Шофьорски курсове - Варна

  • 279 562
  • 641
  •   1
Отговори
# 345
  • Варна
  • Мнения: 3 429
bezant, ти вече яви ли се на изпит ? Можеш ли да разкажеш малко повече как протича кормуването при изпита? Ние се възползвахме от твоята информация и синът ми е от около месец и малко при Диян.
Добре ,че споменахте БЧК, кога трябва да се ходи там ? Колко време преди изпита ? 

Много се радвам Simple Smile Предполагам сте доволни Simple Smile Ами мина ми изпита отдавна вече. От първия път го взех, както и другите двама курсисти, които бяха при него и те от първия път Simple Smile Изпитващ ми беше Петър Радев, само хубави неща мога да кажа за него. Спокоен интелигентен човек, всичко мина нормално. Диян ще му обясни всичко подробно. В началото отварят капака и почват да ти задават въпроси и после почваш да шофираш. Казват ти имената на камерата и изпитът започва. Няма нищо по-особено отколкото на обикновен кормилен час с изключение на притеснението разбира се Simple Smile Изпита е с продължителност от 25 до 40 мин, но да ти кажа не помня моя точно колко беше. Вчера бях на БЧК. Можеш да минеш БЧК-то и преди да си си взел изпита по кормуване и след това, няма никакво значение, въпрос на преценка. Ако нещо те интересува допълнително пиши ми, мога да обясня по-подробно на лични Simple Smile

Благодаря ти много за информацията   bouquet За цената на книжката незнам още  Wink

# 346
  • Мнения: 321
Моля, препоръчайте инструктор на кола автоматик!

# 347
  • Мнения: 0
Да напиша малко информацията която ми липсваше като започнах курса :


50 лв   такса за Теория
500 лв   Таксата за курса
20 лв   Такса вътрешен изпит листовки
30 лв   Такса изпит ДАЙ листовки
40 лв   Вътрешен изпит кормуване
25 лв   1 брой час кормуване за тонус
50 лв   Официален изпит кормуване
45 лв   БЧК 44+1 лв дарение
15 лв   Медицинско за шофьор кат "В"
30 лв   Такса книжка - 25+5лв превод
80 лв   Транспортни разходи поне 40х2 билетчета  (ако се ползва автобус)

885 лв   - всичко до тук

За записване повечето искат копие от личната карта, снимка за картона който ще направят, копие и оригинал от диплома за завършено поне основно образование (става и за средно или висше) - на копието пишеш Вярно с оригинала и се разписваш, както и някаква такса - примерно 50-те лева за теорията. Ходиш на теория и след това се явяваш на вътрешен изпит листовки. Препоръчително и най-лесно е ако първо понаучиш теорията и след това седнеш да решаваш листовките. Ученето на листовките не трябва да става въпрос за въпрос, а наистина да научиш кога, къде какво и как се прави както и кое какво означава. Изобщо не е трудно и ако внимаваш на лекциите всичко се научава почти от раз. После само някой подробности на които не си обърнал внимание ги научаваш от листовките. Да преписваш на вътрешния изпит е голяма глупост - някой се опитват. Външния т изпит се състои от случайно генерирани въпроси и оформени по различен надпис и изобщо не са като съдържание като примерните по които се учи на теорията. Затова преписването е най-върховната глупост която може да сътвориш.
Всяко явяване на вътрешния изпит и с колко грешки си на листовките се описва на картона. До сега имаше две листовки с по 15 30 въпроса на листовка - 30 60 въпроса като ти се разрешават максимум 5 грешки общо от двете листовки за да е успешен изпита, 6-тата и нагоре грешки означават скъсан.

На официалният изпит в ДАЙ никой не ти показва колко грешки имаш. Резултатът излиза на таблото в ДАЙ и в интернет 24 часа след изпита в работни дни (ако петък си на изпит най-рано понеделник обяд-следобед). Оценката е ДА или НЕ и ако искаш да си видиш грешките трябва да подадеш молба по образец (там на таблото ги има) за да си видиш грешките - какви са и колко са.

