Изгубено обикновено писмо ,,безследно изчезнало''

  • 6 276
  • 127
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 153
Ако комшито на бай У му краде пощата, бай У да си я ключи. В крайна сметка ще може да се разбере изобщо пуснато ли е писмото и до къде е стигнало. Дали се е затрило още в началото, или по пътя. Веригата в този случай може да се скъса между пощальона и пощата на бай У. Може пощальонът да си прибере писмото и да не го пусне в кутията на бай У, може бай У да реши да клепа нечестно пощальона. Но там вече е до познаване на служителите от страна на шефа.

# 76
  • Мнения: X
И отново намесваш личното си  мнение какви били служителите на БП. Потретвам си въпроса с трети набор думи, как ще се докаже, че пратката не е доставена, след като баркодът на плика е маркиран в клона в София, в клона в Сунгурларе и у самия пощальон? Подразбира се, че е доставена. По същия начин се подразбира и с бележката на Мама Ру - нали са записани имена и дестинация, пратката е приета, как така ще се загуби. Въобще как я мислите тази работа с жалбата, че БП не си вършат работата, като има нужните документи за свършена работа за съответната услуга? Услугата препоръчано писмо не е за доказване, че пратката е пътувала, а че ще се достави лично, но това, енти път, е съвсем друга услуга, с допълнителна документация.

# 77
  • Мнения: 14 228
Ако има баркод, той е маркиран в клона в Сунгурларе, на пощальона му е записан в карнета, там трябва да има подпис на получателя.

# 78
  • Мнения: 4 619
Служебно изпращаме писма с БП.
Получаваме номер на пратката, с който може да се следи в сайта на БП процесът на доставка.
Ако пратката е за чужбина, след като на сайта на БП се види, че е минало границата, се отива в интернет страницата на партньора на БП в съответната държава. Там също се проследява до момента на разпределяне в квартален пощенски клон и доставяне на получателя.
Така едно писмо ни се забави много и се оказа, че е карантинирано на съответната граница, става дума за държана в ЕС, за повече от три седмици.

И да похваля и СТАР ПОСТ. И с тях сме работили и се оказа, че от декември миналата година едно писмо наше не е достигнало до получателя.
Пазя номер на товарителница, звъня, питам, може ли нещо да се направи. Оказва се, че писмото се е върнало при тях заради неясен адрес, а те на нас не го връщат седем месеца.  Освен това, адресът си е съвсем четаем и правилен. Въздържах се от високо тон, тъй като се ангажираха да го изпратят още днес по DHL за своя сметка на получателя

# 79
  • Мнения: 17 027
В моя случай, постнатата бележка описва писмото, което е прието, но от пощенския клон, където трябваше да пристигне и аз да си го получа лично от тях, твърдят, че не са го получили. ??? Изгубено по пътя? Хвръкнало от влака? Приели са го във Варна, но не е стигнало до ЦП Русе, защото и там твърдят, че не е при тях. Къде може да е? Защото няма как да бъде откраднато от пощенската кутия, когато подателят не знае адреса ми и е изпратено до пощенския клон.

Последна редакция: пн, 06 юли 2020, 09:18 от Mama Ru

# 80
  • Мнения: 1 153
Ще се чекира при всяко едно разпределение до предпоследния във веригата включително - пощальона. Пускаш писмото в точка А - чекира се, минава в клон Б - чекира се, стига в клон В - чекира се, дава се на пощальона - чекира се. Вече как пощальонът ще докаже, че го е пуснал в кутията на получателя не знам. Но поне през тези 4 точки може да се проследи и, ако няма чек в точка В, съответно писмото е в Б.

Това:
Цитат
22. БП не носи отговорност:
а) за непрепоръчани пощенски пратки;
никак не ми се вързва с това:
Цитат
17. БП няма право:
а) да присвоява пощенски пратки;
б) да отваря пощенски пратки освен в случаите по чл. 93 от ЗПУ, когато има
достатъчно основание да се смята, че приета пощенска пратка съдържа забранени
предмети или вещества, по чл. 90 и чл. 91от ЗПУ;
в) да взема съдържанието на отворени пощенски пратки (пратки с нарушена
опаковка);
г) да предава пощенски пратки на трети лица, с цел да узнаят тяхното съдържание,
освен в случаите по чл.93 от ЗПУ, когато има достатъчно основание да се смята, че
приетата пощенска пратка съдържа забранени предмети или вещества по чл. 90 и чл. 91от
ЗПУ;
д) да предоставя справки или информация на трети лица за пощенските пратки и
за съдържанието им и за паричните преводи, освен на подателя и получателя или на
упълномощени от тях лица, както и на съответните органи и в случаите, предвидени със
закон;
е) да информира когото и да било, освен органите в случаите, определени със
закон, за пощенския трафик между отделни лица;
ж) да приема пощенски паричен превод без подателя да е идентифициран по
ЕГН/ЛНЧ/ЕИК.
Това "Не носи отговорност за непрепоръчани пощенски пратки" означава, че някое от условията в чл.17 е нарушено.

