Дистанционно обучение за учениците-Teмa 4

  • 19 558
  • 770
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 3
Здравейте, казвам се Димана Димитрова и се занимавам с UX дизайн. В момента работя върху проект за подобряване на онлайн обучението и вашият форум ми свърши много добра работа за част от проучването ми. Бих била много благодарна, ако споделилите кое за вас и вашите деца е най-трудно в този вид обучение? Благодаря Ви предварително! Simple Smile

Последна редакция: сб, 01 авг 2020, 22:18 от Dimana Slavova 673793

# 271
  • София
  • Мнения: 17 591
А аз това не мога да разбера:
"Ако има случай на COVID в класа, учениците минават на онлайн обучение".
И на мен ми е интересно как ще се диагностицират тези случаи? При всеки сопол и подкашляне тест? Кой ще ги плаща тези тестове? И при случай на корона ДО за 3, 5 или 7 дни. През това време целият клас на нокти, а 7 дни са много по-малко от инкубационния период, тиражиран досега. После пак в матрицата ждо следващия случай. Наблъскани всички в стаята, без маски и без дистанция. Това най ме вбесява. Без абсолютно никаква дистанция и преграда, само с едното дезинфекцирани на ръцете, при положение, че говорим за въздушно-капкова инфекция, която се предава чрез дишането и далеч по-рядко чрез мръсни ръце.


Това с едното дезинфекцирани ръце е пожелателно и далеч не е сигурно.

# 272
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Естествено. Обаче и през две минути да търкат ръцете все тая, при положение, че цял ден си дишат, говорят, кихат и кашлят в лицата.

# 273
  • Мнения: 1 453
Може би аз съм от малкото хора във форума, които предпочитат присъствено обучение. Децата ми също чакат с нетърпение да се върнат в училище. Не че нямат социални контакти, но си предпочитат училището пред дистанционното обучение. Имаха занятия половин ден плътно и след това още толкова пишеха домашни. Почти нямаше възможност да излизат през този период, още повече да имат някакви социални контакти. Отделно прекарваха деня сами в къщи. Ако погледна крайните резултатите, като оценки завършиха по- добре от миналата година и първия срок, но като качество за мен е пълна скръб. Тъй като живеем в по- малък град познавам учителите на децата и с всички с които съм се срещала през лятото се надяват да започнат присъствено учебната година. А не са млади.. Дистанционното обучение може да закрепи нещата временно, колкото една грипна ваканция, но нищо повече. Вируси е имало и винаги ще има и не е възможно да живеем в стерилна среда. И не живеем в такава и в момента гледайки всички хора и живота около мен. В момента всичко работи и няма никакви ограничения. Как в детските градини оцеляват, пък в училище няма да могат? Накрая ще се окаже, че в училищата е най- опасно, въпреки че животът си тече във всички сфери. Ако някой се страхува прекалено може детето му да мине на домашно обучение и пак детето да завърши. Варианти явно има.
Силно се надявам да не продължава това безумие ДО за цяла година. В крайна сметка човек може да се зарази навсякъде, включително и докато пазарува и каквито и предпазни средства да ползва. Видно е вече, че този вирус няма да изчезне скоро и ще трябва да живеем с него години напред. Никой не знае колко още вируси ще се появят. И тази зима имаше много заболени от грип, които за съжаление не се възстановиха. Отделенията бяха пълни с болни, чак места нямаше, включително и много деца. Но никой не обяви извънредно положение, при положение, че по едно време в класа на децата ми имаше по 5-  6 деца, а останалите бяха болни.
За мен е безумие цяло лято животът да си тече все едно нищо няма, а учебната година да се провежда дистанционно!

# 274
  • Мнения: 13 785

За мен е безумие цяло лято животът да си тече все едно нищо няма, а учебната година да се провежда дистанционно!

 Отново правите опит за изравняване на хората. Животът "тече" за някои хора, понеже това е тяхната гледна точка , но има идруги такива за които "не тече". Ние сме от вторите, така сме избрали, за разлика от първите, които са избрали друго.  Ние  не искаме да обираме негативите от поведението им. Докато се разминаваме на улицата на разстояние  , докато НИЕ носим маска на обществени места и дезинфекцираме ръцете си , докато контактите ни са минимизирани -  ние сме защитени. В случай на присъствено ДО, семейства като моето стават косвена жертва на решенито на някой друг как да " тече" животът му по време на пандемия.  Щом тези хора имат права, защо ние да нямаме.
Същото иза МОН. ЗаЩо някой от някакво бюро ще решава дали да сме здрави или да се разболеем като изпрати децата за опит-неопит на училище , за да може въз основа на това да осъзнае дали е взел правилното решение, и ако ти се окаже грешно  да ми се извинява като кмета на Велико Търново.

