Енгин Акюрек в "Дъщерята на посланика". Нови и стари проекти – Тема 398

  • 38 898
  • 738
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 20 905
Добро утро,



“Винаги има приказка. В действителност всичко е приказка.
Промени ли се приказката, променя се и светът.“

Тери Пратчет, из “Шапка, пълна с небе”

Ох, сегашната промяна на света е много непредсказуема.

Момичета, Hug

Здрав и приятен ден.

# 676
  • Пловдив
  • Мнения: 36 052


Източник: https://vk.com/club144707938?w=wall-144707938_121039

Очаквайте скоро по канал MBC5 "Дъщерята на посланика".
Този телевизионен канал от Саудитска Арабия излъчва към страните Алжир, Мароко, Тунис, Либия и Мавритания.

# 677
  • Мнения: 4 260
Събуждане без аларма, с ароматно кафе, усмивки, спокойствие, защото е неделя...
Добро утро 🌞☕💐🌻🦋   

# 678
  • Мнения: 24 721


Добро утро момичета Two Hearts
Хубава и релаксираща неделя!

Нашите хора работят, пускат снимки за да дразнят любопитството ни.
Последната снимка в конак Ъшъклъ - Гедиз усмихнат прегръща Рефика. Тя обаче със същите дрехи беше в конак Ефеоглу /снимката с Менекше и Гюлсие, която ми заприлича на "празнична"/. Гедиз от своя страна е със същите дрехи, с които имаше снимка пред дома на Наре. За нея пък /Наре/ имаше едни снимки също някъде около дома ѝ, плюс тогава се появиха пък и онези около джамията.
Не ми се предполага нищо, защото честно казано нито ще позная, нито пък ми се занимава с гадателска работа.

Да пием по кафе и яваш-яваш да захващаме задачите за днес /ако все още не сте ги захванали/.
Аз специално съм си запланувала да помързелувам...

# 679
  • Пловдив
  • Мнения: 36 052


Каквото за единия, това и за другия.
През каквито и перипетии да минат, необходими за историята на сериала, надявам се да имаме позитивен финал. Толкова се надявам, че чак съм убедена.

# 680
  • Мнения: 24 721





Я, по едно професионално разхлаждане да направим...

Скрит текст:

# 681
  • Пловдив
  • Мнения: 36 052


https://www.facebook.com/notes/engin-aky%C3%BCrek-the-actor/the- … /2460887014209235

Поредният, 22-и анализ на "Дъщерята на посланика" от Навид Шахзад.

Компанията на жените (част 2)
Навид Шазхад

Освен че е легендарна любовна история, сериалът „Дъщерята на посланика” предлага поглед върху домашния живот на жените в провинциални сцени, които продължават да уреждат превъзходството на мъжа над жената. Една от основните причини турската телевизионна драма - освен историческите разкази - има такъв глобален призив, е фактът, че по-голямата част от страните, които разглеждат турското съдържание, търпят подобни социални и културни ограничения. Статутът на жените в страните от Близкия Изток и Латинска Америка, Азия и Африка е, меко казано, не е много да се гордеем, забранявайки много малък процент изключения. За да бъдем справедливи, трябва да разберем, че насилието над жени не е само в Турция или в развиващите се страни; тъй като множество и подобни ужасяващи примери от страни от така наречения развит свят правят новините всеки ден. Необузданата мъжка агресия, като тероризма, не се намира в нито една конкретна държава, нито в култура. Това, което турската телевизия направи прекрасно, е да драматизира, говори и показва статуса на жените в патриархалните общества; като същевременно предлага решения на вродени проблеми на пола като насилие, недопускане на правомощия и липса на възможности за група, която представлява почти половината, ако не и повече, от световното население.

Сериалите обръщат внимание на това, какви роли се дават на жените при раждането и рядко се поставят под въпрос и как се наказват мъжете, както и самите жени, когато оспорват тези роли. В домакинството на Eфеоглу жените са лишени от блясък, в къдрици и халати, подслушат на вратите, замислят и изграждат интриги една срещу друга, изключват горещата вода, докато съперницата взема душ, играят фаворитки и управляват с непоколебима вяра в собствената си значимост.

