Петокласници 2020/2021

  • 43 096
  • 740
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 1 299
При нас от училище са само школи по информатика и математика, които са онлайн обаче. Преди началото на учебната година имаха две седмици, от които едната изкараха като онлайн обучение - един вид подготовка, ако пак ги затворят и беше много добре организирана школата по информатика, но моята госпожица не пожела да продължи с нея още повече неприсъствено. За сега допълнителните мероприятия са извън училище и са ограничени до плуване. Предишни години ходеше и на танци, но тази се отказа заради очакваното натоварване. Иначе до този момент съм приятно впечатлена от учителите, не съм ги виждала на живо и няма такива изгледи (РС ще бъде онлайн), но дъщеря ми ходи с такова желание и толкова много разказва за училище, че явно наистина ѝ харесва. Май само от госпожата по география не е особено доволна, защото говори много тихо (мънкала си под носа) и не се чувало много ясно, но пък ако успееш да чуеш, разказвала много неща, които ги нямало в учебника. По ЧП правиха и опити (караха си лабораторните упражнения нормално, с мензурки и колби Simple Smile, а това не се беше случвало и е впечатлена.) Като цяло си харесва учителите и класа, намери си нови приятели. Надявам се така да продължи до края на този етап.

# 421
  • Мнения: 4 576
И при нас едната школа по Информатика е онлайн, но е преди школата по Математика в събота и реших, че не си струва да ходят изморени на школата по Мат и цяла събота да са по школи.

# 422
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 840
И при нас засега върви добре. Едната се записа на всички занимания по математика, другата само на задължителните. Но пък тя ходи 6 пъти седмично на плуване и ще й дойде нанагорно. Имах желание да запиша и английски, но така и не успях да го вмъкна някъде в програмата.
От учителите като цяло са доволни, изключение прави учителката по английски и тази по география. Най-много им харесва учителката по БЕЛ и после тези по математиките.
Имаме и съботно факултативно занимание от 2 учебни часа, но поне е през седмица. И то се очертава да е едно от любимите.
Засега не ми се струват много натоварени, преговор, входни нива, не особено големи домашни. Ще видим как ще продължи този месец.
Чувстват се добре в новия клас и училище, харесва им, ходят с желание. Засега глупости през междучасията няма, основното занимание на момичетата е редене на кубчета, пирамиди и т.н. рубик. Момчетата играели на игри.

# 423
  • Мнения: 4 966
Предложиха ли допълнителни занимания във вашето училище - спорт, танци, език?
Да- БЕЛ и математика Smile

# 424
  • София
  • Мнения: 5 624
А как става не-смесването на класовете при допълнителните занимания?

# 425
  • Мнения: 9 049
А как става не-смесването на класовете при допълнителните занимания?
Ами не става според мен.
При нас по ФЧ ги делят на групи и смесват децата от класовете. Сега пуснаха заповед че няма да ги смесват. Всеки клас си кара неговите часове.
Ама децата се смесват по школи та голямо важно,  че в един час не са смесени.

# 426
  • Мнения: 4 576
Нашите по информатика присъствените са смесени, да си носели маските, но пък математиката ни е онлайн в събота

# 427
  • София
  • Мнения: 12 901
При нас в редовните часове по английски към държавното училище идват няколко деца от съседен клас, останалите от класа учели немски като първи език в държавното училище. За да не се смесват обаче групите към Шилер преди в петък е имало сборни групи по немски, които сега няма да се състоят. Гледали са филмчета и са обсъждали по тях.
Както писахте реално после в школите по английски или спорт децата се смесват, но това е положението.
Вчера най-накрая благоволих да се регистрирам в ел.дневник на малката, миналата година отказах и останах приятно изненедана от 5 или 6 шестици на входни нива. Пределно ми е ясно, че ако беше в СМГ щеше да е доста по-различно положението с оценките.
Нещо не успявам както бях планирала да давам задачи от сборниците по математика за допълнително упражнение. От немският следобед, а от днес и английски и няколко пъти лека атлетика, плюс стандартните домашни не и остава време. По-скоро и остава, но иска да излезе да се види с приятелки и да поиграе и аз се съгласявам. Ще трябва да измисля твърди дни и часове, когато да се занимаваме и да не го обсъждаме всеки път и да се опитва да се измъкне.

# 428
  • Мнения: 4 576
При нас входните нива също са отлични но по ЧП дъщеря ми има 5,50 и е 20 та в класа, явно силен клас.

# 429
  • Мнения: 1 299
При нас входните нива също са отлични но по ЧП дъщеря ми има 5,50 и е 20 та в класа, явно силен клас.
Доколкото си спомням детето ти беше в СМГ, където се предполага, че са събрани деца с изпит, които би трябвало до 4ти клас да не са получавали "празни" 6, та според мен е нормално да са силни входните нива.
И при нас е така, тук-там има някоя 5, основно по разните математики, където 1 т се равнява на 0.25, а такава се отнема и за липса на записан краен отговор. Ще ми бъде интересно дали класът ще запази нивото, когато започнат тестовете по новия материал (май още от другата седмица Simple Smile)  и дали ще успеят да го поддържат до края на годината.

