Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 23 461
  • 762
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 1 295
То при бум на заболелите няма много алтернативи.
Ако някой иска личното ми мнение, то е да си се ходи нормално на училище докато детето или учителя се чувства добре. Не изпадам в панически страх, че като някой е положителен значи ще ни зарази. А и да ни зарази не е най - страшното нещо на света. Аз съм за стаден имунитет.

# 241
  • Мнения: 196
Добре де, докога ще преливаме от пусто в празно? Нека има алтернатива! Нека родителите да решават самѝ кое е по-добре за тях и децата им! Ясно е, че на всички не може да се угоди, няма и нужда. Поне засега. И пак не чух някой от радетелите на присъственото освен да изброява предимствата му (които всички знаем) да каже как вижда ситуацията при бум на заразени деца и учители. Явно предпочитате да не мислите за този аспект, иначе нямам обяснение за игнорирането му.
КАЖЕТЕ КАКВО ПРАВИМ ПРИ ЗАБОЛЯЛО ДЕТЕ, УЧИТЕЛ, РОДИТЕЛ.....о, забравих, знам какво ще ми кажете крием си главата в пясъка.......... и балалайкаме, че присъственото обучение е the best щото видиш ли за другото не знаем как, не може, нямаме пари.....

# 242
  • Мнения: 2 134
Е, те го написаха горе, градим стаден имунитет...  Дето цял свят доказа, че тая няма как да стане.

# 243
  • Варна
  • Мнения: 25 813
При бум на заразените (ако има такъв) ще има ДО, спокойно. Няма какво да го коментираме толкова, тъй като е очевидно.
Не това ме интересува... Чисто практически, психологически, финансово, емоционално и т.н. как виждат нещата. Разболява се дете от класа. Карантина и треперене за резултат. Разболява се още едно, и още едно. А ако се разболее тяхното дете? И т.н. Замислят ли се за тоя аспект изобщо? Не се страхуват? Защо не се страхуват - не вярват, че има вирус, не вярват, че е тежък, нещо друго? Ей това ми е интересно.

# 244
  • Мнения: 16 996
Бум на заболели до сега има само в старческите домове, където хората са изолирани, но с други заболявания и на преклонна възраст и някои фирми, където нито могат да ползват болничен, нито спазват някакви мерки.
Не очаквам при ДГ и училищата да има бум. Но пък сега е моментът да се намали броят на учениците в класовете и да се назначи повече обслужващ персонал, както и на места да се затегне дисциплината.
Месечинке, учителите са свикнали с вируси и работа в рискова среда. Затова бременните учителки излизат дълъг болничен.
Ако моята работа на възпитател е в пряка връзка с вида на обучението, то за учителите няма такава връзка - преподава онлайн от вкъщи и си получава заплатата. Трудното става, ако трябва заедно с преподаването да гледа дете, има дете ученик в начален курс и няколко деца ученици (колко семейства имат отделна стая за всеки и налична нежна техника). Също така и с учениците е проблем - не влезе в час - пишеш отсъствие. Не влезе в онлайн час и какво? Ами ако е само у дома, защото родителите са на работа? Щерката беше трети клас и класната на няколко пъти се оплака, че има ученици, което се групират, чатят си в часа, псуват се, някои закъсняват, други не се справят с възникнал технически проблем... И не са случайно училище или клас, няма неглижирани деца, родителите са с амбиции... Ама не е същото като присъственото.

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 14:59 от Mama Ru

# 245
  • София
  • Мнения: 7 368
При бум на заразените (ако има такъв) ще има ДО, спокойно. Няма какво да го коментираме толкова, тъй като е очевидно.
Не това ме интересува... Чисто практически, психологически, финансово, емоционално и т.н. как виждат нещата. Разболява се дете от класа. Карантина и треперене за резултат. Разболява се още едно, и още едно. А ако се разболее тяхното дете? И т.н. Замислят ли се за тоя аспект изобщо? Не се страхуват? Защо не се страхуват - не вярват, че има вирус, не вярват, че е тежък, нещо друго? Ей това ми е интересно.
Ааа, не те разбрах, прощавай! Няма как да знаем всеки един как се чувства. Мен специално би ме било страх и то много, като аз съм си твърдо за присъствено.