Вътрешният изпит по кормуване го провежда някой инструктор от друга фирма - няма камери на вътрешния изпит. Поради симбиозата между някой фирми може да се окаже че ти е изпитваш някой инструктор заместващ твоя инструктор за 1-2 часа понеже е бил болен или нещо подобно. Ако не друг поне това е полезно за намаляване нивото на стреса. Вярно е че има и много хора които само заради панирането започват да се държат като току що слезли от клона иседнали зад волана. Нормално е такива хора да бъдат скъсани. Не са виновни инструкторите или изпитващите. Ако се озовеш в една напрегната ситуация на пътя и правилната реакция за периода от една секунда е важното условие всички да са живи и здрави е точно времето когато на никого не е необходима паника. Вярно е че на някой хора им се отдава повече отколкото на други, но пък никъде не е казано че всички непременно трябва да имат книжки. И навсякъде се говори и пише : "Имаш ли книжка?" но никой не пита "Можеш ли да шофираш?". Който се е научил да шофира си взема книжката от раз.
Оценяването на вътрешния изпит е по същия начин и на същите бланки като при външния изпит.
Има една таблица със най различни възможни грешки разделени на основни - 3 точки и второстепенни -  1 точка. Има описани и ситуациите при които директно се прекратява изпита.
Имаш право на 9 грешки като броя на основните не трябва да е повече от 2 въпреки че 3 основни по 3 точки пак правят 9 точки => 3 основни дават НЕ . Две основни по 3 точки и 3 второстепени по 1 точка правят 9 точки и е ДА.
Тук винаги си пишат инструкторите някакви грешки , дори и да не направите такива. С това никой няма да се размине. Ако направиш катастрофа след време и почнат да разследват как си си взел книжката (тези всички документи се пазят 50 години) и си си взел с книжката с отличен явно намирисва на купена книжка или нещо от сорта. Затова и винаги ще напишат нещо пък било и то "Повече внимание към пешеходците по тротоарите понеже е възможно във всеки един момент да изскочат на пътя!" Въз основа на това се предписват от 1 до 4 допълнителни (задължителни) часа кормуване (по 25 лева) при успешно преминат вътрешен изпит , а ако е неуспешен от 5 до 10 допълнителни (задължителни) часа. Общо взето по този параграф леко спекулират и по тази точка си правят допълнителен доход. Извинението е че никой не може да бъде перфектен.
Официалният изпит вече споменаха колегите започва с отварянето на предния капак и следва кормуване. Инструкторите не се опитват да подават лъжливи команди и определено помагат на курсистите да се поотпуснат. Даже ако видят че се готвите да завиете в друга посока ще ви повторят командата с посоката за са се поправите навреме. Да строги са и искат да пуснат на пътя шофьори които се оправят на пътя, а не стреснати хора които сякаш до сега не са карали.
Възможно е да се предпишат допълнителни часове кормуване.
При успешно взет изпит от инструктора се получават удостоверения за успешно положени обучение и изпити за листовки и кормуване както и дали са взети допълнителните предписани часове ако има такива. Необходими са поне 5 работни дни за да стигне протокола до КАТ така че не бързайте да тичате към КАТ ако имате и останалите документи.

