Дистанционно обучение за учениците-Teмa 6

  • 27 450
  • 767
  •   1
Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 7 378
Winnie, много преиначаваш. Не е чак такава драма да търпиш неприятни хора, ако наоколо имаш и приятни. Никой не е твърдял, че всички трябва да ти бъдат приятели, но това не означава, че училището е някакво досадно място, което трябва да се избягва на всяка цена - мисля, че и такива мнения в посока пълно залитане към ДО съм чела (не само при КОВИД).

Коментарът за квалификацията и сметките е хем неуместен, хем смешен. Неуместен, защото в голяма част от страната ни, както и в определени сектори, се предлага предимно нископлатена работа, независимо от квалификацията. Смешен, защото за един сметките и храната може да са преко сили трицифрено число, а за друг - почти петцифрено. Зависи какви ипотеки се изплащат и какви услуги се ползват.

# 556
  • Мнения: 1 010
Проблемът е, че мненията ти се базират повече на прочетено тук и там, а не на никакъв практически опит. В реалния живот нещата не са такива, каквито са по книгите или каквито ти изглеждат във форума. Има достатъчно време да го разбереш.

Имам познати с деца, имам познати учители. Тук дадох примери от форума, защото това са примери, които и останалите могат да погледнат. Не съм правила някаква съпоставка на профили и коментари в различните теми, но май точно тези, които говорят колко хубаво е училището и от образователна, и от социална гледна точка, смятат, че децата са твърде глупави и се поддават на влиянието на съучениците, за да спазват мерките за безопасност.
А това за личния опит - той се свежда само до собствените деца, чието развитие е в следствие именно на родителтите и тези, на които са ги оставили да ги гледат. Не можеш от анекдотичното да си направиш изводи за това как принципно стоят нещата, особено ако си предубеден, т.е. не искаш да признаеш, че нещо си сбъркал. Виж, ако имаш наблюдение за много отделни случаи, това е нещо друго. Това го обсъждахме и по-рано. Ако е до личен опит, тогава циганките трябва да са най-компетентни. Е, би ли търсила съвет как да си отгледаш детето в някоя циганска махала.

Последна редакция: нд, 30 авг 2020, 16:51 от winni_

# 557
  • Мнения: X
Имам познати се деца, имам познати учители.
................................................
А това за личния опит - той се свежда само до собствените деца, чието развитие е в следствие именно на родителите и тези, на които са ги оставили да ги гледат. Не можеш от анекдотичното да си направиш изводи за това как принципно стоят нещата, особено ако си предубеден, т.е. не искаш да признаеш, че нещо си сбъркал. Виж, ако имаш наблюдение за много отделни случаи, това е нещо друго. Това го обсъждахме и по-рано. Ако е до личен опит, тогава циганките трябва да са най-компетентни. Е, би ли търсила съвет как да си отгледаш детето в някоя циганска махала.
Предполагам, че ако не всички списващи в темата, то поне по-голямата част също имат познати деца и познати учители.
Що се отнася до останалата част, добър или лош, родителският опит си е опит. Ти дори няма как да знаеш дали грешиш, или постъпваш правилно просто защото нямаш такъв. Примерът с махалата няма да коментирам. Това, че си родил няколко деца не те превръща автоматично в родител. Четенето на книги по въпроса - също.

# 558
  • Мнения: 1 295
Аз едно нещо не мога да си обясня. /Както разбрахме, тъпа съм, ама все пак!/
Какъв е проблема от всяко училище да се направи една паралелка ДО и които иска да я ползва. Реално дори не би трябвало да е допълнително усилие за учителите. Вместо редовен час, просо го провеждат онлайн. При по малките пък ще си е един за целия клас.
Та какво й пречи на държавата този модел?
Ще има различие в знанията и уменията на децата, но това си е риск на родителите. А и честно казано като повечето трезвомислещи родители останат в класовете, процесът на обучение ще е по-лесен и за тях, и за децата и за родителите.
Ама ми е интересно като някое отроче на ДО залепи ковид, кой ще им е виновен на родителите тогава?

# 559
  • Мнения: 4 986
Пинк, а при гимназистите? Особено в профилирани/професионални гимназии? От тук идва проблемът с обособяване на отделна паралелка, защото учителят, водещ физика/ химия на англ./нем./фр. е един за цялата гимназия. За да води ДО, той ще полага извънреден труд.

А иначе няма гаранция, че изолирано дете не може да се разболее. Целта на родителите е да сведат до минимум вероятността за това, като минимизират прогнозируемите рискове. Остава, обаче, непокрита сфера, в която всичко може да се случи.

Сега, напр. ЛЛ на детето /тя е привърженик на тезите на Мангъров, че всички следва да изкарат вируса, пък който оцелее/ изисква, за да издаде профилактична карта, да прегледа дъщеря ми. Никоя друга година не е имала такова изискване. През кабинета й е върволица от пациенти, а тя е противник на ползването на маска. Накрая, наистина, ще се стигне до неприятни ситуации с цялото острастяване по въпроса.

# 560
  • София
  • Мнения: 62 595
Направо си плаче за жалба вашата ЛЛ, защото е задължена да ползва ЛПС. Извън работното си място да е мангъровка колкото ще, но на работа ще спазва изискванията за ЛПС.