# 246
  • Sofia
  • Мнения: 7 481
И как ще се намали броят на учениците, специално за София питам, където училищата се пръскат по шевовете и от години не могат да минат на еднесменен режим ?

А да, сетих се, едно от предложенията на директора на 51-во е първа смяна да е половината клас и после втора смяна другата половина. При тази схема на присъствено как се съчетава работа и училище?

# 247
  • Варна
  • Мнения: 25 813
Как става номерът със смените като режимът е двусменен? През целия ден помещенията са заети и без да делят класовете на две.

# 248
  • Мнения: 16 996
Е, след всички кадри на трупове в новините едва ли има човек, дето да не го е страх повече отколкото от сезонните грипове. И мен си ме е страх, ама няма как да се затворим и изолираме вкъщи, а у дома имам възрастен човек, дето по принцип кара по-тежко всичко, което влачим. И при положение, че имам дете в ДГ, в училище с 1500+ ученици и аз работя в училище с още 350-400 ми няма как да съм непукист, ама алтернативата на присъственото не ме устройва.
Нямам представа, ако наложат ДО на всички дали мога да поискам ИФО за детето и поне да идват у дома учителките да го обучават. Тя право по медицински причини има, въпросът е при ДО ще я обучават ли на живо или пък по електронен път, което не е същото за нея.
Месечинке, училището на щерката се пука по шевовете - на две смени е, а моето е на еднодневен режим, че има и свободен корпус. При нас дори няма да се наложи двусменен режим. Но освен училището на щерката в града има още няколко на двусменен режим и няколко със свободни помещения/ етажи/ корпуси (крила). Сещам се и за две празни и заключени. Преди една-две години правиха ремонт на някои училища и учениците цяла година учиха точно така (втора смяна)  и разхвърляни в различни сгради.
До нас в двора на университета преди години е имало ДГ. Стъклени стени. Сега ги събориха и ги вдигат наново, но вече тухлени. Понеже е само стени нищо чудно до октомври да е готова, а това означава да разделят групите от ДГ на по-малко деца, че в момента едната група (набор 2014) е 31 деца, а другата - 34. Класът на детето бяха миналата година 24 броя.
Всяка община трябва да помисли за това. От години се говори за едносменен режим и претоварването на едни училища за сметка на други. Нека този вирус най-после да предизвика и реални стъпки за решаване на проблемите.

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 15:17 от Mama Ru

# 249
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В миналата тема зададох два основни въпроса, останаха без отговор. Виждам, че и в тази се въртят същите мнения
Затова ще се повторя и аз:
1. Кой ще обезпечи с кадри и средства правото да си избирате ДО и присъствено? До 4нклас може да е само един учител на клас и там могат да се сформират паралелки с ДО, но нагоре в някои училища има само един учител по даден предмет. Как точно си представяте да се случи да си избирате? Да предположим, че се отделят средства, кадрите откъде ще се вземат? Аз след опита с това до, което беше отказвам, да работя допълнително и няма да съм само аз.
2. Докога смятате, че трябва да се ползва ДО? При какви критерии трябва да се възстанови присъственото?

Не е въпроса само да се тропа с крак и да се иска. Трябва и да се помисли за реализацията. Или не ви интересува, важното е да се иска, като тия на протестите.

# 250
  • Мнения: 6 764
Мама Ру,
като оставим настрана проблема с водене, вземане от училище, невъзможност малко дете да стои само вкъщи и т. н., възможно ли е да се организира така учебния процес, че една седмица да са присъствено половината деца, другата седмица другата половина. На децата вкъщи да се дават домашни, тестове, проекти, а защо не и сами да научат следващия урок,което ще се провери следващата седмица.
От приятелка, живуща в Германия, знам, че така е учила внучката и-6 клас.
Питам те като учител, дали е възможно.

# 251
  • Мнения: 868
https://m.dnes.bg/obrazovanie/2020/08/11/roditelite-ne-mogat-da- … lishte.459430/amp
Според него основното предизвикателство ще дойде, ако даден клас бъде карантиниран и се наложи временно учебният процес да тече дистанционно. Препоръката на здравното министерство е учителят да не се карантинира, защото преподава и на други класове, а само даденият клас със заразени с коронавирус.

Класът се карантинира, а учителят не.Т.е. учителят продължава и евентуално сее зараза и по другите класове.

И други такива смешки..Grinning

# 252
  • Мнения: 16 996
Лиляна, и аз зададох въпрос без отговор - какъв е смисълът от ДО, ако детските градини и ясли работят? Защото в не едно семейство има дете ученик и по-малко дете.
На твоите въпроси - и в начален курс не е само един учител. В първи клас при дъщеря ми влизаше освен класната още учител по език и треньорка за спортните дейности. Май и във втори клас нямаха нови учители. В трети обаче имаха: класна, учител по ЧЕ, учител по КМ, учител по ТП и треньор за спортните дейности.  Предполагам , че и в четвърти клас ще е така.
На другия въпрос, макар и по-трудно осъществимо, но в град София явно ще има учители, които също ще искат да работят ДО и могат да се сформират електронни паралелки от ученици от различни училища, ако в дадено училище няма достатъчно учители или ученици, предпочели ДО. При учители с недостиг ДО може да е за допълване на норматива. Ама трябва да се огледа добре на място, а не едно за цялата страна.
W, принципно нищо невъзможно няма, обаче какъв е смисълът, щом учителят ще води едновременно и ДО на половината клас и присъствено на другата половина. Ами и учителят е човек. Не знам доколко може да се направи модулно обучение - предмети, които да се изучават ДО и други - само присътвено (език, математика, компютърните обучения, разни практики и т.н.).
Вашата позната може ли да сподели подробности за това редуване на ДО и пресъствено как на практика се е провеждало? Интересно ми е чисто технически един и същи учител ли е преподавал, камери ли са използвани, за да могат децата ДО да наблюдават присъствения час?

Последна редакция: ср, 12 авг 2020, 15:36 от Mama Ru

# 253
  • Варна
  • Мнения: 25 813
Съжалявам, но не е работа на обикновения родител да измисли как да се случи комбинираното обучение. Нито съм наясно във всяко едно училище как се процедира, как се смятат хорариуми и т.н., нито ми е работа да съм наясно. Моята работа е безопасността на детето ми и съм просто длъжна да тропам с крак и да изисквам реални мерки за безопасност, а не половинчати недомислици.
Стига вече с тези семейства дето имали деца на градина и училище и какъв бил смисълът да работят градините, изяснявахме сто пъти каква е разликата между двете институции! Освен това в моето семейство има едно дете - ученик! Слабо ме вълнува защо работят градините и нямам никакво касателство и допирни точки с дете в градина, така че за мен рискът да бъде довлечен в семейството ми вирус от градината не съществува или е несъществен на фона на останалите. И не съм единствената в това положение, разбира се. На работа при контакт с други хора слагам маска, а и контактите ми не са постоянни, с по 25 човека, по цял ден. Най-същественият риск е училището, защото там дистанция и маски няма да има. Това е положението.

# 254
  • Мнения: 2 094
https://m.dnes.bg/obrazovanie/2020/08/11/roditelite-ne-mogat-da- … lishte.459430/amp
Според него основното предизвикателство ще дойде, ако даден клас бъде карантиниран и се наложи временно учебният процес да тече дистанционно. Препоръката на здравното министерство е учителят да не се карантинира, защото преподава и на други класове, а само даденият клас със заразени с коронавирус.

Класът се карантинира, а учителят не.Т.е. учителят продължава и евентуално сее зараза и по другите класове.

И други такива смешки..Grinning
Ами и в карантинирания клас ако започнат в къщи да се разболяват как ще присъстват на ДО, това като ДО през грипните ваканции дето половината ги карат болни?

Общи условия

Активация на акаунт