Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Идеи за разпределение на паркоместа в блока

  • 2 313
  • 65
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 524
Във връзка с поставената тема искам да попитам блокът е строен преди 1990г и са рещили да сложат бариера с дистанционно.За съжаление паркоместата са по-малко от апартаментите.Като се прибави,че от апартамент има по две,та и по три коли питането ми е как да се разпределят местата и въобще нужна ли е такава бариера?

# 16
  • Мнения: 13
Към кооперацията, в която живея, има паркинг, недостатъчен за всички. И макар, че всички по идеални части имат парво да го ползват, сме се разбрали, че който желае да си държи колата под прозореца ще плаща допълнителна такса автомобил.

# 17
  • Мнения: 1 381
Diane Selwyn, би ли споделила размера на таксата? Благодаря!

Към кооперацията, в която живея, има паркинг, недостатъчен за всички. И макар, че всички по идеални части имат парво да го ползват, сме се разбрали, че който желае да си държи колата под прозореца ще плаща допълнителна такса автомобил.

# 18
  • Мнения: 14 307
Впечатляващо абсурдно е твърдението, че собствениците на гаражи нямат права върху паркоместата. Всеки собсвеник на имот има % идеални части от парцела. Предвид че тези с гаражите имат по два имота (апартамент и гараж), то те даже имат повече права върху паркоместата от другите. (Приемам, че апартаментите са с еднаква площ. )

Брей, експерт по площообразуване ли си?

Да не си мислиш, че като СОС са с еднаква площ (за по-лесно, нали), това значи равни общи части, респективно идеални? Да не мислиш, че е някакво случайно съвпадение една жилищна сграда с 11 апартамента да има точно 11 места за паркиране (8 паркоместа и 3 гаража)? Плюс 1 ателие ли беше, и 1 офис, да не проверявам. Защо продават според теб един апартамент като ателие (по-евтино), вместо да му вземат пари като за апартамент? Защото няма място за още една кола да паркира. Ама и тоя с ателието, и тоя с офиса имат прословутите идеални части и силно подозирам, че са им повече, отколкото евентуално има собственик на гараж със ЗП от 25 квадрата. И какво излиза - 13 самостоятелни обекта в сградата и 8 паркоместа, ама баш пък тия с гаражите, които си имат гарантирано място за паркиране, да обсебят 3 от паркоместата? Смяташ, че гаражът им дава достатъчно идеални части (които не се ползват реално и на точно определено място, че да гарантират определено паркомясто, ама както и да е), че да имат право на 1 паркомясто, а останалите 10 СОС (еднакви по площ, нали така, с апартаментите на собствениците на гаражите) да имат толкова идеални части, че да имат право на 5 паркоместа общо, или по половин на жилище?

И защо смятате, че собствениците на тези 3 гаража са някакви будали, които са се набутали да купуват гаражи, дето сигурно никой не ги иска, вместо да паркират в двора? Че то обикновено се избиват кой да ги купи, не да се чувстват минати. Строителят няма ангажимент да осигури и гараж, и паркомясто към всеки апартамент. Осигурил ли е едното, си е изпълнил задължението. Ама ако някой реши да ползва 2, лишава друг, който има право да ползва 1, а няма какво да ползва.

# 19
  • Мнения: 13
Diane Selwyn, би ли споделила размера на таксата? Благодаря!


Към кооперацията, в която живея, има паркинг, недостатъчен за всички. И макар, че всички по идеални части имат парво да го ползват, сме се разбрали, че който желае да си държи колата под прозореца ще плаща допълнителна такса автомобил.

Таксата за 1 паркомясто е 40 лв. на месец. Това е горе долу 1/3 от цената, която бихме плащали на платен паркинг в района. Иначе сме в зелена зона и при всички положения паркирането наоколо е платено. Решили сме, ако желаещите да ползват станат повече от местата, да вдигаме цената докато някой се откаже.

