Черен списък на туристическите агенции !

  • 717 653
  • 1 567
  •   2
Отговори
# 1 080
  • Sofia
  • Мнения: 4 399
Съжалявам, оспамих темата! Помолих ММ за съдействие и докато реагирам, успя да изпляска снимките в отделни постове. Моля да ме извините!
Скрит текст:
Скрит текст:
Скрит текст:
Скрит текст:
Скрит текст:
Скрит текст:

Последна редакция: нд, 10 мар 2019, 15:40 от Iseto6

# 1 081
  • Мнения: 1 036
Благодаря,че споделяте тези снимки. Явно това е реалността - мръсотия и мизерия!

# 1 082
  • Sofia
  • Мнения: 4 399
Благодаря,че споделяте тези снимки. Явно това е реалността - мръсотия и мизерия!
Berussa,  няма за какво да ми благодарите Simple Smile
Не искам и някой друг да попадне в същата ситуация, и да остане разочарован, че почивката му не е това, за което е мечтал! Колкото и българите да сме неплатежоспособни според някои, се съмнявам, че някой би си дал парите за подобно нещо (колкото и малко да са те). Нека всеки сам да прецени, дали хотел Athena Resort отговаря на 4* и ако все пак реши да отиде, да знае какво да очаква! Такава беше ситуацията при нас, няма как да остана доволна и да не се чувствам излъгана от Абакс!

# 1 083
  • Мнения: 6 512
Аз ако бях снимала хотела и храната в 4* хотел в Италия предлаган от АБАКС, тези снимки щяха да ви се сторят прекрасни Mr. Green И не, не платихме евтино, да уточня преди да ми скочи някой.

# 1 084
  • Мнения: X


Е както се казва в такива случаи "глупакът трябва да си мълчи, обаче ако той бе наясно с това, нямаше да бъде глупак", така че, разбира се ти ще продължиш да си пишеш "мъдрости",


 да ме замеряш с лични нападки, по същия начин както си направил и с останалите, които изказват мнения различни от твоето.

Сайтът наистина идеално се връзва с остарелите ти и ограничени разбирания и очевидно липсата на каквато и да е съвременна визия в тази област, а хората сами ще си преценят доколко подобни неща въобще са допустими в днешно време и за какъв точно "професионализъм" говорят.       



