Частни училища-информативно-дискусионна тема 41 - ваканционна

  • 40 111
  • 852
  •   1
Отговори
# 450
  • София
  • Мнения: 7 379
Аз лично се надявам ЧУ да останат с малки випуски в гимназиален етап, което намирам за едно от предимствата на ЧО. Очакванията ми от ЧУ са, че ще мотивира учениците си, като показва индивидуален подход, както и възможност за разбиране и научаване на повечето неща в час. Индивидуалната работа вкъщи да е за писане на домашни. Бих избрала ДО след 7 клас от носталгия по миналото и защото е безплатно. Дори да има финансова възможност да покривам текущо таксата - безплатното си е безплатно. Иначе частното за мен има повече предимства. За съжаление двете немски гимназии са в квартали, които изключват избора ми. Испанска и френска частна няма, остават английските, ПЧМГ и тези с ИБ. Още се колебаем.

# 451
  • София
  • Мнения: 10 825
Аш, какво е ИБ?

# 452
  • софия
  • Мнения: 5 148
Аз специално не се старая да те оборвам, разговор водим просто. А и много ми се иска да се развият повече ЧГ, които да предлагат високо ниво на обучение, подкрепено от съответния учителски състав, като същевременно концентрират по-големи випуски мотивирани и целенасочени деца + всички екстри, които ЧУ по дефиниция е в по-добро положение да предложи от ДУ. Просто не споделям оптимизма, че това ще се случи толкова скоро, че да ползва децата на списващите в момента тук. А не го споделям, защото: Когато голямата ми дъщеря беше в началното училище, си мислих, че докато тя стане 7-ми клас, това ми желание вече ще е факт. Не беше. После си мислех, че ще стане факт за малката. Не стана. И затова за най-малкия вече не се надявам. Joy Права си за масовата нагласа. И тя е фактор, заради който не съм голям оптимист.
а не, това и аз не го споделям, то не е оптимизъм, а наивизъм.
Както Русаката казва 20 г.  са имали някои училища - за мен и това е малко, особено изхождайки от идеята, че като първи им се полагат най-много проби-грешки. Та за мен тия 20 г не са много. От птичи поглед, израстването и развитието ня цял един отрасъл, култура на мислене, нягласи изисква много повече от тия 20 г. То не е само системи, уебници, нужен си е цял анализ и създаването на още много такива като теб та да се дърпате взаимно... най-малкото потребителите в умовете си трябва също да се развиват...

# 453
  • София
  • Мнения: 7 379
IB, но написано на български Simple Smile.

# 454
  • Мнения: 2 182
Хайде, Амели, да не  се  закачаме пак. Че за друго, знаеш,  съм ти толкова благодарна и трогната, та не ми се иска да кръстосваме шпаги. Аз никъде не съм отрекла негативите на НЕГ, който е чел теми разни - знае. Който не е , само напада. Но при все нагетивите съм убедена, че интеерсът ще си остане същият... Времето ще го покаже.

Но да кажеш, че заслугите са само на немски отдел - извинявай.. Лайстунг е създаден, издействанс натиск в МОН, пуснат като пилотен проект преди години  единствено и само от бг учители. Ами да дерзаят частните и да направят същото. Ама нещо не им се получава. Нямат дори нейтив...Wink А детео се вика дори Германия д ен им отпсука такъв, с приходите могат да си го позволят, нали...
Русалке, две неща: никога не съм искала да кръстосвам шпаги и дори и най-лютите ми спорове и разговори винаги са били с изцяло добронамерено отношение.
Скрит текст:
(и към теб съм с особено топли чуства, знаеш)
Второ - аз успеха на НЕГ не отричам, но много се ядосвам, когато се примиряват хората поради липсата на избор заради несменяеми хора обслужващи апарати на ключови места. Просто това поставяне в невъзможен полезен ход ме кара да беснея. 
Не казвам, че заслугата е само не немския отдел. Смятам, че заслугата е комплексна, но също така смятам, че наличието на немския отдел е голямата разлика крачка напред.
За мен дали частните ще направят като немската не е важно - те са си частници - могат да правят каквото си искат и даже и да си се провалят сами. Въпросът е защо не се последва примера на немската от другите държавни.

