Дистанционно обучение за учениците-Teмa 5

  • 23 333
  • 762
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 8 549
е, хайде, хайде, зорът е колко са лоши елитните училища, защото не всеки може да се докопа до тях ли?
                   Е,ние се "докопахме" до едно от най-елитните и точно за това мнението ми е от лични наблюдения.В нито едно друго у-ще няма толкова еснафщина ,претенции и богоизбраност както в така наречените "елитни"!

Didia
Мда, не си разбрала грам. Не слагам семейството като похлупак. Децата НЕ стоят само вътре в семейството. Реално в момента 95% от децата прекарват повече време в училище, отколкото в семейството или на друго място. Повече от работен ден на възрастен индивид.

                   В понятието "семейство" включвам и семейните ви контакти и занимания.Не разбирам само вас и къщата ви.Стоят повечето време в у-ще по вина на родителите си! Много по-лесно е друг да се грижи за тях , а ти да си в кафето отсреща и да коментираш несъвършенствата.Нашите на занимални не са били никога,а и в ДГ още в 15.30 часа са взимани не са стояли до 19ч.Никога.За това пък сега гледам в близката ДЯ има деца до 19 ч.,а са си направо бебета.Кой е виновен - у-щето,ДЯ или ....някой дето знае само акъл да дава,докато детето му е точно в споменатите институции и то повече от работния ден на възрастен.Това ,че на 95% / твоя цифра/ от родителите не им се гледат деца не е мой проблем.

# 616
  • София
  • Мнения: 62 595
А преместихте ли се от това елитно като беше толкова зле откъм еснафщина? Или си останахте до последно?

# 617
  • Мнения: 4 145
Didia, нещо караш ли ми се? Не четеш внимателно, наистина.
Здраве да е.

# 618
  • Мнения: 1 295
Didia, не си права за оставането по институциите до късно. Голяма част от родителите нямат възможност да отидат по рано. И аз имам желание да взема моите в 16 часа и да се разходим, да поспортуваме, да си поговорим, обаче съм на работа. Какъв избор имам. Сутрин излизаме в 7 и се прибираме в 18. И да искам друго не става. Чудя се какво работят хората, които си вземат децата толкова рано. Ама се оказва, че баба и дядо удрят едно рамо и става. Иначе пак греда.
Отделно като се приберем трябва да се приготви вечеря, да се хапне и тогава евентуално имаме свободно време. Това е масово случващото се в домовете.
Отделно аз си обичам децата, но искам и малко време за себе си.

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 14:53 от Punk_GirL

# 619
  • Мнения: 4 505
Последно, на работа ли са родителите, или по кафенетата?
Моят личен опит с елитна гимназия излезе повече от успешен. Даже превъзходен. И представете си, една стотинка за допълнителни уроци по важните предмети с които е кандидатствал за гимназия, не съм платила.

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 14:09 от ra2

# 620
  • Мнения: 1 032
е, хайде, хайде, зорът е колко са лоши елитните училища, защото не всеки може да се докопа до тях ли?
                   Е,ние се "докопахме" до едно от най-елитните и точно за това мнението ми е от лични наблюдения.В нито едно друго у-ще няма толкова еснафщина ,претенции и богоизбраност както в така наречените "елитни"!

Didia
Мда, не си разбрала грам. Не слагам семейството като похлупак. Децата НЕ стоят само вътре в семейството. Реално в момента 95% от децата прекарват повече време в училище, отколкото в семейството или на друго място. Повече от работен ден на възрастен индивид.

                   В понятието "семейство" включвам и семейните ви контакти и занимания.Не разбирам само вас и къщата ви.Стоят повечето време в у-ще по вина на родителите си! Много по-лесно е друг да се грижи за тях , а ти да си в кафето отсреща и да коментираш несъвършенствата.Нашите на занимални не са били никога,а и в ДГ още в 15.30 часа са взимани не са стояли до 19ч.Никога.За това пък сега гледам в близката ДЯ има деца до 19 ч.,а са си направо бебета.Кой е виновен - у-щето,ДЯ или ....някой дето знае само акъл да дава,докато детето му е точно в споменатите институции и то повече от работния ден на възрастен.Това ,че на 95% / твоя цифра/ от родителите не им се гледат деца не е мой проблем.