# 20
  • София
  • Мнения: 547
Това, че има 11 апартамента и 11 паркоместа не означава, че тия паркоместа се предлагат безвъзмездно на всеки апартамент.
То ако беше така, щеше всеки апартамент да има ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕНО паркомясто още при строителя.
И щеше да е описано в Нот акт на апартамента, точно както е с мазите.
Иска се да има достатъчно паркоместа, за да може приблизително да отговарят броя на апартаменти и паркоместа. За да има някакво приблизително планиране.
Но напълно е законно и справедливо един да купи 5 апартамента, без паркоместа, а друг да купи 5 паркоместа и 0 апартамента.
Дори теоретично, от сграда със 10 апартамента и 10 паркоместа, може някой да купи и 10те паркоместа наведнъж. И няма никакъв юредически проблем това да стане. След това може да си ги дава под наем, за каквато цена си реши.
Всеки ползва каквото си е платил. И съответно, ако реши може да го даде под наем.
Отговорност на всеки е сам да се погрижи да си осигури паркомясто. А не по стар соц. и балкански маниер да реже гуми и да драска коли, да слага бидони с вода и обли камъни, заплювайки си някакво си негово имагинерно "място".

Няма регулация или закон, които задължават ползвателя на всеки един апартамент да ползва точно едно паркомясто.

Много е нагло, ако някой не си е платил, да има претенции за паркомясто, което не е негово, нито му се полага лично.

# 21
  • Мнения: 14 307
Кой е казал, че ще ползват паркомясто, без да си плащат? Въпросът е, че тези, които ползват гараж, не би трябвало да ползват паркомясто, дори и да искат да си плащат, щом няма излишни такива, и има собственици на апартаменти без гараж, на които им се полага паркомясто и желаят да си го ползват със съответното заплащане.

Паркомясто в двор не може да се закупи.

# 22
  • Мнения: 71
Мнозинство от идеални части може да приеме схема за разпределението им. Тоест, ако собственици на 50% от идеалните части са ЗА контекстното предложение, то се приема и трябва да се зачете от останалите собственици.

Паркомясто в двор не може да се купи, но могат да се купят допълнителни идеални части от парцела, с което ефективно тези собственици лесно съставляват мнозинство при подобно гласуване. Това е.

# 23
  • София
  • Мнения: 547
Всичко може да се закупи, стига собственикът да го продава.
Ако е обща собственост на цялата етажна собственост, тогава, разбира се въпросите се решават на събрание. Също може да се продаде или отдаде под наем, но с достатъчен брой съгласия. Не знам дали 2/3 или 100%, там експертите да кажат.
По същество, обаче, това няма общо със справедливостта, или кой има и кой няма право, и кой има гараж и кой няма, кой има 2 коли, или 5.
Въпросът е, кой е собственика, и какво решава той да прави.
Никъде в закон няма записано, ако имаш гараж, нямаш право да ползваш паркомясто. Нито пък има някакво морално такова правило, писано в някоя морална книга.

Срещал съм и по-нагли и крайни случаи, където собственици на апартаменти без паркомясто искат да паркират в чужд имот, който граничи с техния блок. И твърдят, че имали право, щото нямали, пък им се полагало. Отнякъде. А най-близкото място, което са си харесали, е чужда частна собственост.

# 24
  • Мнения: 14 307
Като те гледам как ги разбираш "юредическите" въпроси и ЗУТ, приемам, че си прав.

# 25
  • Мнения: 635
... собственици на апартаменти без гараж, на които им се полага паркомясто ...
Хаха, и защо реши, че им се полага паркомясто?

# 26
  • Мнения: 14 307
Наредба 7, ЗУТ, жилище?

# 27
  • София
  • Мнения: 2 195
Раздел II.
Жилищни сгради
Чл. 98. (2) В многофамилните жилищни сгради освен жилища може да има и:
     3. гаражи и общи паркинги;

# 28
  • София
  • Мнения: 547
Търсих доста из тая наредба, но не намирам конкретен текст.
Ако може, споделете с цитат.
Както уточнихме, познанията ми по право са скромни. Компенсирам с четене. Когато се налага.

# 29
  • Мнения: 635
Търсих доста из тая наредба, но не намирам конкретен текст.
Ако може, споделете с цитат.
Както уточнихме, познанията ми по право са скромни. Компенсирам с четене. Когато се налага.
И аз прочетох раздел Желища и никъде не пише, че им се полагат паркоместа.

Общи условия

Активация на акаунт