За изместването - не знам, и на мен ми се струва, че няма да е изместена скоро НЕГ от първото място. Но си задавам и въпроса как пък така стана, че за няколко години испанската постигна толкова предна позиция?  Определено мисля, че е зарди мерака на децата да учат испански - отиват силните, но после какво се случва и колко е елитно елитното е друг въпрос. (дайте да не раздробяваме на лични примери картинката, знам че на Санака детето е там и съм абсолютно сигурна, че е много страхотно и умно, но аз говоря за цялата картинка. познавам и други деца и дори и учители. Всички са готини, лошото е, че заради тъпата система и усещането за непринадлежност, корумприан и съшит държавен апарат, училищата и случващото се в тях страдат от примери като "кофти директор', "немотивиран екип", 'енерция" "липса на бюджет" " десетки вратички" "умора'" и т.н.

да предупредя  - на мен не ми се води този разговор - мисля, че перфектно може да сложите името на което си искате училище вместо НЕГ и Испанска, пак става ясно какво мисля. Не ги приемайте тия споменати училища лично.


А това нормално ли е? Кое частно място би търпяло загуби. Или казано по друг начин би търпяло да не върви още по-напред!
Кои пък са тия ЧУ дето вървят още по-напред? 😂 По-напред в кое?
Уоруик, представи си колко по-напред можеше да бъде НЕГ с готин и деен директор. По друг назин казано - ако вървиш пеш, ако караш колело, качиш се на автомобил или вземеш самолет....(понякога се чудя наистина ли толкова не разбираш или просто те кефи да си говориш) По-напред сравнено със самото себе си. Само да надскача успеха си, не да тъпче на едно място.
Аз те разбрах, ти разбра ли ми въпроса?
Кои са тези ЧГ дето се развиват и самоусъвършенстват? Аз напредък не виждам, зорлем събират по една паралелка. Изключая АК и ПЧМГ, в останалите се записва без подбор или с формален изпит. Това осигурява ли добра среда? Защо няма почти никакъв интерес към ЧГ?

# 455
  • София
  • Мнения: 16 349
Разбирането трябва да става в час, количеството научено/запомнено зависи от конкретния човек. При несравнимо по-малък хорариум по мат, от това, което имаше в СС, математиката продължава да е най-силният предмет на дъщеря ми и усвояването й става изцяло в час, а работата вкъщи се изчерпва изцяло в написване на домашните. По голяма част от другите предмети, също. Но научаването на 50, 60+ нови думи на ден по нов език, няма как да стане в час просто, научаването на структура и функция на сърцето например - също. И няма учител или подход, колкото и индивидуален или извънземен да е той, които да могат да променят това. Няма как да не се учи нищо вкъщи. Колко време ще отнема това е индивидуално - някои учат по 50 думи за половин час, други до 12 през ноща. И това важи навсякъде - и в Колежа някои са добре организирани и се справят с по-малко отделено извънучебно време, имат време за странични занимания, а други учат по нощите. Познавам и от двата вида. И не е до акъл, а до организация и концентрация - просто някои хора могат да отмятат голямо количество работа за кратко време, други са склонни към размотаване, задълбаване в детайли и т.н.
Дъщеря ми нямаше проблем с прехода към гимназия, но други нейни съученици имаха. И по принцип е по-вероятно този преход да е по-труден за деца от ЧУ, независимо дали гимназията е частна или държавна, защото те са свикнали всичко да се случва в училище. При 9 часа хорариум по математика, материалът ще се усвои в час и от родените математици, които схващат от две думи и от тези, на които са им необходими повече упражнения, при 3-4 часа е друго; едно е да изучаваш граматиката на даден език в рамките на 4-5 години, друго е в рамките на една; едно е да имаш между 10 и 20 нови думи на седмица, друго е по 50-60 на ден. Проблемът, там където възниква, не е в прехода частно-държавно, а в прехода основно-гимназия. А ДО със сигурност е усложнило този проблем.

