Черен списък на туристическите агенции !

  • 716 353
  • 1 567
  •   4
Отговори
# 1 050
  • Мнения: X
Аз не смятам, че цената е оправдание за ниско качество...

Не съм съгласен с коментара. Ниска цена е ниско качество и това е факт. Висока цена е високо качество (освен ако посредника не надуе изкуствено цените в своя полза, но това се вижда с времето от клиентите - те не са глупави). Не можеш да очакваш грам злато да ти струва 20€ и някой да ти го продаде за 5€ само защото си специален. Няма логика. Предполагам, че ще има коментари относно това, че техният пакет никак не е евтин и въпреки това...Съгласен съм, но към какво се насочва темата на коментарите? Ядене, стаи, интернет...Няма добър и качествен хотел, който да струва пари и да Ви даде ниски тарифи. Защо? Защото е качествен и търсен!!!
Тук трябва да се наблегне на термина КАЧЕСТВО. Какво разбира човек от тази дума? Не по всички места критерият за хотел 4* примерно е един и същ, а и е невъзможно да бъде. Нима може да се сравнява една дестинация с друга, за да се правят съпоставки? Твърдо НЕ!!! Ето Ви една интересна история от която всеки може да си вземе поука: "Представи си че ние седим в една стая и някой казва следното: Китайците са имали и имат СТАИ. Това означава ли, че всички стаи в които ние се намираме трябва да бъдат копие на китайските?"

Относно оправданието за ниско качество. Какво се очаква от една 8 дневна далечна дестинация например, която струва 500€ от които 200€ Ви е само самолетния билет, а останалото храна, хотел и трансфери. Абсолютно съм съгласен с коментара на Galactic Voyager.  Виждам, че много се набляга на храната, на стаите, на интернета, говорейки за екскурзии (друга е темата ако е почивка). Предпочитам да чета коментари за обслужването, екскурзоводите, организацията, транспорта, място на хотела - централно или не - това е полезната информация, която си заслужава да се даде, за да се помогне на потребителя, защото се предполага, че се отива на дадено място с цел да видиш, да научиш, да усетиш.... а не да ядеш в хотела, спиш или да търсиш нет.
"Съвършената ваза никога не може да излезе изпод ръцете на лош майстор"

# 1 051
  • Мнения: 10 423
Ниска цена е ниско качество и това е факт. Висока цена е високо качество.
О, това просто не е вярно! Или поне не е задължително да бъде - може да е вярно, а може и да не е. Отсядала съм във фантастични хотели на изненадващо ниски цени, тъй като туроператорът е договорил някакви огромни групови отстъпки или пък се продават някакви бройки стаи на такава цена. Пример: 5-звезден хотел във Виена, на Щефансплатц, на закуска носът ми направо влизаше в Щефансдом Smiley , с вази с живи орхидеи в банята и т.н. Колегите ми не можеха да повярват и трябваше да им покажа фактурата с цената за нощувка. Така че хората търсят туроператори, защото се предполага, че те могат да договорят по-добри условия, отколкото ти като индивидуален турист. И за да им е по-лесно и удобно. Иначе за какво са ми? Мога да си платя самолетния билет към нискотарифната компания, резервация на хотел през букинг или друга подобна платформа, а във всеки град има безплатни туристически обиколки на града с местен екскурзовод, ако някой все още не знае.