# 561
  • Мнения: 1 981
Аз едно нещо не мога да си обясня. /Както разбрахме, тъпа съм, ама все пак!/
Какъв е проблема от всяко училище да се направи една паралелка ДО и които иска да я ползва. Реално дори не би трябвало да е допълнително усилие за учителите. Вместо редовен час, просо го провеждат онлайн. При по малките пък ще си е един за целия клас.
Та какво й пречи на държавата този модел?
Ще има различие в знанията и уменията на децата, но това си е риск на родителите. А и честно казано като повечето трезвомислещи родители останат в класовете, процесът на обучение ще е по-лесен и за тях, и за децата и за родителите.
Ама ми е интересно като някое отроче на ДО залепи ковид, кой ще им е виновен на родителите тогава?
Приложимо е само в големите училища, които имат поне по 5 паралелки от випуск и могат да си позволят да направят една сборна. Но повечето училища трудно събират и по 2. При тях няма как да стане да съберат 40 деца в една за присъствено и десетина във втората за ДО. Или да оставят 22 на присъствено и 3 ДО без да увеличат заетостта на преподавателите и броя наети. Идеята със сборните училища за ДО е по-ефективна и има шанс да проработи, но пък доста родители държат на децата им да преподават същите учители. Което не е реалистично, ама крайните и в двете посоки си търсят повод за недоволство и
не са склонни на компромис.

# 562
  • Мнения: 1 010

Сега, напр. ЛЛ на детето /тя е привърженик на тезите на Мангъров, че всички следва да изкарат вируса, пък който оцелее/ изисква, за да издаде профилактична карта, да прегледа дъщеря ми. Никоя друга година не е имала такова изискване. През кабинета й е върволица от пациенти, а тя е противник на ползването на маска. Накрая, наистина, ще се стигне до неприятни ситуации с цялото острастяване по въпроса.

Смятате ли да я оставите като ЛЛ?

# 563
  • София
  • Мнения: 6 671
Една паралелка ДО на випуск е добър вариант, но работи само до гимназията. После не може, дащото в гимназиалния курс всяка паралелка е различна като профил.

# 564
  • Мнения: 2 094

Сега, напр. ЛЛ на детето /тя е привърженик на тезите на Мангъров, че всички следва да изкарат вируса, пък който оцелее/ изисква, за да издаде профилактична карта, да прегледа дъщеря ми. Никоя друга година не е имала такова изискване. През кабинета й е върволица от пациенти, а тя е противник на ползването на маска. Накрая, наистина, ще се стигне до неприятни ситуации с цялото острастяване по въпроса.

Смятате ли да я оставите като ЛЛ?
Аз се радвам че има смели работещи ЛЛ, защото другите като се покрият като мишки няма да има кой да ни лекува децата. Щом още е здрава жената, да е жива и здрава, може пък да е права. Трябва да има и хора да ни дават кураж в тая световна шоково-пандемична / конспиративна обстановка, не само да ни плашат. А изискването може и да е поставено от МОН, нашата чакаше някакви изисквания миналата седмица.

# 565
  • Мнения: 1 295
За гимназистите може да има и излъчване в реално време. Те са големи, оправят се с технологиите. Но не се мисли в тази насока.

# 566
  • Варна
  • Мнения: 2 098
А и честно казано като повечето трезвомислещи родители останат в класовете, процесът на обучение ще е по-лесен и за тях, и за децата и за родителите.
Ама ми е интересно като някое отроче на ДО залепи ковид, кой ще им е виновен на родителите тогава?
Не мислите ли, че така обиждате част от родителите, просто защото не споделят вашите възгледи? Хайде да посмекчим тона, дали ще е възможно?

# 567
  • Мнения: X
Хубаво е да се има избор. Винаги ще стоя зад това становище.
Както навремето избрах детето ни да не посещава ясли и целодневна градина и ходи само по 6 часа 2 дни от 3.5 -4.5 годишна и след това тръгна на у-ще, така би ми се искало  да има избор и за ДО/домашно обучение.


Тук има такъв избор, но едно е да гледаш и обучаваш дете до 1-2 клас, а съвсем друго кандидат-гимназист на чужд език  примерно.


Ако беше по-малка я оставям у дома веднага и съм го правила когато е можело.
И сега ако видя, че нещата не вървят (но искаме да видим как ще е реално, а не как се говори, че ще е) и ще минем на ДО, въпреки всички други причини.

Спортовете и тук са почти всички онлайн, няма да има спорт, театрални постановки, концерти и клубове по интереси  в у-щата тази година, много малко клубове работят и децата няма да имат никакви извънкласни занимания. Това също ме притеснява.

Последна редакция: пн, 31 авг 2020, 17:22 от Анонимен

# 568
  • Мнения: 6 403
Вие в Канада кога започвате училище?

# 569
  • Мнения: X
Всяко у-ще започва различно, но нашите у-ща започват така:

 "Sept. 8 & 10 – Families with last names A-K attend
Sept. 9 & 11 – Families with last names L-Z attend
Sept. 14 – Full capacity programming commences.
Schools will contact Pre-K and Kindergarten families about school start details."

Общи условия

Активация на акаунт