Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 23 275
  • 762
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 4 505
В папката за ковида има доста заповеди, не всички са съвсем нови. Отгоре на титула на  специализирани статии пише: "si vis pacem para bellum" /ако искаш мир, готви се за война"/
Не съм в състояние да търся източниците в интернет, ще препиша някои неща
Скрит текст:
1. За децата в училищна възраст ОПЛ ще издава медицински бележки за оправдаване отсъствието след като приключи карантинния период.
2. Случай със съмнение за нов КОВИД, изискващ лабораторно изследване /възможен случай/:
Болен с остра респираторна инфекция /внезапна поява на един от следните симптоми: температура, кашлица, затруднено дишане/изискващи или не хоспитализация 
И
В рамките на 14 дни преди появата на симптомите поне един от следните епидемиологични критерии.
близък контакт с вероятен или потвърден случай на Ковид
ИЛИ
анамнеза за пътуване в области с настоящо предаване на Ковид

Близкият контакт се определя като:
-съжителство в едно домакинство  с пациент с ковид
-директен физичеиски контакт с пациент с ковид/напр. ръкостискане/
-директен незащитен контакт с инфекциозни секрети на пациент с ковид /напр. опръскване при кихане, допир до използвани от пациента кърпички с голби ръце/
-директен  /лице в лице/ контакт с пациент с ковид на разстояние до 2 м и продължителност над 15 мин
-престой в затворено помещение /напр. класна стая, болнична стая, стая за срещи и др/ с пациент с ковид за над 15 мин и на разстояние минимум 2 м.
-здравен работник или друго лице полагащ директни грижи за пациент с ковид  или лабораторен персонал....без препоръчаните лични предпазни средства или с евент. нарушена цялост
-пътуване в самолет.

3. Критерии за първоначално изследване за ковид
Всяко лице, което отговаря на критериите за съмнителен случай, трябва да бъде изследвано за ковид като част от активното проучване на случая. Лабораторното изследване трябва да започне незабавно.
4. Определение за контактно лице лице, което към настоящия момент няма симптоми, и което е било или може да е било в контакт със заразен с ковид
Рискът от заразяване завити от нивото на експозиция при контактните лица, което определя и вида на необходимото проследяване. Определяне на нивото на експозиция се установява чрез разговор със заразение и последващ разговор с контактните
Близък контакт, експозиция с висок риск, група 1
Близък контакт с вероятел или потвърден случай е наличен когато:
-лице, живеещо в едно домакинство със случай с ковид.
-лице разговаряло лице в лице или прекарало време в едно и също помещение /затворено пространство, напр транспортно средство/ със случй с ковид.
-здравен персонал
-в самолет /описват близост -до 2 седалки/ Ако по-тежката сивмптоматика или движението на случая предполагат по-широка експозиция, всички пътници в тази част на самолета или всички пътници в самолета могат да се считат за близки контактни.
 
Контактни при които е имало експозиция с по-нисък риск /гупа 2/
- лице, което е имало краткотраен контакт със случай с ковид
- лице, пребивававало във зона, в която се счита, че има родължаващо разпространение в общността

Препоръка за контактни лица:
 -да се изолират в дома си по собствена инициатива незабавно като ограничат собствените си контакти до минимум.
- присъжителство с други хора да се отделят в пространството /при възможност в друга стая/ и времето /напр. хранене отделно/
-да не използват общи съдое, кърпи и др, да порветряват, да си мият ръцете, да дезинфекцират повърхности, да си водят ежедневни бележкщи за контакти, които трябва да бъдат сведени до минимум.

Е, сори за чаршафа.
Благодаря за полезната информация, това за ОПЛ в училищна възраст къде може да се види?
Не мога да отговоря. Част от нещо друго е, но не е принтено цялото, а само един лист, отгоре пише "личните лекари могат да издават болничен лист за карантина на българските граждани" и се изреждат отдолу  на кои какво и как.
В папката с официална информация за ковида е.

# 556
  • Мнения: X
В нета текстът се появява в документ, качен на страницата на Столична РЗИ, но съдейки по съдържанието ми се струва, че е старичък.

