Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 17 652
Кати, как ги изчисли тези проценти?


От 20 до 200. Което си е яко груба сметка, но и грешката на фона на покачването не е от съществено значение.


За това дадох пример с болки в корема. Може да е яло нещо или да има газове и да го боли. Може и някаква песъчинка в бъбрека да го е стегнала. Не е задължително да е необходимо някакво лечение.
При коремни неразположения, не е добре да е в училище. Винаги са се прибирали децата, когато нещо ги боли. Лекар трябва да установи причината, ако болките продължават дълго време.
Ситуацията няма нищо общо с ковида.


Според пъкната щом са в състояние да седят самостоятелно, или поне с малка поддръжка, значи мястото им е в градината / училище. Не можеш да излезеш победител в спор с нея, все ще успее да изкара някак, че двойната пневмония всъщност се дължи на сезонен пърхот и сама ще се оправи, ако се остави на мира и не се слуша / снима. Да не забравяме, че праща кашлящи по седмица деца на градина.


Да, но ако преди може да го заведеш на спешен център и да ти кажат, че не е страшно, сега трябва и бележка от ЛЛ. На теб не ти ли се е случвало да те стегна корема, а след 2 часа да ти няма нищо?
Много неща ми са се случвали, но винаги са ми искали бележка от ЛЛ, ако детето не е било добре и се е наложило да ми се обадят. В противен случай ще недоволстваш, че се водят болни деца в училище, защото майката е преценила, че е ОК.


Не, няма да недоволства, тя точно това иска - да може свободно да си води децата, независимо колко са болни, и никой да не я занимава.

Последна редакция: пн, 28 сеп 2020, 17:18 от katiABV

# 541
  • Мнения: 19 999
При по-големите ще има възползване от ситуацията. Ще си измислят какви ли не симптоми, за да не ходят на училище, а да киснат по МОЛовете.

ПС: Не всички, разбира се, но някои от тях.....
А, те щото преди хич не са си измисляли и не са давали фалшиви бележки.

# 542
  • Мнения: 2 182
Не. Аз сериозно съм съгласна, ако детето се разкашля да си остана вкъщи и да го гледам. Но за мен трябва да се променят първо тези неща, които съм описала в предходен пост. Не е редно, хем да твърдим, че сме созиална държава, хем родителите да са с вързани ръце в много отношения. Не е редно на интервю за работа да те питат, кой ще ти гледа детето като се разболее и дали ще ти се налага често да отсъстваш. Не става въпрос за мен, а за хилядите жени в това положение...
Не знам кой е казал, че сме социална държава, но съм съгласна, че има доста положителни неща, най-значимото от които е дългото майчинство. Аз лично за друга държава с такова майчинство не съм чувала, може и да има.
Към проблемите с работодателите държавата няма отношение. В държавната администрация си ползват болничните и са осигурени на целите заплати. С другите работодатели всеки сам подписва договор и се съгласява с условията в него. Каквото искат, това може да те питат на интервюто, ти си човекът, който приема или не.

# 543
  • София
  • Мнения: 17 652
При по-големите ще има възползване от ситуацията. Ще си измислят какви ли не симптоми, за да не ходят на училище, а да киснат по МОЛовете.

ПС: Не всички, разбира се, но някои от тях.....


Е нали всички толкова обичат "приложенията"!? Има едни такива за следене на телефон. И дори могат да пропищяват, ако излезе извън "безопасната" територия - дома. Ако се окаже, че детето се е самообявило за болно, пък телефонът му някак е вън - санкция. Ей така се научават да не шикалкавят, а не с някакви преценки тип ама то сигурно не го боли наистина. Ако още от най-малко му е ясно, че болно дете НЕ излиза вън при никакви обстоятелства, лежи в леглото и, общо взето, "тъпее", въпросното дете никак, ама никак не е склонно да спекулира с "боли ме" и "лошичко ми е". Особено ако, примерно, правилото важи за до тръгване обратно на градина / училище - т.е. ако е с/у събота и неделя или празници отиват и почивните дни. И да, работи - доказано. Е, разбира се, МАМА не се подпощва по... телефона, а чете книжки в леглото през цялото това време...