Сцените биха послужили като класически винетки на възхитителна вътрешна политика в единна семейна система, натоварена от приятелски съперничества между Халисе и Рефика, ако не беше наличието на съпътстващи тъмни дълбоки течения на ревност, граничещи с истинска враждебност. Само една от многото, които живеят в имението, има университетско образование и следователно различен начин на мислене, но вместо да осъжда цялата група от предимно мълчаливи, неграмотни, жени в неравностойно положение, затворени в кухнята или други домакинства, сериалът наистина предлага лъч светлина и надежда. Една от малко вероятните, но вълнуващи, удовлетворителни промени може да се види в метаморфозата на Елван, когато от звездно необразовано младо сираче, работещо в маслиновото имение на семейството, до превръщането в булка Eфеоглу, прогресиращо да стане шампион за правата на жените. Бракът й с по-малкия син е компромис по много начини.

Яхя е подтикнат в брак, уреден от майка му, когато Санджар отказва да се ожени, докато Елван вече е избрала да стане снаха на Халисе от пръв поглед. Очарована от силата и личността на жената, "излязла от черната машина" като кралица сред нейните поданици, Елван се превръща в най-голямата подкрепа на Халисе. Но годините напредват и Елван не успява да роди наследник, тя предсказуемо губи стойност в очите на матриарха, който желае отчаяно потомството й да се разшири. Тъмната страна на майчинството е добре известна драма и ние го виждаме в пълна игра в героинята на Халисе, която „подбира“ две сирачета, необработени и бедни момичета за синовете си, докато трета служи за различна психологическа цел. Приемането на Гюлсие е акт не само в съответствие с местните социокултурни норми, но и несъзнателен опит за пренаписване на болезнена минала история с разменени роли. Халисе хвърля Гюлсие в точно същата роля, която самата тя е играла в миналото, когато е била приета от семейството на Ъшъклъ. Нито семейството, нито просто домашната помощ, момичето е жим пример за голямото великодушие на Халисе, по същия начин тя се превръща в източник на огромно лично удовлетворение за Халисе като домакиня на голямо имение. Няма съмнение, че Халисе обича дъщеря си Зехра и обича привидно разсеяната Елван, която служи и се подчинява на възрастната жена като фаворит, но Менекше е избрана много внимателно,  тъй като тя е "избрана" булка за първородния й син, което Халисе никога не спира да й напомня.

Иронията обаче се крие в това, че Халисе обърква наивността на булката с широки очи за невинност, тъй като собствените изчислени усилия на момичето са я възнаградили със заветния статут на булка Ефеоглу. Но преди да продължим по-нататък, трябва да отбележим, че докато Халисе се радва на „наставничество“ на своите булки, връзката й със собствените й деца е далеч от идеалната. Силните жени (и мъжете) изграждат бариери между себе си и тези, които обичат, от страх да не изглеждат уязвими или слаби. В това отношение Санджар и Халисе много си приличат, тъй като и двамата проявяват силни лидерски качества, но за щастие, именно тук сходството свършва.

Това, което е естествено в Санджар, за Халисе, е резултат от активно култивирания, страхотен образ на прословутата "желязна лейди", който засяга връзката й с всичките й три деца. Както признава със съжаление на Санджар в болницата, той винаги е бил дете, което никога не е плачело на гърдите на майка си. Докато това дистанциране определя вида на мъжа Санджар, Халисе се бори със зъби и нокти, когато е разтревожена от новината за партньорството, дори когато Санджар грациозно отстъпи назад. Непримирима и високомерна, тя опровергава решението на сина си, вместо да го подкрепи, както безусловно го прави Зехра. Страхувайки се да загуби лицето и късмета си, играейки ролята на архетипна майка, която "винаги знае най-добре", планира да облекчи това, което тя нарича "тъгата на сина си", засилвайки констатацията, че по-възрастните не знаят непременно какво е най-доброто за детето им. Вече размишлявайки от това, което той възприема като отменено по време на вземане на големи решения, Яхя се оказва плодородна почва в опит да помогне на майка си, докато безумно предефинира своята „мъжественост“, но в крайна сметка отчуждава своя брат, съпруга, както и цялата общност в процеса. Опитвайки следователно да изгради това, което тя желае най-вече, т.е. наследство от Ефеоглу, за да съперничи на Ъшъклъ, Халисе не успява да направи някое от децата си щастливо, защото е нелюбезна и егоистична. Със спомена за неотдавнашното си изгонване от имението, все още свеж в съзнанието й, помислете колко бързо тя се отдръпна от Менекше и превключва лоялността след неуспешния опит на последната да скандализира Наре и Гедиз.