# 557
  • Мнения: 2 094
В нета текстът се появява в документ, качен на страницата на Столична РЗИ, но съдейки по съдържанието ми се струва, че е старичък.
Благодаря за линка, от него попаднах на този единен портал за ковид https://coronavirus.bg/bg/  тук може всеки според това дали има симптоми например да види какво се препоръчва има и подраздел Образование, може би тук ще се качва офицална информация касаеща ковид и образованието
https://coronavirus.bg/bg/temi/obrazovanie

# 558
  • Мнения: 4 505
Не излиза нищо по-ново като указания за издаване на болнични за карантина. Или аз не намирам.
Какво обсъждат към момента, според този източник:
https://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2020/08/11/4101225_turjest … mvri_se_otmeniat/
И проследявайки ситуацията в Германия, където децата вече са в училище:
https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/08/15/4102831_ogromen_skandal_ … _na_infekciite_v/

Последна редакция: сб, 15 авг 2020, 18:14 от ra2

# 559
  • Мнения: 3 050
Като чета тук за опитите на болни да получат адекватно лечение, а и от моят собствен сблъсък , незнам дали искам присъствено обучение. Доста стрес ситуации ще се избегнат с ДО, въпреки че хич не ми се ще да е тази форма на обучение. Оффф.......

# 560
  • Мнения: 868
https://m.24chasa.bg/novini/article/8913823
Родители желаят дистанционно обучение за децата си.

# 561
  • Мнения: 1 295
Като чета статията и се чудя тази жена по време на ИП не е ли гледала деца. Моите нямаха търпение да се върнат на градина/което не е много типично за тях/. А тя ми обяснява, че за по-малките не било важно! На такива защо въобще им дават думата?!?!

# 562
  • Мнения: 1 010
Като чета статията и се чудя тази жена по време на ИП не е ли гледала деца. Моите нямаха търпение да се върнат на градина/което не е много типично за тях/. А тя ми обяснява, че за по-малките не било важно! На такива защо въобще им дават думата?!?!

Може и да е гледала - своите, които са различни от твоите и затова и се настоява за избор!

# 563
  • София
  • Мнения: 62 595
По0интересното е какво искат родителите.

# 564
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
Като чета статията и се чудя тази жена по време на ИП не е ли гледала деца. Моите нямаха търпение да се върнат на градина/което не е много типично за тях/. А тя ми обяснява, че за по-малките не било важно! На такива защо въобще им дават думата?!?!

Твоите деца не са като другите деца. Моето също не е. Всяко си е различно. Значи твоят избор е правилен, а на всички с различно от твоето мнение не трябва да им се дава думата?

# 565
  • Мнения: 1 295
Децата са си деца! Колко да се различават в желанието си за игра? Има и асоциални индивиди, но нормалните деца си търсят компанията. Не само моите. И въпросът не е в желанието й да има избор, а абсурдността на твърдението, че за по-малките училището не е социална среда, от която имат нужда.

# 566
  • Мнения: 1 010
Децата са си деца! Колко да се различават в желанието си за игра? Има и асоциални индивиди, но нормалните деца си търсят компанията. Не само моите. И въпросът не е в желанието й да има избор, а абсурдността на твърдението, че за по-малките училището не е социална среда, от която имат нужда.

Ами не е, има цял един свят отвъд училището. Децата имат братовчеди, съседи, познати от различни други занимания и спортове - според мен това са все по-пълноценни и естествени социални контакти от тези с деца, с които просто по случайност са попаднали в един клас и са принудени да прекарват определено време заедно.

# 567
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако на едно дете единствената му среда е училището или детската градина, това по-скоро говори зле за това как му се организира средата. Децата свикват с това, което имат. Когато имат разнообразна среда, а не са затворени в една и съща среда, те не се чувстват чак толкова обвързани с една среда.  Щото, ако няма градина или училище и детето има само децата от градината или училището, то естествено ще иска да е там, защото няма друго. Не бъркайте навика и ограниченията с харесването. Те просто свикват, както свикват и възрастните.

# 568
  • Мнения: 1 295
Не знам при вас как е , но при нас децата обикновенно са комшии или са заедно от детската градина или и двете. Начин на класиране! А случайността на познанствата при други спортове и занимания е равносилна на тази в училище. И съвсем не мисля, че комуникацията там е по- пълноценна, от тази в училище. Едно и също е!
А вие предлагате да не ходим на училище, но на спорт и други занимания може... ИнтелЕгенто предложение!

# 569
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е съвсем така. Училището е задължително и там щат-нещат трябва да са там, децата са с различен социален, образователен, културен и всякакъв статус на родителите, имат и различни интереси. По извънкласните занимания първо и основно децата са със сходни интереси, родителите най-малко показват някаква ангажираност, често са със сходни характеристики, което улеснява общуването и постигането на някакви цели. Защо тормозът е по-чест в училище или в градината, а не по извънкласните занимания? Защото там са длъжни да общуват по половин-един ден, дори когато не се понасят, пак трябва да споделят едно и също пространство. Без право на избор.

Общи условия

Активация на акаунт