Ръчка срещу автоматик

  • 19 642
  • 342
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 42 135
Е така беше преди 13 години. Ся не знам как е.

# 226
  • София
  • Мнения: 3 058
Е така беше преди 13 години. Ся не знам как е.

Значи колата не е била собственост на инструктора Joy

# 227
  • Мнения: 2 864
Ясно, аз карах курса преди 16г, явно е до инструктор, а не кога е каран курса.

# 228
  • София
  • Мнения: 6 426
Е така беше преди 13 години. Ся не знам как е.

Значи колата не е била собственост на инструктора Joy
Няма никакво значение. И преди 25+ г. колата не беше на инструктора, ма не учеха така.

# 229
  • Мнения: X
Интересно. Аз държа натиснат съединител на светофар. Старата ми кола изкара 400к километра на такъв тип каране с еднократна смяна на съединител.
Между другото попитах "това пък защо?" А не какво е казал инструктора.
Скрит текст:
Те съвремените инструктори учат да се влиза с ляв мигач, на кръгово, но ако ги попиташ защо, нямат никаква идея. Да не говорим, че освен липса на логика няма и никакво законово основание за това

# 230
  • Мнения: 52 375
Аз влизам с ляв мигач. Има и логика (за законово основание не знам) - ако вляза с ляв мигач това значи, че се включвам във въртенето и пропускам първи изход. А ако искам да изляза веднага, тогава давам десен мигач още на влизане. Иначе сменям левия с десен когато реша да излизам.
Например наближавам паметника Левски откъм Ректората - тези, които ще завиват по "Мадрид", дават десен мигач   и така да се каже минават по допирателната, а тези, които ще продължават по "Левски", влизат с ляв мигач и вътре превключват на десен, за да сигнализират къде излизат.

# 231
  • Мнения: X
Ако подавате ляв мигач, означава че предприемате маневра свързана със завиване наляво. А в кръговото обикновенно влизате надясно.
Къде е логиката да подавате ляв мигач докато завивате надясно. И какво ги интересува водачите зад Вас дали ще продължите към втори или пети изход когато единствената възможност е да завиете надясно за да влезете в кръговото?
Само питам...и не е по темата.
Единствените които имат нужда от подобна сигнализация са тези които се готвят да се включат. А тях не ги вълнува дали вие мигате ляво или дясно преди кръговото а какво мигат тези вътре в кръговото
Десен излизам, всичко друго - продължавам вътре. Ляв вътре трябва да означава смяна на лента вътре.

Сменете темата, обсъждаме автомат - ръчка

# 232
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 801
Нито държа съединител на светофар, нито подавам мигач за влизане в кръгово. Във второто особено няма абсолютно никаква логика. Лошото е, че масово не виждат логика в подаването на мигач и при излизане!

# 233
  • Мнения: X
Последното е нарушение на ЗДвП. Също като превишаване на допустимата скорост Joy

# 234
  • Мнения: 52 375
Този зад мен много го интересува даже дали ще заема крайната лента за да изляза веднага (респективно той може да се намърда в средната/лявата и да навлезе в кръговото) или ще вляза навътре в кръговото, а тогава той трябва или да се движи зад мен или е свободен да мине в дясно, ако ще излиза веднага на първи изход.  И изобщо, според мен, всяка сигнализация, даваща някаква информация, е полезна.

# 235
  • Мнения: X
Наближавам кръгово с двулентов подход. На 20 м преди него в дясна лента подавам ляв мигач. Това какво означава?

# 236
  • Мнения: 52 375
A ako е една лента? Или ако дясната е запушена?
Няма сми от този спор, така са ме учили и аз виждам смисъл, ти си действай пи своему.

# 237
  • Мнения: 11 858
Преди ... много години и мен ме учиха да стоя на съединител и първа на светофар. Колата беше собственост на инструктора Simple Smile
После, като започнах да карам сама, лека полека започнах да откривам и топлата вода, дребни, но важни неща, които не се учат на курса.
За подаването на мигач при влизане в кръгово, преди време една съфорумка много се заяждаше, че трябва да се прави, понеже по закон било така. Ако е вярно, аз нарушавам закона, но винаги подавам мигач при напускане на кръговото.

# 238
  • Мнения: 52 375
Току що рових закона - пълна мъгла е. Има и разни мнения иначе в нета.

# 239
  • here and now
  • Мнения: 5 942
Мен инструктора ме учеше да изключвам от скорост на наклон( да използва инерцията). Преди 20+ години е било, та от инструктора зависят много неща. За съединителя не помня, но вероятно от стрес съм го държала натиснат. Сега не. Дори в книжката на колата пише да се гаси двигателя на светофар, не я гася че имах и едни премеждия преди време и съвсем съм се стресирала. С ръчни скорости е да отбележа.

Общи условия

Активация на акаунт