Частни училища-информативно-дискусионна тема 43 - back to school

  • 41 168
  • 810
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 6 333
Изобщо не я нападам. И доколкото помня беше казано, че след време изобщо няма да приемат класически.
А основната ми теза е, че класическите паралелки, които са заварено положение, са на доизживяване. И съвсем естествено усилията за развитие и инвестиции ще са насочени към вече обявеното основно направление. Не и към това, което е обявено за закриване.

# 346
  • София
  • Мнения: 5 389
Има ЧУ за деца със СОП.
Нямам против различните деца, всяко се интересува от неговите си неща, но СОП е много сериозно и изисква много внимание, дори и в малките групи на ЧУ, едно такова дете ще отнеме вниманието на учителя. Ми не мерси.... навсякъде има буйни деца. И в класа на детето ми има по-буйни, има по-темпераментни, по-драматични, по-.... от всичко, но учебния процес си върви. Ако някое започне да пречи на него, ми съжалявам, но аз няма да плащам за това.

Пипи, има такива деца, за тях има специалисти и други училища, които да развият потенциала им. Имаме приятелско дете, което е така... има вагърче у д***то. Иначе е много умен, ама наистина (решава задачи за 2/3 клас още от ПУК). Нямат възможност за ЧУ родителите, но работят с психолози и т.н.

# 347
  • Мнения: 17 231
Има ЧУ за деца със СОП.
Само за деца със СОП?

# 348
  • София
  • Мнения: 5 389
Съмнявам се да е само за СОП, но се води специализирано- Езиков свят се казва.

# 349
  • София
  • Мнения: 204
Частно начално училище  “Милеа” в “Красно село” е специализирано за деца със СОП.

# 350
  • Мнения: 1 845
За мен попринцип е грешно да има специализирани училища за деца със СОП. Ясно е, че не сме приемащи, колкото ми се иска. Но е вредно за децата ни да не виждат, че има всякакви хора и да разбират, че всеки трябва да бъде приеман такъв какъвто е.

# 351
  • софия
  • Мнения: 5 147
Съгласна. Освен това прави не добро впечатление, че българина се обижда на доклада на pisa, чуства де обиден като му казват, че децата на България не са толерантни към различните. А то различни много и по много признаци.

Последна редакция: чт, 29 окт 2020, 09:50 от Амели

# 352
  • София
  • Мнения: 762
В контекста на ширещото се тесногръдие, "дете със СОП" звучи вече като много страшен етикет - представяме си агресивно дете, с пълна невъзможност и липса на интерес да учи. Представете си, че детето със СОП има просто нужда от тиха и спокойна среда, за да се концентрира. Или пък има дислексия и има нужда от учител, който разбира, че това не означава, че е глупаво. Или пък има нужда от повече време, за да свърши нещо, което на повечето отнема по-малко време. Трябва ли всички тези деца да ги затворим в отделно училище, за да не пречат на нашите, които по подразбиране са надарени с висок интелект и разностранни таланти?

Между другото, в класовете на децата ми най-много проблеми са идвали от деца, които са далеч от СОП, но просто са възпитани да се чувстват привилегировани и смятат за съвсем естествено да правят какво си поискат, дори да е в ущърб на всички останали. Намесвам възпитанието, защото имам наблюдения какво мислят родителите им по въпроса.

# 353
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 181
Факт е обаче, че има деца със СОП, които не смогват на общото темпо на стандартен клас. Това е проблем, защото учителят не може персонално да обръща внимание и да изчаква. Такива деца трябва да работят допълнително извън училище. Все едно в спортен отбор да запишеш дете инвалид - ясно е, че трудно ще "догонва" останалите. Не съм сигурна, че дете със СОП ще се чувства по-добре в стандартен клас, вместо в клас с други деца като него. Също така понятието СОП не знам какви случаи включва, но явно е доста разтегливо.

# 354
  • софия
  • Мнения: 5 147
Да, да, естествено, че всеки случай си има индивидуални потребности. Трябва да се намира полезната среда и за двете страни. Предполагам, че има механизми за преценка.

# 355
  • Мнения: 17 231
Това май го има само в Бг и се нарича дискриминация.

# 356
  • Мнения: 6 333
Ами зависи от гледната точка. Ако има опция училището да формира индивидуална програма(съобразена със състоянието) и учители за конкретното дете, така, че всички останали деца в класа да следват стандартната програма и темпо, без да се приравняват към темпото на детето със СОП...съм 1000% ЗА. Но да се налага на 19 деца да следват темпото на 1 дете също ми се струва дискриминиращо.

# 357
  • Мнения: 1 845
В България има неработещи програми за индивидуална работа с деца със СОП, да. Ресурсен учител най-малкото. На едната ми ръка сигурно мога да преброя частните училища, готови да работят с такива. За което имат моите адмирации.

# 358
  • София
  • Мнения: 762
Ами зависи от гледната точка. Ако има опция училището да формира индивидуална програма(съобразена със състоянието) и учители за конкретното дете, така, че всички останали деца в класа да следват стандартната програма и темпо, без да се приравняват към темпото на детето със СОП...съм 1000% ЗА. Но да се налага на 19 деца да следват темпото на 1 дете също ми се струва дискриминиращо.

Съгласна съм с Fancy. И бих добавила още нещо. Сегрегацията на децата по подобен критерий просто не е добра и за тези, които останат от "правилната" страна на ситото. Да не говорим, че всяко дете може да бъде изпреварващо по един и догонващо по друг предмет, така че просто е ключово учебният процес да е такъв, че да позволява най-бързите да не скучаят, а най-бавните да не излизат от пистата.

# 359
  • София
  • Мнения: 16 209
Това май го има само в Бг и се нарича дискриминация.
Айде, бе! Дали в ЧУ в САЩ, в които се влиза след тестове за подбор, ще приемат дете със СОП?

Общи условия

Активация на акаунт