Последна редакция: ср, 07 окт 2020, 12:54 от AsitaNew

# 430
  • Мнения: 4 576
И синът ми е в същият клас.В СМГ не всички класове са с еднакъв успех, има по -силни и по -слаби.Ще видим как ще е новият материал.Прави ми впечатление, че повечето неща от разказвателните предмети се учат по време на часа.Предишното ни училище беше много добро и затова входните нива са силни.

# 431
  • Sofia
  • Мнения: 4 835
Определено се съмнявам в оценките на входните нива при нас. Питам го винаги колко точки е изкарал, а не каква оценка има. По български май за 35 от 40 възможни било за шестица....  Защото най-високата оценка в класа била 37 т . Отделно изобщо не знам каква им е трудността на тези тестове. Въпрос по география беше, кои са водните граници на България. Това го казваше на открития урок в трета група в детската градина.
Не знам как е при вас, но досега синът ми ходеше целодневно на училище. Там му казваха домашните и какво да учи. Сега например ми обяснява, че няма да чете урока по география, защото учителката не ползвала учебника и не им била казала! Опитвам се да му набия в главата, че всички уроци се четат и учителят вече няма да им казва за всяко нещо.

# 432
  • София
  • Мнения: 3 813
Наборът е със 6ци на входните по БЕЛ и ЧП и 5ца по математика от телешки инат. На теста има някаква допълнителна задача, но той разбрал, че тя била по желание и решил да си я спести. Доста деца, обаче, я решили и учителката постфактум решила да я точкува - резултатът за него 12 верни без грешка задачи, нерешена допълнителна - 5. Чудих се дали има смисъл да говоря с учителката, че не е ок "следварително" да променя правилата за оценяване, но на този етап само му казах, че от сега наттатък решава всичко наред, без значение как точно е кръстена задачата. Да му е за урок.

# 433
  • София
  • Мнения: 12 901
Наборът е със 6ци на входните по БЕЛ и ЧП и 5ца по математика от телешки инат. На теста има някаква допълнителна задача, но той разбрал, че тя била по желание и решил да си я спести. Доста деца, обаче, я решили и учителката постфактум решила да я точкува - резултатът за него 12 верни без грешка задачи, нерешена допълнителна - 5. Чудих се дали има смисъл да говоря с учителката, че не е ок "следварително" да променя правилата за оценяване, но на този етап само му казах, че от сега наттатък решава всичко наред, без значение как точно е кръстена задачата. Да му е за урок.
Ако наистина е било зададено по желание и постфатум е добавена тази задача, аз която като цяло избягвам да се конфронтирам бих се разправяла с учителката. Категорично не съм съгласна при всички вярни задачи без тази по желание да се пише 5-ца. Може да взима в предвид последната задача, но примерно всички други носят 50 точки и 50 точки са за шест, а допълнителната носи 10 точки бонус. Дете, което има 40 т на останалите и още 10 на последната също има шест. Но изведнъж да промениш скалата и да броиш задача, която е била по желание просто не е правилно. За мен детето е право, ако нещо е по желание не е инат, а си е преценка дали искаш и то сега да я решаваш или не. Затова е по желание. Ако си уверен в знанията си и в това, че предните задачи са ти верни, може да си я спестиш при така поставени условия първоначално. Като цяло и по нататък е хубаво да не се правят излишни неща, за да имаш време за важните или пък дори и за почивка.
Едната близначка редовно се мота и нищо не прави, на няколко пъти съм правила забележка ,но отговорът и а и резултатите досега доказват че е права. Тя просто запомня лесно и се справя лесно с нещата. Почти не я виждам да учи и досега винаги и в старото училище и в СМГ е завършвала с пълно шест. За НВО то, по време на ДО изцете десетки книги, но както тя очакваше точките и бяха отлични. Така че вече и се доверявам и ако смята, че положените усилия са достатъчни е права в 99 процента от случаите. За съжаление сестрата и близначка, а и малката не са като нея и там все още особено за Елена се налага да я следя и подбутвам отвреме на време.

# 434
  • София
  • Мнения: 1 395
Десиве, напълно ти съчувствам. В четвърти клас ги спрях от занималня и двамата и сега с малката се повтаря същото от баткото миналата година: на всеки разказвателен предмет не се справя с някоя задача от домашното, задавам въпроса "а ти урока прочете ли си?" и отговорът е "Ъъъъъъъъ не". Колко съм спорила с "госпожата не е казала" главата ме боли като си помисля. Сега в новото училище вече има забележка за без домашно, което ме радва. Може би няма всичко да е на моята глава вече.
Учителката по английски им е казала сега, че няма да проверява дали са си написали думите. Очаквам следващия спор защо да ги пише.

Общи условия

Активация на акаунт