Изгубено обикновено писмо ,,безследно изчезнало''

  • 6 315
  • 127
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 1 153
Мама Ру, права си, олях се. Вярно, че касовото бонче се отчита.

# 106
  • Мнения: 10 661
ехеее, как сте объркали нещата.
По принцип пощенските оператори не отговарят за непрепоръчани пощенски пратки, така е по закон /ЗПУ/. това означава единствено, че за тях не се дължи обезщетение. има правила за доставка на пощенските пратки, към момента само за определени оператори, в които е регламентирано как се доставят непрепоръчаните пратки. лошото е, че трудно се доказва.
другите неща, които цитирате, са препис на ЗПУ и са свързаи с тайната на кореспонденцията, забранените стоки, и т.н. други съвсем различни неща. това са различни задължения с различни последици при неспазването им.
Български пощи имат задължение за предоставяне на универсална пощенска услуга, за което ежегодно получават компенсация от бюджета. идеята е баба Гицка в Сусурлево да може да си изпрати писмото/получи писмото на достъпна цена. има си критерии за тази услуга, вкл. колко дни в седмицата и т.н. но не цялата дейност на БП е универсална услуга.
И спрете с тези Общи условия - те са част от индивидуалния договор, който потребителят включва с БП, няма нищо общо с неспазване на закона.
при куриерите е друго - при тях няма непрепоръчани пратки. така или иначе дължат обезщетение, ако не ти доставят пратката.
та в общи линии изводът е да не се изпращат непрепоръчани писма с БП. мен ако питате - никакви.

# 107
  • Мнения: 1 431
От няколко месеца се опитвам да получа карта от финтех компания. Поръчах вече три, дъщеря ми две, освен това чакам и една сим карта на компания за мобилни телефонни услуги в Англия. Всички изпращат с нерегистрирани пратки международно. Ходих в пощата, можело да говоря с отговорното лице само до обяд. Намерих я - възпълна дама, която дори не знаеше, че имаме пощенски кутии. Никакви международни пратки не били идвали при нея. Опитах да разговарям с компаниите, които ми изпращат картите - при тях всичко е автоматизирано и по моя план картите се изпращат така. Не държа някой да ми носи до адреса, но поне трябва да мога да си получа пратката, майкар и нерегистрирана. Подозирам, че понеже някой го мързи, нищо не стига до мене, а дори не мога да намеря начин да го прескоча, защото пред света това е заслужаващата доверие пощенска компания в България. Мислех си дали да не направя експеримент да изпратя 10 писма и да видя колко от тях ще получа. Но после реших, че няма смисъл от това, защото организацията на пощите е зле, всички го знаят, никой няма да се впечатли. Най-неприятното е, че човек може да чака нещо важно от чуждестранен партньор и да трябва да обяснява, че националната ни поща не заслужава доверие.

# 108
  • Мнения: 11 112
Никога нищо не ми е изчезвало от БП,
затова нарочването им за крадци и мързели не го споделям,
когато ми е трябвало информация,служителките са ми съдействали.

# 109
  • Мнения: 50 921
"Губят" се писма, при които чрез опипване се пораждат съмнения, че вътре има нещо ценно/интересно. И отделно понякога от мързел някой пощальон доставя в печката, вместо по адреси. Или се забутват някъде и са до там. Иначе обикновено писмо май не ми се е губило (под обикновено да се разбра без нищо напипващо се вътре).

# 110
  • Мнения: 1 010
пред света това е заслужаващата доверие пощенска компания в България. [...] Най-неприятното е, че човек може да чака нещо важно от чуждестранен партньор и да трябва да обяснява, че националната ни поща не заслужава доверие.
Да, това е най-ужасното в случая. Чела съм на други места в интернет дори за изгубени клиенти и провалени партньорства, защото пощите са "загубили" нещо. Ето и тук няколко коментара за отваряни пликове: https://www.expatfocus.com/Forums/viewtopic/t=25495/

Но от тези коемтнари става ясно също, че държавните пощи навсякъде "губят" неща.