Последна редакция: пт, 08 мар 2019, 10:49 от soul81

# 1 052
  • Мнения: X
Ниска цена е ниско качество и това е факт. Висока цена е високо качество.
"О, това просто не е вярно! Или поне не е задължително да бъде - може да е вярно, а може и да не е... Така че хората търсят туроператори, защото се предполага, че те могат да договорят по-добри условия, отколкото ти като индивидуален турист. И за да им е по-лесно и удобно. Иначе за какво са ми? Мога да си платя самолетния билет към нискотарифната компания, резервация на хотел през букинг или друга подобна платформа, а във всеки град има безплатни туристически обиколки на града с местен екскурзовод, ако някой все още не знае."
Качеството струва пари и това е факт, на който само "сляп" човек може да се противопостави! Съгласен съм с Вас, че клиента търси туроператора, защото последния може да предостави по-ниски тарифи, в зависимост от групите, които води - това се знае от всеки. Тук може и да се задълбае темата, за да се разбере за кои туроператори става на въпрос, а именно с един страничен въпрос - Според Вас лукс хотелите в България, примерно, реални ли са? Дават ли тази печалба, която би трябвало да покрие разходите? Как е възможно да се построи един хотел за милиони евра, при този нисък стандарт на живот или минимална работна заплата в страната? Как една банка се съгласява да даде "кредит" на някой, за да построи тези огромни хотели? С каква гаранция за възвращаемост и за колко време, ако въобще има такава?  При липса на икономика, от къде идват високите заплати? Накратко - връщат ли се "вложените" пари? По същият начин разбира се можете и да намерите достъпни тарифи за 5* хотели, но това е рядкост (надявам се да разберете какво искам да кажа без да бъда директен относно някои "посредници"). В случай, че сте направили букинг, то пак ще се върна на онази поговорка за подобието на китайските стаи...и по този начин Ви намирам отговора. Относно безплатните туристически обиколки във всеки град (по повод изказването Ви "Иначе за какво са ми?" за туроператорите), мога само да Ви кажа 2 неща. Ако е в чужда държава се предполага, че се говори на други езици и не всеки знае такива, т.е. не винаги това е опция или решение на едно пътуване, а отделно е голяма рядкост да намериш някой с български език (знам, че има много такива, но повечето са ангажирани с агенции и не с ФРЕЕТУРОВЕ). Второ. Тези безплатни турове според Вас КАЧЕСТВЕНИ ЛИ СА? Аз ще Ви отговоря - НЕ (може да има редки изключения, но това е като да мяташ зарове и да чакаш женалания номер)! Добрият екскурзовод работи за големи агенции, а не за това кой каквото му даде като БАКШИШ, защото така функционират ФРЕЕТУРОВЕТЕ. Пак говорим за КАЧЕСТВО, което струва пари! А ако някой наистина иска да види и научи нещо си плаща, за да вземе добър екскурзовод, пердон КАЧЕСТВЕН, защото се предполага, че клиента отива на друго място, за да научи, види или усети. Съгласен съм ако Ви продават такъв и той не е. Тогава бих разбрал недоволството на клиента и съм абсолютно съгласен ако хората се оплакват от туроператорите. Не съм съгласен с това, че темите се насочват към хотелски стаи, храна, интернет или..."цветенца на масата сложени във вазичка". Това не е критерий за една добра и ПОЛЗОТВОРНА екскурзия. Таа ето за какво са Ви туроператорите!!!
Желая Ви лек ден.

# 1 053
  • Мнения: 10 423
След като прочетох първото Ви изречение, в което ми правите оценъчна характеристика на "сляп" човек и то точно на 8-ми март, си дадох сметка, че насреща си имам един наистина "достоен" мъж и не ми се влиза в диалог с него. Да, качеството може да има съвсем прилична цена, а времената, в които "цоцаха" неинформирания българин с бесни пари приключиха и по-добре го преживейте и се приспособете към това. И да, тези безплатни турове са на много добро ниво, защото те са с рекламна цел за агенцията, за да си продават други турове, които са платени, съответно разчитат хората да ги харесат като качество на обслужване. Друго от поста Ви не прочетох, загубих интерес, вероятността да се получи чуваемост е минимална. Желая ви смислен ден!