това с взимането в 15.30 явно е било по соц време, когато се е работило от 8 до 17ч и се е скатавало масово от работа. вие чувате ли се какво говорите - ако за някой е личен избор да си зареже детето на градина до 19ч, за повечето хора, и особено в големите градове, където отнема време да се придвижиш, изборът е нулев. пътувам в софия точно 1 час до работа в посока, плюс 9 часа в офиса - няма ме точно 11 часа. сама си гледам детето. как точно да избера да съм повече време с нея?

# 621
  • Мнения: 912
Излизаме сутрин в 7.30ч. На лятно училище, на работа до 17.30ч. След това до училище, прибиране към 18.45-18.50ч. Готвене, вечеря..... Какво ми говорите за висене по кафенета. Колко са такива?!?!? Аз поне не познавам такива хора!

# 622
  • Мнения: 8 549
А преместихте ли се от това елитно като беше толкова зле откъм еснафщина? Или си останахте до последно?
                 Защо трябва ние да се местим??? Да отстъпим пред еснафщината ли? Просто научихме децата си как да постъпват в подобна среда и как да не се страхуват от никой.Научихме ги как да оценяват хората по качества,а не по външен блясък или материални ценности.И да ви кажа добре се справят.Приятели грандомани нямат. Yum

това с взимането в 15.30 явно е било по соц време, когато се е работило от 8 до 17ч и се е скатавало масово от работа. вие чувате ли се какво говорите - ако за някой е личен избор да си зареже детето на градина до 19ч, за повечето хора, и особено в големите градове, където отнема време да се придвижиш, изборът е нулев. пътувам в софия точно 1 час до работа в посока, плюс 9 часа в офиса - няма ме точно 11 часа. сама си гледам детето. как точно да избера да съм повече време с нея?
               Не ,не е по соц.време,а и в нашето семейство няма скътаващи се!Научила съм децата си на отговорност и са работохолици,което от време на време не ми се нрави много,но е късно да се поправям. Smiling Imp Просто добър график кой кога работи и кога е свободен да се вземат децата.При това се взимат всичките четирима .В у-ще не са били на занималня и пак който е свободен следи за домашните.

.....
Моят личен опит с елитна гимназия излезе повече от успешен. Даже превъзходен. И представете си, една стотинка за допълнителни уроци по важните предмети с които е кандидатствал за гимназия, не съм платила.
                Преподаването и ученето в елитните гимназии нямат нищо общо с отношенията между учениците.Едното касае процес на обучение и ...както навсякъде и там има слаби учители.Не всички са на необходимото ниво.Другото е междуличности отношения и всеки има право от учениците да контактува ,с който му харесва.Няма задължение да общува с всички.
                Това,че не си дала и една стотинка за уроци за кандидатстване означава,че сте попаднали на добри учители в основното у-ще.За съжаление не всички имат твоя късмет.Не виждам връзката между това,че не си плащала и превъзходния опит от елитното у-ще.Много не са плащали и пак са влезли в така нареченото "елитно" у-ще и какво.....това не значи,че не трябва да се оцени по заслуги "елитността" и то не на у-щето,а на екипа преподаватели.И ЩО да се лъжем навсякъде има баласт. Smiling Imp
                Има и добър пример - завършили не в елитно у-ще и сложили в джоба си ,такива,които са учили само в елитно.

# 623
  • София
  • Мнения: 62 595
Ха,ха, значи не отстъпваме пред еснафщината, борим се с нея на нейна територия. Wink
Стига де, дай да си го кажем - елитното си е елитно, пък дали еснафско, дали артистично е все тая - който може да се намести - намества се.  Каквото и да си приказваме, никой не се отказва, ама някак не иска да звучи еснафски, затова го увърта с по-благопристойни думички.