# 111
  • Мнения: 17 054
Никога нищо не ми е изчезвало от БП,
затова нарочването им за крадци и мързели не го споделям,
когато ми е трябвало информация,служителките са ми съдействали.
Аз пък открай време периодично съм имала проблеми. Първата половина на 90-те правех абонамент на вестник Старт. Вестникът се изчерпваше бързо на реповете и редовно ми зачезваше (не ми се доставяше) някой брой с нещо интересно и актуално като статия/материал. Дежурното оправдание бе, че е откраднато от пощенската кутия, което на практика бе невъзможно, тъй като татко беше сложил допълнително летвичка, за да предотврати такова измъкване. Единият път пък казаха, че са получили брой по-малко и решили да дадат броя на някакво дете (аз бях студентка)... Някъде около началото на новия век за нова година не доставиха обикновено писмо с картичка от роднинско дете. Лошото беше, че детето чакаше отзив за картичката, която само беше направило, а аз не знаех, че е пратило докато баба му не се обади да пита харесала ли ми е картичката, че детето се вълнува... Сега пък не ми доставиха писмо с два стикера от колекцията на Била. В един и същи ден жената праща (от Варна) две обикновени писма със стикери - едно за Пловдив и едно за Русе. В Пловдив е доставено на другия ден, но това в Русе така и не пристигна до пощенския клон, където трябваше да си го взема (до поискване).
Та моя 30-годишен опит с Бг пощи е и отрицателен - не са ми доставяни и вестници, и писма. И винаги е недоказуемо и си измиват ръцете с "Ами някой може да го е взел от пощенската ви кутия".

Последна редакция: пн, 20 юли 2020, 22:18 от Mama Ru

# 112
  • Мнения: X
Аз сега се сетих като тийн как си пишех с връстници, изкопани от вестник Тийнейджър Love. Боже, това дали излиза още... Преди 20 години беше, а ми изглежда отпреди новата ера, даже съм го забравила, сега изведнъж ме осени споменът.
Снимки и картички също сме си пращали. Нищо не ни се е губило. Помня, че не говорехме много по телефона, защото от стационарен телефон междуградското беше скъпо, а мобилните оператори още сваляха кожи. Карахме на хартиени писма.

# 113
  • Велико Търново
  • Мнения: 8 246
МММ, дааа, тийнейджър лав е класика! Спомням си че и цветни пликове търсех, за да бъде по-хубаво писмото ми...

# 114
  • Мнения: 1 010
Не вярвам да има голяма полза, особено в краткосрочен план, но все пак препоръчвам когато такова нещо се случи, да пишете поне по един имейл на БП (https://www.bgpost.bg/bg/10), включително назовавайки служителите, които не са ви обърнали внимание на място. Както и може би да пишете, че продължавате да очаквате да намерят пратката/писмото, независимо с какво закъсненние ще пристигне - не бих се изненадала, ако понякога ги намират (тези, които действително са паднали някъде, разпределени погрешно и т.н., не крадените), но си казват, че вече няма значение.
Не знам с каква съвест могат да се крадат картички, ръчно изработени от деца. Предполагам много от нещата, които се изгубват и изобщо които се пращат чрез БП, имат голяма сантиментална стойност, не толкова материална. Мен лично това би ме стимулирало да си върша много по-прецизно работата, защото ако нещо се изгуби, то е незаменимо, но явно с други хора не е така.

# 115
  • Мнения: 12 684
Аз бих отишла при секретарката на началника на централния офис на БГ Пощи в населеното място и бих входирала една писмена жалба. ВХОДИРАШ, взимаш си входящия номер и отиваш след 2 седмици да си вземеш писмения отговор. Ако отговорът на началника не те устройва, пращаш жалба с копие от отговора до централното управление в София. Ще отнеме време и нерви, но ако ми е ценно, това, дето съм чакала, бих се пробвала.

Аз пращам обикновена поща писма до Испания. Пример мартеници. Ами, като пращам нещо винаги ме питат за съдържанието. Какво има? Мартеници. Лепват баркода и готово. Не може да няма баркод пратката, според мен.

# 116
  • Мнения: 10 661
непрепоръчаните писма няма как да се проследят, не се описват.  пренасят се на чували и каквото стане.

# 117
  • Мнения: 12 684
Аз пращам непрепоръчани писмата до Испания, за да им ги оставят в пощ. кутия направо. Иначе, ако човекът не е вкъщи, трябва да се разкарва до пощ. клон. Лепват баркод дори и когато не са препоръчани.

# 118
  • Мнения: 10 661
не може да се проследи по него.

# 119
  • Мнения: 12 684
А, защо тогава го залепят тоя баркод?

Общи условия

Активация на акаунт