# 81
  • Мнения: 50 806
Аз не видях "няма право да губи писма" Wink  А докато няма доказателства за откраднато, писмото е загубено. Докажи, че някоя лелка ти е свила стикерите и вече ще можеш да имаш претенции.

# 82
  • Мнения: X

Това:
Цитат
22. БП не носи отговорност:
а) за непрепоръчани пощенски пратки;
никак не ми се вързва с това:
Цитат
17. БП няма право:
а) да присвоява пощенски пратки;
б) да отваря пощенски пратки освен в случаите по чл. 93 от ЗПУ, когато има
достатъчно основание да се смята, че приета пощенска пратка съдържа забранени
предмети или вещества, по чл. 90 и чл. 91от ЗПУ;
в) да взема съдържанието на отворени пощенски пратки (пратки с нарушена
опаковка);
г) да предава пощенски пратки на трети лица, с цел да узнаят тяхното съдържание,
освен в случаите по чл.93 от ЗПУ, когато има достатъчно основание да се смята, че
приетата пощенска пратка съдържа забранени предмети или вещества по чл. 90 и чл. 91от
ЗПУ;
д) да предоставя справки или информация на трети лица за пощенските пратки и
за съдържанието им и за паричните преводи, освен на подателя и получателя или на
упълномощени от тях лица, както и на съответните органи и в случаите, предвидени със
закон;
е) да информира когото и да било, освен органите в случаите, определени със
закон, за пощенския трафик между отделни лица;
ж) да приема пощенски паричен превод без подателя да е идентифициран по
ЕГН/ЛНЧ/ЕИК.
Това "Не носи отговорност за непрепоръчани пощенски пратки" означава, че някое от условията в чл.17 е нарушено.
Нищо не е нарушено, пощата с 22. декларира отказ от отговорност, а 17 касае съвсем други неща.

# 83
  • Мнения: 1 153
Ако в даден клон честичко се "губят" писма, то служителите са за смяна. Но рядко са хората, които ще се оплачат за "едно писмо". По-добре да премахнат тази услуга, защото липсата на отговорност си е чисто разрешение за присвояване по усмотрение на служителя. Узаконена кражба.

# 84
  • Мнения: X
присвояване по усмотрение на служителя. Узаконена кражба.
Като сме зацитирали правила, после може да потърся и в НК - цитираното е клевета и е подсъдно, ако решат да се заядат. И те уверявам, че в правилата на форума пише някъде, че не носят отговорност за личните мнения на потребителите.

# 85
  • Мнения: 11 100
Моето неполучено писмо е до пощенския клон, до поискване и го няма. Поне така твърди служителката в клона. Твърди и че е звънила в централна поща, но и там казали, че го няма. И толкова. Измиха си ръцете. Няма го, непроследимо е. Е как по дяволите да е непроследимо? Нали трябва да е натоварено във влака от Варна и да пристигне в Русе? А после от Централна поща да бъде разпределено до клона.
Няма го ,защото не е пуснато, всеки може да каже че е пуснал нещо, продажбата на марка
не е доказателство че е пуснал писмо или пакетче,защото клиента сам си пуска пратката в
големите жълти кутии за обикновена поща,когато същото е с баркод писмото се оставя при служителката
и тогава БП носи отговорност,затова  жалба се приема от подателя, не от получателя,
обикновените до поискване се търсят в експедиция,с баркод  на гише писма,колети..
в някои забутани села ,местната пощальонка може да пише в тефтер/примерно/
но досега не съм попадала на поща в която няма компютри
и за кражби от пощи съм чувала само за някоя самозабравила се касиерка
която е присвоила пенсии и помощи,но хваната и съответно уволнена и дадена на съд,
да се заклеймяват всички за крадци и мързели защото им е ниска заплатата е умишлено набеждаване.

# 86
  • Мнения: 17 027
Моето неполучено писмо е до пощенския клон, до поискване и го няма. Поне така твърди служителката в клона. Твърди и че е звънила в централна поща, но и там казали, че го няма. И толкова. Измиха си ръцете. Няма го, непроследимо е. Е как по дяволите да е непроследимо? Нали трябва да е натоварено във влака от Варна и да пристигне в Русе? А после от Централна поща да бъде разпределено до клона.
Няма го ,защото не е пуснато, всеки може да каже че е пуснал нещо, продажбата на марка
не е доказателство че е пуснал писмо или пакетче,защото клиента сам си пуска пратката в
големите жълти кутии за обикновена поща,когато същото е с баркод писмото се оставя при служителката
и тогава БП носи отговорност,затова  жалба се приема от подателя, не от получателя,
обикновените до поискване се търсят в експедиция,с баркод  на гише писма,колети..
в някои забутани села ,местната пощальонка може да пише в тефтер/примерно/
но досега не съм попадала на поща в която няма компютри
и за кражби от пощи съм чувала само за някоя самозабравила се касиерка
която е присвоила пенсии и помощи,но хваната и съответно уволнена и дадена на съд,
да се заклеймяват всички за крадци и мързели защото им е ниска заплатата е умишлено набеждаване.
Не знам дали изобщо има пощенски жълти кутии. Писмото е взето от служителка в пощенския клон във Варна (или централната им поща) и обработено - въведени са на компютър имена на податели и получател, адреси и тегло. И това се доказва от издадения касов бон.
Подателката не е пуснала писмото в жълта пощенска кутия, а го е предала лично на гише в ръцете на служителка. По същия начин се предават лично на гише и на служителка и останалите видове писма. И се обработват по един и същ начин, само вида на получаване и сумата за заплащане на услугата са различни. Разлика има и според теглото на пратката/ писмото.
Ама чукча писател, не читател.

