Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 23 325
  • 762
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 4 505
https://dnes.dir.bg/obshtestvo/ministar-valchev-sledvashtata-god … -parvoklasnitsite
ето какво се е изказал
"Деца, които имат компрометирана имунна система, ако е болно детето, си учи вкъщи заедно с класа, а за това ще е нужна подкрепата на учителите. С промени в Закона тази форма ще стане много гъвкава и удобна за децата. Нека се прави разлика между дистанционно обучение и такова в електронна среда - в такава среда детето присъства в класната стая чрез електронно устройство", обясни министърът.

"Възможен е компромис при деца със заболявания. Само по медицински причини някои деца могат да си останат вкъщи и ще има компенсация с дистанционно обучение. Ще се изисква медицинска бележка за по-трайно отсъствие. "

Каква е разликата между дистанционно обучение и такова в електронна среда? За хронично болни- ДО, различно от обучение в електронна среда, а за остро заболяване- обучение в електронна среда, различно от ДО?
А сега и за един ден не се ли искаше медицинска бележка? Значи ли, че за до определен брой дни отсъствия няма да искат, ако детето е на обучение в електронна среда?
Сега ще почне атаката за съответните бележки. Дано не искат чак ЛКК. И защо трябва да лъжем, за да получим необходимото? Отделно на това, смятам, че като се пише неистинска диагноза, то дърпаме дявола за опашката.

Пунк, точно това е. Да имаме възможност да избираме.

# 601
  • Мнения: 4 145
Абе то и аз не съм длъжна, нали, но плащам скъпи гланцирани учебници, помагала и простотии, допълнителни уроци и прочее, щото държавата не си върши работата с моите данъци.
Това е друга болна тема, за двойното образование у нас.
ДО също е начин да бъде пресечено.

# 602
  • Мнения: X

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/ministar-valchev-sledvashtata-god … -parvoklasnitsite
ето какво се е изказал
" Нека се прави разлика между дистанционно обучение и такова в електронна среда - в такава среда детето присъства в класната стая чрез електронно устройство", обясни министърът.

Каква е разликата между дистанционно обучение и такова в електронна среда?



Според действащия закон: Дистанционната форма на обучение се осъществява чрез средствата на съвременните информационни и комуникационни технологии и включва дистанционни учебни часове, самоподготовка, текуща обратна връзка за резултатите от обучението и присъствени изпити за определяне на срочни или годишни оценки по учебните предмети от училищния учебен план.

Според предложения проект: Обучение в електронна среда от разстояние е обучение, което се осъществява чрез използване на средствата на информационните и комуникационните технологии, тъй като обучаващият и обучаемите не се намират физически на едно и също място.

Аз виждам разлика само по отношение на присъствените изпити за определяне на срочни и годишни оценки, но не съм специалист.

# 603
  • Мнения: 1 295
Цитираната статия е много ала-бала. За едно дете, до сега ама никога не се излизало във ваканция. И разни други носмислени неточности. Вече се чудят какво да говорвят.
Но той от началото си твръди, че ДО е било успешно, ама много учители не са съгласни, просто се притесняват за работните си места, че да кажат истината публично.
Фаастък, ти учебници и при ДО ще си купуваш. Или мислиш, че ще има безплатни?

# 604
  • Бургас
  • Мнения: 8 498
Когато започна ДО, много издателства бяха принудени от министерството да качат учебниците си онлайн.

# 605
  • Мнения: X
Всъщност за 1-7. клас си бяха качени и преди това. Просто за някои от тях достъпът е ( беше) малко по-специален. За горните класове издателствата ги качиха на добра воля, не са били задължени от МОН.

# 606
  • Мнения: 1 295
Когато започна ДО, много издателства бяха принудени от министерството да качат учебниците си онлайн.
Качини онлайн, не значи безплатни. Има и много книги онлайн, но трябва да си ги платиш. Това, което се случи беше без подготовка. Наистина ли мислите, че издателствата няма да си ги пуснат онлайн, но платени. Те тогава ще фалират!

# 607
  • Sofia
  • Мнения: 7 460

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/ministar-valchev-sledvashtata-god … -parvoklasnitsite
ето какво се е изказал
" Нека се прави разлика между дистанционно обучение и такова в електронна среда - в такава среда детето присъства в класната стая чрез електронно устройство", обясни министърът.

