Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 23 241
  • 762
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 1 295
Всеки се меси в отношението на детето си с другите деца - дали с мълчаливо съгласие, дали с мълчаливо несъгласие, дали с думи поощрява тези приятели или пак с думи не одобрява онези приятели. Никой родител не си оставя детето ей така, като свободен електрон да взаимодейства с всеки. Твоят пример посочва, че също го правиш - месиш се.

Хората са с различен социален, образователен, културен и т.н статус. Естествено, че ще се групират по този статус. Всякаквият статус на родителите определя поне наполовина настоящето и бъдещето на детето, включително къде и с кого ще учи.
Ама аз съм много проста! Не мога да разбера как като си мълчиш се месиш?!? Сподели опит, те и селските клюкарки може да почерпят от него!
А насаждането на класови различия, според мен е по-голам проблем от това детето да вземе, че да се разболее от някакъв вирус. Много я мразя таз реплика " ти знаеш ли коя е баща ми?" И после хубаво поколение растяло. Дрън дрън та праз. Познавам лично доста такива, дето баща им е някакъв и се мислят за много повече, защото са учили тук или там. По-големи боклуци са и от ромите, но с по-високо самочувствие! Ако това е примера, които искате да дадете на децата си, тогава защо ви притеснява, че някое дете ще се подиграва на вашето? То вече живее с идеята, че повече от другите.

# 586
  • София
  • Мнения: 62 595
Не си ли чувала за мълчаливо съгласие? Това го има както в обикновените човешко отношения, така и в административните процедури. Не е нужно винаги да извършваш някакво активно действие, за да изразиш съгласие. Примерно, виждаш, че твоето бие моето. Седиш си отстрани и мълчиш. Така изразяваш мълчаливо съгласие с действията на детето си и то продължава да бие моето и ще го набие и следващия път, защото вече знае, че щом мама си мълчи, значи е ок това, което правя, тя е на моя страна.

Много драматично приемаш това с "ти знаеш ли кой е баща ми". Децата постоянно го правят в детската градина - сравняват си бащите, майките, каките, батковците, и изобщо всеки, който за тях е авторитет или може да "изплаши" противника в лицето на другото дете.
Ако е за моите - те вече са студенти, но винаги сме им подбирали средата. Това спестява доста проблеми, ако щеш на тема социално и културно напасване, също и автоматично отпадат половината потенциални подигравки. Сходните ценности винаги имат значение.

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 08:58 от Andariel

# 587
  • Мнения: 4 145
Всъщност Punk_girl e доста права. Децата в училище се оправят или поне се опитват да се справят с различни ситуации, придобиват различен житейски опит. В една подбрана и приятелска среда това не би било възможно... Напротив, ще свикнеш с този тип приятелска и добронамерена атмосфера и после ще ти е много трудно. От една страна ще изискваш и ще търсиш непрекъснато такава среда. Но крайна сметка животът ти няма вечно да цветя и рози. И това разминаване между очаквания и реалност води до кофти последици за психиката.

С малката разлика, че училището не е единственото място за такава социализация. НО отнема цялото време на детето, престоят му е основно там и то няма друга възможност просто. Децата, малките, са целодневно-училище и занималня след това. На отглеждане. Поставени са по принуда в една-единствена среда. Недобронамерени хора има навсякъде, така е, но следва да се изработва и модел на смяна на средата, когато не ти е по вкуса. А в училище се слага един похлупак и се казва-тук ще стоиш да се учиш да се социализираш.
Точно опцията да не си вързан по цял ден в училище ще ти даде страничен поглед, възможности, примери, различни хора и широк мироглед. Излизайки от училище на финала половината са смачкани и изплюти, другата половина са с фалшиво напомпано самочувствие без покритие.
Към момента един клас от 30 деца е заставен да се харесват. Ами няма как да се харесват всички. Едно е малко дете, друго е възрастен индивид в работна среда с минимум контакти с колеги и то основно работни. Аз не излизам с колегите си на кафета, не ходим по почивки, по заведения или на кино. Правим един тиймбилдинг, както е модерно, че да засвидетелстваме уважение и туй то. Останалото е работа в крайна сметка, не е чики-рики. Да, срещат се работни колективи с тук-там приятелства. Да, и сред съучениците си можеш да намериш някой, но заставен да си нон-стоп само с тези хора за мен граничи с тормоз. Не едно и две предавания сме изгледали по темата за ученическия тормоз и той също не е случаен, все някъде избива очевидно.

