СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 772
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 740
  • Мнения: 252
Вече има изнесен образец на заявлението за помощта за осмокласници.
https://asp.government.bg/bg/deynosti/sotsialno-podpomagane/sotsialni-pomoshti

дали има минимален доход на член от семейството, за да кандидастваш за тази еднократна помощ? не виждам описан такъв?
[/quote]

Всъщност има такъв - тук: https://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2137201253?fbclid=IwAR0SklPwEZt8 … 1TPftiJlElhpBacQ4, чл.12 а.

# 1 741
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
Пилешка супа, плик за одеало, чукче (царица бях на фаските с пилата), дървена табуретка... Виж електротехниката ми бяга нещо. От нея помня само даскала - кабинетите по трудово бяха в няколко училища и неговите думи вечно бяха "Внимавайте като пресичате, че ако ви блъсне нещо, ще ви спукам от бой.". И "който не знае закона на Ома да си ходи домА".

# 1 742
  • София
  • Мнения: 7 672
Ох, още ли учат децата на онзи умопомрачителен дизайн с пирографирането? Joy
Извинявай, Слънчева, ама винаги ми е ставало лошо от него. Grinning
Трябва по-актуален тренд да въведат.

# 1 743
  • Мнения: 24 467
Имам спомен, че сме готвили два пъти в училище навремето.
Един път руска салата и втори път печено пиле.
Нито една от нас не се престраши да пипне суровото пиле. В седми клас беше дошло едно ново момиче от ромски произход, много симпатично. Та точно тя чевръсто свърши всичко, иначе никакво печено пиле нямаше да има накрая.
Също така помня, че трябваше да шием калъфки за възглавници. Моята я уши баба. Като цяло всички ги донесоха готови, та подозирам, че масово сценарият е бил същият.
По дървообработване направих заготовка за моливник със съвършено пробити дупки, но така и никой не даде зор да ги довършим. А лопатката за фъстъци я направих като изрязах с ножица някакъв бирен кен (сигурно е бил подарък от Кореком). Но не стигнах до закрепването на дръжката.
Та общо взето това беше трудовото тогава.

При обзаведените при нас работилници всичко се правеше на място, в тях. Почваш си полата там, правиш си я там. Готвенето- супа, сладки /аз от тогава обичам "черешки" - там си ги направихме, майка ми не ги правеше у нас и там много ги харесах, както и "прасковки" - дори сладкарска боя ползвахме, то иначе какви черешки и прасковки.../, ориз - в готварската работилница. Чукчета, танури - същото. Иначе няма смисъл. При нас, поне, от тази гледна точка учителите си вършеха работата както трябва. Но и държавата беше свършила своето - кабинетите си бяха оборудвани с всичко наистина необходимо за часове по практика /трудово обучение/.
Да не споменавам за кабинетите по предмети - физика, химия, биология, музика - имаше си лаборатории цели. По физика имахме лабораторни тетрадки, в които отразявахме опитите и резултатите от тях, с чертежи, с всичко. Но като влезеш в кабинета си носиш само тетрадката и учебника.
Не знам как по места "е било трудовото" - при нас си беше както си трябва да бъде.
...
В професионалните гимназии практиките си бяха организирани съвсем прилично. Днешното т.нар. ново дуално обучение има да им диша праха. ТОХ-аджиите си имаха към нашия ТОХ и хотел, и кухня, и ресторант, в който си караха съвсем реални практики. Текстила - оборудвани като фабрики работилници, също и Механото бяше така. Освен по един ден в седмицата практика из малките курсове /в горните - и повече дни/, по месец имаше стаж по фабрики. Аз карах такъв в чертожен отдел на фабрика, например, на цял работен ден и със заплащане. Не говоря за бригади, а за стаж. Към фабриката бях стипендиант, стипендията за успех от там си беше отделно от плащането за стажа.
В Иконома имаха цял ден практика - писане на машина, както и водене на счетоводство - цял ден такъв имаха мои приятелки. После по фабриките за счетоводните отдели търсехме не случайно счетоводители с ИТехникум - знаеха най-добре какво правят.
Ако сегашните професионални гимназии обучаваха така, щях да съм им голям фен и днес.