БЧК-то е по-скоро пародия.
Адреса е ул. "Братя Шкорпил" 3 -  052/614498 - записването (по телефона или на място - обикновено поне за след 1 седмица най-рано) прави един дядо с отвратително държание. Не му се сърдете той толкова си може и си мисли че е печен и модерен.
Той събира парите в началото и проверява присъстващите. Така ги съобщава нещата че таксата е 44 лева и има билетчета по 1 лев за дарения на червения кръст че да се почувстваш гадно ако не дариш 1 левче за 45 лева. После се прави на учуден че всички оставят по 1 левче за червения кръст. Общо взето гадно и нарочно правят така. От присъстващите на курса когато и аз го карах един от колегите каза че преди време курса е бил 39 лева и пак го е имало този цирк с 1-то левче дарение.
Има един свестен доктор - лектор (обикновено жена) който води лекциите и практическите упражнения - старае се да ги разберете нещата наистина. Материалната база е отвратителна. Няколко разпадащи се манекена за изкуственото дишане и реанимирането които биват, но се пускат някакви слайдове и някакво филмче на някакъв скапан телевизор на който нищо не се вижда.
Картината е отвратителна и трепкаща , екрана е 20" - кинескоп с променлива геометрия и цветни петна по екрана за зала с 15 -тина човека. Слайдовете са с твърде много надписи със ситен шрифт - нищо не може да се прочете реално от тях. Единствено от филмчето със ситуации разиграни от актьори показват горе долу как се правят нещата - поне за филма са се постарали.
В крайна сметка по грубо 15 човека на ден по 44 лева = 660 лева на ден - грубо 22 работни дни в месеца 14500 и нямат пари за един свестен телевизор или екран с проектор. Накрая се провежда тест от 15 въпроса - до 3 грешки включително е ДА , над 3 грешки НЕ.
Тука е мястото за запомнете че мишница е ръката от раменат става до лакътната става и подмишница е от лакътната става до китката. Има въпроси свързани с тази терминология и ако блеете някъде и не чуете това после ще се подведете че масово като мишница се има предвид ставата на рамото което ще доведе до поне 1 грешен отговор.
Сега искат да го правят по-дълъг, но съм сигурен че всъщност нищо няма да променят по материалната база. Пак нищо няма да направят освен да си намерят причина за увеличаване на таксата. Никакво основание нямат за това.
Имформацията от БЧК към КАТ също пътува за няколко дена (2-3) така че не бързайте дето се вика още същия ден да тичате към КАТ.

В КАТ се отива с:
- Удостоверенията от инструктора
- медицинско свидетелство за кат "B"
- оригинал и копие от диплома за поне основно (средно или висше)
- картончето от БЧК
- валидна лична карта
- документ за платена такса

На гише 1  казвате че сте за първа шоферска книжчица и ви искат документите и ви питат за колко време искате да са готови документите. Разпечатват ви  бланка със снимката ви и данните на които само се потвърждава вярната информация и отдолу се разписвате че декларирате вярна информация, и още една бланка с две други декларации. Казват ви на кое гише да платите и отивате на 6-то гише да си подадете документите попълнени. Ако всичко е наред и няма много големи опашки половин час е достатъчен. След това чакане и отивате да си вземете документите.
Таксата за 1 месец е 25 лева + 5 лева за превода ако се направи от банковия клон на място.
Ако искате за 10 дни цената е по две - сиреч 50 лева. Може предварително от сайта на МВР/КАТ да си запишете данните и да платите с пощенски запис или от най-удобната за вас банка с най-евтин превод.

Не се подлъгвайте по супер ефтини оферти за курс. После като ви предпишат 4 броя допълнително-задължителни часа по 25 лева понеже ви е малко претупано обучението (нарочно) в края на краищата пак същите пари ще дадете че може и повече да отидат като се удари чертата. Търсете отзиви от близки и познати. Общо взето всеки е карал курса само веднъж при някой инструктор и няма как да ви каже кой е по-добър.
Далеч съм от мисълта да препоръчвам инструктор - тогава ще се почнат едни препирни, всеки за себе си ще бъде прав.

Това е накратко в размисли и страсти.  