# 588
  • Мнения: 1 295
Не си ли чувала за мълчаливо съгласие? Това го има както в обикновените човешко отношения, така и в административните процедури. Не е нужно винаги да извършваш някакво активно действие, за да изразиш съгласие. Примерно, виждаш, че твоето бие моето. Седиш си отстрани и мълчиш. Така изразяваш мълчаливо съгласие с действията на детето си и то продължава да бие моето и ще го набие и следващия път, защото вече знае, че щом мама си мълчи, значи е ок това, което правя, тя е на моя страна.
Това не значи, че се меся, а че седя безучастно! Не казвам, че е най-доброто във всяка ситуация, но не е вмешателство! Ето тук се корени разликата във възпитанието, кога да се намесиш и кога не.

# 589
  • Варна
  • Мнения: 38 295
Малко настрани отбихте от темата...

# 590
  • Мнения: 1 295
Фаастък, всъщност не е задължително да е целодневно училището. Ако имаш възможност, може да си го прибираш на обяд и да си учите вкъщи и да си ходите по допълнителни занимания. Единствено не може да е само вкъщи.
Даже може и само да се прибира, ако родителите са съгласни.
Но когато всички са на занималня, няма с кой да си играе и повечето родители, предпочитат този вариант. С ДО мисля, че поне в тази насока ще има подобрение, ако евентуално сколасат децата да ни напишат по бързо домашните.

# 591
  • София
  • Мнения: 62 595
Пънк, изначално изхождаш от точката, че детето има само една-единствена среда - децата в училище. И ако не е на занималня, значи няма с кого да играе. Има и извънкласни занимания извън училището, а точно там се формират още среди.
Така или иначе се започва присъствено, министърът каза тази сутрин, че ДО е авариен вариант и то за малко.

Вмешателството е и мълчаливо - щом мълча, значи одобрявам. Така е във възпитанието - децата се учат от родителите като ги гледат какво правят, а не само като ги слушат какво говорят.

# 592
  • Мнения: 4 145
ДО дава шанс да излезнеш да си поиграеш на въздух. Това е равносметката.
Ясно ми е иначе кой го прибира баба му на обяд и кой не. Масово са от сутрин до вечер-както в градината, така и в училище. Тук-там някое с баба, да го прибере и заведе я на цигулка, я на кръжок по цветарство. Хвала, че има все още родители, които дават възможности на децата си, па макар и чрез баби.
Та, ДО ще даде поне на големите, вече осъзнати, с вече изградени някакви усещания какво харесват и развити някакви умения да организират ежедневието си възможност за действително премерен, ползотворен и олезен дори контакт. Едно е да си набутам в ГТ час и после с 1500 ученика в една сграда, друго е да останеш у вас, да си чуеш лекциите, да си развиеш есето/домашната и да изведеш кучето в парка с двама приятели, или да поплувате, или да се качите на Витоша за софиянци. Ходенето на реално училище лишава от това, а те набутва в един калъп, който освен всичко разболява и без ковид.

# 593
  • Мнения: 1 295
При ДО пак има часове, само че не си в училище, а пред компютъра. А след часовете и сега и при ДО всеки може да си прави каквото иска. За големите не виждам такава разлика.
За прибирането на обяд, не казвам, че масово, но е опция, за който иска. Не всички имат баби, пък и с най-голямото желание да развиваш детето си, като си на работа и няма кой, не става.

# 594
  • Мнения: 4 145
Ами точно това е-този похлупак, който слага времето, в което живеем. Конвейер. Децата затворени в институцията училище, родителите-работници. Който няма възможности, стои под този похлупак в матрицата.
ДО би разчупило и би сложило начало на нещо по-добро според мен.

# 595
  • Мнения: 1 295
Ами точно това е-този похлупак, който слага времето, в което живеем. Конвейер. Децата затворени в институцията училище, родителите-работници. Който няма възможности, стои под този похлупак в матрицата.
ДО би разчупило и би сложило начало на нещо по-добро според мен.
ДО как ще промени нещата за родителите-работници? Едва ли ще намалят работното време, за да могат родителите да обърнат внимание на децата си. Естествено зависи и от професията, но масово как ще стане?

# 596
  • Мнения: 4 145
Ами точно това е-този похлупак, който слага времето, в което живеем. Конвейер. Децата затворени в институцията училище, родителите-работници. Който няма възможности, стои под този похлупак в матрицата.
ДО би разчупило и би сложило начало на нещо по-добро според мен.
ДО как ще промени нещата за родителите-работници? Едва ли ще намалят работното време, за да могат родителите да обърнат внимание на децата си. Естествено зависи и от професията, но масово как ще стане?
Не е невъзможно, но се иска план.
Разработване на смени в колективите така, че да се покрие един ден, но на смени е само един вариант, а училите хора със сигурност биха намерили всякакви варианти по места. Но за световната матрица не е изгодно, разбира се.
Лично аз, ако съм в семейство, ще седнем, ще пресметнем минимума, който е необходим и няма да се учудя, ако се окаже, че с намалено работно време на майката примерно, финансово ще се справят за определен период от време.
В тези времена приоритет да ти е трупането на финанси за обиколки на света и спа-почивки не е далновидно. Ще дойде време, ще пътуваме пак спокойно, но точно сега може да намалим истеричното драпане за "море", "почивка на Бали" и лелеяната Гърция, ако може три пъти това лято.

