Плюсове и минуси на кварталите в София - 9 тема

  • 31 012
  • 749
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: X
Poppea, хубаво е да правиш разлика между социална държава (като вид управление) и социализъм. Не бях забелязала, че нямало частно предприемачество у нас, че всички работни места са държавни като в социлизма... По твоята теория за лошата социална държава, да вземем да премахнем детски градини, училища, държавните болници, градския транспорт, БДЖ, пенсиите, изобщо всякаква инфраструктура...?
Аз, Тони, отлично правя разлика, и затова ти казвам, че ние не сме социална държава, защото не можем да си го позволим, това е игра за богатите. При това за известно време само, защото на тях Китай им диша във врата и те или ще си ограничат социалните елементи/разходи, или ще изгубят играта.
И ако няма разлика кой какви данъци плаща, няма  да има значение кой колко изкарва, и тогава няма да има стимул някой да предприема нещо, и тогава няма да има кой да захранва социалната политика, и тогава познай какво ще се случи с нея. Социалистите много обичат да харчат чуждите пари - това се отнася и за левите в капиталистическия свят. И за нашите леви - също.
И не, няма нужда нищо да премахваме, а да разберем, че при капитализма  има голямо значение кой какви данъци плаща, защото ако ги нямаше тези с високите данъци, нямаше да има и с какво да бъдат издържани всички тези училища, градини и болници. Това е баланс, ако започнеш да искаш прекалено много социалност, оставаш без приходи за нея. И обратното е вярно - ако премахнеш твърде много социални придобивки, рискуваш социално напрежение. Поне в Европа, в САЩ преспокойно си живеят и без социални придобивки. Но все пак те са друго нещо, има особености.
Като гледам, всеки иска нещо Simple Smile Аз пък искам да живея в Манхатън. А сега де....Laughing
Аз да попитам - откъде накъде със заема, който ще вземе Столична община, ще ремонтират (отново може би) Тодор Каблешков? Аз искам да ремонтират Ботев от Македония до гарата. Има там такива участъци на трамвайните релси, че дори новите трамваи, ако не пълзят, се клатят така все едно всеки момент ще дерайлират. Тази част на Христо Ботев е център, ерго - високи данъци. Това е и основна пътна артерия.
Не живея в района на Ботев, нито имам имот там, да не кажете, че съм пристрастна.
На мен пък ми е писнало все за южните райони да говорят и пари да наливат в тях.
Е, Фък казва, че нищо не се прави в южните райони (МанЛи и Кръстова вада също са южни), ти пък - че ти е писнало все там да се прави. А ЧС пък казва, че и в северния център се прави по инфраструктурата, нали тя там живее, подменят плочки, настилки, осветление. И Джедаят го каза. А разберете се кой прав, кой крив.

Последна редакция: ср, 02 дек 2020, 18:10 от Анонимен

# 676
  • Мнения: 9 791
Аз за Тодор Каблешков питам - защо тази улица, а не Христо Ботев?
Сигурно заради някои, дето в МанЛи живеят, а работят на жълтите павета Smirk И нито ГТ, нито държавна ДГ им трябва.
Не е Фък, да не се объркате случайно.

# 677
  • София
  • Мнения: 8 564
Poppea, аз пък искам да имаме някакво базово чувство за общност...вместо да се ядем едни други, та да могат спокойно онези дето така или иначе ни събират паричките, да не дават ни на едни, ни на други.
Не знам дали си забелязала, но в момента в Лозенец подобренията не липсват защото някой се е наел да харчи твоите данъци във Вади и ливади - там също няма нищо свършено. А щом едни пари се събират от всички, пък не виждаме подобренията, които са ни обещани, значи нещо не е окей, нали така? За всички, не за мен или за теб.
Аз никъде не казах за кой район какво и колко трябва да се инвестира, нито казах кой какви данъци трябва да плаща, нито пък че трябва да са на всички еднакви. Само казах, че всички имаме интерес да се харчат целево според поетите ангажименти по райони (но всички райони). И между другото, не би отказала на никого правото на питейна вода, нали? Без значение колко данъци плаща? Защото това се води право на живот и здраве и е сред базовите човешки права. Затова някои луди сме претенциозни и си позволяваме да си го търсим. Би следвало ниските ни данъци да ни осигуряват поне базовото, пък ако искаме и метро, и ГТ, и хеликоптерна площадка на покрива - знаем, че ще трябва да си платим и нямаме нищо против. Аз си комуникирам с моята община, защото считам, че така е редно. Никога не съм им казала "ама вземете от парите на район Лозенец, щом нямате в район Панчарево".
Иначе в САЩ супер спокойно си живеят без социални придобивки, да. Затова карат болести на крак, за да ползват отпуски напускат работа с уговорката да ги назначат пак след връщането от почивка, идването на линейка им струва често непосилни суми; да не споменаваме студентските кредити и масовите убийства в училищата. Съвсем добре го карат, да.