# 1 054
  • Мнения: X
След като прочетох първото Ви изречение...
Не съм имал намерение да Ви засегна и ако е така, моля да ме извините. Относно празника за 8 март, няма как да разбера пола Ви изхождайки от името "soul81", а и не виждам нищо общо на това с монолога (аз чета Вашият пост, а Вие не, както споменавате)
Разбира се може да се дискутира темата за "слепотата", качество и какво ли още не, винаги когато термините на общуване са на ниво, но въпреки "украсените" думи с които се "опитвате" да си служите като инструмент за ерудиция - "смислен ден", "достоен" виждам, че губите насоката и е безсмислено.
Желая Ви приятен ден

# 1 055
  • срещу двата комина :)))
  • Мнения: 3 340
След като прочетох първото Ви изречение, в което ми правите оценъчна характеристика на "сляп" човек и то точно на 8-ми март...

e, честно ли това разбрахте от целия пост на един от най-добрите и харесвани екскурзоводи ? И  не, не работя в агенция, не го познавам лично и не съм ходила на екскурзия с него. Просто съм обективен наблюдател Hands V

# 1 056
  • Мнения: 11 838
Ама въпросното преживяване в Италия е  е почивка, а не екскурзия. Има разлика. Разбира се, че на почивка хората искат да им е чисто, подредено, да се събудят с кеф, да хапнат прилична храна и т.н. Ако е екскурзия и по цял ден обикаляш забележителности, може и да се направи компромис с хотела и храната там, например. Аз съм била на супер бюджетна организирана екскурзия в Скандинавия и хич не ми дремеше какъв е хотела и храната. Но по-интересното е, че всимки хотели бяха на супер ниво, храната също и то за почти без пари. 12 дена с автобус до там, всичко ни излезе 1200 лв на човек. Спахме в няколко града и единствения мизерен хотел беше в Будапеща.НО не ни дремеше, не бяхче там да си почиваме. В Прага пък спахме в 5* хотел... Та, мисълта ми е, че не в 100% от склучаите, но все пак е възможно за малко пари да получиш качество Simple Smile

# 1 057
  • Мнения: 4 834
Мишо Иванов, понеже цитирате моя пост, моля да прочетете всичко, което съм написала, преди да ми обяснявате колко много греша.
Никъде не съм казала, че се търси високо качество на ниска цена.
Това, което съм написала, е, че туроператорът трябва да опише ПРАВДОПОДОБНО своята оферта, за да може клиентът да направи информиран избор.
В случая Абакс са представили хотела по следния начин: "Най-добрия комплекс, който Абакс предлага, а вероятно и най-добрия на пазара!", което никак не се връзва с петната по спалното бельо, например.
Агенцията сама е създала впечатлението, че тези хора си плащат за супер-мега-топ. Никъде не са упоменали, че почивката е бюджетна и с ниско качество. Не предлагат по-добро качество на по-висока цена. Сами твърдят, че по-добро от това едва ли има. Хората са си платили с идеята, че плащат за супер-мега-топ, а агенцията удобно е премълчала, че качеството е ниско. И това ако не е измама!
Не всеки е запознат с цени и разлики в категоризацията на хотелите по света. Именно затова клиентите избират да се доверят на някого, който има такъв опит, вместо да организират екскурзия сами. Ще ви бъде ли приятно да си купите домати за 1.50, а у дома да установите, че продавачката ви е пробутала разкашкани такива, понеже на тази цена какво качество да очаквате? А ако знаете, че доматите по 1.50 са разкашкани, ще си ги купите ли?
Защитавайте си Абакс колкото си искате, но в случая не са постъпили коректно.
Крайно време е да се научат българските търговци, че когато обявят цена Х за услуга У, са длъжни да спазят поетия ангажимент, а не да си оставят ръцете, щото цената била ниска.

Последна редакция: пт, 08 мар 2019, 19:28 от Дидичка

# 1 058
  • Sofia
  • Мнения: 4 395
@ Дидичка, взехте ми думите от устата Simple Smile
Писането ми се обезсмисля, точно това исках да кажа, все клиент трябва да има право да направи Информиран избор!
Весел Празник Ви желая!
@ Мишо Иванов, когато отивам в агенция отивам при Професионалист, не съм длъжна да правя проучвания, да губя часове наред в търсене на отзиви и събиране на информация, няма как да знам повече от него! Казвам на какво държа, колко мога да платя и очаквам от него/нея да ми предложи най-доброто възможно за тази цена! Ако това не е възможно, мога да сменя дестинацията, да се откажа от нея, или да увелича предвидения бюджет! Просто искам да знам, какво точно ще получа срещу парите си! Тогава изборът е мой и аз преценявам дали, и с какво да направя компромис!
За съжаление не във всяка БГ агенция има професионалисти, затова оцеляват тези, които имат кадровия ресурс, за другите слушаме и гледаме по новините!
Искам когато отида в агенция, нейният представител да иска да направи най-доброто за мен, а не да ми пробута нещо само и само за да си вземе комисионната! Един доволен клиент ще доведе още 10 доволни, един недоволен ще повлече още 100!
Съжалявам, че моите постове предизвикаха такива спорове, опитах се да бъда максимално обективна.
Хубава вечер на всички и весел Празник на Дамите!