Edit: Да оправя една грешка - листовките на изпита са 2 броя с по 30 въпроса - общо 60 въпроса като се допускат общо 5 грешки .... къде съм блял докато съм писал

Последна редакция: вт, 05 юли 2011, 14:40 от barabata

# 348
  • Мнения: 54
Вътрешния изпит кормуване при мен беше 30 лв., както и всеки допълнителен час - 20 лв. След вътрешния ми изпит по корпуване никой не ме е карал или задължавал да си взимам допълнителни часове. Аз така поисках, т.к. имаше доста време до външния ми изпит. Не всяка школа процедира по един и същ начин. Наистина има такива, които буквално те задължават, но има и такива, при които всичко си е както трябва.

# 349
  • Варна
  • Мнения: 2 459
barabata, много хубав и полезен пост!
Аз взех книжка през 2008г. и всичко беше 1:1 с поста ти Peace

# 350
  • Мнения: 9
Здравейте на всички,

Както и на други може би се е случвало и мен току що ме скъсаха на последния изпит и мечтата ми да взема книжка се отдалечи с още известно време. След като се наревах както трябва в къщи, реших да споделя с някого, за да ми олекне. Cry Не знам аз ли съм най-тъпа и некадърна.. Много ми е криво, чувствам се направо смазана меко казано, а и тона, с който изпитващата ми посочи грешките не беше от най-милите. Листовките ги взех без грешка, вътрешния също, но на външния след 5 часа чакане при невъобразимата жега, която беше просто не можах да се справя. Инструктора постоянно ми намеква, че ако съм искала допълнителни часове аз да съм си решила, ми то е ясно, че е така, ама не ме пита мога ли да отделя още 200 лева да речем за още допълнителни 10 часа например, понякога имам чувството, че ми обяснява като на малоумна, не знам, ама съм много объркана...и ми е много криво... Cry

Някой знае ли свестен инструктор, защото искам допълнителните часове, които трябва да взема да бъдат при нормален и спокоен човек.

# 351
  • Мнения: 3
Хм, май и аз така се чувствах като ме скъсаха ... Бях много уверена че ще взема изпита, и туп - пешеходна пътека и пешеходки на средата й. Те стоят и чакат, а аз от далече ги виждам. И си казах: Ем те като не искат, минавам аз, няма сега да ми вземат точки задето съм забавила движението. Да ама не! То било груба грешка.
Взех го от втория път, но така бях притеснена, бяха ми потънали гимиите, още повече изпитващия беше същия. Викам сега ще ме помни, ще бъде пристрастен... а като се замислих след време трезво на нещата - за периода от 2 седмици между двата ми изпита, оня е накъсал поне 50 като мен, да бе да ще ме помни. Но факт е че бях напикана от притеснение втория път, без никакво самочувствие, и много плаха.
Ходих на БЧК след като взех книжка. Там пък видях един младеж, който все още караше курса, дори не беше се явявал на изпити. Той дойде с колата, паркира си я пред сградата на БЧК, на обяд излезна с нея, върна се... хайде сега някой да ме убеди че тоя е кадърен.
Всички хора възприемат нещата с различна скорост. Аз танцувам латино танци, там има както и хора който докато им покажеш основите и те веднага схващат и са готови за нови уроци, така и хора който придобиват уменията, но за целта ходят и на допълнителни уроци за да практикуват повече. Всеки може да се научи да кара, не е голяма философия, със самосъжаление обаче няма да стигнеш много напред. Поплачи си, ще ти олекне, после се стегни и когато караш се фокусирай. Толкова хора са взели книжки, едва ли всички са били перфектни, но за това и има точки. Не мисли за отминали ситуации, фокусирай се върху текущата, внимавай да не правиш грешките, които си допускал преди, старай се и ще имаш успех. И не се връзвай на мърморения - учителя не е в правото си да мърмори, а изпитващия го прави, за да всява респект. И все пак грешките на пътя могат да са с фатален изход, по-добре да плачеш сега, отколкото след свършен факт, когато е късно.

