете там периодично отричат да има дори и 1% истина в такава практика за лансиране на братчета/сестричета на по-големи ученици, още повече пък при доста слабо тяхно представяне на фона на влезлите по редовия начин деца. Няма как и двете твърдения да са истина, нали?

Уоруик, и ти не си права. Най-малкото, защото няма как да знаеш, че  вторият близнак е лепка за успелия във всички случаи. Или  пък че "лепката" непременно е влязла с мнооооого по-нисък бал, предполагащ и по-малък потенциал/капацитет вбъдеще. Има и близнаци, че и тризнаци даже , сред които и двете деца са си влзели със собствен бал. От набора на моите имаше тризнаци примерно, от които само момчето по бал беше вътре. Полсе в лайстунг с изпит по отделно си влязоха и тримата. Завършиха лайстунг и двете девойки го отвяха младежа като успех по немската/българската система. Та те де факто не са повлияли негативно на статистиката като извънпланови, напротив..

Последна редакция: чт, 02 юли 2020, 15:12 от пенсионирана русалка

# 163
  • Мнения: 2 182
Оф пак ли?

Подборът в СМГ е след 4 клас, при това след жестока подготовка още от 1 клас по школи и редица състезания.
Подборът в СС е на 6-7 годишна възраст.
Дали се вижда разликата или е нужно да дообяснявам защо в СС държат на успеваемост над 4.5?

Не е тайна, но пак да го кажа...в СС братя и сестри влизат с десетки точки по-малко от редовното класиране. Много малко са неприетите втори и трети деца в семейството. Да дообяснявам ли това какво значи за стремежа да развиват и по-слабите си ученици? И явно го правят успешно гледайки къде са в класацията.

Хайде някой да си впрегне мозъчната клетка!
Хайде 😁
Сравнението на бройките беше между софийските и несофийските МГ-та. Ти къде?
Русалка, между 168 официален прием и 185 реални, само тези 5 близнака ли са? 😉

# 164
  • Мнения: 4 383
Гледам топ 10 на училищата в България и не мога да поврявам. Аз съм от Ловеч. Знам нивото на преподаване в училището и нивото на децата. Знам, че приемат абсолютно всички деца, защото няма достатъчно деца. Колкото и да ми е тежко да го кажа, защото аз съм завършла въпросната математическа гимназия, не мога да повярвам, че е на 9-то място в България. Просто не мога

Общи условия

Активация на акаунт