Изгубено обикновено писмо ,,безследно изчезнало''

  • 6 268
  • 127
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 50 796
Нищо не е, ама все пак трябва да го поискаш така.

# 46
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 056
Така е. В куриерските услуги на Еконт и Спиди проследяването в включено в цената, а в БП не е.
Хората не са запознати, а лелите по гишетата ги убеждават, че и така, и иначе ще пристигне писмото/пратката. За това и някои осъзнават какво е тракинг номер чак след като им се загуби нещо в по пощата.
Послено си писах с тях преди една седмица. По проследяващия номер на пратка от тук до Германия излизаше, че пакета все още не е пристигнал. Обаче от пощите ми отговориха, че е и ми дадоха дата на пристигане. Не знам къде точно са чукнали и видели, но при мен до последно в немските пощи излизаше, че нещото го няма.

# 47
  • Мнения: X
Не набеждавайте само БП. На мен такова чудо със загубена практа ми се случи точно в Германия. С тракинг номер, не беше никак евтин пакет. Месец и нещо се убих да го търся и познати набеждаваха БП. Оказа се, че практата се беше загубила още във Франкфурт. Е, получих го след ок. 40 дена закъснение, но го получих Simple Smile

# 48
  • Мнения: 1 010
По моите впечатления в БП на всеки компетентен и отговорен служител се падат 2 или 3, които просто получават заплата. И всеки път, когато ми се е налагало да ги ползвам (защото някой, с когото работя, настоява за БП, а не за куриерска фирма), се чудя защо не намалят персонала и не увеличат заплатите. То и сега една малка част от хората се бъхтят, защо не бъдат възнаградени. А тези, които не вършат работа с извинението, е им била малка заплатата (свят широк, да си намерят по-добре платена работа), използват същото извинение, за да крадат. Случвало ми се е да загубят нещо със сантиментална стойност, пратено за мен. Някой по-напред в темата се чудеше кой днес праща писма - ами някои хора пращат, защото физическото писмо, написано на ръка, е много по-личен жест от един имейл. Не разбирам и как някои хора защитават БП с аргумента "за толкова пари - толкова". След като тези пари не ги мотивират да извършат услугата, нека изобщо я премахнат и оставят само по-скъпия вариант. Но в един коментар даже се спомена, че служителките разубеждават хората, като им казват, че и с проследяването, и без него, писмото все щяло да стигне. Може би на тези служителки им е удобно пратките да не могат да се проследят (от клиента) и да изчезват.

# 49
  • Мнения: 14 226
Проследяване е препоръчано, без обратна разписка, нали? Проследява се по баркода ѝ.... Получателят се идентифицира и подписва.

# 50
  • Мнения: 17 025
Препоръчано е когато се връчва лично срещу подпис.
С обратна разписка също се връчва лично, но на подателя се изпраща обратната разписка - съобщение, че писмото е доставено. Тези писма са проследими и не ги "губят". Докато за обикновеното писмо, служителките  заявяват, че не носят отговорност, т.е тези писма безнаказано могат да се "загубят" или откраднат, могат дори да бъдат изхвърлени. Преди години, докато все още се пращаха много повече писма, особено по празниците са изхвърляни цели чанти и чували с такива писма.

# 51
  • Мнения: 1 523
Това писмо до адрес ли е или до поискване в пощата? Защото ако е до адрес, не знам какво се очаква да открият в пощата. Някой съсед може да е проявил любопитство.

# 52
  • Мнения: 1 153
Не може да не се описват тия писма при пускането им, дори обикновени. Как ще следят бройка, град, адрес? После при разпределението по пощенски клонове пак трябва да се опишат. Със сигурност има начин да се провери дали изобщо е писнато писмото и до къде е стигнало, ама ги мързи да си проверят тефтерите булите. Че крадат, крадат писма. Още преди години, когато нямаше други алтернативи, ми се е случвало да не се получи.