Въпреки всичко, въпреки всичките й грешки, има нещо възхитително в майката на Санджар. Преживяването на времена на лишения, бедност и вдовство, отглеждайки три малки деца, не би могло да бъде лесно. След като наблюдаваше безмилостните й усилия през годините, решението на Санджар да я изгони от дома си не би могло да бъде сърцераздирателно за него толкова, колкото за жената, която той нарича майка.

Дуду, който е скорошен участник в компанията на жените, е свободно одухотворена млада жена, която неволно стъпва във вакуума в живота на Яхя с изгонването на Елван от домакинството. Въпреки че нейната нескромност, натрапчивост понякога е дразнеща, тя остава герой, който трябва да бъде внимателно наблюдаван през следващия сезон.

Този сезон Мюге е тази, която иска нашата съпричастност във връзка със сърцераздирателното предателство, на което е била подложена. Професионално квалифицирана жена, обременена с от миналото багаж, който я остави завинаги в белези; тя е сладка, любезна, щедра жена, която обожава по-малкия си брат. Насилието не трябва да бъде физическо, за да остави белези, а жестокостта на Акън към жена, която го е обичала тайно и безусловно в продължение на девет години, е съдба, която тя наистина не заслужава. И все пак, в свидетелство за вродената сила, която жените притежават, тя най-накрая се връща от първоначалното отричане до яростен гняв, от дълбока тъга до отмъстителна богиня.

Първият опит на Зехра с любовта също завършва ужасно, което е последното нещо, което човек би пожелал на финия, интелигентен и любящ човек, какъвто е тя. Играейки с нейната съпричастност, Акън използва уязвимостта на Зехра и физическото й увреждане, докато тя цъфти в светлината на фалшивото му възхищение; но той очевидно подценява нейния дух на Ефеоглу и е принуден да избяга от сцената като хиена, когато лъвът се появи.

Що се отнася до дъщерята на посланика, трябва да й посветим отделно есе…

# 682
  • Мнения: 24 721


Благодаря за превода на поредния анализ на Навид Шахзад!

И чакам с нетърпение какво ще напише за Наре.
Четейки анализите, правя едно свое сверяване на "разбираемостта" си към историята.
Няма да забравя една реплика на Наре /още в началото/ към Гедиз - "Искам някой да ме разбере!"
Ами то същото се отнася май и за нея - тя да разбере.
Човек е склонен да счита своето нещастие за най-голямото, а да пренебрегва чуждото такова.
И да ви кажа продължавам да се чудя защо поведението на Наре към Мюге беше  подкрепа, предпазване, загриженост, а към Зехра - едното нищо. Повече се вълнуваше от факта, че Санджар "бил"  разбрал всичко, а не как се чувства Зехра - наранена ли е, добре ли е... Или  по презумпция - Зехра е Ефеоглу.  Т.е. заслужава презрение.

# 683
  • Мнения: 20 905


https://www.facebook.com/notes/engin-aky%C3%BCrek-the-actor/the- … /2460887014209235

Поредният, 22-и анализ на "Дъщерята на посланика" от Навид Шахзад.

Компанията на жените (част 2)
Навид Шазхад

Скрит текст:
Освен че е легендарна любовна история, сериалът „Дъщерята на посланика” предлага поглед върху домашния живот на жените в провинциални сцени, които продължават да уреждат превъзходството на мъжа над жената. Една от основните причини турската телевизионна драма - освен историческите разкази - има такъв глобален призив, е фактът, че по-голямата част от страните, които разглеждат турското съдържание, търпят подобни социални и културни ограничения. Статутът на жените в страните от Близкия Изток и Латинска Америка, Азия и Африка е, меко казано, не е много да се гордеем, забранявайки много малък процент изключения. За да бъдем справедливи, трябва да разберем, че насилието над жени не е само в Турция или в развиващите се страни; тъй като множество и подобни ужасяващи примери от страни от така наречения развит свят правят новините всеки ден. Необузданата мъжка агресия, като тероризма, не се намира в нито една конкретна държава, нито в култура. Това, което турската телевизия направи прекрасно, е да драматизира, говори и показва статуса на жените в патриархалните общества; като същевременно предлага решения на вродени проблеми на пола като насилие, недопускане на правомощия и липса на възможности за група, която представлява почти половината, ако не и повече, от световното население.