# 624
  • Мнения: 8 549
Ха,ха, значи не отстъпваме пред еснафщината, борим се с нея на нейна територия. Wink
Стига де, дай да си го кажем - елитното си е елитно, пък дали еснафско, дали артистично е все тая - който може да се намести - намества се.  Каквото и да си приказваме, никой не се отказва, ама някак не иска да звучи еснафски, затова го увърта с по-благопристойни думички.
                   Както ще да ти звучи,но .... с телевизор не можеш да спориш и аз се отказвам! Така и уча децата ....игнорирайте безсмислени спорове и опоненти ,които мислят,че освен тяхното друго мнение по дадени въпроси няма.Е, има и е разумно от време на време да ги чуеш поне,защото осмислянето си е трудна работа.За "наместването" ми е ясно ...някои явно други цели в живота си нямат освен да се наместят! Smiling Imp

Последна редакция: пн, 17 авг 2020, 19:32 от Didia

# 625
  • София
  • Мнения: 62 595
Дидия, няма нужда така уж неадресирано да пишеш, достатъчно се познаваме, едва ли смяташ, че по заобиколен начин ме сочиш с пръст! Хубаво, потърси път към отстъпление - получаваш го, ама поне не се опитвай да обиждаш, че някак не ти отива. Въпрос на чест са някои работи.

# 626
  • Мнения: 8 549
Дидия, няма нужда така уж неадресирано да пишеш, достатъчно се познаваме, едва ли смяташ, че по заобиколен начин ме сочиш с пръст! Хубаво, потърси път към отстъпление - получаваш го, ама поне не се опитвай да обиждаш, че някак не ти отива. Въпрос на чест са някои работи.
                 Не съм се и опитвала да обиждам и ако така си ме разбрала се извинявам.Реших,че няма как да се състезавам в спора за елитните у-ща и не съм на мнение,че ако учиш в обикновено у-ще си загубил нещо.За мен елитното у-ще не е панацея и ... живи и здрави ...децата намират пътя си и без елитните у-ща.Това не им пречи да станат елитни и ценностни хора! За мен това е по-важно.

# 627
  • Мнения: 1 295
Темата много избяга от ДО, но има разлика между елитно и елитно. Има елитни, които са такива понеже богаташите са си набутали там децата, но нивото на образование не е особенно високо. Има елитни понеже базата им е обновена и изглеждат гъзарски. Обикновенно такива след няколко години преминават в елитни от първия тип. И има и елитни, на които нивото им на образование е високо.
Има и комбинация от първия и третия вид, но не е задължително двете неща да вървят ръка за ръка. Също така има разлика между частно училище и елитно училище. Двете също не са еднакви.
Предполагам, че по-голямата част от родителите се насочват към третия тип.

# 628
  • Мнения: X
Случайно попаднах на Указания за организиране и провеждане на присъствено обучение и дейности в институции в системата на предучилищното и училищното образование, които са били прилагани за дейностите за подкрепа за личностно развитие ( допълнително обучение и дейности по интереси) от 01. юни до края на учебната 2019/2020 година. Предполагам, че част от тях ще бъдат пренесени в новите протоколи.
Ето малка част. Има и други интересни неща в документа по отношение на организацията на дейностите, но е много дълго за цитиране.

