СЕДМИ клас 2019/2020 - Ваканцията!

  • 33 402
  • 755
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 305
61,500    61,000    50    50

Това е бал на едно от класираните деца в столично училище. Видно на НВО не се е получило, а в дипломата има 6 и по БЕЛ и Математика. И после баловете били високи....е как да са, като само извадилите лош късмет нямат 6 за срока?!
Явно моят син от тези с лошия късмет-има 5 по мат,а на изпита изкара 69т.
Добре,че има уч-та,където взимат оценката от чужд език,а не мат.Приет е в 31 СУ,което си беше реално негово първо желание,съобразявайки се с възможностите си.Но където и да беше класиран,това щеше да му е за урок.Признавам си,че аз щях да се изям от яд,ако точно оценката от дипломата го беше спънала.

# 481
  • София
  • Мнения: 19 966
Не само че не се случва винаги вселенското възмездие, ами  почти не се случва... Освен това невинаги връзкарите са слаби ученици, за които 5-те години в училище Х ще са мъка. Твърдо съм против приема на такива и ощетяването на други можещи деца, но е факт, че и сред парашутистите има такива, които се справят идеално. СМГ не е най-добрият пример за разглеждане в този аспект, понеже мат наистина си иска база, знания, логика, виждане на нещата, но в езиковите се справят и кацнали по втория начин, че и завършават с отлични дипломи.

Последна редакция: ср, 05 авг 2020, 17:24 от пенсионирана русалка

# 482
  • София
  • Мнения: 3 771
Аз имам такъв пример в СМГ  и детето и се справя много добре. Точно тази адаптивност, за която говорите тук се прояви

# 483
  • Мнения: 3 484
За каква адаптивност говорите? Децата са се събудили просто. Мотивиращата среда, където всички около теб учат и за която всички се стремят ги е накарала да си седнат на д-тата и да учат. Пак да кажа НВО точките не са присъда за капацитета на дете. За мотивацията даже да не говорим. Нея днес я има в дете с 450+, утре може да я няма. За детето с 300 може да стане обратно.

# 484
  • Мнения: 7 680
В СМГ всеки може да се справи, не е извънземно училище. Преписва се спокойно и ако си непукист и не на мястото си преписваш и на финала просто имаш диплома от смг. Ако си съвестен и без интерес към математиката ще се изтормозиш. Аз продължавам да съм категорична, че смг не е подходящата гимназия за моето дете и не защото смг е лошо училище, а защото не отговаря на профила на детето ми (нито детето ми е криво, нито училището е криво), колкото и добре да си се справяше с училищната математика.

# 485
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 318
Еха, чудех се как да цитирам, но този път с всички ви съм съгласна! Grinning

# 486
  • София
  • Мнения: 19 966
Аз нямах предвид, Мария, че е извънземно СМГ, но ще е по-трудно на връзкар да догони децата в челото по отношение нивото по мат в частност, а не просто да мине през гимназията без особени сътресения. Докато в езиковите  това става с идея по-лесно, не е невъзможно последният да стане наистина първи.

# 487
  • Мнения: 7 680
Да, Русалка, разбрах те. Аз не ти опонирам. Просто да напиша моята гледна точка Simple Smile

# 488
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 318
За СМГ съм напълно съгласна. Там пари да ми дават, не пускам моя хубостник. Училището си е супер, но младежът ми не е за там. Нищо мататематическо няма в главата му! Да, изкара добри резултати,, защото трябваше. С неговата учителка всеки щеше да изкара, целият му курс беше над 92 точки на НВО. Ама си е клизма за него това, нетипично и неприятно натоварване. Би било истинско изтезание за него да учи в СМГ. Вероятно ще изкласи и там, но на каква цена. Защо? "Кому ето нужно?"

По някое време през годината всички родители се консултираха с класната ни, която е мат. Тя е изключителна жена, преподавател, майка. И, въпреки че бяхме матиметическа паралелка, тя си ни каза, че според нея само едно дете от целия клас става за СМГ (но то е толкова умно, че става за много места).

Абе СМГ си е специално място... както и НПМГ, НГДЕК, изкуствата, спорта, там си трябва истински афинитет, не само някакъв си бал.

# 489
  • Мнения: 4 916
Ноеми, добре е да изчетеш темите за НЕГ. Вземам повод от последния ти пост. Казваш, че детето няма математическа нагласа. А Лайстунгпаралелките в НЕГ са природоматематически, като математиката, която там се учи, е на много по-високо ниво от бг училищната математика /част от материала, преподаван в ЛК, се учел в университета/.  Пиша това, защото от сега имаш решимост за ЛК /с оглед нивото на английски в тези паралелки/. Възможно е връщане на дете от ЛК към ДСД паралелка, но след приравнителни изпити. Всичко това се намира в 4-те теми на НЕГ.