ПП
Не се опитвайте да се разберете с пънката, тя много ясно си каза причината да си води грипавите деца на градина е, че "какво ще ги правя в къщи само да ми тъпеят". Сега всякакви неща ще изобрети, само и само да оправдае безотговорното си поведение. Ясно е и, че дните болнични дори не са 40, а 70 - е, да, трябва и до ЛКК да се отиде, разбирам, за нея би било непосилно, но... ние нали сме тъпи и не знаем. А за това с работодателите... абе, колко от вас на интервю са ги питали подобни неща?? Сещам се, моя приятелка, бивша колежка, която си беше сменила работата скоро след 2-рото... на 2 годинки и малко е било. Та, половин година по-късно се срещнахме и се заприказвахме нещо - та тя ми каза, че скоро преди това по някакъв си повод - може би 8-ми март - колегите й разбрали, че има деца. Програмист е.

Последна редакция: пн, 28 сеп 2020, 18:51 от katiABV

# 544
  • Мнения: 1 295
Не. Аз сериозно съм съгласна, ако детето се разкашля да си остана вкъщи и да го гледам. Но за мен трябва да се променят първо тези неща, които съм описала в предходен пост. Не е редно, хем да твърдим, че сме созиална държава, хем родителите да са с вързани ръце в много отношения. Не е редно на интервю за работа да те питат, кой ще ти гледа детето като се разболее и дали ще ти се налага често да отсъстваш. Не става въпрос за мен, а за хилядите жени в това положение...
Не знам кой е казал, че сме социална държава, но съм съгласна, че има доста положителни неща, най-значимото от които е дългото майчинство. Аз лично за друга държава с такова майчинство не съм чувала, може и да има.
Към проблемите с работодателите държавата няма отношение. В държавната администрация си ползват болничните и са осигурени на целите заплати. С другите работодатели всеки сам подписва договор и се съгласява с условията в него. Каквото искат, това може да те питат на интервюто, ти си човекът, който приема или не.
Един от основните принципи на осигурителната ни система е солидарност. Колко по социална държава да сме? Освен това дългото майчинство е факт, но системата пак опира до там, че за да се върнеш на работа, трябва някой да се грижи за детето ти. А държавата не е осигурила грижа. Пък да не говорим, че в белия свят, заплатите на мъжете са достатъчни за среден стандарт на живот. Жените, ако работят, то е за удоволствие.
Относно проблемите при работодателите, точно държавата има роля. Понеже закони има, но се заобикалят брутално лесно. Няма воля, това да се промени.
А едва ли хората с по няколко кредите се назландисват докато намерят перфектния работодател. А масовите предлагат подобни условия.
И на последно място, чиста дисриминация си е да те питат за деца, семейно положение и отсъствия от работа на интервюта.

# 545
  • София
  • Мнения: 17 652
... Каза жената, която брутално погазва законите - и писаните, и моралните - и се гордее и хвали с това как "при тях надхитрят системата" и праща грипави деца на градина да заразяват всички. Потенциално ковидни - такова нещо като тестове по принцип не се прави...

# 546
  • Мнения: 4 145
Хайде дами, излезте от махленското заяждане на дребно, излишно е.
Напълно наясно сме вече, че нито мерките ни са мерки, малкото въведени са неадекватни и неприложими, истинско качествено ДО нямаме, няма и да имаме, лъсна прекрасно немощта  на образователната ни и здравната ни системи. По-добре няма да става, ако няма качествена промяна. Качествена промяна няма как да има с некачествени хора, а то не става и за ден това, иска се поколение време. Осъзнайте се, че и образованието и здравето ни е в наши ръце и е на собствени сили и възможности. В този смисъл дори и тази тема е безумие, защото ясно виждаме как при едни ДО е чудесно, при други е провал, но то е така и присъствено. Илюзорни шестици, малоумни НВО-та, истерии, разцвет на частното образование (не училища, а школи) и масова насоченост от заможните натам. Това е положението, както казва една ПКП.

# 547
  • Мнения: 4 589
.........
 Просто посочвам, че учебен присъствен процес така по този начин няма да има. Но няма и ДО.
Право в най-болното място на ситуацията към момента  и никакъв отзвук сред  родителите.
Защо ли?
Даже много дори   не разбраха ,че говорите за пропуснат материал .

# 548
  • София
  • Мнения: 16 225
Хайде дами, излезте от махленското заяждане на дребно, излишно е.
Напълно наясно сме вече, че нито мерките ни са мерки, малкото въведени са неадекватни и неприложими, истинско качествено ДО нямаме, няма и да имаме, лъсна прекрасно немощта  на образователната ни и здравната ни системи.
Може ли малко по-конкретно по тези въпроси и сравнено с кого е тази оценка? Не че защитавам особено нашите мерки и системи, и не че нямат кусури, но къде - в развитите западни държави и САЩ например - мерките са мерки, по-различни, по-адекватни и по приложими са от нашите, имат истинско качествено ДО или поне по-добро от нашето, образователната и здравната им система се справя по-добре със ситуацията?

