Частни училища-информативно-дискусионна тема 43 - back to school

  • 41 313
  • 810
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 194
Цитат
На уеб страницата на Питагор  може да намерите информацията която търсите.
Съвсем ясно е посочено, че за ПУК и 1ви клас откриват по 60 свободни места.
Сега, ако кажете къде пише и какъв е форматът на изпита Simple Smile Имам предвид нещо повече от това, че е от 2 части: изпит и събеседване с психолог...Или аз съм супер зле и изобщо не се ориентирам в сайта им. Rolling Eyes
Не мисля, че има човек който може да ви даде тази информация. До колкото знам никога не са изкарвали официално как точно протича изпита. Аз лично се опитах да изтръгна някаква информация от детето след изпита му за 1ви клас, но единственото нещо което получих бе съвсем несвързана информация която не ми беше полезна изобщо.

# 586
  • София
  • Мнения: 16 233
Няма информация за формата на изпита, защото, предполагам, не искат деца, готвени за формат.

# 587
  • Мнения: 2 109
При тази криза може би няма да има подбор. 50 деца както се писа по-горе за 60 места не обезмисля ли наличието на изпит?

# 588
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Не.
Няма да вземат всички деца. Доколкото познавам Влъчкова няма да има компромис.

# 589
  • София
  • Мнения: 213
@sanaka, @OuterSpace, благодаря ви!

Аз имах предвид да кажат най-общо какви са им очакванията, като например:
- да може да смята до 20
- да решава уравнения с 2/3 неизвестни
- да знае азбуката (евентуално да пише и чете)
- да решава задачи, свързани с пространствено мислене и т.н.,

защото те очевидно очакват подобни неща и това си е вид формат, обаче не разбирам защо не го обявяват.
И не само те де, доста частни училища са така. Голямата мистерия на приема в българските частни училища..

Иначе е ясно, че търсят състезателни и амбициозни деца. Предполагам, че детето от стаята на дъщеря ми, което се е разплакало, че го е страх, че няма да си вземе изпита, няма да го приемат само заради този факт. :/

# 590
  • София
  • Мнения: 7 368
Едва ли. Ако си е решило задачите, ще го вземат. Ако не е - няма. Ще речете, че в тези училища учат само някакви състезателни и амбициозни деца, а те всички всъщност са просто деца.

# 591
  • София
  • Мнения: 213
Едва ли. Ако си е решило задачите, ще го вземат. Ако не е - няма. Ще речете, че в тези училища учат само някакви състезателни и амбициозни деца, а те всички всъщност са просто деца.

Конкретно за Питагор знам, че е така. И то от няколко приятели, на които децата учат там или част от децата. Обратната връзка понякога е "не е достатъчно амбициозно, на нас ни трябват състезатели", но това е друга тема... Аз се чудех защо толкова не разкриват формат/основни очаквания за изпита.

Както и да е, успех на всички кандидати, за които това е желаното училище! Blush

# 592
  • Мнения: 9 046
@sanaka, @OuterSpace, благодаря ви!

Аз имах предвид да кажат най-общо какви са им очакванията, като например:
- да може да смята до 20
- да решава уравнения с 2/3 неизвестни
- да знае азбуката (евентуално да пише и чете)
- да решава задачи, свързани с пространствено мислене и т.н.,

защото те очевидно очакват подобни неща и това си е вид формат, обаче не разбирам защо не го обявяват.
И не само те де, доста частни училища са така. Голямата мистерия на приема в българските частни училища..

Иначе е ясно, че търсят състезателни и амбициозни деца. Предполагам, че детето от стаята на дъщеря ми, което се е разплакало, че го е страх, че няма да си вземе изпита, няма да го приемат само заради този факт. :/

Ако имате такива очаквания ще бъдете разочаровано в Питагор.
Нали ви е ясно, че 60 деца няма как да бъдат състезатели. 1-2 да но 60?
Нито пък амбициозни. Ако едно дете е амбициозно на 7 години, най -верояно нещо не е наред.

# 593
  • София
  • Мнения: 62 595
Често не е точно амбиция в смисъла, в който ние си го мислим, а просто си знаят, че са много добри и за тях е очаквано да са от първите във всичко. Нещо като да знаеш, че си полугениален и се изненадваш, когато нещо не ти се получава, а това, че ти се получава го приемаш по подразбиране.