# 275
  • Мнения: 11 918
Винаги някой друг решава. В случая МОН решава.
Иначе аз мога да обърна, защо заради някои , които се страхуват (основателно и не няма значение) да страдат всички? Защото ДО за много хора ще донесе повече минуси - срив в качеството на обучението, финансова тежест, която семейството не може да си позволи, загуба на доходи/ работа, за да остане някой при дете в начален ку.с или ДГ/ ясла. Защото , ако училищата са на ДО, това означава да се затворят градини и ясли също, иначе е просто повече от безумно.
Единственият начин и вълкът да е сит, и агнето да е цяло е правото на избор - присъствена форма или ДО. И всяко семейство да решава според ситуацията си, коя форма е по-подходяща за детето му. Всяко друго решение ще бъде удовлетворяване на желанието на едната страна за сметка на другата.
Димана, аз съм възпитател в общежитие към ПГ и майка на две деца, които миналата година бяха трети клас и трета група. Вземах и малко лекторски часове.
- третокласничка трудно прие ситуацията, че не е на училище, а трябва да учи.
-  Докато бяха само дистанционно и работата в клас и домашните се спускаха в клас рум ученето отнемаше много време. 
- сеансите при психолога и занятията при специалиста по дислексия бяха прекратени. Само ресурсната направи усилие по мое настояване да работи с детето онлайн през камера, но определено ли като на живия контакт и подходящата среда пречеха на пълноценната работа
- домашната обстановка не спомага за съсредоточаване и задържане на концентрацията. Нагласата у дома и в клас е различна.
- моите часове онлайн съвпадаха с част от нейните, аз съответно не бях на разположение да реагирам, ако има нужда от техническа помощ.
- интернетът издишаше на моменти, връзката прекъсваше, трудно качвахме направените задания.
- по КМ нямаше кой да обясни това, което не е разбрала. Детето учи, чрез показване и повече индивидуално обяснение. Определено по предмета не научи нещо ново, т.е има натрупани пропуски от втория срок, когато онлайн вземаха нов материал.
- сайтът уча.се. беше достъпен много малко от времето. Сумата от 180лв за абонамент ми е твърде висока, за да я платя.
- Наложи се да купувам устройство, т.е непредвиден и непланиран разход за семейството ми, в което аз съм единствен родител.
- малкото дете, което трябваше да е подготвителна група нямаше нито една ситуация/ урок, свързани с подготовката за училище. Тъй като и преди ИП повечето време беше у дома заради няколко поредни боледувания социалната изолация се отрази на психическото му състояние и се наложи да потърся съдействието на психотерапевт.
Ново ДО ще остави без доходи възпитателите в общежитията, както и много родители ще загубят работата си, защото имат малки деца, които не могат да стоят и учат сами по цял ден у дома.
Нова ДО ще остави без достъп до образование много деца от селата и малцинствените общности - някои нямат средства за устройства и интернет за всяко дете в семейството, някои по-големи ученици ще започнат работа, за да помагат на семейставата си, много ученици имат нужда от учител, който да им обяснява и подкрепата на съучениците си в клас, за да учат - да не забравяме, че способностите за учене на децата са различни.
Не всички предмети могат да се учат самостоятелно / ДО.

Последна редакция: нд, 02 авг 2020, 00:21 от Mama Ru

# 276
  • Мнения: 912
Винаги някой друг решава. В случая МОН решава.
Иначе аз мога да обърна, защо заради някои , които се страхуват (основателно и не няма значение) да страдат всички? Защото ДО за много хора ще донесе повече минуси - срив в качеството на обучението, финансова тежест, която семейството не може да си позволи, загуба на доходи/ работа, за да остане някой при дете в начален ку.с или ДГ/ ясла. Защото , ако училищата са на ДО, това означава да се затворят градини и ясли също, иначе е просто повече от безумно.
Единственият начин и вълкът да е сит, и агнето да е цяло е правото на избор - присъствена форма или ДО. И всяко семейство да решава според ситуацията си, коя форма е по-подходяща за детето му. Всяко друго решение ще бъде удовлетворяване на жанието на едната страна за сметка на другата.
За мен по-точно от това не може да бъде казано....