mandarinka, той Каблешков трябваше да е приключен май? Според мен нашето Ф (дето не е Фък), има някакви грешки в софтуера и си пада мазохистче. По разбирам Боко, който си поспретна Банкя, отколкот това Ф...

# 678
  • Мнения: X
Аз за Тодор Каблешков питам - защо тази улица, а не Христо Ботев?
Сигурно заради някои, дето в МанЛи живеят, а работят на жълтите павета Smirk И нито ГТ, нито държавна ДГ им трябва.
Не е Фък, да не се объркате случайно.
Идея си нямам, може би защото излиза точно на ларгото, най-предствителната част на града, за разлика от Ботев. Ред., аз си мисля за Тодор Александров, а ти говориш за Каблешков. Ама ако кметицата наистина фаворизира МанЛи, Фък защо протестира толкова тогава? Би трябвало всички улици и тротоари там да са слънце. И не ми казвай, че не стъпва на тротоара пред тях, а прелита до служебната кола директно от балкона си. А тя и внуче има, и дъщеря й живее наблизо, пак в МанЛи, защо да не й трябва ДГ?

Тони, аз не споделям мнението, че в Лозенец нищо не се върши, затова и не протестирам. Подменят осветление, подменят настилки, тротоари, глобяват наред за неправилно паркиране (все пак е зона), оправят градинките с катерушките, и гората дори поддържат, а тя е огромна. Имаше акция на общината, глоби доставчиците и махнаха кабелите от фасадите. Самите фасади са си работа на собствениците, както и междублоковите пространства. Просто всеки трябва да си прави сметката като купува и да си носи отговорността за решенията, никой не му е виновен за собствените му избори.

Да, но затова пък САЩ са най-могъщата държава в света и са станали такава именно заради дивия капитализъм и индивидуализма, който е стимулирал предприемачеството  и развитието на икономиката. Да, има си цена, но така е с всяко нещо - не  може и онази работа на тясно, и после душата в рая - избираш. То ясно, че левите там се мъчат да ги вкарат в друга матрица, социалната,  и най-вероятно ще успеят, но това ще е техният край като най-могъща държава в света. Китай само това чака.

Последна редакция: ср, 02 дек 2020, 19:25 от Анонимен

# 679
  • Мнения: 9 791
Ама ако кметицата наистина фаворизира МанЛи... Би трябвало всички улици и тротоари там да са слънце. И не ми казвай, че не стъпва на тротоара пред тях, а прелита до служебната кола директно от балкона си. А тя и внуче има, и дъщеря й живее наблизо, пак в МанЛи, защо да не й трябва ДГ?


 Имаше акция на общината, глоби доставчиците и махнаха кабелите от фасадите. Самите фасади са си работа на собствениците, както и междублоковите пространства.

О, Попея, тя онази от МанЛи стъпва по тротоар само от колата до входа на жилището/офиса си. Нито ГТ ползва. Ако ползваше, щеше да знае, че прекрасните иначе нови тролеи, например, шофьорите ги спират точно пред колчета/кошчета на втората врата, която е за детски колички и то на половин метър разстояние. Така не можеш да пъхнеш количката нито от едната, нито от другата страна. А и дупката между тролея и тротоара е точно толкова, че да не можеш да стигнеш нито от тротоара, нито от платното, защото ще се заклещиш с нея. Любимите ѝ шофьори от ГТ затварят вратата между съпруг и съпруга - пенсионери, между майка и дете с ДЦП, което се качва по-бавно. Ей такива закачки. А тя само каканиже колко и какво прави за жителите на София.

