Ръчка срещу автоматик

  • 19 623
  • 342
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 1 479
Наближавам кръгово с двулентов подход. На 20 м преди него в дясна лента подавам ляв мигач. Това какво означава?
Означава, че ще подведеш другите участници в движението.
Цитат
Ако пътя, по който се движите преди кръговото кръстовище, е с 2 и повече ленти за движение в едната посока, то задължително трябва да се престроите своевременно в лентата, в която желаете да продължите след навлизане в кръстовището. По правило най-дясната лента (при навлизане в кръстовището) е за ППС, които желаят да напуснат кръговото кръстовище през първият изход. Втората и третата лента съответно (при навлизане) са за ППС, които ще напуснат кръстовището съответно през втория или третия изход и т.н.
И аз съм го учила като Черна станция - включваш се в дясна лента, за да излезеш през първия изход - подаваш десен мигач, ако се включваш в лява лента, за да се "въртиш" в кръга до някой от другите изходи - подаваш ляв мигач.

# 241
  • Мнения: 52 375
Мен инструктора ме учеше да изключвам от скорост на наклон( да използва инерцията).
Даже и някога това е водело до загуба на контрол, но поне е имало някакъв ефект, в смисъл на икономия на гориво. Модерните двигатели обаче, ако се спускаш на скорост усещат, че няма нужда от двигателен момент и спират подаването на гориво, а се подава само въздух. Ако си погледнеш компютъра при такова спускане ще видиш, че консумацията е нулева. Та така с модерните коли хем пестиш гориво, хем имаш контрол. При тях даже изключването от скорост е по-неикономично, защото двигателят работи на празен ход.

Дори в книжката на колата пише да се гаси двигателя на светофар, не я гася че имах и едни премеждия преди време и съвсем съм се стресирала. С ръчни скорости е да отбележа.
А не пише ли да се прави само при по-дълъг престой? Иначе става безсмислено да гасиш за по 30 секунди на всяка минута, а и акумулаторът се разрежда, защото за 200-300 метра не може да зареди това, което е изхарчено за паленето.

# 242
  • Мнения: 3 732
Преди 4 години карах курса, карам от 2. Научена бях на светофар първа и натиснат съединител. За свободна инструктора не ми спомена.

Като се доучвах сама ми беше много трудно да се науча на светофар да е на свободна. Опитах със свободна - не ми харесва и не го правя. Не усещам контрола над нея. Четох в интернет че така не се пести гориво.

Накратко - сам се учиш след курса.

# 243
  • here and now
  • Мнения: 5 942
Черна станция, отдавна съм я чела позабравила съм, вероятно е точно така. То всъщност друг я чете и аз погледнах. Но ми направи впечатление защото до тогава всички гасяха само ако паркират, за кратки престои си оставяхме колите да работят.
При изключена скорост ми показва 0 разход, а колко е реално не знам. Рядко я пускам така.

# 244
  • София
  • Мнения: 3 058
...А не пише ли да се прави само при по-дълъг престой? Иначе става безсмислено да гасиш за по 30 секунди на всяка минута, а и акумулаторът се разрежда, защото за 200-300 метра не може да зареди това, което е изхарчено за паленето.


Какво ли става с акумулаторите на по-новите автомобили със старт/стоп система JoyJoyJoy

# 245
  • Мнения: 2 864
Последните мнения в темата са за "дневниче" с куриози.
Едниният нямал контрол, ако не натискал съединител на светофара??? Другият подава мигачи както си иска!!! (и не, не е без значение, защото подвеждаш другите участници!) А третият гаси двигател по усмотрение.  Stuck Out Tongue Winking EyeStuck Out Tongue Winking Eye Преди да направите подобна глупост отново, да питам. Чували ли сте, че при загасен двигател нямате хидравлика (колата завива много трудно без) и по-важно нямате спирачки!!! При изгасен двигател спирачките зацепват само веднъж, при повторен опит педала потъва и се оказвате в неприятна ситуация!
Помислете добре преди да пробвате пак подобни бабини деветини.

# 246
  • Мнения: 52 375
Какво ли става с акумулаторите на по-новите автомобили със старт/стоп система JoyJoyJoy

Не знам, и аз се чудя. Може би са с по-голям капацитет или са му измислили нещо друго. Но за по-старичките важи.

# 247
  • here and now
  • Мнения: 5 942
deede, в книжката пише да се гаси на светофар и да вдигаш ръчна. Гаси се спряла кола. Понеже стана дума за светофарите и от там се сетих да споделя. Как ли няма да я загася в движение. Премеждията бяха, че не искаше да запали на много гадно място. На влизане в България, в огромната туткава опашка я загасих. Колко ѝ се молих докато запали, изобщо не искам да си спомням. То нито да я буташ, нито пътна помощ да викаш - гадна работа.

# 248
  • София
  • Мнения: 6 426


Не знам, и аз се чудя. Може би са с по-голям капацитет или са му измислили нещо друго. Но за по-старичките важи.
Старт-стоп нямам, ма имам 2 акумулатора. И да имаше, все щеше да издеяни. Laughing

# 249
  • Мнения: 12 355
Аз знам, че колкото по-малко държиш на полусъединител, толкова по-добре за колата. Дори е вредно да си държиш крака на съединителя, когато не го ползваш. Точно затова има и място за почивка на крака отстрани - за да не е на педала на съединителя. Чувала съм, че не е добре за колата и да си държиш непрекъснато ръката на скоростния лост. (Това съм го научила от шофьори с опит, а не от инструктора, за когото е важно да не ти гасне колата на изпита).
Иначе обичам да използвам инерцията на колата - не за да пестя гориво, а просто ми е приятно как се засилва по наклона. Използвам да включа на скорост, за да започна да спирам.

# 250
  • София
  • Мнения: 3 058
  ...Старт-стоп нямам, ма имам 2 акумулатора. И да имаше, все щеше да издеяни. Laughing

Не може за Калифорния да не са пуснали Харли със старт/стоп система, освен ако не са ги забранили за продажба там JoyJoyJoy

# 251
  • Мнения: 2 266
Карала съм ръчка .Сега карам автоматик.С две ръце съм за автоматик.Много по-лесно,особено в трафик.

# 252
  • Мнения: X
Току що рових закона - пълна мъгла е. Има и разни мнения иначе в нета.
Правилник за прилагане на ЗДвП, раздели маневри и сигнализация. Там са дадени ситуациите при които се подава ляв десен мигач.
Stillness означава, че ще предприема маневра с която ще премина в лявата лента. Ако подавам ляв мигач, 10 м преди входа на кръговото означава, че или се готвя да пресека двойно непрекъснатата линия или ще се опитам да завия наляво срещу кръговото. Няма никаква логика да подавам мигач за маневра която ще правя след н изхода. Това е малко като да пусна ляв защото ще завивам наляво след два светофара.

# 253
  • Мнения: 52 375
Правилник за прилагане на ЗДвП, раздели маневри и сигнализация. Там са дадени ситуациите при които се подава ляв десен мигач.

Търсих от любопитство, нищо не намерих за навлизане в кръгово движение и мигач.

# 254
  • Мнения: X
Защото няма. Sunglasses Но има кога се подава...

Общи условия

Активация на акаунт