# 490
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 318
Благодаря ти за пореден път, Шарлот! Ще погледна в темите, а и ще поговоря с младежа, все пак той решава.
Но като цяло надявам се, както допреди това се е справял с математиката, да се справя и за в бъдеще, ако целта му е биология и химия профил, каквато е в момента. Винаги се застаховам със "сега", защото не знам какво може да реши след 1 година. Пък и ДСД да реши, лошо няма, поне по-рахат и време за любов Simple Smile

.. П.п Аз на тези години толкова заложих на любов, че ми донесоха много повече важни житейски уроци от която и да е гимназия Simple Smile)))

# 491
  • Мнения: 4 916
Попадайки в немската програма, детето се лишава от бг учители, които да го подпомогнат с уроци. Дете на колежка прави онлайн връзка със свой братовчед, който следва математика в Германия, и  часове решават задачи.

Дами, простете за спама!

# 492
  • Мнения: 14 225
Ноеми, добре е да изчетеш темите за НЕГ. Вземам повод от последния ти пост. Казваш, че детето няма математическа нагласа. А Лайстунгпаралелките в НЕГ са природоматематически, като математиката, която там се учи, е на много по-високо ниво от бг училищната математика /част от материала, преподаван в ЛК, се учел в университета/.  Пиша това, защото от сега имаш решимост за ЛК /с оглед нивото на английски в тези паралелки/. Възможно е връщане на дете от ЛК към ДСД паралелка, но след приравнителни изпити. Всичко това се намира в 4-те теми на НЕГ.
С това вече няма как да се съглася за високото ниво. Това, че преди години изхвърлиха част от математиката от учебниците и  свалиха нивото до "под земята", не означва, че сега учат на високо ниво. И точно поради тази простотия университетските преподаватели няма на какво да стъпят като се появят първокурсниците, не чували нито за изследване на функции, нито за стереометрия. Е какъв "математически анализ" или както му викат "висша математика" да преподават? ! - щат не щат, се връщат да преподават материал за гимназия. Та и за това и нивото в университетите ни е такова и всичко ни е сбъркано.
Много ми се ще да попитам ученик от НЕГ дали знае какво е инфлексна точка.
http://91neg.bg/wp-content/uploads/2017/09/plan-abt-20192020_20190717_0001.pdf

Последна редакция: ср, 05 авг 2020, 19:40 от petiaivanov

# 493
  • София
  • Мнения: 5 551
Ноеми, добре е да изчетеш темите за НЕГ. Вземам повод от последния ти пост. Казваш, че детето няма математическа нагласа. А Лайстунгпаралелките в НЕГ са природоматематически, като математиката, която там се учи, е на много по-високо ниво от бг училищната математика /част от материала, преподаван в ЛК, се учел в университета/.  Пиша това, защото от сега имаш решимост за ЛК /с оглед нивото на английски в тези паралелки/. Възможно е връщане на дете от ЛК към ДСД паралелка, но след приравнителни изпити. Всичко това се намира в 4-те теми на НЕГ.
С това вече няма как да се съглася за високото ниво. Това, че преди години изхвърлиха част от математиката от учебниците и  свалиха нивото до "под земята", не означва, че сега учат на високо ниво. И точно поради тази простотия университетските преподаватели няма на какво да стъпят като се появят първокурсниците, не чували нито за изследване на функции, нито за стереометрия. Е какъв "математически анализ" или както му викат "висша математика" да преподават? ! - щат не щат, се връщат да преподават материал за гимназия. Та и за това и нивото в университетите ни е такова и всичко ни е сбъркано.
Много ми се ще да попитам ученик от НЕГ дали знае какво е инфлексна точка.
И още една отметка. В 12 клас всички ученици, независимо какъв профил са, в ЗП изучават Стереометрия.
http://91neg.bg/wp-content/uploads/2017/09/plan-abt-20192020_20190717_0001.pdf
Ще отговоря на въпроса Ви. Със сигурност до този момент ученици, които са имали ПП по математика, знаят не само какво е инфлексна точка, но и доста други неща, свързани с функции, тяхното изменение и прочие!
Освен това Стереометрия се изучава в средния курс по математика, независимо какъв профил е даден ученик.

# 494
  • София
  • Мнения: 2 636
Айла, пожелавам искрено и от сърце много късмет и успех на Ваня. Сигурна съм, че това е правилното решение да не е в един клас със сестра си и стискам палци да се чувства добре там.

Общи условия

Активация на акаунт