Каква е разликата между дистанционно обучение и такова в електронна среда?



Според действащия закон: Дистанционната форма на обучение се осъществява чрез средствата на съвременните информационни и комуникационни технологии и включва дистанционни учебни часове, самоподготовка, текуща обратна връзка за резултатите от обучението и присъствени изпити за определяне на срочни или годишни оценки по учебните предмети от училищния учебен план.

Според предложения проект: Обучение в електронна среда от разстояние е обучение, което се осъществява чрез използване на средствата на информационните и комуникационните технологии, тъй като обучаващият и обучаемите не се намират физически на едно и също място.

Аз виждам разлика само по отношение на присъствените изпити за определяне на срочни и годишни оценки, но не съм специалист.
По принцип при ДО, може и да няма директна видео връзка. Има голяма част със самоподготовка, подкрепена с обратна връзка.

Обучение в електронна среда си е точно онлайн уроци с видео връзка.

Предполагам, че миналата пролет го кръстиха ДО, защото някои училища/учители не можеха да предложат тази директна видео връзка и обучението се извършваше само на базата на зададени проекти.

# 608
  • Мнения: 4 505

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/ministar-valchev-sledvashtata-god … -parvoklasnitsite
ето какво се е изказал
" Нека се прави разлика между дистанционно обучение и такова в електронна среда - в такава среда детето присъства в класната стая чрез електронно устройство", обясни министърът.

Каква е разликата между дистанционно обучение и такова в електронна среда?



Според действащия закон: Дистанционната форма на обучение се осъществява чрез средствата на съвременните информационни и комуникационни технологии и включва дистанционни учебни часове, самоподготовка, текуща обратна връзка за резултатите от обучението и присъствени изпити за определяне на срочни или годишни оценки по учебните предмети от училищния учебен план.

Според предложения проект: Обучение в електронна среда от разстояние е обучение, което се осъществява чрез използване на средствата на информационните и комуникационните технологии, тъй като обучаващият и обучаемите не се намират физически на едно и също място.

Аз виждам разлика само по отношение на присъствените изпити за определяне на срочни и годишни оценки, но не съм специалист.
За обучението в електронна среда от разстояние според дефиницията не пише нищо за присъствени изпити?
Ще ги има? Няма да ги има? Нещо много мътно и плъзгаво ми се вижда.
Нали ДО беше синхронно и асинхронно? Значи ли, че До ще е кръстено асинхронното, а обучение в електронна среда- синхронното? Непрекъснато променящи се понятия, в интерпретацията на които се загубваме.

# 609
  • Мнения: X
Когато започна ДО, много издателства бяха принудени от министерството да качат учебниците си онлайн.
Качини онлайн, не значи безплатни. Има и много книги онлайн, но трябва да си ги платиш. Това, което се случи беше без подготовка. Наистина ли мислите, че издателствата няма да си ги пуснат онлайн, но платени. Те тогава ще фалират!
Напротив. За 1-7. клас ползването на електронно четимите учебници е безвъзмездно.
За останалите класове и в момента може да бъде закупен електронен вариант на учебника, но за тях така или иначе не се осигуряват учебници за безвъзмездно ползване.

По принцип при ДО, може и да няма директна видео връзка. Има голяма част със самоподготовка, подкрепена с обратна връзка.
Обучение в електронна среда си е точно онлайн уроци с видео връзка.
Видеовръзката не е спомената изрично и при ДФО, и при ОЕСР, макар че за мен си е част и от двете, поне споделеният екран. Трудно ми е да си представя как се провежда дистанционен учебен час без връзка в реално време.
Асинхронното и синхронното са част от ОЕСР. Поне така пише в проекта. Като за синхронното вече е записано, че обучаемият и обучаващият взаимодействат в реално време, едновременно, присъствено, чрез визуален контакт през електронна платформа.

# 610
  • Мнения: 4 145
Когато започна ДО, много издателства бяха принудени от министерството да качат учебниците си онлайн.
Качини онлайн, не значи безплатни. Има и много книги онлайн, но трябва да си ги платиш. Това, което се случи беше без подготовка. Наистина ли мислите, че издателствата няма да си ги пуснат онлайн, но платени. Те тогава ще фалират!