# 456
  • София
  • Мнения: 52
Аз записах моите деца в новото канадско двуезично училище Maple Bear Sofia.

https://www.maplebear-cee.com/bg/

Отне ми две години лутане из частни и държавни училища докато усетя училище като моето. Много държах отношението към детето да е към равна на възрастните личност и обучението да е двуезично. В повечето частни училища, ме притесняваше съзтезателният дух, който се всява в ежедневието на децата. За мен е важно да са щастливи, да са грамотни и да се справят в живота на практика, не искам да ги стресирам от малки в гоненето на успех в бележника. За съжаление вариантите за обучение на английски език са в прекалено висок ценови диапазон за нашето семейство и много ме зарадва, че се появи вариант и за хора като нас. Първата учебна година на училището предстои сега през септември 2020. Намира се в кв. Бояна на Панорамен път.
Ако някой има въпроси ще се радвам, ако мога да ви помогна с избора.

# 457
  • Мнения: 989
Значи да разбираме, че нямате все още никакви впечатления от училището на практика...
Аз записах моите деца в новото канадско двуезично училище Maple Bear Sofia.

https://www.maplebear-cee.com/bg/

Отне ми две години лутане из частни и държавни училища докато усетя училище като моето. Много държах отношението към детето да е към равна на възрастните личност и обучението да е двуезично. В повечето частни училища, ме притесняваше съзтезателният дух, който се всява в ежедневието на децата. За мен е важно да са щастливи, да са грамотни и да се справят в живота на практика, не искам да ги стресирам от малки в гоненето на успех в бележника. За съжаление вариантите за обучение на английски език са в прекалено висок ценови диапазон за нашето семейство и много ме зарадва, че се появи вариант и за хора като нас. Първата учебна година на училището предстои сега през септември 2020. Намира се в кв. Бояна на Панорамен път.
Ако някой има въпроси ще се радвам, ако мога да ви помогна с избора.

# 458
  • София
  • Мнения: 16 349
Е, няма как да имат - то не е стартирало още. Joy Но на мен ще ми е интересно да прочета впечатление и детайли на по-късен етап.

# 459
  • София
  • Мнения: 7 379
Къде точно на Панорамен път? Самият ПП е ужасен в час пик заради транзита на хората от Западна България. Това ми е в квартала - не се сещам къде е училището.

# 460
  • Мнения: X
Аз също не споря, Амели, изразявам позицията си като теб. И съм напълно съгласна, че развитие в частния сектор има, при това осезаемо, но то е концентрирано в  етапа до 7 клас. Нагоре не виждам лично аз никаква съществена промяна в картинката с изключение на ПЧМГ. АК не го коментираме, там нещата са ясни. И не, някои частни училища с гимназиален етап  не са чак толкова "млади", че да  са нямали времето да се наложат, особено при налични пробойни в  ДГ.. От немските конкретно, с които правих сравнение по-горе, Веда примерно съществува вече цели 22 години с гимназиален етап. Лицензът за гимназия и на Ерих Кестнер е от преди 20 години. Това в никакъв случай не са сега прохождащи  училища.
За един частен бизнес 20-30 години са напълно достатъчни да развие потенциала си. Няма никакво оправдание, че частните училища не са на по-високо ниво от топ държавните училища.

# 461
  • София
  • Мнения: 2 924
Аш, на сайта им има точен адрес и карта. Панорамен път 38.

# 462
  • София
  • Мнения: 7 379
Както и предположих - няма училищна сграда. В къщурка е. Ама те повечето така тръгват. Дано се махнат от Панорамен път - много лош избор на място за училище.

# 463
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 641
Аз съм обзета от скепсис за развитието на ЧГ в следващите 3-4 години. Периодът ще е труден и ако досега не са топ, едва ли ще имат шанс - като цяло очаквам отлив от ЧУ след 4 и особено след 7 клас.

# 464
  • София
  • Мнения: 52
Както и предположих - няма училищна сграда. В къщурка е. Ама те повечето така тръгват. Дано се махнат от Панорамен път - много лош избор на място за училище.

Не е типичен размер за къща. За начално училище е идеално. Имат двор, в който може да се паркира, отделно имат и глуха улица, която завършва с голям паркинг. На мен районът ми е идеален, на 10 мин от вкъщи. Защо не ви допада?

Общи условия

Активация на акаунт