Това не е касова бележка за продадена марка за писмо, пуснато в жълта пощенска кутия. Това е касов бон, който издава служителката, приела лично писмото и обработила го. Има и номера й (служебен, идентификационен). Сега вече как тя ще докаже, че писмото е заминало от нея нататък по веригата не знам. Нито как пощата в Русе ще докаже, че не го е получила, защото точно те твърдят, че го няма при тях. Същото твърдят и от клона, в който аз трябваше да си го получа лично.

# 87
  • Мнения: 11 100
Скрит текст:
Моето неполучено писмо е до пощенския клон, до поискване и го няма. Поне така твърди служителката в клона. Твърди и че е звънила в централна поща, но и там казали, че го няма. И толкова. Измиха си ръцете. Няма го, непроследимо е. Е как по дяволите да е непроследимо? Нали трябва да е натоварено във влака от Варна и да пристигне в Русе? А после от Централна поща да бъде разпределено до клона.
Няма го ,защото не е пуснато, всеки може да каже че е пуснал нещо, продажбата на марка
не е доказателство че е пуснал писмо или пакетче,защото клиента сам си пуска пратката в
големите жълти кутии за обикновена поща,когато същото е с баркод писмото се оставя при служителката
и тогава БП носи отговорност,затова  жалба се приема от подателя, не от получателя,
обикновените до поискване се търсят в експедиция,с баркод  на гише писма,колети..
в някои забутани села ,местната пощальонка може да пише в тефтер/примерно/
но досега не съм попадала на поща в която няма компютри
и за кражби от пощи съм чувала само за някоя самозабравила се касиерка
която е присвоила пенсии и помощи,но хваната и съответно уволнена и дадена на съд,
да се заклеймяват всички за крадци и мързели защото им е ниска заплатата е умишлено набеждаване.
Не знам дали изобщо има пощенски жълти кутии. Писмото е взето от служителка в пощенския клон във Варна (или централната им поща) и обработено - въведени са на компютър имена на податели и получател, адреси и тегло. И това се доказва от издадения касов бон.
Подателката не е пуснала писмото в жълта пощенска кутия, а го е предала лично на гише в ръцете на служителка. По същия начин се предават лично на гише и на служителка и останалите видове писма. И се обработват по един и същ начин, само вида на получаване и сумата за заплащане на услугата са различни. Разлика има и според теглото на пратката/ писмото.
Ама чукча писател, не читател.

Това не е касова бележка за продадена марка за писмо, пуснато в жълта пощенска кутия. Това е касов бон, който издава служителката, приела лично писмото и обработила го. Има и номера й (служебен, идентификационен). Сега вече как тя ще докаже, че писмото е заминало от нея нататък по веригата не знам. Нито как пощата в Русе ще докаже, че не го е получила, защото точно те твърдят, че го няма при тях. Същото твърдят и от клона, в който аз трябваше да си го получа лично.
[/spoiler]
Да,от касовия бон се вижда, че писмото не е препоръчано,но след като е останало при служителката
явно организацията им е такава в този клон и  затова вече отговорността е нейна,касовия бон доказва и получателя и къде да се върне, ако не се потърси в определен срок, в случая има доказателство за
 лично поет ангажимент, след като нямат поставена в клона жълта пощенска кутия за пускане на обикновени писма!

# 88
  • Мнения: 1 153
И за какво точно ще ме подпукат? Ти как тълкуваш несъответствието между написаното? Че, ако не изпълни което и да е от задълженията, никой не може с пръст да го пипне, защото за обикновено писмо служителят не носи отговорност за неполучаването му. Простичко казано: Не ни дреме, дали ще си получите писмото. По закон сме безотговорни -  чл.22 от Общите условия...

# 89
  • Мнения: 1 523
Абе даже в Германия имаше наскоро случай - хванали един пощальон, който с години не доставял пратките, а ги трупал у тях. Вие за тук драматизирате и то за не-препоръчано писмо. Спокойно, може да пристигне след Нова година. Някъде стои и чака. На мен преди 3 месеца Еконт ми бяха изгубили пратка - уж има товарителница, а няма нищо в системата им.. Търсиха, ревизираха и няма. След 2 седмици незнайно как се появи. Дразнещото беше, че подателят сигурен, че е предал всичко, изпраща ми товарителница, а от Еконт просто казват "с този номер няма нищо в системата" и толкова с документите и разписките.

Общи условия

Активация на акаунт