За кабелите - от фасадите ги махнаха преди поне 7-8 години, не само в Лозенец. Помниш ли воплите на родения със сребърна лъжичка в устата виден конституционалист, живеещ на Витошка, като му резнаха кабелите? Било безобразие. Та отдавна кабеларките са си вкарали кабелите в каналите на БТК, сложили са си кутии, няма висящи кабели като въжета за пране.  Вкарват ги след това директно във входовете. И това беше акция на КРС, не на общината.  Е, има останали снопове, но те не са действащи реално.

Междублоковите пространства са общински по правило, така че са работа на собственика, т.е. на общината. Частните дворове на кооперации и къщи са си грижа на собствениците.

# 680
  • Мнения: X
Мандаринка, аз пък съм доволна от ГТ, когато ми се наложи да ползвам. Разбира се, не е ГТ в Хамбург или Мюнхен, но има много  забележим напредък в сравнение с това, което беше преди години. Новите тролеи ги харесвам, новите автобуси - също. Ха-ха, ти да беше видяла как се качва количка в Икарус или в трамвай от тия, жълтите, по линия на 10-ката! Laughing
За кабелите - който и както и да го е направил,  е добре.
В нашия квартал  са кооперации с дворове, има и къщи, тях имах предвид - всеки си ги поддържа, както може.

# 681
  • Мнения: 14 635
Харесвам новите тролеи и трамваи,но китайските автобусчета,не.Чудя се,защо кметицата не използва гр.транспорт,както правят шведските и швейцарските политици.Служебният мерцедес също цапа въздуха и натоварва трафика.Колкото до комплекси и престиж,точно с:''бъдещ престижен квартал МН'' преди години излъгаха новодошлите в София.Кой се минал,минал.Наистина много ново и не лошо строителство има в по-старите квартали.Дори под Дондуков има НС.Wink
Аз с нетърпение чакам 04.01.21г.,когато зелената зона ще включва и събота до 19ч.Хубаво би било за гостите на столицата пристигащи с лични автомобили,да има  платени паркинзи на влизане в столицата.Там да си оставят колите и да не заемат местата на живеещите в центъра,плащащи год.абонамент.

# 682
  • Мнения: X
Аз да попитам - откъде накъде със заема, който ще вземе Столична община, ще ремонтират (отново може би) Тодор Каблешков? Аз искам да ремонтират Ботев от Македония до гарата. Има там такива участъци на трамвайните релси, че дори новите трамваи, ако не пълзят, се клатят така все едно всеки момент ще дерайлират. Тази част на Христо Ботев е център, ерго - високи данъци. Това е и основна пътна артерия.
Не живея в района на Ботев, нито имам имот там, да не кажете, че съм пристрастна.
На мен пък ми е писнало все за южните райони да говорят и пари да наливат в тях.
Бул Тодор Каблешков в участъка, за който е взет заема направо го изграждат от нищото. От Лидл в Гоце Делчев до мол Парадайс ще бутнат сума ти къщи и ще направят пряка връзка с бул Черни връх включваща и трамвай. После ще продължат към квартал Витоша. Това ще е нещо като вътрешен ринг за столицата и е изключително важен за южните райони. Отделно южните квартали генерират доста сериозни приходи за общинския бюджет. Там се правят най-много продажби, а както знаем при всяка продажба на имот общината прибира 3 процента. Отделно там има и най-много нови сгради и съответно общината е прибрала и доста пари от строителите/инвеститорите.

Последна редакция: чт, 03 дек 2020, 03:10 от Анонимен

# 683
  • Мнения: 9 791
Нико, няма европейска столица, в която основен булевард, водещ към Централната гара и автогара, да е в такова състояние. Релсите са за тотална подмяна, и наистина в един участък трамваите намаляват максимално, за да не дерайлират. Но ако гонят разписание, което в час пик често се случва (колите са по трамвайните релси), засилват и ела да видиш какво е вътре.
Това, което казваш, е точно пример за неслучайно избран ремонт - за удовлетворяване на инвеститорите в южните райони. И както разбрахме, ремонтът се финансира и ще се изплаща не само от данъците на инвеститорите и живеещите там. Принципно няма лошо да се направи това, въпреки че е трябвало отдавна да стане. И въпреки това много намирисва лобистки. Което мен ме кара да си спомням с носталгия за времената на десетте процента.

