На море в България 2020 г.! - 8

  • 53 152
  • 734
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 681
Безплатни чадъри и шезлонги за хора с увреждания се предоставят само по добрата воля на концесионера, но няма такова изискване, нито в закона за устройството на Черноморското крайбрежие, нито в този за концесиите или в концесионните договори, единственото изискване е за осигуряване на достъпна среда.

На някои плажове (Слънчев бряг, Златни пясъци) предоставяха такива безплатни услуги преди, но концесионерите се смениха и с тях и условията, така че това трябва да се проверява.

# 166
  • Мнения: 897
Най-добре е да се въведат ЕВРОПЕЙСКИТЕ КРИТЕРИИ за категоризация, но ще е много, много трудно.

# 167
  • Мнения: 681
Най-добре е да се въведат ЕВРОПЕЙСКИТЕ КРИТЕРИИ за категоризация, но ще е много, много трудно.

И аз съм идеалист по принцип, но не си вярвам много, че този ми тип идеи ще се случат...

Иначе за засегнатия казус, това да се оценяват хотелите по точкова система, която включва повече точки за по-големи стаи, задължително уведомяване на гостите, ако хотела има някакъв ограничен процент да кажем "кофти" стаи, както и оценка на комфорта на спане в зависимост от предлаганите леглата, матраци и възглавниците... много се размечтахме нещо... но да, все хубави идеи.

Иначе в по-претенциозните 5 звездни хотели по света по принцип си е нормално в стаята да има "а-ла-карт меню" с от 5 до 8 вида възглавници от различен материал и с различна твърдост... но това да го оставим.

# 168
  • Мнения: 897
Adventurer, от дърветата не виждаш гората. Изискванията за категоризация имам предвид.

# 169
  • Мнения: 681
Adventurer, от дърветата не виждаш гората. Изискванията за категоризация имам предвид.

Точно това, което споменах горе са част от изискванията за категоризация, като за определена категория, се изискват определен брой точки по определени критерии, но явно не си го чел, въпреки че го разхождаш от доста време вече.

"Менюто за възглавници" е задължително за 4 и 5 звездни хотели именно според техните критерии.

Последна редакция: вт, 15 сеп 2020, 16:27 от Adventurer

# 170
  • Мнения: 897
Точно това, което споменах горе са част от изискванията за категоризация, като за определена категория, се изискват определен брой точки по определени критерии, но явно не си го чел, въпреки че го разхождаш от доста време вече.
Разхождам го с мъглявата надежда някой отговорен фактор да го прочете и му светне, че преди да се хвърлят пари за лого, реклами и срещи с цел подпомагане на туризма, трябва да се приведат хотелите във вид удобен за логаритмуване. Опа, туризъм.
Твърди се, че туризма осигурява 10% от БВП, че между 20 и 75% от сектора е сив, но никой не си прави труда да го изсветли. Ясно е, че някои в бранша имат протекции свише, но не всички.

Да, точкова система, но ако се изпълнят само задължителните изисквания, сбора от точките е недостатъчен дори за базовата версия на съответната категория. Затова хотелиера ще трябва да изпълни още изисквания по свой избор и в зависимост от особеностите на хотела и неговите туристи.

По-важното е, че в центъра на изискванията е КЛИЕНТА.

В нашата наредба в центъра на изискванията е КОМАНДНО-АДМИНИСТРАТИВНИЯ (СОЦ) ПОХОД:
"Стълбища за хотелските гости" - Не може ли асансьор?
"Обезопасен балкон" задължителен само за морски хотели - Що не оставите инвеститора да прецени?
"Светлинно-рекламен надпис" - И какво да пише на него? На мен като гост на хотела не ми пука дали има или няма такъв надпис.
"Информационно табло" за дебелината на снежната покривка (планински хотели) или температурата на въздуха и водата (за морски хотели) - През колко време ще се мери снежната покривка при снеговалеж? И температурата на коя вода? В банята ли? Топлата или студената? Или пък морската?
И прочее малоумия...

# 171
  • Мнения: 681
Разхождам го с мъглявата надежда някой отговорен фактор да го прочете и му светне, че преди да се хвърлят пари за лого, реклами и срещи с цел подпомагане на туризма, трябва да се приведат хотелите във вид удобен за логаритмуване. Опа, туризъм.
Твърди се, че туризма осигурява 10% от БВП, че между 20 и 75% от сектора е сив, но никой не си прави труда да го изсветли. Ясно е, че някои в бранша имат протекции свише, но не всички.

Да, точкова система, но ако се изпълнят само задължителните изисквания, сбора от точките е недостатъчен дори за базовата версия на съответната категория. Затова хотелиера ще трябва да изпълни още изисквания по свой избор и в зависимост от особеностите на хотела и неговите туристи.