# 277
  • Мнения: 47 963
А семейството как ще прецени? Аз не съм медицинско лице. По звездите ли да гадая? Или по БЦЖ и ракията?
А как ще се организира обучение за тия така, за ония иначе,за трети смесено...
Стига глупости.
Нещата са сериозни и не са от компетенциите на обикновените хора. освен ако някой не желае да избяга от отговорност и да я прехвърли на обикновените родители

# 278
  • Мнения: 11 918
Ами тук не преценява ли всеки пишещ какво иска за собственото си дете/ семейство?
Щом тук се заявява, че някой иска ДО за детето си, защото е болнаво, имат уязвим член на семейството или по други причини, значи ще избере ДО. Нали това иска? Това не е ли пак избор?
Друг иска присъствено, значи ще избере присъствено.
Защо друг да решава вместо мен? Защо трябва за всички да е еднакво?

# 279
  • Мнения: 47 963
Щото сме общество и пандемия.

# 280
  • Мнения: 11 918
Да де, общество сме. Ама това, което е добро за твоето дете, не е добро за моето. И обратното е валидно. Значи искаме различни неща и единственият начин и твоето, и моето дете да са добре е да имаме право на избор какво обучение да им предложим - ти на твоето ДО, аз на моето - присъствено. Така всяко дете ще получи това, което е добро за него и никой няма да е ощетен.

# 281
  • София
  • Мнения: 17 591
Също на заразените не трябва да се гледа като на престъпници Sad Това не води до нищо добро.


Разбира се, че не - това е смешно. Само на онези, които нарушават карантината... или целенасочено не се тестват при симптоми, за да не бъдат карантинирани, и разпространяват заразата знаейки, че го правят.


katiABV   Е, аз предполагам, че ако се заразят една част
от ученици, задължително ще се премине на ДО и няма да се наложи да "минават" на всеки 3-4месеца. Аз за едно минаване съм притеснена, а ти направо ме разстрои с минаване на 3-4 месеца...


Ами толкова трае имунитета. През 2-5 месеца могат да си се заразяват отново и отново... и да "минават" отново и отново, заедно с всички, с които са контактни.


И в крайна сметка мисля, че качеството на образованието ни ще се повиши много, когато всички хора осъзнаят, че на училище трябва да се ходи за знания, а не за оценки. Може би тогава ще дръпнем напред.


А на входа на всяка добра гимназия, както и на всеки университет, ще поставим по един оракул, който да оценява кой има повече знания и заслужава да посещава съответното УЗ.


Katnis, лично аз също искам присъствено обучение, дистанционното е пълна порнография... Но бих искала маските, покриващи изцяло носа и устата или шлемове да са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за целия персонал и учител, допуснал присъствие на дете без маска да подлежи на глоба, както и родителят на детето, по коридорите да има ЗАДЪЛЖИТЕЛНО дежурни учители, които да следят за носенето на маски в междучасията, във всяко училище да се назначат ПОНЕ още 10% хигиенисти, които да почистват постоянно, бюджетите за помощни материали в смисъл на хигиенни такива да бъдат увеличени с 50% за всяко училище и за чистотата на тоалетните да се следи с апарати за детекция на бактерии - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - поне 5 пъти на смяна, като показанията от всяка тоалетна се отчитат, записват и тестовите тампони се запазват при нужда за сравнение.
И понеже всяко предложение за плащане трябва да има и приходна част, това, мисля, може да бъде направено от приходите от акцизи на "вредни" стоки (тютюнови и алкохолни).




Dimana, Вие РАБОТИТЕ в/у проекта и Ви се плаща. Препоръчвам Ви да направите платено проучване.

Последна редакция: нд, 02 авг 2020, 00:53 от katiABV

# 282
  • Мнения: 11 918
Как някой ще плати за тест 130-140 лв/ човек, ако е на минимална заплата да речем? Или малко над минималната. И ако трябва да се изследват всички членове на домакинството? 4*140 = 560лв. Колко семейства у нас могат да заделят такава сума?