Скрит текст:
V. При организиране на дейностите в училищата, ЦПЛР, НДД, ЦСОП и РЦПППО:
1. Директорите:
 изграждат среда за бърза и лесна комуникация с родителите, в която могат бързо да информират родителите за правилата за работа и да планират разпределянето на учениците в групи;
 изготвят съвместно с медицинското лице протокол за почистване и дезинфекция, като почистването и дезинфекцията не се извършва в присъствието на ученици;
 изготвят разпределение на педагогическите специалисти, които поемат групите, и график за работа им, който ежеседмично се актуализира.
2. Родителите:
 декларират обстоятелството, че не им е известно детето им да е било в контакт със заразно болни, няма признаци на заразна болест или положителен резултат за COVID-19, както и че не е поставено под карантина за COVID-19. В декларацията посочват, че са запознати и солидарно отговорни за спазването на правилата на работа в институцията;
 не водят детето си в институцията, ако забележат признаци на заболяване и/или повишена телесна температура;
 подкрепят усилията на институцията за спазване на правила, хигиена и психично здраве на детето им;
 не водят детето си в институцията, ако забележат признаци на заболяване и/или измерят температура по-висока от 37,3 градуса;
 организират незабавното вземане на детето си в случаите, когато бъдат уведомени, че то проявява признаци на заболяване;
 придружават детето си само до институцията, без да влизат в двора и в сградата, освен ако не бъдат помолени за това, но в този случай стриктно спазват изискванията за хигиена на ръцете, дихателен етикет и физическа дистанция;
 осигуряват поне два броя маски, в случай че носенето на маска е по препоръка на лекуващия/личния лекар на детето.
3. Педагогическите специалисти, медицинските специалисти и непедагогическият персонал:
 запознават се срещу подпис поне един ден преди отваряне на институцията за присъствени дейности с правилата за работа в създадената извънредна ситуация и ги спазват стриктно;
 измиват ръцете си, дезинфекцират се и поставят необходимите предпазни средства (маска/шлем) веднага след влизане в институцията;
 в случай че използват контактен термометър го дезинфекцират след всяка употреба;
 предлагат на децата и учениците занимания и дейности, които подкрепят емоционалното им развитие и преодоляване на тревожността им, свързана с извънредната ситуация.
4. Лицата, които отговарят за хигиената в сградата:
 проветряват всички помещения често за поне 10 мин – сутрин, преди пристигане на децата и учениците, по време на излизане в почивки, при почистване на помещенията и в края на работния ден;
 извършват дезинфекция на помещенията поне четири пъти дневно;
 почистват тоалетните с почистващи препарати и ги дезинфекцират поне два пъти дневно;
 почистват и дезинфекцират чинове/маси, столове и други повърхности и точки за контакт най-малко два пъти дневно;
 изпразват кофите за боклук поне три пъти дневно, след което ги измиват и дезинфекцират;
 ползват дезинфектанти, които са включени в Регистъра на биоцидите, за които има издадено разрешение за предоставяне на пазара по реда на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещество и смеси, публикуван на електронната страница на Министерството на здравеопазването.

# 629
  • Мнения: 4 505
Описаните мерки касаят основно дезинфекцията и филтъра на входа. Две от трите Д, доколкото дисциплината касае само филтъра и декларациите за неконтактност. Въздухът няма обаче как да бъде дезинфекциран, а става дума за инфекция, предавана основно по въздушно капков път, а не през фекално-орален, та да е от основно значение дезинфекцията на повърхностите и кенефите. Проветряване, престой на отворени прозорци е по- смислено. Или периодично пускане на някаква УВ лампа в помещенията, но трябва да е празно. Т.е децата трябва да са навън.
За дистанцията не се казва нищо. За предпазните средства за децата нещата йезуитски са предоставени на личния лекар на детето- той да преценявал, та после да се знае кой е виновен, ако нещо стане. Той, разбира се.

Моето дете е тревожно от възможността /всъщност, вероятността/ учебната година да започне присъствено. Как ще го успокоява педагогическия и непедагогически персонал, не знам. Аз какво да обяснявам, също не знам. Няма как да твърдя, че "такова животно нема". Четеше и се тревожеше още през февруари, когато нямахме нито един случай.
Пунк, само третото е елитно училище по моите виждания и се учудих първо на допълненията, но после разбрах, че са били необходими за други потребители, с които няма да влизам в полемика на тема кой и по-по-най.

Общи условия

Активация на акаунт