Попея, новите тролеи, трамваи и рейсове са ОК по принцип. Но аз говоря за друго - шофьорите, любим контингент на кметицата, са си същите нагли каруцари. Те лишават пътуващите от половината екстри на превозните средства. Примерно - вероятно новите превозни средства са с по-чувствителни спирачки, но шофьорите набиват газ и спирачки като за старите, вътре става леш, аз лично 2 пъти съм падала, единия път от седалката. Вместо да има плавно тръгване и спиране. Вместо да спрат до тротоара, те спират на половин и повече метра от него, с което става неудобно ползването на ниския под от инвалидни и детски колички. За всичките тези години само 2-3 пъти съм видяла шофьорът да сваля нивото, за да свалят инвалидна количка и само един път самият той слезе и отвори платформата за инвалидна количка. А не че да не съм виждала няколко пъти на едно и също място как възрастна жена със син тотален инвалид към 30 годишен се мъчи да качи и най-вече да свали количката. Не изисква пари да се спусне заповед на шофьорите да карат като в белите държави. Но вместо това ще им ремонтират общежитието в Дружба на цени като за ново строителство (това е от миналата седмица инфо, потърси в нета да видиш цените по договора, прелюбопитни са). Не струва пари да спуснеш заповед на шофьорите да си гледат в огледалата и да реагират, ако вратите тръгнат да се затварят, докато още се качват хора (сензорите за движение са на такова място, че има мъртва точка, в която не можеш да натиснеш нито вътрешния, нито външния бутон, а има и възрастни, болни, деца, които не могат да реагират бързо и адекватно в такава ситуация). Не струва пари да пуснеш заповед на шофьорите да не псуват пътниците както те са си свикнали, или за разнообразие в еднообразния ден да хлопват вратите под носа на тичащите да хванат превозното средство пътници. И за да не бъда обвинена в пристрастност, да споделя и чутото от шофьорите - тези китайските автобуси на ток не издържат цяла смяна, особено ако се включи климатикът и линията е дълга. И шофьорът пита гаража какво да прави - да пусне климатик, рискувайки да не може да стигне до гаража, или да не пуска климатик, рискувайки пътници да се оплачат (аз конкретно) и да му резнат от заплатата за нещо, за което няма вина. Нищо не струва да им пуснеш заповед да си гледат в огледалата и да спират така, че втората врата да не е пред колче/кошче/, а всички врати да не са пред купчини сняг, чакащи пролетта, за да се стопят. Защото като им увеличаваш заплатите, си гарантираш да няма скандали пред медиите/заплахи за стачка, ама колко гласа ще си осигуриш от шофьорите в ГТ и колко от пътуващите в него?

# 684
  • София
  • Мнения: 8 564
Тони, аз не споделям мнението, че в Лозенец нищо не се върши, затова и не протестирам. Подменят осветление, подменят настилки, тротоари, глобяват наред за неправилно паркиране (все пак е зона), оправят градинките с катерушките, и гората дори поддържат, а тя е огромна. Имаше акция на общината, глоби доставчиците и махнаха кабелите от фасадите. Самите фасади са си работа на собствениците, както и междублоковите пространства. Просто всеки трябва да си прави сметката като купува и да си носи отговорността за решенията, никой не му е виновен за собствените му избори.

Да, но затова пък САЩ са най-могъщата държава в света и са станали такава именно заради дивия капитализъм и индивидуализма, който е стимулирал предприемачеството  и развитието на икономиката. Да, има си цена, но така е с всяко нещо - не  може и онази работа на тясно, и после душата в рая - избираш. То ясно, че левите там се мъчат да ги вкарат в друга матрица, социалната,  и най-вероятно ще успеят, но това ще е техният край като най-могъща държава в света. Китай само това чака.
Ама и аз не се оплаквам от квартала ни. Просто би било хубаво да имаме канализация, защото уж така е редно и за това си плащаме данъци - да се спазват наредби и закони за всички еднакво (не че като ме отсвириха нещо ще мога да направя, но поне съм ги подсетила, че имат някакъв анагжимент; ако ги подсетят още хора, току-виж нещо задействат).Тук никога не е имало висящи кабели за интернет, телевизия и каквото там друго ги ползва. Кабелите за ток на повечето къщи даже са вкопани, та и над дворовете и улиците не висят жици . Рядко някой паркира на улицата, защото хората си имат гаражи в имотите. Даже съседите си събирахме пари и се асфалтираха две улици, с разрешение от общината. Та, ето, едни такива финанси никой не ти ги взима от Лозенец, за да ги харчи в нов квартал-вилна зона. Но не е ли редно с ниските ни данъци да ни осигурят поне базовото право на живот и здраве? Аз лично не искам да се меся в спора ви с Фък за Манастирски ливади, но ако за мен важи минималният ангажимент на общината, ако за теб важи, вероятно е редно и за Ливадите да важи. Останалото над минимума е нормално да изисква по-високи данъци или друго финансово участие на гражданите (както там го измислят). Но по темата дали общината има задължение към гражданите да осигури на всеки минималното срещу събраните данъци - катеорично съм Да. И сметката човек си я прави обикновено с идеята, че общината би следвало да си изпълни минималния анагажимент (макар и с ясното съзнание, че ще е бавно).
Не искам да задълбавам в САЩ/Китай, не мисля, че знам достатъчно. Но знам със сигурност, че САЩ не са цъфнали и вързали в социално отношение и че ако питаш обикновения Джо дали живее добре в тази така могъща държава, един образован и информиран Джо едва ли ще е особено щастлив в социален план. Не съм фен и на социализма, естествено. Но според мен има достатъчно сива територия между черното и бялото (ако и да не е свързана с някаква мега мощ).

mandarinka, и като пуснеш заповед ще промениш манталитета им ли? Просто вече сме такива - груби, егоцентрични, цинични и незаангажирани с околните съграждани (то пък кой ли ти мисли за некви непознати като за съграждани...). Специално това не мисля, че е вина на Ф, която не е Фък. Сигурна съм, че и без заповед е редно ако гражданин се оплаче от шофьор на ЦГМ, ЦГМ да отреагира. Ако сега не го правят, една заповед какво ще промени, като контролът ще е пак у тях? И от къде да намерят учтиви и отговорни шофьори, като популацията на територията има недостиг на такива хора?

# 685
  • Мнения: 9 656
При нас много голям проблем са и некачествените ремонти, които 2 години след това все едно не са правени и се налага отново ремонт. Освен, че и се правят на няколко пъти завишени цени. Ако не беше така може би щеше да има пари за реализация на доста по-голяма част от исканията на хората.

# 686
  • Мнения: 9 791
Moonriver - точно така си е, ако се прави качествено и поне 90% от дадените пари отиват за ремонтите, а не за друго,  всичко ще изглежда много по-добре.

Примерно това, за което писах вчера - след капитален ремонт на тръбите на парното (тотална подмяна на старите с нови), да се пукат по 2-3 пъти годишно. Още от първата година след ремонта. Не е нормално това. Както и вълните и коловозите по магистралите. Които не трябва да са направени така, че за година да се прецакат.

# 687
  • Мнения: X
Скрит текст:
Тони, аз не споделям мнението, че в Лозенец нищо не се върши, затова и не протестирам. Подменят осветление, подменят настилки, тротоари, глобяват наред за неправилно паркиране (все пак е зона), оправят градинките с катерушките, и гората дори поддържат, а тя е огромна. Имаше акция на общината, глоби доставчиците и махнаха кабелите от фасадите. Самите фасади са си работа на собствениците, както и междублоковите пространства. Просто всеки трябва да си прави сметката като купува и да си носи отговорността за решенията, никой не му е виновен за собствените му избори.

Да, но затова пък САЩ са най-могъщата държава в света и са станали такава именно заради дивия капитализъм и индивидуализма, който е стимулирал предприемачеството  и развитието на икономиката. Да, има си цена, но така е с всяко нещо - не  може и онази работа на тясно, и после душата в рая - избираш. То ясно, че левите там се мъчат да ги вкарат в друга матрица, социалната,  и най-вероятно ще успеят, но това ще е техният край като най-могъща държава в света. Китай само това чака.
Ама и аз не се оплаквам от квартала ни. Просто би било хубаво да имаме канализация, защото уж така е редно и за това си плащаме данъци - да се спазват наредби и закони за всички еднакво (не че като ме отсвириха нещо ще мога да направя, но поне съм ги подсетила, че имат някакъв анагжимент; ако ги подсетят още хора, току-виж нещо задействат).Тук никога не е имало висящи кабели за интернет, телевизия и каквото там друго ги ползва. Кабелите за ток на повечето къщи даже са вкопани, та и над дворовете и улиците не висят жици . Рядко някой паркира на улицата, защото хората си имат гаражи в имотите. Даже съседите си събирахме пари и се асфалтираха две улици, с разрешение от общината. Та, ето, едни такива финанси никой не ти ги взима от Лозенец, за да ги харчи в нов квартал-вилна зона. Но не е ли редно с ниските ни данъци да ни осигурят поне базовото право на живот и здраве? Аз лично не искам да се меся в спора ви с Фък за Манастирски ливади, но ако за мен важи минималният ангажимент на общината, ако за теб важи, вероятно е редно и за Ливадите да важи. Останалото над минимума е нормално да изисква по-високи данъци или друго финансово участие на гражданите (както там го измислят).
Но по темата дали общината има задължение към гражданите да осигури на всеки минималното срещу събраните данъци - катеорично съм Да. И сметката човек си я прави обикновено с идеята, че общината би следвало да си изпълни минималния анагажимент (макар и с ясното съзнание, че ще е бавно).
Не искам да задълбавам в САЩ/Китай, не мисля, че знам достатъчно. Но знам със сигурност, че САЩ не са цъфнали и вързали в социално отношение и че ако питаш обикновения Джо дали живее добре в тази така могъща държава, един образован и информиран Джо едва ли ще е особено щастлив в социален план. Не съм фен и на социализма, естествено. Но според мен има достатъчно сива територия между черното и бялото (ако и да не е свързана с някаква мега мощ).

Скрит текст:
mandarinka, и като пуснеш заповед ще промениш манталитета им ли? Просто вече сме такива - груби, егоцентрични, цинични и незаангажирани с околните съграждани (то пък кой ли ти мисли за некви непознати като за съграждани...). Специално това не мисля, че е вина на Ф, която не е Фък. Сигурна съм, че и без заповед е редно ако гражданин се оплаче от шофьор на ЦГМ, ЦГМ да отреагира.
Ако сега не го правят, една заповед какво ще промени, като контролът ще е пак у тях? И от къде да намерят учтиви и отговорни шофьори, като популацията на територията има недостиг на такива хора?
Това е хубаво, че си го хресваш. Да, ще има, постепенно, някога. Е, няма как да сравняваш урбанизиран централен квартал с вилна зона - това по повод колите и спирането някъде  Simple Smile То сега при нас е добре, а какво беше преди зоната...

Да, съгласна съм, аз не искам днес/утре всички тротоари да са ми оправени, и очаквам и Фък да има търпение, ама не, на Фък определено не му се чака, все припиря, че нямало. Ами ще има, ама бавно, 20-30 години, колкото дойде. Дотогава, "каквото си си дробил, това ще сърбаш". Ето, Доро назад писа, че по тази причина не си е взела в МанЛи по-голям, а си е взела в уреден квартал по-малък за същите пари. Като не ти се чака, си купуваш другаде, където има инфраструктура, и правиш съответно други компромиси. А Фък иска всичко и го иска сега. Това коментирам  аз, това усещане за "entitlement". Няма как да стане, колкото и да се тръшка, и е нормално да няма как да стане, не е специално за него измислен заговор да му е гадно.
За САЩ и силата - не е точно така, Джо от Уисконсин не го засяга пряко, но косвено го засяга мощта на САЩ, и то много. Но е друга тема и не е за тук.
За шофьорите от ГТ- дори са прекалено учтиви, мен ако питаш, за този стрес, на който са подложени ежедневно, и за парите, които получават.

# 688
  • София
  • Мнения: 8 564
Значи не разсъждаваме чак толкова различно. И аз не одобрявам ничие чувство за entitlement по принцип. С Фък съм уверена, че ще се справите и без мен Simple Smile

# 689
  • Мнения: 1 621
Докато чакаме Ф (не Фък) да се сети, че имало и такова нещо като обществена инфраструктура ние ВСИЧКИ ще плащаме неустойки - https://offnews.bg/sviat/ek-dava-balgaria-na-sad-zaradi-mrasnia- … HEcAOrKRbwNCe0r4M.
Ако за един квартал, който е застроен още преди 20г. трябва да се чака да му направят инфраструктура след 20, 30, 40г, значи има нещо тотално сбъркано в управлението на града!

Принципно в градовете, които се стремят да са сред добрите за живеене, обществената инфраструктура се развива заедно с жилищната!

Общи условия

Активация на акаунт