Ръчка срещу автоматик

  • 19 642
  • 342
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 44
Предполагам много малко хора стоят с натиснат съединител и спирачка на светофар.
По-скоро ставаше въпрос за тръгване или стоене на наклон, без да се ползва никаква спирачка. Това е постижимо само на полусъединител и го товари повече от необходимото. Ако се практикува постоянно, би износило съединителя по-бързо.
При автоматиците стоенето с натиснат педал на спирачката, докато чакаш на светофар, едва ли натоварва толкова. Никога не съм виждала ММ да превключва, стои си на D, а той е маниак на тема пазене на автомобила.

Съгласна съм за автоматиците . ММ също си стои на D на светофарите, в началото четохме и питахме в официални сервизи, никой не препоръчва да се сменя на N или P когато се кара в града

# 211
  • гр. София
  • Мнения: 4 996
Аз и ММ също стоим на Д на светофарите. Той, както и колеги, ми обясниха, че няма смисъл на се минава на N. В такъв случай ми е интересно за какво е N? Колкото до вида СК нямам книжка, къде мога да прочета по-подробно за нея? Нашата е малко специфична....

# 212
  • Мнения: 44
Аз и ММ също стоим на Д на светофарите. Той, както и колеги, ми обясниха, че няма смисъл на се минава на N. В такъв случай ми е интересно за какво е N? Колкото до вида СК нямам книжка, къде мога да прочета по-подробно за нея? Нашата е малко специфична....

N – обикновено този режим се използва при авария само за теглене на кратки разстояния.

# 213
  • София
  • Мнения: 8 636
След като прочетох, двете дами след поста ми ,се чудих, въобще дали да отговарям , но все пак ...

първо   повтарям : В днешно време, има доста видове ,, автоматични ск кутии,, /СК/
второ  : браво на  ToniShu и съпруга ѝ / няма да притеснявам моя засега /
трето : поста на съпруга, е една от страните на спор, който ще заеме десетки страници :едната страна твърди , че при превключване, има тласък който вреди , а другата ,че при престои на светофар е по щадящо ,да превключиш
четвърто  : аз няма да споря със съпружието на ToniShu, ще оставя истинските професионалисти , примерно Форд и Тойота , те са на различни позиции в този спор
пето :Черна станция, още толкова да си карате колата без проблем , но прочети ,,първо,, и не забравяй , че говорим за щадящо управление, а не за триене при палене на огън
шесто: малко са автоматиците, които ще издържа, както моята любимка в кално време, на пресечен терен
Не знам защо уточняваш, че имало много видове автоматични СК. Има да, но ти не определи конкретен вид хидравлична СК, а говориш общо за всички хидравлични (пък освен роботизираните кутии не знам дали има много нехидравлични). Не разбрах за какво точно спорят според теб Форд и Тойота, за тласък ли е спорът или за триене на фрикционни дискове при спиране на Д? Ние тук говорим за триенето и износване на съединителя/ите. И го говорим, понеже казах на SoulFree да не се притеснява да спира на светофар на Д (грешно е, разбира се, да кажа, че е същото като да е натиснат съединителя при ръчка, но имах предвид, че съединителя на автоматика също не се износва). Мисля достатъчно хора споделиха, че не са наблюдавали проблем със съединителя при често спиране на Д на светофар. Не смятам да занимавам повече ММ, нямам намерение да навлизам дълбоко в темата как работи автоматика, нито има смисъл да чета - мен ме вълнува как да щадя моята кола, всеки може да информира за своята си, ако реши.  

Leila, и аз така знам - Neutral се използва за теглене или да ти качат колата на платформа примерно.

# 214
  • Мнения: 35 920
Преди време бяхме коментирали темата за карането на автоматика и тогава също ме посъветваха тук списващите /по-скоро в съседната тема/, че точно така се кара - само на D и не сменяш на светофари.

Ръчните скорости са съвсем различно нещо и не може да се седи на светофар с натиснат съединител.

# 215
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 447
Аз не съм шофьор и не ме влече да бъда такъв.Никога дори не съм подкарвала автомобил.Но сегашната ни кола е автоматик и ММ каза,че никога вече няма да се върне към такава с ръчни скорости.Много по-добре му било с тази...

# 216
  • София
  • Мнения: 3 453
N включвам само ако съм в сервиза и трябва да вдигнат колата, и веднъж на автомивка от тези с четките на ОМВ ходих, там също пишеше да се остави на неутрална. Това ми е употребата на тази позиция.

# 217
  • Мнения: 19 361
Направо падам - за какво включване на N се пита? Никога не се включва нищо - даваш на D и си караш. Случвало ми се е на светофар да превключа на S, но това е само, ако съм на кеф да се дърпам с някой на старт. На N минавам само, когато паркирам на наклон, за да натисна ръчната. След това Р и край.

# 218
  • Мнения: X
Ръчните скорости са съвсем различно нещо и не може да се седи на светофар с натиснат съединител.
Това пък защо?

# 219
  • София
  • Мнения: 8 636
Ръчните скорости са съвсем различно нещо и не може да се седи на светофар с натиснат съединител.
Това пък защо?
Съжалявам, че съм на всяка манджа мерудия, но Mr.Smith току-що ми потвърди, че не съм луда. Благодаря! Мислех си  "толкова ли забрави ръчката, мойто момиче?". А помня, че съм стояла така на светофар Simple Smile

# 220
  • в моя гьол
  • Мнения: 430
А мен на светофар ме учеха да освободя от скорост и да пусна съединителя.

# 221
  • Мнения: 52 375
Ръчните скорости са съвсем различно нещо и не може да се седи на светофар с натиснат съединител.
Това пък защо?

А, то за можене може, ама никой не го прави. Аз съм го правила докато се учех, защото ме беше страх да превключвам скоростите и (си мислех, че така е по-лесно). Ама като изчакаш някой дълъг светофар и кракът ти почва да трепери от усилието, а и не било полезно за колата.

# 222
  • Мнения: 2 864
И мен на курса ме учиха, че съединител на светофар не се държи. Изключваш от скорост, пускаш съединителя и чакалиш Stuck Out Tongue Winking Eye Така свикнах, така правя а и знам, че не е добре за съединителя, износвал се така (до колкото помня) и се налагало по-честа смяна.

# 223
  • Мнения: 42 135
Хммм на курса обикновено учат обратното.  Че съединител се държи и на първа. После като ти окапе и крака и педала се сетиш, че не е баш те така.

Последна редакция: ср, 26 авг 2020, 19:57 от sigma

# 224
  • Мнения: 2 864
Как съединител на първа, ужас!
Те тези курсове съвсем порнография станали. Кошмар

Общи условия

Активация на акаунт