Пилешка супа, плик за одеало, чукче (царица бях на фаските с пилата), дървена табуретка... Виж електротехниката ми бяга нещо. От нея помня само даскала - кабинетите по трудово бяха в няколко училища и неговите думи вечно бяха "Внимавайте като пресичате, че ако ви блъсне нещо, ще ви спукам от бой.". И "който не знае закона на Ома да си ходи домА".
По електротехника и на мен ми бяга как свързвахме крушка да светне, но имам някакъв спомен, че това беше задачата.

Последна редакция: пт, 24 юли 2020, 16:25 от Judy

# 1 744
  • София
  • Мнения: 7 677
Ох, още ли учат децата на онзи умопомрачителен дизайн с пирографирането? Joy
Извинявай, Слънчева, ама винаги ми е ставало лошо от него. Grinning
Трябва по-актуален тренд да въведат.
Още, я!
Готвят ги за онзи момент, в който ще трябва да се борят за работно място, с онзи, с мастер дипломата по рисуване. Joy

# 1 745
  • Мнения: 3 527
Според вас, момиче с бал 422 има ли шанс да се класира отново в 22-ро, ако не успее да се класира в ЕГ?

# 1 746
  • Мнения: X
От трудовото аз помня само едни менгемета, с които стискахме разни метални предмети. Ей такива:

Всичко друго се е изпарило от нещастния ми мозък.
Но е факт, че имаше прекрасно оборудвани кабинети, носехме престилки, едни ръкавели, даже ни гонеха от час ако нямаме такива..Laughing

# 1 747
  • София
  • Мнения: 9 021
Децата чак не могат да повярват колко много неща сме правили по нашето "ДБТ" - карета, престилка, възглавница, палачинки, супа, десерти, разни ел. вериги, трансформатори - навиване на намотките с на редене на ламелите, моливници, дървени декорации, закачалки, свещници....
Синът ми стояха и попълваха някакви "помагала" по ДБТ (когато предложихме вместо да четат за бормашината да им я покажат, да пробият нещо, учителят щеше да припадне: "кой ще ги пази? , ще се убият! ".
Малката правят доста неща (друго училище) мисля, че й е интересно.

# 1 748
  • София
  • Мнения: 628
Аз също мисля, че най- важно е детето да е щастливо и да учи какво иска, единствената роля на родителя, е просто деликатно да го поткрепя.
Малката ми дъщеря още миналата година колебайки се между английски и испански като първи език, реши да е английски. Моята задача, беше да огледам училищата които логистично са ѝ ОК и да ги обсъдиме.  След като я записах на школа, и ползваха базата на 1 АЕГ просто си я хареса.
С голямата ми дъщеря допуснах, грешка да не ѝ разреша да учи така мечтания японски преди 7 години, а я убедих да учи немски е познайте дали го владее, ами не. И за да е още по интересно в момента учи в университет Корейски и Японски плюс история на Азиатския пасифик и е толкова щастлива.

# 1 749
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
Трудовото беше разпределено по училищата. В едни имаше механокабинети, в други готварски, шивачески .. Още помня ония прословути сини мантички и ръкавели, които ни караха задължително да си купим за часовете с чукче и менгеме. Едно тъмно синьо, като за дочени работни панталони.

# 1 750
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
ТуиГ, да не си учила в Кичука?

# 1 751
  • София
  • Мнения: 3 771
Според вас, момиче с бал 422 има ли шанс да се класира отново в 22-ро, ако не успее да се класира в ЕГ?
За мен всички шансове. То има места и сега, може пак да го пишете
#Дидева, някой друг... Знаете ли що излизат всички паралелки на трето?

# 1 752
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
Бендива, тъй като сме записани, аз виждам в план-прием само тези, които са със свободни места.

# 1 753
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
ТуиГ, да не си учила в Кичука?

Не.
По центъра бях. Във Васил Левски и Паисий Хилендарски.
То аз за скромните си 11 учене до края на средното образование ги смених 5 училища, вкл. 3 години в Спортното Wink

# 1 754
  • София
  • Мнения: 3 771
Бендива, тъй като сме записани, аз виждам в план-прием само тези, които са със свободни места.
А аз виждам всички паралелки.

Общи условия

Активация на акаунт