По-важното е, че в центъра на изискванията е КЛИЕНТА.

В нашата наредба в центъра на изискванията е КОМАНДНО-АДМИНИСТРАТИВНИЯ (СОЦ) ПОХОД:
"Стълбища за хотелските гости" - Не може ли асансьор?
"Обезопасен балкон" задължителен само за морски хотели - Що не оставите инвеститора да прецени?
"Светлинно-рекламен надпис" - И какво да пише на него? На мен като гост на хотела не ми пука дали има или няма такъв надпис.
"Информационно табло" за дебелината на снежната покривка (планински хотели) или температурата на въздуха и водата (за морски хотели) - През колко време ще се мери снежната покривка при снеговалеж? И температурата на коя вода? В банята ли? Топлата или студената? Или пък морската?
И прочее малоумия...
С разхождане тук няма да стане, а и предполагам се сещаш, че не е точния момент, но някога, някой може да реши да го направи, което ще изисква и прекатегоризация на хотелите, което пък значи, че трябва да има и стабилно и не страхливо управление за такива (или каквито и да е други) реформи.

Това, което на мен не ми харесва и вече го казах като резултат от сегашната наредба е, че видимо хотели с много различно ниво могат да бъдат в една и съща категория, което в голяма степен обезсмисля категоризацията, явно критериите не са точните.

Примера с възглавниците може да изглежда нелеп на някои, но високия клас хотели трябва да предоставят точно повече удобства, комфорт и евентуално лукс. В наша наредба само за 5 звезди има изискване и то е за две възглавници, което на практика не променя нищо съществено и е много прост пример, как категоризацията е безсмислена, ако критериите не са добри.

Разбрах ти идеята, но не е нужна да правим нещата нелепи все пак, не това са проблемите, а онези важни критерии, които трябва да диференцират хотелите, останалите неща, не променят нищо.

- изискването за асансьори е еднакво и двата документа
- ще предположа, че обезопасеният балкон в морските курорти е свързано с известния у нас феномен наречен "балконинг"
- хотела трябва да се вижда, различава и да е лесен за откриване, едва ли искаш да гледаш подобни сгради без надписи по тях.
- тук вероятно за смесени различни наредби, но за басейните си има изискване да е написана температурата на водата, за тази на морската вода, както и за снежната покривка си има служби, които предоставят информация според ситуацията, не са хотелите, които я измерват, но да се предоставя различна полезна информацията на гостите също е нормална практика.

Мисля да не продължаваме да нищим наредбата, защото резултатите от нея са ясни, а и е скучно пък и мисля, че се разбрахме.

# 172
  • Мнения: 11
По отношение на категоризацията да кажа,че бях шокиран от факта ,че 4 звезден хотел няма собствен ресторант-Калиакра Бийч Албена.
И басейн няма,ползват се на съседните хотели и ресторанта и басейна.
Толкова за звездите.

# 173
  • В.Търново
  • Мнения: 6 701
По отношение на категоризацията да кажа,че бях шокиран от факта ,че 4 звезден хотел няма собствен ресторант-Калиакра Бийч Албена.
И басейн няма,ползват се на съседните хотели и ресторанта и басейна.
Толкова за звездите.
Мисля, че сте в грешка тук. И басейн собствен си има, и ресторант също.

# 174
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 608
.............................
На тези изисквания отговаря почти всичко, така че по отношение на стаите не се чуди как хотел от 2 звезди се събужда една сутрин с 4 звезди, но не мисля, че някъде по света е по-различно, хвърлих едно око, много подобни са изискванията навсякъде по принцип. Така че точно на категоризацията не можеш да разчиташ да ти гарантира нещо, тя е някаква рамка за комбинация от условия и услуги, но е ниска, а и след това контролът често  е проблемен или въобще го няма.
 
Като писах, че хотелите на отговарят на категоризацията имах предвид точно комплексът от услуги, които предлагат, големината на стаите е само една от всичките компоненти. Мен лично не ме интересува колко е часът в Москва, Лондон и Ню Йорк, както е видно от обичайните 3-те часовника, окачени на рецепциите Smirk, но ме интересува примерно да ми сменят спалното бельо през ден, каквото е изискването за 4-звездните хотели и да зареждат регулярно баните с консумативи, но уви, това рядко се случва. И да, проблемът е в липсващият контрол. Както бяха дадени примери за лоши 4 и 5-звездни хотели в чужбина, така могат да се посочат и български такива, на които никой не им сваля звездите, въпреки лошите отзиви, които датират от няколко години. Hands V

# 175
  • Мнения: 681
Лошите отзиви конкретно едва ли ще променят нещо, но трябва да се сигнализира на момента КЗП при видими несъответствия, през последните години помня, че имаше случаи след поредица от санкции да се стига и до процедура по понижаване на категорията.