# 549
  • Мнения: 4 145
Нужно ли е конкретно сравнение?
Относно липсата на мерки-основни световно признати такива са:
1.дистанция
2.маска
3.хигиена
И без сравнения, в огромна част пот българските училища това е неизпълнимо.
1. Дистанция няма, няма и да има. Това са огромни тълпи хора, в затворени помещения. Дори на входа няма дистанция. Някъде успяват да ги накарат може би да влизат един по един, с дистанция, да кажат къде. Моето дете стои скупчено в тълпата пред училище докато ги пуснат да влезнат-отново на тълпа. И няма как да се спази дистанция. То е и нелогично да се спазва, защото само 5 минути по-късно са се добрали до стаите и са гъз до гъз, буквално, и си дишат във вратовете.
2. По отношение на маските - учителите ходят с подбрадници както им казват-средство, което не предпазва, освен от директна плюнка да не излети. Но се водят ползващи предпазна мярка. Учениците не носят маски в час, само в коридора, но се смесват класовете, и носенето на маска в коридора е силно обезсмислено.
3. По отношение на хигиената-не се дезинфекцират училищата редовно, ако го има някъде е по-скоро изключение. Само с гелче по ръцете-не е хигиена. Едва сега сложиха някъде сапуни, но малкото междучасие не предполага възможност да отидеш да се измиеш, а опашката за тоалетна е сериозно скупчване. За удрянето на мокър парцал върху паркет или балатум в стаите дума да не отварям що за хигиена е.

По отношение на упадъка на системите - много мога да пише, но не е по темата вече, изключително некачествено ни е образованието от доста време. Елитните гимназии също търпят сериозен крах от доста време, въпреки шестиците, които бълват. Няма кадри. Там, където са останали единици са амортизирани сериозно. Подготовката на нашите ученици е лоша. Налага се допълнителна такава по школи и уроци, защото системата ни е такава. Дори сериозни, учещи деца, влизат в порочната схема с уроци, защото такава е практиката. В 12 клас също, почти няма такъв, който не ходи, а се води, че е в гимназия, в която се учи. Единици са успелите без онази така тайна съставка, която дават частните уроци. Нищо не е случайно. В много от сериозните уж гимназии преподаването вече не е на ниво, веднъж от липсата на кадри, втори път подари вечните кръпки и недомислици на МОН, трети път заради системата, която бълва 30 издателства с малоумните си учебници и съдържимо.
На финалната права изкарваме едни присъствено изкарани невероятни шестици, които са тотално без покритие. Или са благодарение на частния урок. Не на училището. Това обаче се вижда чак на финалната права и особено, ако детето има действително някаква цел и се е сблъскало с безумията на системата. Ако няма цел, а следва мама каквото там му е измислила, и му е все едно, не се и замисля нито на какво е подложено, нито знае ли нещо, важна е шестицата, а тя, повярвайте ми, се изкарва, ако ти е само до оценката, доста по-лесно.

По отношение на ДО, много, ужасно много сме закъснели. Ако децата са научени да работят, например, с таблет, то този таблет и телефон нямаше да ги влече само да цъкат игрички и да зяпат в инстаграм. Нито щеше да ги е заболяла главата от употреба. Това са технологии в услуга на човечеството. А тук, по дяволите, имаме и добър интернет. Ученето онлайн не е висене и взиране в монитор. Ученето онлайн може да е много качествено и да не лиши от социални контакти, а да даде свободата за такива, при нужди от сегашните обстоятелства, малко по-затегнати, но в никакъв случай не липсващи. Наличието на ДО можеше да даде свободата на училищата да събират присъствено навън, на въздух, имаме дворове в училищата поне.   Дори би могло да се обърне, това, което си говорихме в началото-да ги освободят от физическо/рисуване? А не може ли да спортуват на въздух, да рисуват на въздух, да се събират навън за такива часове, а математиката да е онлайн, с интерактивна дъска и с всички опции на дигитализацията. Качественото учене онлайн не е часове пред монитор, напротив, би скъсило времето на престой пред монитор.