# 283
  • Мнения: 3
Може би аз съм от малкото хора във форума, които предпочитат присъствено обучение. Децата ми също чакат с нетърпение да се върнат в училище. Не че нямат социални контакти, но си предпочитат училището пред дистанционното обучение. Имаха занятия половин ден плътно и след това още толкова пишеха домашни. Почти нямаше възможност да излизат през този период, още повече да имат някакви социални контакти. Отделно прекарваха деня сами в къщи. Ако погледна крайните резултатите, като оценки завършиха по- добре от миналата година и първия срок, но като качество за мен е пълна скръб. Тъй като живеем в по- малък град познавам учителите на децата и с всички с които съм се срещала през лятото се надяват да започнат присъствено учебната година. А не са млади.. Дистанционното обучение може да закрепи нещата временно, колкото една грипна ваканция, но нищо повече. Вируси е имало и винаги ще има и не е възможно да живеем в стерилна среда. И не живеем в такава и в момента гледайки всички хора и живота около мен. В момента всичко работи и няма никакви ограничения. Как в детските градини оцеляват, пък в училище няма да могат? Накрая ще се окаже, че в училищата е най- опасно, въпреки че животът си тече във всички сфери. Ако някой се страхува прекалено може детето му да мине на домашно обучение и пак детето да завърши. Варианти явно има.
Силно се надявам да не продължава това безумие ДО за цяла година. В крайна сметка човек може да се зарази навсякъде, включително и докато пазарува и каквито и предпазни средства да ползва. Видно е вече, че този вирус няма да изчезне скоро и ще трябва да живеем с него години напред. Никой не знае колко още вируси ще се появят. И тази зима имаше много заболени от грип, които за съжаление не се възстановиха. Отделенията бяха пълни с болни, чак места нямаше, включително и много деца. Но никой не обяви извънредно положение, при положение, че по едно време в класа на децата ми имаше по 5-  6 деца, а останалите бяха болни.
За мен е безумие цяло лято животът да си тече все едно нищо няма, а учебната година да се провежда дистанционно!


Казахте, че децата Ви са писали домашни по половин ден. Когато ходеха физически на училище предполагам, че не е било така. На какво се дължи според Вас по-дългото писане на домашни по време на дистанционното обучение?  Също така споменахте, че изобщо не сте доволна от качестото на този вид обучение. Бихте ли споменали конкретни причини?

# 284
  • Мнения: 3
Също на заразените не трябва да се гледа като на престъпници Sad Това не води до нищо добро.


Разбира се, че не - това е смешно. Само на онези, които нарушават карантината... или целенасочено не се тестват при симптоми, за да не бъдат карантинирани, и разпространяват заразата знаейки, че го правят.


katiABV   Е, аз предполагам, че ако се заразят една част
от ученици, задължително ще се премине на ДО и няма да се наложи да "минават" на всеки 3-4месеца. Аз за едно минаване съм притеснена, а ти направо ме разстрои с минаване на 3-4 месеца...


Ами толкова трае имунитета. През 2-5 месеца могат да си се заразяват отново и отново... и да "минават" отново и отново, заедно с всички, с които са контактни.


И в крайна сметка мисля, че качеството на образованието ни ще се повиши много, когато всички хора осъзнаят, че на училище трябва да се ходи за знания, а не за оценки. Може би тогава ще дръпнем напред.


А на входа на всяка добра гимназия, както и на всеки университет, ще поставим по един оракул, който да оценява кой има повече знания и заслужава да посещава съответното УЗ.


Katnis, лично аз също искам присъствено обучение, дистанционното е пълна порнография... Но бих искала маските, покриващи изцяло носа и устата или шлемове да са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за целия персонал и учител, допуснал присъствие на дете без маска да подлежи на глоба, както и родителят на детето, по коридорите да има ЗАДЪЛЖИТЕЛНО дежурни учители, които да следят за носенето на маски в междучасията, във всяко училище да се назначат ПОНЕ още 10% хигиенисти, които да почистват постоянно, бюджетите за помощни материали в смисъл на хигиенни такива да бъдат увеличени с 50% за всяко училище и за чистотата на тоалетните да се следи с апарати за детекция на бактерии - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - поне 5 пъти на смяна, като показанията от всяка тоалетна се отчитат, записват и тестовите тампони се запазват при нужда за сравнение.
И понеже всяко предложение за плащане трябва да има и приходна част, това, мисля, може да бъде направено от приходите от акцизи на "вредни" стоки (тютюнови и алкохолни).




Dimana, Вие РАБОТИТЕ в/у проекта и Ви се плаща. Препоръчвам Ви да направите платено проучване.


Не ми се плаща, защото това е проект от дизайн курс, който карам в момента. Имам направено проучване, но е много по-концентрирано на учителите, затова исках да получа малко повече информация за гледната точка на децата и родителите, които са засегнати негативно. Благодаря! Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт