Образователен Говорилник - Виртуално бистро, Том VI

  • 15 677
  • 740
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 2 182
А

Аз познавам едно от децата в 119 с макс точки. Няма изненада - уроци, школи и така две години. За мен паралелното образование е огромен проблем. За децата.

В смисъл? Какво лошо им се случва на децата, че се обучават допълнително индивидуално или в по-малки групи?! Сама си казала, че това води до високи резултати, т. е. вдигане на левъла на знанията.
Дано повече хора да имат възможност да плащат децата им да придобиват повече знания и умения. Дали в ЧУ или в частни школи, все тая. Дали бел, мат, език, пиано, лека атлетика, шах... важното е децата да са образовани и обучени в областта, в която имат интерес да се развиват.

# 76
  • Мнения: 912

Това, което ме тормози обаче е септемврийската прогноза за самообучение под виртуален надзор. Материалът ще бъде овладян. Пропуските в общуването никога.
Сакън, не думай, моля те.... Вече съм решила да ходя и на всички богове да се моля. Не знам вече какво друго да направя, за да се спре с тези щуротии. А бе защо в другите страни са намерили начин децата да ходят на училище, само тук не могат. Или не искат! Онзи ден една майка обяснила на една позната учителка, че като връщали учебниците в училище им дали кодове и пароли за ДО за новата уч. година. И на майката, разбира се, косите настръхнали....

# 77
  • София
  • Мнения: 2 781
Ох, Лейка, и на мен ми е най-тъпо за общуването, ясно е, че материал се наваксва. А можеше съвсем малко да се понапънем и да се избегне със сигурност ДО. Така излиза, че ни е най-лесно да жертваме нормалното житие и битие на децата, вместо гуляйджиите. При нас винаги първо ще затворят училищата. Да ни имам приоритетите... Не знам, аз все още се надявам някак да се развият добре нещата до септември.

# 78
  • София
  • Мнения: 62 595
Не зная колко е достоверно това, което някой пусна в темата за вируса за Израел - както отвориха, така и са започнали да затварят образователните институции, защото имало много заразени деца и учители. За съжаление не съм особено оптимистично настроена за присъствена есен в училище, защото все повече се увеличават И заразените деца, а хич няма как да ни топли, нито е окончателно, че децата не заразявали. Какъв е смисълът да се отваря и затваря през някакво време, освен ако не решат да оставят съвсем наесен всичко на самотек, пък който оцелее - оцелее.

# 79
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 319
Да, Лейди, децата за сметка на гуляйджиите. Трагедия.
Два месеца минават много бързо и световният опит показва, че не са достатъчни.

# 80
  • София
  • Мнения: 7 277
Паралелното образование никога няма да изчезне нито в нашенски, нито в световен мащаб. 
Анди, това е така, ако приемем, че се гонят резултати в скалата на high achievers. Тези деца от 119-то ходят на школи най-вече заради кандидатстването в 7 клас. Никой не ги кара на сила да кандидатстват. Затова и масовото образование е такова, каквото е. Добрата новина е, че такава конкуренция за 7 клас има основно в София, а в София повечето хора, които искат да си запишат детето на школа, имат такава възможност.

Но е факт, че има и училища, които подготвят за топ-НВО и без да се налагат допълнителни съботно-неделни занимания. И е чудесно, че ги има Simple Smile

# 81
  • София
  • Мнения: 62 595
Масовото образование каквото и да е, пак ще се ходи на уроци за кандидатстване. И малко пренесено от темата за частните училища, но то не е само у нас, има и в чужбина доста такива, ако детето не прескочи летвата, то отпада, което пък, поставя родителите пред два варианта - местят детето или започват с частните уроци, за да се попълват пропуските или да се стабилизират знанията на детето дотолкова, че да не го "помолят да напусне".

