Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №5

  • 55 860
  • 746
  •   1
Отговори
# 585
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 514
“Крокодила Гена” има нови издания. Аз си купих такова на 30+, за мене си Simple Smile.

И “Карлсон” не ще да чете моят син, но пък го слуша, че го четох на брат му. Изобщо, докато тръгне четенето децата са придирчиви, после вече е лесно, защото хубавите детски книжки са безкрайни.

# 586
  • European Union
  • Мнения: 1 928
И какво е виновен министърът, че си ги записала на спорт и езици и затова нямат време?!
За мен лично министърът, като представител на държавата, в която съм родена и съм избрала да учат децата ми, е абсолютно виновен.
- Виновен е за това, че във физкултурен салон от няколко квадратни метра имат час ученици от 5, 8 и 12 клас по едно и също време.
- Виновен е за това, че огромна част от българските деца учат чужд език 11 години в училище и завършват напълно неграмотни.
- Виновен е за това, че единайсетгодишното ми дете свършва три дни в седмицата в 14,25 и съответно обядва след 15 часа. Другите два дни - часовете са до 13,30
- Виновен е за това, че деветгодишното ми дете ще бъде принудено да стои в училище до 30 юни, с мъглявото упътване да бъде водено в музеи и други "нестандартни" часове.
- Виновен е за това, че ще изтегли началото на учебната година напред. И при това силно аплодиран от родители, за които отглеждането и възпитанието на децата им не е тяхна грижа, а грижа на държавата.
- Да, определено е виновен за това, че децата ми нямат свободно време да четат.

Скрит текст:
Много ми е интересно, когато някой се заяжда с непознат в анонимен форум. Може би излиза по-евтино от съответната (силно наложителна) терапия.

# 587
  • Мнения: 4 897
По повод чуждоезиковото обучение. Есента госпожата отсъства много и съответно сега им казва, че не могат да вземат материала и ще се наложи по- бързо да минат следващите уроци.  Добре, случило се. Обаче дава да учат думи (и ще ги изпитва) като пръст на крак, коляно, китка, талия, лакът, глезен и др. подобни. Та питам се това ли са най- важните думи за едно чуждоезиково обучение? И после както казва Кети В, неграмотни са. Напълно я подкрепям.

# 588
  • Мнения: 29 161
От написаното е видно кой има нужда от терапия!
Всъщност май ти самата си учител, което е още по-стряскащо
Интересно ми е, ако министърът е друг и той ли ще е виновен за всичките ти проблеми?! Няма как да дойде министър или учител, който да налива с фуния и да накара децата да четат. Уви!
Сама си написала, че не държавата е отговорна за отглеждането и възпитанието на децата, а негодуванието ти е насочено в другата посока. Объркана работа

# 589
  • European Union
  • Мнения: 1 928
От написаното е видно кой има нужда от терапия!
..... Объркана работа
Кой?
А може би фактът, че накрая оставаш объркана, се дължи на моята професия, т.е ако бях инженер щях да имам право да се възмущавам от това, че децата ми са държани ненужно дълго време в училище. Сега нямам право, ясно...

А ако оставим настрана моите собствени деца, мога да разкажа за едно обикновено средно училище, някъде в страната. Обикновен въпрос от учебник за 8 клас "Ако сте предприемач на острова на Робинзон Крузо, с какъв бизнес бихте се захванали?". 8% от отговорите са "Не знам кой е Робинзон".

Последна редакция: нд, 15 май 2022, 14:31 от Кети В

# 590
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 200
Кети В, по колко часа седмично имат 4ти и 5ти клас?


Това за учебната година за мен не е проблем, ако има една седмица повече през зимата. Дъщеря ми учи първи-четвърти клас в България и накрая и омръзваше ваканцията, сега има само 6!!!! седмици лятна ваканция (и за Хесен тя се мести всяка година), но пък има ваканции през уч. година и броя убечни седмици не се различава. В Германия, Белгия, Дания (а сигурно и много други държави) и първи и 12/13ти клас учат еднакъв брой учебни седмици.

# 591
  • Мнения: X
Обикновен въпрос от учебник за 8 клас "Ако сте предприемач на острова на Робинзон Крузо, с какъв бизнес бихте се захванали?". 8% от отговорите са "Не знам кой е Робинзон".
Е, бива ли така? Даже д-р Кастрева знае, че е автор и е в шести клас. Joy

# 592
  • European Union
  • Мнения: 1 928
Кети В, по колко часа седмично имат 4ти и 5ти клас?
Вече не си спомням за миналата година, но мога да проверя. Сега е 5 клас. Има два дни по 7 часа и три дни - по 6. Плюс още един допълнителен час за спортни дейности, който не влиза в учебната програма, но е задължителен, т.е три дни - по 7 часа - от 8,00 до 14,25.

# 593
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 200
Кети, аз се интересувам по нормативни документи колко са. Това, което намирам е 30часа седмично и това са с 3 часа по-малко от при вас (видях седмичните разписания на 2-3 училища).