Последна редакция: вт, 29 сеп 2020, 12:49 от фаастък

# 550
  • София
  • Мнения: 16 225
Нали говорим конкретно за ситуацията с Ковид, а не за образованието по принцип? И сравнение е необходимо, защото оценката винаги съдържа сравнителен елемент. Иначе е просто в стил "така не е добре, но не знам как трябва да бъде".
Това, което изтъкваш по отношение на мерките, не е въпрос на тяхната адекватност и приложимост, а на тяхното спазване. По отношение на спазването, проблем отчитат всички държави, включително държави като Германия. А иначе, в държавите, в които имам близки и приятели, споделят за такива мерки:
1. Във Великобритания - маски само в коридорите и общите помещения, по двама-трима на чин. Дезинфекция - като при нас.
2. Германия /братовчед ми живее в Бон, може дугаде да е различно/ - малките ученици не носят маски, по двама-трима на чин. Отчитат недостатъчно проветряване, все по-малко спазване на мерките.
3. Франция - до 4-ти клас са без маски.
4. САЩ /там е много различно от щат до щат/ - някъде са с маски в час, другаде - само в общите помещения.
Дистанцията в училищата е мираж навсякъде /освен, може би, в Китай/.
В сравнение с повечето държави, нашето ДО беше в пъти по-добро. В САЩ /включително в частни училища/ и в Германия /в училищата на познатите ми/, ДО на практика не е имало - изчерпвало се е с изпращане на материали от време на време.
В училищата на децата ми - всички учители са с маски/шлемове в час, няма подбрадници. Следи се за носенето на маски в общите помещения от децата. Сапун има навсякъде, проветрява се и се дезинфекцира често /в училището на малкия след всеки част се обработват и чиновете с дезинфектант/, разминават се междучасията на отделните випуски. Сигурно има какво да се желае, но не е по-зле от останалите страни в Европа.

Наличието на ДО можеше да даде свободата на училищата да събират присъствено навън, на въздух, имаме дворове в училищата поне.   
Това не го разбрах. Ако говориш за ДО през изминалата учебна година, нямаше как училищата да събират присъствено, макар и навън, защото им беше забранено. Сега, дори и да имат такава възможност, това може да се случи за една-две седмици в началото на учебната година и малко повече в края. Нали не предлагаш да учат навън в дъжд, студ и сняг?

# 551
  • София
  • Мнения: 7 677
Понякога, като чета, изпитвам такова безсилие, че ми идва да се самообеся!
Фастаак, какво от всичко изброено, смяташ, че е приложимо извън БГ? Дистанцията? Дааа, сигурна съм, че в Германия държат децата на поне 2 м дистанция, 100%!
Няма училища, които се различават драстично от други? По метод на обучение, организация? Има, повярвай ми!
Има училища, в които ДО е тръгнало още в седмицата след 15-ти, за не малко деца, освен това!
Твоите деца не разбрах, на ОЕСР ли са?
Ако да, супер!
Ако не, защо?

# 552
  • Мнения: 4 145
Нали говорим конкретно за ситуацията с Ковид, а не за образованието по принцип? - ами за съжаление нещата са свързани.

Наличието на ДО можеше да даде свободата на училищата да събират присъствено навън, на въздух, имаме дворове в училищата поне.   
Нали не предлагаш да учат навън в дъжд, студ и сняг?

Напротив, точно това предлагам. Задължително излизане на въздух на дневна светлина за час по физкултура. Не в салона, не вкъщи, а навън. На сняг се спортува отлично. На дъжд-не, но не е всеки ден дъждовен все пак.

# 553
  • София
  • Мнения: 7 677
Ми, те са навън по ФВС.... При вас не е ли така?

# 554
  • Мнения: 4 145
Не, не са навън, в много редки случаи са навън. Няма и дезинфекция.

Сега, отново извън темата, но умираме да се сравняваме по некачество. В Германия нямало ДО, намсикъде си нямало. ОК, дайте да направим нещо по-качествено и тук да има. За такива неща се мерим по Германия, заимстваме на парче, без оглед кое е приложимо, кое би било успешно. Но да реализираме сами нещо по-качествено-удряме на камък , лежейки на кълката че то...и в Германия го нямало. Еми ок.

Моите деца не са на ОЕСР, защото училищата им не предлагат индивидуално такова. Или всички или никой. Или минават на индивидуално, или са редовно присъствено.

Общи условия

Активация на акаунт