Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 14 917
  • 770
  •   3
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 44 194
Дори да са 17 деца, те пак са си сметнали така сградния фонд, че да го използват оптимално, а не да стои празен. Ако половината са в класната стая, другата половина къде ще са и кой ще ги обучава, дори да имат различен час, пак значи учителят вместо да влиза във всеки клас по веднъж, ще трябва да влиза по два пъти. И така до среднощ ли ще стоят деца и учители?

# 16
  • Мнения: 619

Andariel, 17 деца можеш да ги сложиш по едно на чин и на дистанция, с 27 не виждам как ще да стане. Училищата с малко деца да имат по 2-3 паралелки, които да им се наложи да разделят, това не е двойна работа, а са по 6 часа седмично отгоре на учител. И да им се наложи да наемат, ще им трябва 1 човек допълнително.

# 17
  • София
  • Мнения: 44 194
Тогава и на теб таксата ти ще стане по-висока, обаче. Едва ли очакваш при утежняване на разходите и организацията за едно частно учебно заведение, то да поеме нещата за своя сметка. Бизнесът си е бизнес като навсякъде. Ако децата така или иначе са малко, то вероятно и стаята е малка.

# 18
  • Мнения: 14 552
Didia, има тема за ковид.
Тези въпроси са по-подходящи за нея.
                      Не влизам в теми за ковид! Просто коментирах определено мнение,защото така го почувствах.
                      А по темата - ДО нанесе повече вреди от вируса,а пораженията върху психиката на децата от затварянето,липсата на движение  и т.н.тепърва ще видим.
                     И един въпрос по темата Yum - Как си представяте един първокласник да стартира с ДО???
Децата през ваканциите как се движат?
Не знам какво движение очаквате от училището. На много места даже физическо не карат или физическото се изразява в даване на една топка и се оправяйтр. В началните класове учителките ползват часовете за наваксване на мат. и БЕЛ. В горните класове често няма място в салона.
Ако под движение се има предвид отиването до училище, не виждам какво е спирало децата да направят една такава разходка. Ама пак се опира до родителите, че трябва да ги накарат да излязат.
ДО за 1ви клас не си го представям.  Затова трябва да се мислят варианти при тях.

# 19
  • Мнения: 619
Andariel, за частни училища изобщо не мога да коментирам, пиша за непопулярните държавни. Затова и въпросът беше дали бихте си преместили детето от по-добро в такова, което може да осигури по-добри мерки и контрол, заради по-малкия брой ученици. Има такива училища в моя град, даже май изобщо нямат паралелка с над 18 деца. Хрумна ми като вариант, искаше ми се да чуя и други мнения.

Негатив виждам, че има доста деца от ромската общност, която в началото беше по-засегната. Но пък евентуално с по-ниската посещаемост при тях по принцип, ще са още по-малко деца в стая. И ако се наложи да отсъства заради боледуване, ще е по-малко стресът за детето с наваксването на материала заради по-ниските изисквания.

При дифузно дали ще се окаже, че там ще е по-малко рисково за детето? По-малко конкуренция и по-кофти среда са това, заради което всъщност си записваме децата в по-добри училища, чудя се при сегашната ситуация дали да обмисля по-сериозно тази опция.

# 20
  • София
  • Мнения: 44 194
Кроу, по-добро и с по-малко деца е невъзможна комбинация. В по-добрите класовете са на макс именно, защото хората искат децата им да са там. Пукат се по шевовете. С малко деца са тези, които са или в кофти квартали, или с кофти обучение.

# 21
  • Мнения: 619
Да де, чудя се дали да преместя моето от училище в добър квартал със средна хубост учители в такова в кофти квартал с кофти среда и средна хубост учители, но наполовина по-малко деца.

# 22
  • Мнения: 2 268
Не мисля че този компромис си заслужава.

# 23
  • Мнения: 5 276
За София не знам това с празния сграден фонд в по-непопулярните училища как стои въпросът, но в Русе определено половината училища имат празни стаи, че и цели етажи, дори крила, а други се пукат по шевовете на две смени. Та има вариант въобще да се преместят цели класове. А учителите от занималните могат да поемат клас. Ако учат на една смяна, започват в 8,30 да речем и приключват в 16,30 може да имат при класния и часове за самоподготовка, вместо да ходят на занималня, и пак да са обхванати целодневно. Реално учителите са на осемчасов работен ден, ще бъдат по-натоварени, но може да се компенсира с повишаване на заплатата или някакъв бонус за извънреден труд. Нали си имаме регламентира извънреден труд по КТ?
А големите класове от 27-28 деца при наличие на база могат да бъдат разделени на две групи *13 деца в група. Но пак опираме до сграден фонд и преструктуриране на учителския състав.
Ще имам четвъртокласничка. На този етап не съм ок да сменя училище, защото:
- това ще означава сменя на езика
- ще кандидатства след 4 клас, т.е има планирана смяна и две смени на клас и училище за 1 година няма да се отразят добре на детето.
Иначе да, недалеч от нас има такова училище - добра материална база, по-малък брой класове, вероятно и с по-малко ученици (в техния клас са 24 деца)  и известен процент ромчета, разбира се.
Андариел - искам да работя, да. Детето се справяше и без занималня, ходи и се прибира само от училище, та проблемът не е че няма кой да ми го гледа, ако е на ДО. Проблемът е, че като затвори общежитието аз и колегите ми оставаме неплатена отпуска. И ако работят ясли и ДГ защо да се затварят училищата и децата да са ДО? А деца под 12 години имат нужда от съдействие у дома от адекватен възрастен при онлайн обучение, което означава един от родителите да не работи по време на ДО. Да не говорим, че не е като присъственото определено, поне в провинцията. В момента записваме ученици след 7 клас и нито един родител не се изказа ласкаво за ДО и всички до един изразяват надежди гимназистите им да учат присъствено. Толкова за успеха на ДО.