Аз в хотелите, в които бях тази година, не съм имал такива оплаквания, всичко се сменяше и зареждаше както трябва.

Вече за лошите хотели човек или трябва да се разправя и да пише на институциите, ако се наложи и медиите и социалните мрежи могат да се използват или да не ходи в тях.

# 176
  • Мнения: 2 052
По отношение на категоризацията да кажа,че бях шокиран от факта ,че 4 звезден хотел няма собствен ресторант-Калиакра Бийч Албена.
И басейн няма,ползват се на съседните хотели и ресторанта и басейна.
Толкова за звездите.
Калиакра бийч има чудесен ресторант и голям басейн.
Вероятно говорите за Калиакра маре или друг хотел..

# 177
  • Мнения: 6 312
Нито КЗП, нито МТ правят нещо по въпроса с отнемането на звезди и затварянето на хотели и ресторанти. Нали помните репортажа от преди месец за хотел Саут Бийч?! Еми нито е затворен, нито пък са му взели звездите. Пълен е с туристи. А този хотел е мега зле от години, но никой нищо ни прави по въпроса. ТА продължават да си го предлагат и хората да се лъжат да почиват в него.
Има си хотели и хотели. Които са качествени са вложили и продължазат да влагат средства и усилия да предлагат перфектно качество във всичко. Които са мошенници и нищо не разбират от туризъм, само гледат как да прибират едни пири без да покриват дори елементарни изисквания.  Поздрави от морето. Супер е всичко с изключение на бурното море. Серенити си заслужава всяка стотинка. В неделя имаше много хубава българска вечер с печено агне и много други страхотни български деликатеси и гозби. Много хубава анимационна програма с фолклорни песни и танци.

Последна редакция: ср, 16 сеп 2020, 08:04 от fatalina

# 178
  • Мнения: 681
Нито КЗП, нито МТ правят нещо по въпроса с отнемането на звезди и затварянето на хотели и ресторанти.

Както многократно е казвано в този форум, хубаво е, че има и хора, които не мислят като теб, ако всички бяха като теб никога нищо нямаше да се промени в нашата държава.   

https://www.kzp.bg/novini/kzp-e-izdala-nad-200-nakazatelni-postanovleniya

Тази тема е обсъждана многократно, затова и няма пиша дълъг пост, но има най-общо два типа хора - едните, които се примиряват и само мрънкат, от което резултатът е предимно никакъв, и други, които се борят за правата си, когато са нарушени. Изборът, разбира се, е изцяло ваш, насила никой нищо не ви кара да правите.

Има си хотели и хотели. Които са качествени са вложили и продължазат да влагат средства и усилия да предлагат перфектно качество във всичко. Които са мошенници и нищо не разбират от туризъм, само гледат как да прибират едни пири без да покриват дори елементарни изисквания.

Нарушения може да има във всеки хотел, особено ако няма активни потребители да сигнализират за тях и да си търсят правата. Перфектно работещи системи не съществуват и грешки се допускат навсякъде дори и от най-добросъвестните, а активните потребители са тези, без които те трудно биха били отстранени. Вече за мошениците хората още повече трябва да са непреклонни и да се борят, за да не продължат да лъжат наред други хора като теб например.

Иначе хотели, които "предлагат перфектно качество във всичко", аз лично не знам да има у нас, не съм сигурен, че и по света ги има много, но ще те оставя ти да ходиш по тях щом ги знаеш, аз ще си ходя по "нормалните" и като видя нещо, което не е както трябва ще си карам по целия ред на нещата до постигане на резултат.

# 179
  • Мнения: 897
Хе, хе ... колко сигнала до КЗП, РЗИ и МТ са необходими, за да им светне червената ламБа, че нещо продължава да не е наред и трябва да се правят редовни проверки със съответните санкции, а не да се чака оплакване, за да се реагира.

Да не говорим, че дори бегъл поглед в Букинг се натъква на доста подвеждаща или направо невярна информация, което би трябвало да накара КЗП да се самосезира. Това "Хотел Приморско Дел Сол се намира в южната част на града, на 200 метра от центъра и на 100 метра от плажа" стига ли?

Що се касае до нашенската категоризация, тя се появи образно казано завчера, като беше безсрочна. Вчера им светна, че такова животно "безсрочна категория" няма и я направиха 5-годишна. Ако трябва нещо друго да се промени, трябва някой да се раздвижи и промени наредбата, като хотелите естествено може да не могат да реагират веднага и реално промените се точат във времето.

Hotelstars.eu ъпдейтват наредбата и точките на всеки 5 години в зависимост от актуалната ситуация. Хотелиерите са наясно с това и имат 6-месечен прериод да отговорат на изискванията.

Общи условия

Активация на акаунт