# 594
  • Мнения: 9 046
Често не е точно амбиция в смисъла, в който ние си го мислим, а просто си знаят, че са много добри и за тях е очаквано да са от първите във всичко. Нещо като да знаеш, че си полугениален и се изненадваш, когато нещо не ти се получава, а това, че ти се получава го приемаш по подразбиране.
Ами да ти кажа това в далеч от състезател. Малкият ми син е дете което с лекота постига всичко. Но това никога не го е амбицирало да положи усилия за да го постигне. Специално в математическите съатезания се иска много труд и много падания. Туй гениалните рядко го могат. При тях нещата просто се случват без усилие. Та пак на темата при 60 деца тези гениалните са 1-2 Simple Smile

# 595
  • София
  • Мнения: 62 595
Те полагат усилия, просто не го осъзнават така болезнено, колкото други деца. Осъзнават го на един по-късен етап, когато околните започнат да им обръщат внимание как нещата не са чак толкава с лекота. Когато осъзнаят ценността си и качествата си. А и само на нас отстрани ни се струва, че не полагат усилия. Полагат си и още как!

# 596
  • София
  • Мнения: 2 925
Пипи, това с онлайн обучението и смисълът от ЧУ, помня, че го обсъждахме още март месец и аз още не съм си променила мнението, дори напротив. Мисля, че си струва. Защо? Защото и в двете училища, с които имам опит, положиха максимални усилия децата да имат реални и качествени часове. От познатите ми в ДУ, единствено СМГ, предлагаха подобно нещо. Затова и донякъде разбирам нежеланието на много хора за ДО, защото просто изпращането на задачи по Вайбър или план на уроците - какво имат и до къде  и подобни е далеч от ефективен учебен процес. Да, има и ДУ, или учители от ДУ, които са се постарали и са организирали нещата качествено, но дали ти ще попаднеш на такова се оказа, че е малко на късмет. Освен това, през новата учебна година децата ми имаха възможността да наблюдават часовете синхронно от вкъщи, когато не са на училище. Да, случваше се да пропуснат някой път да включат камерата, но след обаждане се случваха нещата. При предните години, ако детето е болно, нямаше и толкова. Дават ти домашните и докъде са стигнали и толкова. Ситуацията е необичайна и на фона на това ЧУ се представиха добре. Все пак тя няма да продължи безкрайно (надявам се) и цената, си струва за да запазим възможността да сме и по-нататък при същите учители, които заслужават много повече от пари. Да, за детската градина е малко по-различно и малко се обезсмисля. Но, например, ако записването в някоя градина ще улесни приема в дадено желано училище и ще се спестят нервите покрай кандидатстването, пак си струва за мен. И друг път съм писала, че имам познати, които постъпиха така, записвайки децата си в ЕСПА и Азбуки. Тук вече е индивидуално. Като цяло не приемам за себе си продължаването в ЧУ като "спасяване на бранша". Но, пак повтарям, това е само моето усещане.

Последна редакция: сб, 28 ное 2020, 12:15 от sadlady

# 597
  • София
  • Мнения: 7 582
Лейди, освен че Пипи май попита, а не Рейни, съм абсолютно съгласна с теб.
Пиша в 7-класната тема и макар че има и светли примери от ДУ, ЧУ определено се справят в пъти по-добре с ДО. Дори мисля, че това ще проличи най-вече тази година, с НВО. Да не говорим, че по финансови и други причини много добри учители от ДУ отиват в ЧУ.

# 598
  • София
  • Мнения: 2 925
Лейди, освен че Пипи май попита, а не Рейни, съм абсолютно съгласна с теб.
Ох, да, редактирам се. Благодаря Simple Smile

# 599
  • София
  • Мнения: 5 394
Пак ли ни сбъркахте с Пипи? Grinning Някой ден ще трябва да се видим с нея на по вино, явно сме подобни Grinning
Не знам как ще е, за момента лично мисля да не мрънкам на училището за връщане на пари, все пак и те трябва да оцелят в тази ситуация. Мисля, че тази година навсякъде ще има доста по-малко кандидати и критериите ще бъдат занижени, но това е положението. Питагор в лош момент отвориха по-висок прием, но пък ако отделят топ кандидатите и направят една "обикновена паралелка", ще се справят.
Не съм следила ама в СС какво става?

Общи условия

Активация на акаунт