# 53
  • Мнения: 50 796
Аз съм гледала как се сортират писма - изсипват се в чували в една стая и няколко пощенски служители ги разпределят в различни отделения първо по области, после в областната поща по градове и общини, в градската/общинската ги дават на пощальони... И това трябва да става бързо, никой няма време да плюнчи молива и да описва подател и получател. Ако го правят кога ще сколасат с всичко? Особено по Великден, Коледа, Нова година, тогава са милиони писма. Представи си как ги описват. Някога имаше опити за автоматизиране на процеса - имаше едни пликове, на които кодът се пишеше по шаблон, адресът с печатни букви... Ама явно не стана.

# 54
  • Мнения: 17 025
Моето неполучено писмо е до пощенския клон, до поискване и го няма. Поне така твърди служителката в клона. Твърди и че е звънила в централна поща, но и там казали, че го няма. И толкова. Измиха си ръцете. Няма го, непроследимо е. Е как по дяволите да е непроследимо? Нали трябва да е натоварено във влака от Варна и да пристигне в Русе? А после от Централна поща да бъде разпределено до клона.

# 55
  • Мнения: 50 796
Нали пуснах извадка от общите условия - съвсем официално си е казано, че не носят отговорност за обикновени пратки. Ако трябва да описват всичко цената ще се вдигне и вече ще стане друг вид услуга. А пощите с ниските си цени са важни за определен кръг хора и затова да са евтини е по-важно от всякаква проследимост. Щом е казано официално, просто се съобразявате.

# 56
  • Мнения: 17 025
Черна станция, все пак те вземат едни стотинки, за да свършат работа. В случай, че писмото не бъде доставено те не са си свършили работата. Аз им знам номерата и безотговорността и винаги пращам препоръчано. Но все още има хора, които си пестят левчето в повече и ми пращат обикновена поща. В случая аз не съм правила избор как да бъде изпратено писмото, но съм потърпевша, защото детето ми не си получи стикерите, които бяха в писмото. Само, че все още има хора, на които им е по-удобно да ползват бг пощи дори и заради цената - едно е да пратиш нещо за 65 стотинки, друго е да пратиш да получиш за 3,50лв (средно цена на Спиди за получаване в офиса им). И все пак, жената е пратила едновременно две писма, и двете обикновена поща. Това за Пловдив е получено на следващия ден, това за Русе го няма вече месец и половина. Как се губи едно от двете писма и как така точно моето?
Може би на някоя служителка в Русе са й трябвали тези безплатни за нея стикери и знаейки, че е "непроследимо" си го е присвоила? Хайде бг пощи да докажат, че не е откраднато от техен служител.

# 57
  • Мнения: X
Не че и Спиди не са хвани единия, удари другия, но за писма, мартеници и пр.си пускам аз заявка. По Великден пуснах няколко колета от родния ми град до различни точки на България. Ми отидоха куриерите, натовариха колетите, на следващия ден получателите си ги взеха от офис или им ги доставиха до вратата.

Мама Ру, това са различни услуги. Нищо лично, обаче съжалявам, абсурдно е да очаквате за шейсет и пет стотинки да получите всички услуги от три лева и петдесет стотинки. Сигурна съм, че си виждала как се 'описват' пратките в Спиди - как според теб това да стане в БП, с ръчно написаните с големия пръст на левия крак адреси и имена, без баркод, без нищо?

# 58
  • Мнения: 1 153
Стига с това 65 стотинки. Те са си определили цената! Това значи, че за тази цена ТРЯБВА да доставят писмото от А до Б. Като не им изнася, да вдигнат цената. Как се описват писма ли? Така, както социалните работници до скоро ръчно описваха всяка постъпила молба. Не вярвам да не се описват. Сортирането е едно на ръка. После трябва да е описването. Трудоемко е, не невъзможно. Едва ли имат 1000 обикновени писма дневно. Като не могат да пишат, да направят пликовете с бар код. Всеки различен и да ги вкарват автоматично. Написали били, че не носят отговорност. Е.. ти.  Предварително си измили крадливите и немарливи действия.

# 59
  • Мнения: X
Като не могат да пишат, да направят пликовете с бар код.
Ми то има с баркод! Наричат се препоръчани!

Общи условия

Активация на акаунт