Сериалите обръщат внимание на това, какви роли се дават на жените при раждането и рядко се поставят под въпрос и как се наказват мъжете, както и самите жени, когато оспорват тези роли. В домакинството на Eфеоглу жените са лишени от блясък, в къдрици и халати, подслушат на вратите, замислят и изграждат интриги една срещу друга, изключват горещата вода, докато съперницата взема душ, играят фаворитки и управляват с непоколебима вяра в собствената си значимост.

Сцените биха послужили като класически винетки на възхитителна вътрешна политика в единна семейна система, натоварена от приятелски съперничества между Халисе и Рефика, ако не беше наличието на съпътстващи тъмни дълбоки течения на ревност, граничещи с истинска враждебност. Само една от многото, които живеят в имението, има университетско образование и следователно различен начин на мислене, но вместо да осъжда цялата група от предимно мълчаливи, неграмотни, жени в неравностойно положение, затворени в кухнята или други домакинства, сериалът наистина предлага лъч светлина и надежда. Една от малко вероятните, но вълнуващи, удовлетворителни промени може да се види в метаморфозата на Елван, когато от звездно необразовано младо сираче, работещо в маслиновото имение на семейството, до превръщането в булка Eфеоглу, прогресиращо да стане шампион за правата на жените. Бракът й с по-малкия син е компромис по много начини.

Яхя е подтикнат в брак, уреден от майка му, когато Санджар отказва да се ожени, докато Елван вече е избрала да стане снаха на Халисе от пръв поглед. Очарована от силата и личността на жената, "излязла от черната машина" като кралица сред нейните поданици, Елван се превръща в най-голямата подкрепа на Халисе. Но годините напредват и Елван не успява да роди наследник, тя предсказуемо губи стойност в очите на матриарха, който желае отчаяно потомството й да се разшири. Тъмната страна на майчинството е добре известна драма и ние го виждаме в пълна игра в героинята на Халисе, която „подбира“ две сирачета, необработени и бедни момичета за синовете си, докато трета служи за различна психологическа цел. Приемането на Гюлсие е акт не само в съответствие с местните социокултурни норми, но и несъзнателен опит за пренаписване на болезнена минала история с разменени роли. Халисе хвърля Гюлсие в точно същата роля, която самата тя е играла в миналото, когато е била приета от семейството на Ъшъклъ. Нито семейството, нито просто домашната помощ, момичето е жим пример за голямото великодушие на Халисе, по същия начин тя се превръща в източник на огромно лично удовлетворение за Халисе като домакиня на голямо имение. Няма съмнение, че Халисе обича дъщеря си Зехра и обича привидно разсеяната Елван, която служи и се подчинява на възрастната жена като фаворит, но Менекше е избрана много внимателно,  тъй като тя е "избрана" булка за първородния й син, което Халисе никога не спира да й напомня.

Иронията обаче се крие в това, че Халисе обърква наивността на булката с широки очи за невинност, тъй като собствените изчислени усилия на момичето са я възнаградили със заветния статут на булка Ефеоглу. Но преди да продължим по-нататък, трябва да отбележим, че докато Халисе се радва на „наставничество“ на своите булки, връзката й със собствените й деца е далеч от идеалната. Силните жени (и мъжете) изграждат бариери между себе си и тези, които обичат, от страх да не изглеждат уязвими или слаби. В това отношение Санджар и Халисе много си приличат, тъй като и двамата проявяват силни лидерски качества, но за щастие, именно тук сходството свършва.

Това, което е естествено в Санджар, за Халисе, е резултат от активно култивирания, страхотен образ на прословутата "желязна лейди", който засяга връзката й с всичките й три деца. Както признава със съжаление на Санджар в болницата, той винаги е бил дете, което никога не е плачело на гърдите на майка си. Докато това дистанциране определя вида на мъжа Санджар, Халисе се бори със зъби и нокти, когато е разтревожена от новината за партньорството, дори когато Санджар грациозно отстъпи назад. Непримирима и високомерна, тя опровергава решението на сина си, вместо да го подкрепи, както безусловно го прави Зехра. Страхувайки се да загуби лицето и късмета си, играейки ролята на архетипна майка, която "винаги знае най-добре", планира да облекчи това, което тя нарича "тъгата на сина си", засилвайки констатацията, че по-възрастните не знаят непременно какво е най-доброто за детето им. Вече размишлявайки от това, което той възприема като отменено по време на вземане на големи решения, Яхя се оказва плодородна почва в опит да помогне на майка си, докато безумно предефинира своята „мъжественост“, но в крайна сметка отчуждава своя брат, съпруга, както и цялата общност в процеса. Опитвайки следователно да изгради това, което тя желае най-вече, т.е. наследство от Ефеоглу, за да съперничи на Ъшъклъ, Халисе не успява да направи някое от децата си щастливо, защото е нелюбезна и егоистична. Със спомена за неотдавнашното си изгонване от имението, все още свеж в съзнанието й, помислете колко бързо тя се отдръпна от Менекше и превключва лоялността след неуспешния опит на последната да скандализира Наре и Гедиз.