# 82
  • Мнения: 2 182


Но е факт, че има и училища, които подготвят за топ-НВО и без да се налагат допълнителни съботно-неделни занимания. И е чудесно, че ги има Simple Smile
Има, но са пак срещу заплащане (ЧУ) или ако детето се е преборило с конкуренцията още в 1 или 4 клас (СМГ, Шилер, НУКК, 107-мо)

# 83
  • Русе
  • Мнения: 11 928
Факт е, че има деца, за които НВО не е кой знае каква летва и без школи и учещи в обикновени училища с невисок рейтинг се справят чудесно. Факт е, че частните уроци сами по себе си не са никаква гаранция и помагат най-вече с информация за точния тип задачи, която е най-вече в София и затова са такива битките. В нашия град познавам редица деца, дори и амбициозни ,ходещи при най-добрия учител и не постигнали велики резултати.
 Цялата система е опорочена ,залагаща на критерии, които са спорни. Изместен е центърът и значението на средното образование по еталон на други системи, които са част от друга цялостна картина . Хвърлят се много сили и нерви за да се доберат до няколко училища, които са всъщност врата за навън и това под крилото на родното МОН, което излиза със съвсем други фалшиви лозунги.

# 84
  • София
  • Мнения: 7 277
Уор, в голяма грешка си, ако си мислиш, че 145-то, НУКК и 107-мо не са по паралелни школи още от 6 клас.

Цялата система е опорочена ,залагаща на критерии, които са спорни. Изместен е центърът и значението на средното образование по еталон на други системи, които са част от друга цялостна картина .
Какво имаш предвид за тези критерии? Може ли с пример Simple Smile

# 85
  • София
  • Мнения: 2 781
Ох, Лейка, а доскоро звучеше толкова оптимистично за септември...започвам да се плаша. Иначе, напълно си права, 2 месеца няма да са достатъчни ако следим тенденциите. Аз бях силно скептична, но вече се моля БЦЖ-то, гена, НЕЩО там, каквото и да е, извън нашето поведение да ни помогне...

Е, щом сте решили пак да зачоплим уроците -ок. Много разсейващо ми действа Joy Я кажете как се избират школи и/или частни учители?

# 86
  • София
  • Мнения: 62 595
Избират се покрай познати или приятели, които вече са минали през мелачката с децата си и могат без излишен патос да разкажат как се работи, техните учители как работят или от седмокласните теми тук. Навремето прекарах месеци да изчета всички стари теми на седмокласниците  за отзиви за школите, имаше потребители, които според мен представяха нещата обективно, разбрах коя школа на какъв принцип работи, също и отзиви за конкретни учители.

# 87
  • Русе
  • Мнения: 11 928
Какво имаш предвид за тези критерии? Може ли с пример Simple Smile
 Критериите се заложени на базата усилия и изпълнителност и усвояване на формати. Поне за мен никога не са били приоритет сами по себе си. И докато аз учех, всъщност аз не съм преставала да уча, макар и не по образователните пътеки от един момент,хората от които съм научила най-много,а и за детето ми - водещо е интересът и даденостите.
  Пример, - моето дете с триста зора влезе в езикова гимназия с един от последните балове. Сега не е отличник, защото не е пожелал, но поне е един от най-добре справящите се с езиците и не само, без усилия и самият смята, че това е неговото училище. Докато доста се налага да ходят на допълнителни уроци, което ми се струва абсурдно.

# 88
  • Мнения: 2 182
Уор, в голяма грешка си, ако си мислиш, че 145-то, НУКК и 107-мо не са по паралелни школи още от 6 клас.

Не си мисля, сигурна съм, че от всички училища (чу и ду) има деца, които ходят на частни уроци. Нали разбра, че аз не съм против вдигането на нивото на детето извън училище и плащането за образование на децата?

# 89
  • София
  • Мнения: 62 595
хората и в университета ходят на частни уроци по математика, примерно, за да вземат изпита. Би трябвало да звучи абсурдно, че ходят, но ходят, защото за тях е важно да си вземат изпита и да завършат този университет. Същото е в училища - който иска да завърши точно определено училище, прави каквото трябва - дали частни уроци, дали баща му вкъщи ще му решава задачите, дали майка му ще го изпитва на новите думи, дали баба му ще му разяснява българския е все тая. разликата е в това, че за уроци  и курсове се плаща, а на роднините не се заплаща.

Общи условия

Активация на акаунт