# 1 059
  • Мнения: X
Мишо Иванов, понеже цитирате моя пост, моля да прочетете всичко, което съм написала, преди да ми обяснявате колко много греша.

Защитавайте си Абакс колкото си искате, но в случая не са постъпили коректно.
Крайно време е да се научат българските търговци, че когато обявят цена Х за услуга У, са длъжни да спазят поетия ангажимент, а не да си оставят ръцете, щото цената била ниска.
Здравейте, Дидичка.
Виждам, че тук расте една безсмислена полемика, а аз просто изказах мнение, така както Вие и всеки един свободен участник тук.
Ако прочетете внимателно моят пост ще разберете, защо говоря за качество и цени, отговаряйки на казаното от Вас - цитирам: "Аз не смятам, че цената е оправдание за ниско качество."
С това изречение започва Вашият пост, т.е. прочетох много добре написаното от Вас, но предполагам, че Вие не разбирате изложеното от мен. Коментарът ми започва в следствие на това изказване, с което аз не съм съгласен - нищо лошо до момента. Когато една тарифа е ниска (възможно е дестинацията да е скъпа сама по себе си, но евтина спрямо голяма част от конкуренцията, която предлага същата в дадена страна), то това означава, че има нещо...нередно. Ако се предлага евтина тарифа, моята теза е че няма как човек да търси качество и точно в това твърдение се разминаваме в мненията - Вие казвате, "... не смятам, че цената е оправдание за ниско качество", а аз точно обратното. Плащаш малко - не очаквай много, плащаш много - очаквай и претендирай за много, т.е. цената е ОПРАВДАНИЕ според мен, за ниско или високо качество. Това е моята идея. Не разбирам коментара Ви който пишете -  "... да ми обяснявате колко много греша"  или "...Никъде не съм казала, че се търси високо качество на ниска цена..." - аз никъде не съм писал, че сте казвали такова нещо, просто се аргументирам с логика свързана с първото Ви изречение относно пак цитирам "Аз не смятам, че цената е оправдание за ниско качество." Обяснението не е лично към Вас, а към цялата аудитория, която може би има интерес. След написаното от мен свързано с Вашият коментар, започнах да разширявам темата, за да изложа аргументи. Това е подобаващия начин. До тук не разбирам проблема.Thinking В никакъв случай, не коментирам или критикувам продължението на написаното от Вас, като недоволен клиент. Също продължих с темата, че не съм съгласен в постовете да се дава приоритет на храна, стаи, интернет, "цветенца с вазички" по стаите, защото не само, като екскурзовод, но преди всичко като потребител, който също пътува, мен ме интересуват други неща, като например - "обслужването, екскурзоводите, организацията, транспорта, място на хотела - централно или не... ". Не го казвам защото защитавам някаква агенция, която между другото не познавам и не работя с нея. Не сте съгласна! Добре, приемам го! Но не употребявайте фалшиви обвинения към мен, че съм бил защитавал Абакс, защото това е грозно. Ако ме познавахте поне малко бихте разбрали, че аз съм последният човек, който би направил такова нещо.