Така де, НО с присъствена форма задължават носенето на всякакви безсмислени неща, дори закупуване на помагала, които не се използват. Да те видят, че го носиш. С ДО няма да види какво не носи. Освен това, ще прецизирам изключително точно вече точно какво да закупя, в интернет действително има тонове безплатни ресурси. Като не те виждат точно от къде го четеш и дали е правилното издателство.

# 611
  • Мнения: 4 505
Не ми става по-ясно. Дано на някой друг му е. Или поне на тези, които са писали определенията и проектите.

# 612
  • Мнения: 8 549
Ами точно това е-този похлупак, който слага времето, в което живеем. Конвейер. Децата затворени в институцията училище, родителите-работници. Който няма възможности, стои под този похлупак в матрицата.
ДО би разчупило и би сложило начало на нещо по-добро според мен.
                   Интересна ми е твоята теория за "похлупака"! Smiling Imp Я ми обясни ,че нещо не включвам - ти заменяш "училището-похлупак" със "семейството -похлупак" или нещо не разбрах. Thinking
                  Оказва се,че ние живеем постоянно в различно време и място под различни похлупаци! И няма как да ги избегнем.Само,че вие лишавате детето си да избира от многото похлупаци и му предоставяте  само един!
                 По друг начин казано многото похлупаци се наричат общество и то включва различни среди - училищна,семейна,работна,улицата и т.н. Характер се изгражда чрез взаимодействието на тези различни среди и липсата на някои от тях води до промяна в характера и осакатяване на уменията за комуникация,води до едностранчиво развитие и...в много случаи до изолация от социалните контакти.Няма да обяснявам какво значи всичко това.Ясно е!
                Някъде прочетох за "средата в елитните у-ща" - не си мислете,че тази среда е елитна.В много случаи е еснафска,подтискаща формиращата се личност ,създава не малко отрицателни черти в характера на подрастващите.На база "елитността" на някои родители / те си мислят,че са елитни като имат някой лев в повече,но нямат доста други неща ,дето не се купуват/ децата им се държат като пълни профани мислейки,че парите определят бъдещето им.Е, имат известно значение,но ...само в определени области.Други са ценностите ,които "мамините" трябва да притежават,но...уви определено им липсват.Точно децата възпитавани в тяхната "елитност" си остават пълни селяндури и си мислят,че другите са им длъжни.Между отличната диплома,високия успех и възпитанието има съществена разлика.Едното не предполага другото.

# 613
  • София
  • Мнения: 62 595
е, хайде, хайде, зорът е колко са лоши елитните училища, защото не всеки може да се докопа до тях ли? Много са си добре елитните, няма какво да им се приписват отрицателни характеристики. И най-егоистично предпочитам "еснафщината" на елитните училища пред "многообразието" на останалите. Да, децата ми са "мамини", и кво? Много добре са си бяха в елитната гимназия, пък нека някой приказва, че било еснафско! Елитно и пари не са непременно равнозначни, но е нужно поне някакво средно средно ниво на родителите, най-малкото за да могат да осигурят плащането на курсове, уроци и т.н., чрез които децата изкарват оценки, с които да влязат в елитните училища. Най-еснафски.

# 614
  • Мнения: 4 145
Didia
Мда, не си разбрала грам. Не слагам семейството като похлупак. Децата НЕ стоят само вътре в семейството. Реално в момента 95% от децата прекарват повече време в училище, отколкото в семейството или на друго място. Повече от работен ден на възрастен индивид.
Аз махнах всички похлупаци отдавна, процентът прекарано време вкъщи леко се вдигна, да. За голяма част от написаното от теб съм напълно съгласна. Единствено не си разбрала, че определям мястото , наречено училище, като една от многото среди. Обаче далеч не единствената. Има много среди, които можеш да достъпиш. Обаче много деца са поставени само и единствено в тази среда, тя отнема цялото му ежедневие, като работен ден на родителя му. И е лишено от всички други среди. А към момента средата, наречена училище е силно компрометирана. Последната част на поста ти е абсолютно вярна и заставам зад всяка дума, а мога и още да понапиша.

Общи условия

Активация на акаунт