ДЕСЕТИ КЛАС сме вече, ново НВО ни очаква, човече

  • 33 464
  • 741
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 119
Много е красиво! Булеварди и тротоари са бели. Снегорини няма. Joy
Сутрин, понеже минавам прилично разстояние пеша, бях като японско багерче, загрях яко обаче.
Хубаво ми е със снега!
Съгласен съм. Кучето направо полудя от кеф с този сняг, като започне да тича е като снегорин.

# 586
  • Мнения: X
Оф, нашите ценни кадри от МОН можеха да направят само БЕЛ да е задължителна матура, а втората пак да е задължителна, но ние да си я изберем. На мястото на математика бих направил две матури - една по история и една по английски.
П.С: Какво би станало ако някой пропусне това НВО? Или пък има двойка?
В десети клас няма матури ( ДЗИ). НВО след приключване на етап на образование е по БЕЛ и МАТ - независимо дали завършваш начален, прогимназиален или първи гимназиален. На НВО по чужд език можеш да се явиш по желание и сега. Има изменения в тази връзка в посока интегриран изпит, но те не засягат сегашните десетокласници.
Нищо. А и няма как да получиш оценка слаб, тъй като точките не се преобразуват в оценки.
Всъщност и по отношение на задължителните ДЗИ изборът е ограничен. Първият е по БЕЛ, а за втория ще може да се избира между три или четири предмета.

# 587
  • София
  • Мнения: 16 323
Ех, таман го написах същото и Дидева пак ме изпревари. Joy Няма да се пробвам повече.

# 588
  • Мнения: X
Е, защо не го публикува? Тъкмо щеше да има потвърждение от два независими източника. Joy

# 589
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Здравейте и бързо възстановяване на всички болни!
Май съм се отдалечила от правилата след 10 клас, но вярно ли е, че ще могат да си избират предмети, които да не учат след 10 кл.? Това не беше ли решение на училището и по-скоро да засилят подготовката по някои, а не да изключват?

# 590
  • Мнения: 119
Здравейте и бързо възстановяване на всички болни!
Май съм се отдалечила от правилата след 10 клас, но вярно ли е, че ще могат да си избират предмети, които да не учат след 10 кл.? Това не беше ли решение на училището и по-скоро да засилят подготовката по някои, а не да изключват?
Това не е така, може да си избере допълнителни предмети да учи (СИП/ФУЧ), но не и да не учи. Ако това беше вярно, за много от учениците щеше да е Великден всеки ден. В моето училище 11-12 клас няма да учиме Химия, Биология, Физика, май и География. Ще продължиме да изучаваме История, Математика, БЕЛ, Английски и евентуално Руски, който аз мразя от дъното на душата си.

# 591
  • Мнения: X
Май съм се отдалечила от правилата след 10 клас, но вярно ли е, че ще могат да си избират предмети, които да не учат след 10 кл.? Това не беше ли решение на училището и по-скоро да засилят подготовката по някои, а не да изключват?
" Изключването"  е съгласно наредбата за учебния план. Изучаването на някои предмети приключва в края на първи гимназиален етап.  В общия случай във втори гимназиален етап от ООП остават БЕЛ, математика, двата чужди езика, гражданско образование и ФВС.
Ако паралелката е профилирана, профилиращите предмети ( профилираната подготовка се осъществява в ИУЧ) могат да са три или четири. Два от тях са определени на национално ниво с наредба. Всеки от тях се изучава минимум пет и максимум осем часа седмично като общият брой часове не може да е по-малък от 18 и по-голям от 20.
Малко ще се допълня, защото обсъждаме основно профилираните паралелки.
При професионалните ситуацията е подобна, но те нямат профилиращи предмети. ИУЧ във втори гимназиален етап се използват за отраслова и специфична професионална подготовка, като първият чужд език е заменен от чужд език по професията. Задължителният ДЗИ е един - по БЕЛ, но има задължителен държавен изпит за придобиване на професионална квалификация - по теория и практика на професията.