Абсолютно съм съпричастен с всеки едни излъган турист и с Вашето неприятно преживяване породено от тази или която и да е агенция. В никакъв случай моите обяснения са свързани с това. Напротив. Защитавам Вашата и на всеки един излъган човек позиция, като недоволен и излъган турист, разбирам го и го подкрепям с двете си ръце, но твърдя, че всяко действие има противодействие, поради което човек винаги може да търси оправдание в зависимост от цената, която повтарям зависи от качеството.
Лека вечер


Последна редакция: сб, 09 мар 2019, 08:03 от Анонимен

# 1 060
  • Мнения: X

@ Мишо Иванов, когато отивам в агенция отивам при Професионалист, не съм длъжна да правя проучвания, да губя часове наред в търсене на отзиви и събиране на информация, няма как да знам повече от него! Казвам на какво държа, колко мога да платя и очаквам от него/нея да ми предложи най-доброто възможно за тази цена! Ако това не е възможно, мога да сменя дестинацията, да се откажа от нея, или да увелича предвидения бюджет! Просто искам да знам, какво точно ще получа срещу парите си! Тогава изборът е мой и аз преценявам дали, и с какво да направя компромис!
За съжаление не във всяка БГ агенция има професионалисти, затова оцеляват тези, които имат кадровия ресурс, за другите слушаме и гледаме по новините!
Искам когато отида в агенция, нейният представител да иска да направи най-доброто за мен, а не да ми пробута нещо само и само за да си вземе комисионната! Един доволен клиент ще доведе още 10 доволни, един недоволен ще повлече още 100!

Абсолютно съм съгласен с Вас. Не разбирам защо поста Ви е отправен към мен.

# 1 061
  • Мнения: 4 834
Дискусията наистина е бесмислена, тъй като явно отказвате да разберете какво точно пишем.
Плащаш (много или малко) - получаваш това, което търговецът ти е обещал.
Ако търговецът е обещал качество Х на цена У, е длъжен да предостави обещаното качество на обещаната цена.
В случая клиентите са платили (без да знаят много или малко е това, тъй като не познават страната, в която отиват), а Абакс са им пробутали нещо, което не е "най-доброто", както са обещали.
Ако не разбирате това, т.е. за вас е ОК туроператорът да лъже и маже, а после да се оправдае с ниската цена, то много жалко и за вашите клиенти.
Темата е за отрицателни отзиви за ТА. Не е да нищим вазички и цветенца по принцип.

# 1 062
  • Sofia
  • Мнения: 4 395
Абсолютно съм съгласен с Вас. Не разбирам защо поста Ви е отправен към мен.
[/quote]
Цената може да е доста разтегливо и променливо понятие! Ще Ви дам само един пример - цената за тазгодишната ни почивка, която резервирах още през 11.2018 в момента е с 450 евро по-скъпа,
което съвсем не е малка разлика (цената е за двама). Значи ли, че ако Вие сега резервирате същия пакет трябва да получите по-добро качество от мен, която съм платила по-малко!? Не разбира се!
Както и обратното, възможно е непосредствено преди почивката цената драстично да падне (останали непродадени стаи, или седалки в чартъра). Обикновено маржът на агенциите е доста голям, така, че цените могат да варират доста, без някой да  работи на загуба! Значи ли, че качеството трябва да е различно, за платилите различна цена? Обръщам се към Вас, защото коментарите, които правите за това, че се обръща прекалено внимание на стаите, интернета, мръсното бельо, обслужването и храната са мои. И да, това трябваше да е почивка, а не екскурзия, исках да съчетаем полезното (Етна и Таормина) с приятното (прекрасното море). Да, беше полезно, но не беше приятно! Остана ни един горчив привкус и да, чувствам се излъгана от Абакс! Колкото до т.н. Екскурзии, Абакс не правят екскурзии, те правят посещения, нищо, че в сайта им и в момента в офертата за Сицилия  фигурира цитирам дословно от сайта: "Цената не включва Допълнителни екскурзии, по желание". Точно те ми обясниха, че това не били екскурзии, а посещения и те точно това са изпълнили! Доколко Абакс са коректни, Вие сам преценете!

# 1 063
  • Мнения: 686
Ниска цена е ниско качество и това е факт. Висока цена е високо качество

Това са едни такива "мъдрости" от женския пазар, те и там добре ще се котират, които някога може и да са били верни, но в днешно време често могат да се окажат много далече от действителността особено, когато се прави опит да се абсолютнизират с цел да се защитава ниското качество, което някой предлага, а и всъщност да заблудят хората, които наивно все още вярват, че цената винаги е определяща за качеството.