# 352
  • Мнения: 9
Благодаря за добрите думи, наистина знам, че светът не свършва с един невзет изпит(има много по-лоши неща за съжаление), но ми беше много криво наистина, и изпитващата като ми ги наговори едни "стъргала" съм на първа, ами как да мина на по-висока скорост, като в Трошево при онези малки и тесни улички просто се притеснявам. Там и на 2 карам, но в случая става въпрос за един завой, на който по мое(скромно) мнение много добре се справих, ама онази(изпитващата) може би прецени, че създавам опасност за движението, при положение, че кракът ми е на спирачката, на 2-ра съм, но карам с около 20 км/ч, веднага за да се застрахова  хвана волана, при което съвсем се панирах и на кръстовището изгасих колата, а за 30 часа съм гасила 2 или 3 пъти. Нищо, ще се надявам следващия път да е успешен, но според мен е възможно оценките да са субективни. Следващото момиче което кара, също изгаси колата  и допусна някои други грешки, особено с неправилно престрояване( което си беше бая опасничко според мен), но взе изпита с 8 наказателни от 2 първостепенни и 2 второстепенни грешки. Не знам как ще е следващия път, ако пак се падне същата изпитваща, със сигурност ще съм още по-притеснена.....Като цяло не смятам да се отказвам, но ми се иска да вярвам, че оценката ще бъде наистина обективна... в крайна сметка, искам като тръгна на пътя да бъда безопасна за себе си и другите водачи, не искам да се превръщам в опасност за движението...

# 353
  • Мнения: 9
Светлана, искам да ти пожелая спокойствие и увереност зад волана следващия път   bouquet
Ще те помоля да споделиш името на инструктора си.

# 354
  • Варна
  • Мнения: 1 814
Светлана, кураж! Следващия път ще го вземеш. Другата седмица и аз съм на изпит, но ако ми кажат нещо за каране на първа в Трошево ще им се озъбя здраво. Там има едни тесни улички, в които просто не може да минеш по друг начин. Не се сърди на инструктора, все пак ти е казал, че ти решаваш, не те е задължил да вземаш допълнително часове. Мен ако питаш - вземи още два-три часа, колкото да поддържаш тренинг и се явявай пак. Не го сменяй, няма за кога да свикваш с друга кола и друг инструктор.

# 355
  • Варна
  • Мнения: 3 429
barabata, уникален пост !!! Много благодаря за информацията   bouquet


svetlana1974 , стискам и аз палци да го вземеш другият път. И моят син след няколко дни ще се явява на листовките първо, да видим и той какви ще ги свърши.

# 356
  • Мнения: 54
Здравейте на всички,

Както и на други може би се е случвало и мен току що ме скъсаха на последния изпит и мечтата ми да взема книжка се отдалечи с още известно време. След като се наревах както трябва в къщи, реших да споделя с някого, за да ми олекне. Cry Не знам аз ли съм най-тъпа и некадърна.. Много ми е криво, чувствам се направо смазана меко казано, а и тона, с който изпитващата ми посочи грешките не беше от най-милите. Листовките ги взех без грешка, вътрешния също, но на външния след 5 часа чакане при невъобразимата жега, която беше просто не можах да се справя. Инструктора постоянно ми намеква, че ако съм искала допълнителни часове аз да съм си решила, ми то е ясно, че е така, ама не ме пита мога ли да отделя още 200 лева да речем за още допълнителни 10 часа например, понякога имам чувството, че ми обяснява като на малоумна, не знам, ама съм много объркана...и ми е много криво... Cry

Някой знае ли свестен инструктор, защото искам допълнителните часове, които трябва да взема да бъдат при нормален и спокоен човек.