А иначе, за онези с невъзможност, може да се окаже, че въобще не са толкова много. И те да си останат в матрицата, ясно е. Но поне ще са в намален състав и няма да е такава средата.

Лично аз съм на мнение също, че онези проценти нежелаещи да се обучават, не е нужно да им се дарява какво ли не и да им се молим. Като не искат-не искат. Има работа и за такива индивиди по света. Нарича се ниско квалифициран труд. Да въртиш метлата (образно казано, не подценявам ничий труд)  не се иска да можеш да решаваш уравнения, които се учат в 8-9-10 клас.

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 09:57 от фаастък

# 597
  • Мнения: 4 505
Точно, ДО дава възможност да се разчупи статуквото на пълното, безалтернативно целодневно институционализиране на децата. Поради което и няма да стане- основната идея е да се къса колкото се може повече връзката със семейството и да се налагат ценностни системи и мироглед със съмнителни качества, но пък удобни за управляващи.
Мразела съм ходенето в училище от първи клас, та до 11. Син ми също, завърши 12-ти. Щерката също не е във възторг. За насилието в училище се каза сега и по принцип се знае достатъчно, нине и присно и според някои - трябва и вовеки веков. И викат "Амин!"
Не виждам защо като на някой не му харесва, трябва да атакува системата на ДО на принципни начала. Да има избор и това е. Който иска- да си присъства. Който не иска- да има алтернатива. Другото е направо диктатура.

И един шантав въпрос ми се върти в главата. Като бяха на ДО и нямаше присъствено обучение, как пласьорите на наркотиици около и в училищата са действали? За тях ДО вероятно също не е било ОК.

# 598
  • Мнения: 4 145
Аз намирам за изключително престъпно това, което в момента Вълчев вменява-че на първокласниците щяло да бъде изключително трудно.
Напротив, точно обратното е, ако имат баба на разположение, а повечето имат, убедена съм. Един първокласник повтаря наученото в 4 подготвителна група в градината. Само дето вместо печатни, буквите ги учат ръкописно. Не ми казвате, че нито една баба не може да му хване ръчичката за ченгелчетата за по 30 минути на ден. Да не мислите, че в училище им държат ръката. С учудване ще установите, че ще научи дори доста по-бързо и красиво а ги изписва.
Пък ако няма баба, като нищо може да си вербувате една студентка/пенсиониран учител/ опции всякакви, щом за по школи и частни уроци-имат време за странични дейности а и има такива хора. За 2 часа на ден е свършил работата, която иначе се влачи цял ден, че и повече.

# 599
  • Мнения: 1 295
Пък ако няма баба, като нищо може да си вербувате една студентка/пенсиониран учител/ опции всякакви, щом за по школи и частни уроци-имат време за странични дейности а и има такива хора. За 2 часа на ден е свършил работата, която иначе се влачи цял ден, че и повече.
За мен това е опцията при ДО. Но не смятам, че е ок да се плаща за нещо, което държавата трябва да предостави безплатно на учениците. Не ми казвайте, че не съм длъжна, като не ме устройва да си го обучавам аз. В нормалните общества родителите работят, дацата учат. Ако родителите имат възможност едния не работи и си учи децата, но има избор. При ДО няма избор! Или още по-цветущото, да работя докато си обучавам децата и пак естествено за моя сметка, държавата и е все тая! От къде на къде?!? Аз с моя труд внасям данъци за държавната издръжа, ама и себе си да издържам и да се оправя както мога! Ми не е ок!
Както се оформя ситуацията нито тези, които искат ДО имат избор. годината ще започне и вероятно ще завърши присъствено. Тези, които не искат ДО, също няма да имат избор, при заразен учител или ученик.

За да видите, че не съм такъв противник на ДО. Ако държавата ми гарантира работното място, т.е. прати някой да работи вместо мен, докато си гледам децата и ми изплаща заплатата, за която работя на 100%, а не някакви мизерни сумички, и ми осигури допълнителни средства за професионална помощ, съм съгласна да си обучавам детето и да си търся вариант от педагог.

Общи условия

Активация на акаунт