Мога да предположа само, че опитът и "мъдростите" ви са от други времена, но днес е съвсем нормална практика хората да си купуват самолетни билети, резервират хотели, круизи или цели пакети от различни форми на периодични "разпродажби" по същия начин, по който си купуват и маркови дрехи на разпродажба от мола да речем. В тези случаи цената със сигурност не определя качеството и не говорим за изключения, а за стандартна практика, има огромен брой сайтове и форуми, които са посветени именно на такива оферти и често говорим за скъпи хотели и дестинации, често това дори е част от маркетингова стратегия за популяризация на дадена дестинация.

Също друга практика е изкуствено да се надуват цените, тъй като повечето хора подсъзнателно веднага свързват високата цена с високо качество, което пък масово се практикува особено в реклами в медиите и често е доста успешна практика, която работи с години. Всичките форми на т. н. Телешопинг например са добре измислена маркетингова стратегия, при която даден много евтин и некачествен продукт шумно се рекламира и предлага на 10, 20 или дори 100-пъти по-висока цена, след което се правят големи отстъпки и има достатъчно хора и винаги ще има, които ще продължават да се връзват на тези номера.

Наистина няма универсално важащи "мъдрости", които сами по себе си да ви гарантират качество, ако сами не се постараете да проверите дали изобщо е там до колкото ви е възможно. 

Така че директно да казваме на някой "ми за толкова пари толкова" и то с надменен тон без изобщо да познаваме конкретния случай ми се струва доста нередно. Обикновено, хората, които отиват при агенциите не са от най-информираните, те ако бяха вероятно и нямаше да пишат оплаквания тук след това, но не е и нужно и да бъдат и няма как да зная или пък могат да правят подробни анализи кое колко трябва да струва и как са формирани цените на дадена агенция. Предлага им се някаква добре изглеждаща, често дори доста по-разкрасена услуга и те плащат цената, която самата агенцията е определила. А резултатът също толкова често за съжаление е голямо несъответствие между рекламираните и реално получените услуги независимо от платената цената.


Виждам, че много се набляга на храната, на стаите, на интернета, говорейки за екскурзии (друга е темата ако е почивка). Предпочитам да чета коментари за обслужването, екскурзоводите, организацията, транспорта, място на хотела - централно или не - това е полезната информация, която си заслужава да се даде, за да се помогне на потребителя, защото се предполага, че се отива на дадено място с цел да видиш, да научиш, да усетиш.... а не да ядеш в хотела, спиш или да търсиш нет.

А ако се окаже, че самата агенция също е отделила не малко внимание да рекламира „Ядене, стаи, интернет“  и това е било важно при вземането на решението, пак ли клиента ще е виновен, че ви досажда с такива незначителни за вас неща?

Важно в случая според мен е не каква е била цената, а какво е било обещано в офертата на потребителя за същата тази цена и какво реално е получил, а цената сама по себе си се определя от агенцията и е тяхна отговорност да осигурят качеството, което рекламират именно на тази цена, в противен случай говорим за измама, която пък при доказване подлежи на санкции.


В заключение, целта на подобни теми е хората спокойно да споделят негативния си опит с една или друга агенция без да се налага да се оправдават или защитават за един или друг коментар след това. Всеки средно интелигентен човек може сам да прецени, каква част от оплакванията са основателни и каква не и да търси открояващи се тенденции в тях. А на защитниците на агенциите  и на самите агенции (здрасти, как сте днес?) бих казал, че в днешно време няма как да спрете негативните или каквито и да е отзиви и "кой каквото си е надробил, това и ще сърба", така че подобни усилия са наистина напразни.   

Последна редакция: сб, 09 мар 2019, 13:07 от Adventurer

# 1 064
  • Мнения: 904
Ние ще пътуваме с техен пакет закупен през друга ТА април месец до Египет. Силно се надявам да четат доста смислените постове тук и да вземат мерки. Живот и здраве като се завърнем ще пиша как е било.

Общи условия

Активация на акаунт