# 24
  • Мнения: 619
Не мисля че този компромис си заслужава.
Конкретно за дистанционното, защото тогава коментирахме с други родители как е в различните училища, при тях беше също като при нас асинхронно, движеха се по същия учебен план. Основните разлики - даваха по-малко дневни задачи (при нас писах и преди, че според мен даваха прекалено много) и по-малко деца там ги изпълняваха. Ако годината е с повече ДО, реално компромис няма. Мен лично при ДО не ме касае другите деца дали взимат участие, а при по-малко задания мога сама да реша дали и какво да упражняваме допълнително.

Mama Ru, точно това имам предвид. При мен едно от въпросните училища е и на пешеходно разстояние. До това, в което учи в момента, без ГТ или такси е трудно да стигнем, при лошо време - абсурд. А в ГТ си е голям гъч сутрин, едва се напъхвахме.

# 25
  • София
  • Мнения: 44 194
Да де, чудя се дали да преместя моето от училище в добър квартал със средна хубост учители в такова в кофти квартал с кофти среда и средна хубост учители, но наполовина по-малко деца.

Тогава очаквай и организацията да е средна хубост. Аз не бих го направила, ако е за моите. Който не може да се справи с обучението, не може да се справи и с организацията, или пък средата не предполага постижения.
А дори да имат свободни стаи, нали това отопление някой трябва да го плаща зимата? Едва ли специално на училищата ще им дадат допълнително пари за парно или ток, ако са с климатици. Всички гледат да правят икономии.
Същото и за заплатите - парите все трябва да дойдат отнякъде, а синдикатът на учителите като гледам не се е затичало да прави нещо, а и от МОН си трайкат.

# 26
  • Мнения: 5 276
И отново опираме до рефрена "Всеки да се оправя както може". Един ще премести детето си в по-спокойно училище с по-малко деца и на пешеходно разстояние. По-спокойно среда не значи по-лоши резултати. Учителите изискват според децата. Ако класът е силен се дават по-сложни неща и се изисква повече, ако децата са по-слаби в учението, то и изискванията са спрямо тях.
А парите вървят с детето.
Друг ще иска ДО, защото има възможност да не работи и да виси на главата на детето си да му преподава.
Трети ще наеме пенсионирана начална учителка за детегледачка и обучаващ докато е на работа.
Четвърти ще остави детето само докато е на работа и вечер ще учат и ще проверява домашни...
Пети ще остави всичко на самотек.
Шести изобщо няма да има устройство или интернет и детето на практика ще пропусне годината...
Седми? Ами седми е учител в училище, в което всички си гледат съвестно работата и ще виси на компа да преподава от 8,00 до 20,00 (минимум), а детето му ще е в първи клас или начален курс и няма да може да го погледне дори защото часовете му се застъпват с тези на детето... Някои дори ще имат по две-три деца в училищна възраст, всяко с нуждите си...
Андариел, при нас всички дейности с деца бяха прекъснати по време на ИП. Ти се логопед, ако пак ни затворят и децата учат онлайн, какво става с теб и колегите ти като не можете да работите?

Последна редакция: сб, 25 юли 2020, 15:31 от Mama Ru

# 27
  • София
  • Мнения: 44 194
Не съм казала да се затварят училищата и градините, а да се вземат сериозни мерки. Затова смятам, че една от положителните мерки е ЛПС и при децата, не само при възрастните. Важното е да се намери работещ вариант да работят всички като съществременно да се намалят рисковете, защото за всички е зле, когато има заразени.
Не бих си преместила детето в по-спокойно училище, защото към момента наблюденията ми са, че и качеството на обучението спада. Винаги съм искала децата ми да са в силен клас, защото това ги дърпа напред. По същата причина исках и да са в силни специалности в университета, защото средата определя мисленето.

Аз не съм в  образователната система. Работихме дистанционно през ИП. За личните си клиенти - или дистанционно, или всички с маски. Държа на сигурността, защото тя е въпрос на взаимно уважение. Така всички сме по-спокойни. Ако на някого не му харесва детето да е с маска - да си търси друг специалист.

Последна редакция: сб, 25 юли 2020, 16:16 от Andariel

# 28
  • Мнения: 191
Не мога да си представя картинката: Болно дете и какво става с класа, учителите /контактните лица/? Карантинират ги и така до следващият път. Само не си правете илюзия ,че някой ще тръгне за тества децата. И сега е така ,никой не тества контактните.чакат ги да прояват симптоми.  НЯМА ТАКАВА " ДЪРЖАВА "
 От къде смятате че идват тези хиляди теста на ден......от хората които искат да почиват в Гърция и си плащат тестовете САМИ.  Е пригответе си НЯКОЛКО по 100лв, за да си " сверявате часовниците семейно"

# 29
  • Мнения: 619
Общините тестват персонал и деца от ДГ когато в групата има случай, останалите групи си продължават без тестове. Предполагам ще е сходно и в училищата.

Общи условия

Активация на акаунт