Последна редакция: пн, 30 ное 2020, 13:19 от Анонимен

# 592
  • София
  • Мнения: 16 323
Здравейте и бързо възстановяване на всички болни!
Май съм се отдалечила от правилата след 10 клас, но вярно ли е, че ще могат да си избират предмети, които да не учат след 10 кл.? Това не беше ли решение на училището и по-скоро да засилят подготовката по някои, а не да изключват?
Това не е така, може да си избере допълнителни предмети да учи (СИП/ФУЧ), но не и да не учи. Ако това беше вярно, за много от учениците щеше да е Великден всеки ден. В моето училище 11-12 клас няма да учиме Химия, Биология, Физика, май и География. Ще продължиме да изучаваме История, Математика, БЕЛ, Английски и евентуално Руски, който аз мразя от дъното на душата си.
Не е до училище, а до нормативна уредба. ООП по т.нар. разказвателни предмети приключва в първи гимназиален етап. В 11-ти и 12-ти клас се учат само, ако са избрани като профил - един или два от тях /евентуално три, в случай че първите два профилиращи предмета са сред тях/. В първи гимназиален етап приключва и ООП по музика, ИИ, ИТ, философия. Дидева е посочила по кои предмети остава ООП във втори гимназиален етап.

# 593
  • София
  • Мнения: 748
Няма ли надежда и тази година да отпаднат двете НВО за 10 клас ?!

Може да не са МАТУРИ или ДЗИ, но все пак са си изпити и за неотличниците не са особено приятни.

# 594
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Благодаря, разбрах. Разгледах програмата на XI клас. Явно разказвателните приключват тази година (освен избираемия, в у-щето на моя син ще е един)

Учудих се, че ще са изучили химията и физиката в края на X клас, например Simple Smile

# 595
  • София
  • Мнения: 3 044
Като сме на тази вълна, бих искала да попитам ( извинявам се предварително, ако е дискутирано), дали изборът на неудачни профилиращи предмети, би могъл да попречи на обучение в чужбина?
Напр. ако на този етап детето реши да избере БЕЛ и история, а след две години реши, че иска да учи архитектура някъде из Европа какво се случва?

# 596
  • София
  • Мнения: 9 074
Една виртуална почерпка от мен:

Скрит текст:
https://www.cooks-and-bakes.com/%D0%B2%D0%B8%D0%B4-%D1%8F%D1%81% … D0%BF%D1%82%D0%B0
Много полезен сайт при нас е малко видоизменена и като количество и като съставки.
Остарях с още една година.
Не ми е много празнично, но ще се почерпим
(и както каза една приятелка: "черпете се с евтино вино и без това няма да разберете какво пиете")

# 597
  • София
  • Мнения: 5 467
Като сме на тази вълна, бих искала да попитам ( извинявам се предварително, ако е дискутирано), дали изборът на неудачни профилиращи предмети, би могъл да попречи на обучение в чужбина?
Напр. ако на този етап детето реши да избере БЕЛ и история, а след две години реши, че иска да учи архитектура някъде из Европа какво се случва?

За Англия и Холандия е възможно - както заради хораруим, така и евентуално заради матури. За Англия - евентуално foundation year  може да помогне, за Холандия - може би не всички университети имат изискване за изучавани предмети, но не съм убедена. За други страни нямам представа.

# 598
  • София
  • Мнения: 7 684
Десем, честит ти рожден ден!
Да оздравявате всички! И ще се черпите, какво е това "нямам настроение"?
Настроението си го създаваме сами и ако не друго, то поне съм се научила, че докато си жив, не бива да се отказваш да го празнуваш този живот, м@мка му!
Твърде възможно е да има проблеми с кандидатстването в чужбина, ако не са избрани подходящите ПП. Все пак е условно, зависи от държава, избрано уни и т.н.

# 599
  • София
  • Мнения: 1 222
Десем,честит рожден ден! И не така за виното.
Относно кандидатстването в чужбина и аз се тревожех преди. Не че сега съм се успокоила. Ще разберем как стоят нещата, ако или като започнат да кандидатстват 11 клас.

Общи условия

Активация на акаунт