Здравей, не се отчайвай, ще го вземеш. Повечето ми приятели са си го взели от втория или третия път и сега си карат и изобщо това не трябва да те притеснява. За инструктор мога да ти предложа моя, аз съм споменавала и в предишни постове. Аз съм много притеснителна и изобщо не търпя да ми викат, много зле ми се отразява и мога да кажа, че моя инструктор беше от най-търпеливите, тон не ми е повишил, камо ли да ми се кара. Ако решиш, пиши на лични. За първата се учудвам, защото аз точно там си минах на първа и си взех изпита от първия път. Ти сигурна ли си, че това ти го вмъкнаха като грешка или просто го отбелязаха, може и да не е писано като грешка. Всички при моя инструктор си го взехме от първия път и всички от там минахме на първа, но пак зависи от колата. Моята беше дизел и то от новите - citroen c4 и самата кола просто не позволява да я караш под 20-25 на първа, но много коли не са така и като тръгнеш веднага включваш на втора, затова казвам, че много зависи от колата, ако се е усещало, че трябва по-висока предавка си е грешка, но затова не могат да те скъсат. Успех ти желая следващия път и дано не ти се падне Мария Карджилова, не за друго, а за да си спокойна Simple Smile

# 357
  • Мнения: 9
Точно тази дама ми се падна, нямам думи да опиша - държание и чудо. Не исках да я нареждам, не за друго, честно казано си представих как следващия път пак може да е същата персона. Аз точно на този завой бях на 2-ра но контролирах скоростта и със спирачката, понеже така или иначе терена си има денивелация и от инерцията скоростта се увеличава, а бях на 2-ра точно за да не стържа на 1-ва, при този наклон, спирачки, спирачки ама и колата трябва да се движи. Както и да е, за нея съм чувала много неприятни неща от познати, които е изпитвала.
Като изпитващ, естествено караме с нейната книжка, от ясно по-ясно е, че няма да допусне да направим птп-та, ама при мен се престара от всякъде. Наясно съм със възможностите си, имам по-силни и по-слаби моменти в опитите ми да кормувам, не съм съвсем уверена, което е естествено за малкото часове практика, през които минах, но не допускам груби нарушения от типа - стопове, светофари, предимства. Мозъка ми прегря да чакам в жегата до 14 часа и може да съм допуснала пропуски, с които резонно да ме скъсат, но прекратяването на изпита поради ТАЗИ причина, за която споменах при нейната намеса си беше гавра.
Ако се падне пак тя следващия път, ще дам най-доброто от себе си и ще видим...Wink(но не си пожелавам този стрес още веднъж Wink)

# 358
  • Мнения: 74
здравейте!аз сам много доволна от моя инструктор,през цялото време на обучение не е повишил тон,не е ръкомахал докато обяснява,при допусната грешка обяснява спокойно.Горещо го препоръчвам на всички,или тези които не искат да се сблъскат с изнервен инстр-казва се МИТКО КАЛИНОВ,школа КАЛИ.

# 359
  • Мнения: 0
Здравейте на всички,

Както и на други може би се е случвало и мен току що ме скъсаха на последния изпит и мечтата ми да взема книжка се отдалечи с още известно време. След като се наревах както трябва в къщи, реших да споделя с някого, за да ми олекне. Cry Не знам аз ли съм най-тъпа и некадърна.. Много ми е криво, чувствам се направо смазана меко казано, а и тона, с който изпитващата ми посочи грешките не беше от най-милите. Листовките ги взех без грешка, вътрешния също, но на външния след 5 часа чакане при невъобразимата жега, която беше просто не можах да се справя. Инструктора постоянно ми намеква, че ако съм искала допълнителни часове аз да съм си решила, ми то е ясно, че е така, ама не ме пита мога ли да отделя още 200 лева да речем за още допълнителни 10 часа например, понякога имам чувството, че ми обяснява като на малоумна, не знам, ама съм много объркана...и ми е много криво... Cry

Някой знае ли свестен инструктор, защото искам допълнителните часове, които трябва да взема да бъдат при нормален и спокоен човек.

Здравей, коя ти беше изпитваща ? На мен ми беше една с дълга коса , къдрава. Същата ли е ?

Общи условия

Активация на акаунт