Като училището е на едносменен режим може да искате да има голяма пауза между 6ти и 7ми час , в която децата да обядват.

П.С. В Германия е точно така, има 40 минути пауза между 6ти и 7ми час и децата или се хранят в училищния стол или си носят храна. Учениците до 8ми клас нямат право да напускат територията на училището.

# 594
  • Мнения: 11 632
Кети, междучасията как са?
Моето дете, петокласник,  има три дни по 7 часа, но седмият час свършва в 13.55. Започват в 8 училище.

# 595
  • European Union
  • Мнения: 1 928
h.d в 13,55 свършва, защото часовете им са по 40 минути. 40 минути се разрешават, ако училището учи на две смени

colibri , това което давам е реалната заетост на петокласниците. Нормативно броят на часовете е 30,5. Което ще рече 30 часа единия срок и 31 часа - другия, но тук не са включени часът на класа и спортните дейности. Не знам защо не ги броят, като на практика децата са абсолютно задължени да ги посещават.
Това е същото като случаите, когато казват "3 дни ваканция", а всъщност дават петък, събота и неделя. Според мен умишлено заблуждават хората, ето че ти и с допълнително търсене не си убедена, че така учат българските петокласници. Освен това има много деца, които имат и факултативни часове, т.е още един ден по седем часа, моето няма.

# 596
  • Мнения: 4 505
Интересно, бизнес идея за единствен обитател на самотен остров. Или пък да продава ножове и готварски пособия на канибалите, а те да му плащат в човешко?! /вместо да го излапат без да си цапат ръцете с търговия/

# 597
  • Мнения: 4 461
Цитат
Цитат на: Кети В в нд, 15 май 2022, 14:23
Обикновен въпрос от учебник за 8 клас "Ако сте предприемач на острова на Робинзон Крузо, с какъв бизнес бихте се захванали?". 8% от отговорите са "Не знам кой е Робинзон".
Цитат
ra2
Интересно, бизнес идея за единствен обитател на самотен остров. Или пък да продава ножове и готварски пособия на канибалите, а те да му плащат в човешко?! /вместо да го излапат без да си цапат ръцете с търговия/
Въпросът е подвеждащ, защото "на острова на Робинзон..." (има остров с такова име) не означава еднозначно самотен остров. Там може  да е и самият Робинзон. Възможно е и от позицията на човек от 21 век този остров за 3 века да е  населен и то не с канибали ( днес на него живеят около 900 рибари:)), т.е. в самото условие има уловка. Проблемът според мен е и в това, че Робинзон Крузо попада на безлюдния остров на около 30 години и носи в себе си сериозен цивилизован опит. Него се опитва да приложи след корабокрушението - построява си жилище, ловува, отглежда растения и животни; обществото присъства в него като език, възпитание на Петкан, че и воденето на война  с враждебни диваци. И целият експеримент на Д.Дефо показва, че човек е немислим извън общество и чрез обществото. Осмокласникът е на възраст, когато започва да осмисля значението на общите демократични правила в обществото и уважението към правата на индивида. Да не говорим, че за да станат негови собствени критерии за поведение се изисква и високо умствено развитие (абстрактно - логическо мислене).  Бизнес идея предполага организация на ресурси и хора, а и целта е печалба, не просто някакъв вид труд. И тук идва третият проблем - какво учат децата до 8-ми клас - какво точно съдържа гръмкото заглавие "Технологии и предприемачество" и какви практически умения създава.
Аз имам представа от учебник за 6-ти клас, https://www.book.store.bg/p206575/tehnologii-i-predpriemachestvo-za-6-klas.html,
а също и че обучението върви преди всичко теоретично, а като дойде времето на практическите задачи, познайте кой ги изпълнява. Confused

# 598
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен идеята на книгата е по-различна. Не е за живеенето в общество, а е антропологично философията на европееца по онова време - европеецът управлява средата, той е главният, по-умният, по-знаещият и трябва да облагороди туземците, той е символът на цивилизацияТА - няма друга извън европейската. На туземците не им признава правото да са отделна цивилизация, защото няма  такава идея изобщо в главата му. Разделението свои-чужди.

# 599
  • European Union
  • Мнения: 1 928
Задачата е от учебния предмет предприемачество, което е различно от технологии и предприемачество. Този предмет си е чиста теория, но съм съгласна, че заглавието е гръмко. В началото на учебната година не ми беше лесно да обясня на моя второкласник какво е предприемачество и защо това, което му говоря няма нищо общо с изискването да носи цветна хартия и лепило за часа.
Но като се замисли човек предметите ни носят гръмки имена, може би с цел да сплашат децата. Ние сме учили биология, история и география. А сега учат биология и здравно образование, химия и опазване на околната среда и т.н . Да не говорим, че история и цивилизации може да се срещне и като история и цивилизация, включително и на официални документи.

Общи условия

Активация на акаунт