Въпреки всичко, въпреки всичките й грешки, има нещо възхитително в майката на Санджар. Преживяването на времена на лишения, бедност и вдовство, отглеждайки три малки деца, не би могло да бъде лесно. След като наблюдаваше безмилостните й усилия през годините, решението на Санджар да я изгони от дома си не би могло да бъде сърцераздирателно за него толкова, колкото за жената, която той нарича майка.

Дуду, който е скорошен участник в компанията на жените, е свободно одухотворена млада жена, която неволно стъпва във вакуума в живота на Яхя с изгонването на Елван от домакинството. Въпреки че нейната нескромност, натрапчивост понякога е дразнеща, тя остава герой, който трябва да бъде внимателно наблюдаван през следващия сезон.

Този сезон Мюге е тази, която иска нашата съпричастност във връзка със сърцераздирателното предателство, на което е била подложена. Професионално квалифицирана жена, обременена с от миналото багаж, който я остави завинаги в белези; тя е сладка, любезна, щедра жена, която обожава по-малкия си брат. Насилието не трябва да бъде физическо, за да остави белези, а жестокостта на Акън към жена, която го е обичала тайно и безусловно в продължение на девет години, е съдба, която тя наистина не заслужава. И все пак, в свидетелство за вродената сила, която жените притежават, тя най-накрая се връща от първоначалното отричане до яростен гняв, от дълбока тъга до отмъстителна богиня.

Първият опит на Зехра с любовта също завършва ужасно, което е последното нещо, което човек би пожелал на финия, интелигентен и любящ човек, какъвто е тя. Играейки с нейната съпричастност, Акън използва уязвимостта на Зехра и физическото й увреждане, докато тя цъфти в светлината на фалшивото му възхищение; но той очевидно подценява нейния дух на Ефеоглу и е принуден да избяга от сцената като хиена, когато лъвът се появи.

Що се отнася до дъщерята на посланика, трябва да й посветим отделно есе…
[/i][/b]
Flowers Bouquet

# 684
  • Пловдив
  • Мнения: 36 052






https://sun9-23.userapi.com/3krz1-ukI04L_RfhgkLEJQ0kLoHbT1Yeh37x … w/zAtXisXLEow.jpg

Сами/Неждет написа в инстаграма си: Снимах истински ангел.
Явно му е хоби да снима и в сериала използват този му талант...










https://www.instagram.com/p/CDGLVICpWfg/

А Берен/Мелек е сложила тези снимки, направени също от Сами.




От сета днес - Енгин.



Отново от сета - пише: Видяхче част от посланика.

Последна редакция: нд, 26 юли 2020, 18:13 от mariana51

# 685
  • Мнения: 20 905


Енгин, като Йомер.Heart

За пореден път.Една от любимите ми снимки.Hug

# 686
  • Мнения: 24 721


На мен всички снимки на Енгин са ми в папка "любими" -  без значение дали са от реала  или пък  от сериалите и филмите му.

Но за любим колаж - веднага посочвам ето този.


# 687
  • Мнения: 4 260
Днес имаше доста снимки новини, страхотен анализ. Остава само да видим изсклюплението и прошката на главните герои един към друг. А дали ще се заедно, сабия ще покаже. С всяка минута имаме все повече минало и все по - малко бъдеще.
Наздраве за настоящето! 🥂

# 688
  • Мнения: 24 721
Като видях тази снимка и веднага  асоциирах...

# 689
  • Пловдив
  • Мнения: 36 052


https://twitter.com/EnginGeoFans/status/1287449704956035073

Видео - сет от днес.
Нещо се карат, блъскат... Дали Санджар и Гедиз пак са в сблъсък?
Или Акън???
В гръб като че ли виждам Кахраман...

Общи условия

Активация на акаунт