Виж сега, Adventurer. Виждам, че днес си прередактирал и добавил изречения към текста, който публикува вчера (признавам, че и аз го направих, та макар и не толкова, колкото ти си добавил), което ме навява на мисълта, че е редно да защитя позиции, за да изясним термините използвани от теб, под формата на „лични нападки“, „нисък интелект“, капацитет, „махленско ниво“ и какво ли още не, тъй като виждам, че наистина нямаш никаква представа за това, което пишеш за мен и агенцията, която представям.
Относно твърдението от мен и някои други, че високото качество е високата цена, ще се опитам да изложа някои факти, въпреки, че се опитвах да избегна този вид пост, но ситуацията го изисква.
Говорейки за туризма, днес в България има няколко агенции, които дръжат изключително ниски тарифи на пакетите и контролират пазара. Защо? Защото образуват масовки на базата на контрол упражняван върху авиокомпаниите. Те са тези, които определят къде и кога ще има чартър за дадена дестинация. На базата на този контрол успяват да държат понякога и нереални тарифи на пакети. Тях на ги интересува дестинацията, като такава, а да напълнят седалките си в самолета (това важи и за редовните полети в които нямат пряко участие и е възможно да загубят, само и само, за да държат ниска тарифа. От къде пари?). Това защо се позволява?. Отговора го оставям на Вас и на тези, които дават за примери производство на топ чужди стоки от български фирми - в случая ти Adventurer. За това и не съм съгласен с примера, които ти даде на Galactic Voyager за: „...големи "супер и топ" марки със съответните цени, които обаче се произвеждат напоследък в България...“,  в отговор от казанато от нея: „..И всички знаят, че тази марка струва ... пари.100% съм сигурна, че когато става въпрос за техника например всички знаят, коя марка е супер и топ...“ Когато в една държава не се спазват законите, систематично се нарушават човешките права, няма защита на потребителя, преобладава корупцията, моето лично мнение е че тя не може да бъде, критерий за нещо, от което да си изваждаме заключения на базата на които да правим сравнения.
Продължавам. На повечето туроператори им е невъзможно да си конкурират екскузиите и са принудени да намалят тарифите, да търсят по-евтини хотели и по-икономични опции за пътуване, за да могат да ги изравнят с... нека да ги наречем онези „специални агенции“. Добре. Ще Ви дам един пример. Ако средната тарифа на пакет (да изберем Испания) е около 650€, то тези „специални агенции“ го пускат на 500€/450€. Една нормална агенция обикновенно си слага комисионна от около 50€. Но тя трябва първо да изравни тарифи с лошата конкуренция, защото много често се среща клиента да търси по-евтиното (вярвайте ми че всяка една агенция, която продава ще се съгласи с мен – сигурен съм). Да направим математика! Самолетните билети до Коста дел Сол, Андалусия са между 240€ и 300€ в зависимост от сезона. Да сложим средно 270€. Остават ни 230€ до тези 500€ предлагани от „специалните агенции“. В пакетите влизат в повечето случаи закуска и вечеря за 7 нощи и 8 дни. Колко според Вас струва една стая на ден? Не по-малко от 30€ - 40€ за един 3* или 4* хотел, но нормален (защото има дори и разлика в една и съща държава на 4* и пак 4* хотели). Какво значи нормален? Това означава, че на тези хора, които са отсядали в хотели в България или Турция със същата оценка, този испански хотел ще им се стори смешен. Мисля, че темата за българските хотели я обясних в предишен пост, както и за критериите при липса на законодателна система и много висок процент на корупция. Ето тук вече всяка една агенция, за да влезе в бюджета си трябва да търси от „онези“ 4 * хотели, горе долу приемливи, за да имат доволен клиент. Каня всеки един заинтересуван да потърси 4* хотел на централно място, първа линия на плажа, със закуска и вечеря през букинг. Колко според Вас ще струва и то през сезона? Аз ще Ви отговоря. Като минимум двойно. До този момент бяхме сметнали 270€ билет за самолет през сезон. Имаме средно 35€ хотел умножено по 7 нощи – 245€. Събираме ги със самолетния билет и...преминаваме границата. Да не забравим, че групата има и един тим лидер или екскурзовод с тях, който ги придружава. Колко според Вас взима един добър професионален екскурзовод? А къде отиде комисионната на агенцията? Забравихме и трансферите летище/хотел/летище. Опитах се възможно най-кратко да обясня основния пробелем, който имаме повечето агенции в момента в България. Ето защо казвам, че цената определя качеството. Adventurer надявам се сега да одобриш тона ми.
Относно коментара на Adventurer за мен като професионалист и агенцията, която представлявам – Андалутравел (ето сега ДА, Adventurer ще й направя реклама). Била направена от ученик, приличала на страница от миналият век...Първо аз не съм уебдизайнер, аз съм екскурзовод, така, че това не ме засяга и не ме афектира. За да имаш една минимална представа от Андалутравел, то ние оперираме в Андалусия и организираме екскурзии на агенции, които правят допитване към нас. Само миналата 2018 година обслужихме около 1000 бг туриста. Сметни ги – на седмица по 40/50 човека, понякога имаме и по две или три групи в един период. Защо според теб ни имат толкова доверие при условие, че страницата била направена, като от как беше... „ученик“ според твоето „компетентно“ мнение за нея? А забравих да спомена, че се прави екскурзоводско обслужване в повечето случаи от мен. Каня всеки един от Вас да потърси в мрежите ЕДНО ОПЛАКВАНЕ от нас. Повтарям ЕДНО!!! Няма. Няма и да намерите. Защо? Професионализъм, драги ми Adventurer, опит, знания и чувство за отговорност. По този повод бих искал да те попитам относно коментара ти за това, че някои сме продавали, използвайки коментарите си. За какви продажби говориш при условие, че ние обслужваме групи на агенции и нямаме достъп до индивидуални туристи? Ето виждаш ли че пак нямаш идея, но въпреки това използваш деструктивни коментари. Това важи и за хората, които ме обвиниха, че съм защитавал Абакс, причина поради, която в горен линк поставих страницата ни. Каква е логиката да защитавам агенция, която ни е директен конкурент със своите нискотарифни пакети, от които повечето се оплакват и с която ние не работим, нито имаме отношения?
Относно моята личност в професионален аспект. Виж. Живота не е един спринт. Той е маратон, който трябва да пробягаш, падайки, ставайки. Но за да издържиш на този маратон, то трябва да положиш усилия и да се подготвиш. Хората с които съм работил до този момент, а те са хиляди са очаровани от моята работа, с повечето от тях се разделяме като нови приятели (слагам едно 98%, защото винаги има някой от тях на когото не съм се харесал или както е в твоя случай – някой, който приема нещата прекалено лично). