Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Задържана дебитна карта от банкомат

  • 1 388
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 665
Мой познат вчера се опитва да изтегли пари от банкомат, при което той му "глътва" картата и не иска да я върне. На банкомата няма телефон за връзка, някъде на 3 метра встрани има реклама на банката и телефон.
Звъняхме и ни отговориха да се обадим в понеделник в работното време на банката. Днес звъняхме и крайно нелюбезно ни отговориха, че те нищо не могат да направят, да звъни на банката си и да си блокира картата. Питах дали не могат да я извадят и срещу лична карта да я получи обратно, те казаха, че не могат.
На въпроса какво да прави човека без пари в България (чужденец е), ми затвориха телефона.
Та така, давайте конструктивни предложения, какво да правим. Та той не може и да се върне в страната си защото парите са му в картата.
Това обичайна политика на банките ли е или тази е крайно калпава.

# 1
  • София
  • Мнения: 824
Обичайна политика на абсолютно всяка банка. Глътне ли банкомата карта , тя не се връща, а се издава нова.
Звъннете задължително в банката за да блокират картaта. Ако неговата банка позволява тел. банкиране или он-лайн може да прехвърли пари към сметка на приятел , който да му ги даде. Може да му се изпратят средства по MoneyGram или Western Union.

# 2
  • Мнения: 665
Много глупава политика, особено в тази ситуация.
Поне за чужди граждани не правят ли изключения?

# 3
  • София
  • Мнения: 6 250
Проблемът е, че дори и да му върнат картата от банката, собственик на банкомата, тя най-вероятно е блокирана, което ви връща в изходно положение.
Пробвайте отново да звъннете на българската банка, която е задържала картата, напр. на кол център, където разговорите се записват и не могат толкова лесно да ви отсвирят.

# 4
  • Мнения: 665
Проблемът е, че дори и да му върнат картата от банката, собственик на банкомата, тя най-вероятно е блокирана, което ви връща в изходно положение.

А кой ще блокира картата? Може ли българска банка да блокира карта на чуждестранна банка? Човекът не си е блокирал картата защото тя му трябва, има поне още 10-ина дена работа в БГ.

Банката няма кол център, има централа в София, но не казват, че записват разговорите. В нашия клон също.
Грешката му е, че не е теглил пари от банкомат към международна банка.

А тези от местния клон на Общинска банка не искат да обяснят, не искат да извадят картата и като им звъняхме да питаме просто ни затварят телефона.
Информация получихме от централата в София, но ни казаха да молим местния клон.Angry

# 5
  • София
  • Мнения: 6 250
Ох, съчувствам, ако се разправяте с Общинска банка, те са в друго измерение и друг век.
По принцип картата се блокира автоматично при задържане от банкомат, не е по нареждане на някого. Счита се, че пластиката е компроментирана, технически увредена, но може да е проблем и с банкомата.
На този номер ли пробвахте: 0700 1 58 85?
Ако картата е издадена от банка в ЕС, заплашете ги, че ще се жалвате в Банков надзор към БНБ за неизпълнение на Регламент (ЕС) No. 1093/2010.
Допълвам с контакти на Общинска, на които може да се ожалите (публикувани в Банков надзор):
Общинска банка АД   
Отдел "Нормативно съответствие и жалби"   
"ул. ""Врабча"" № 6 София 1000"   
contacts@municipalbank.bg   
"02 93 56 515
02 93 00 293
02 93 00 109"

Последна редакция: пн, 21 сеп 2020, 11:23 от милинка

# 6
  • Мнения: 309
Картата може да бъде върната при следващо отваряне на банкомата за зареждане. Според мен няма как да отказват да върнат картата. Блокирането не мисля, че е автоматично- как се разбира,че картата е "глътната", за да я блокират?

# 7
  • Мнения: 3 064
В негов интерес е да си блокира картата незабавно. Нека да си види на онлайн банкирането дали не са почнали да теглят пари от сметката му, ако му е сниман пин кодът.
Да пробва да си отвори сметка в българска банка (не знам дали е възможно за чужденци) и да си прехвърли пари онлайн от сметката си.

# 8
  • Мнения: 665
А  защо трябва да чакат времето за зареждане на банкомата? Ние сме ги уведомили още в неделя, че банкоматът им не работи.
Неговата карта е заседнала в устройството. Друга карта не може да се пъхне.
Банкоматът изглеждал редовен, няма надпис, че е повреден, всички менюта светят и системата изглежда работеща, слага картата - поема я частично и той прави втори път да я пъхне, при което тя остана вътре.
Това е. Поне днес да сложат надпис, че банкоматът не работи. Да си напишат телефона на банката върху устройството, за да знаеш къде да звъниш, а не да се луташ из интернет и да търсиш информация.
Той поне е имал вариант да ми звънне, че има проблем, а някой турист без грам познати, при условие, че името на банката върху автомата е на бг, не знам как би се оправил (то и ние не успяхме).
Държавата не е от ЕС, така че може да се оплачем на арменския поп.
Не мисля, че имат основание за задържане на картата, не са нейни собственици, а картата е недостъпна по вина на техния неизправен банкомат.
Задържането има ли го някъде законово регламентирано?
Много неприятно - значи може банкомат да ти "глътне" картата и банката, собственик на банкомата, казва, че тях не ги засяга никак. А за картодържателя само разходи - нова карта, превеждане на някаква сума на приятел, WU и т.н.
Ами, не, не мога да повярвам.

# 9
  • Мнения: 19 075
А  защо трябва да чакат времето за зареждане на банкомата? Ние сме ги уведомили още в неделя, че банкоматът им не работи.

Защото банкоматите се зареждали по график, който не можело да бъде нарушен.
Поне така ни отговориха преди години при подобен проблем с картата на майка ми. Тя тогава тегли пари от каса и си смени картата.

# 10
  • София
  • Мнения: 824
Не Ви съветвам да губите повече време в това да се опитавате да върнете картата, това е много малко вероятно да се случи. В негов интерес е да я блокира и да мислите в посока как да му бъдат преведени средства , така че поне да може да си отиде до страната. И в бъдеще да има едно на ум, пътува се с повече от една карта и поне малко сума в брой за всеки случай.

# 11
  • Мнения: 665
Има развитие по случая. Simple Smile
Край на сагата - върнаха му картата и всичко се нареди по най-добрия за него начин. Но защо беше това взаимно лазене по нервите, не знам.

И в бъдеще да има едно на ум, пътува се с повече от една карта и поне малко сума в брой за всеки случай.
В случая ситуацията беше по-заплетена. Той е на работа в България, работодателят му е чуждестранна фирма. А по тази карта му превеждат заплатата. Добре, че е към края на престоя си в България защото с тази невъзможност за пътувания и карантини доста щеше да се усложни процедурата.

Слава Богу, разумът надделя.

Общи условия

Активация на акаунт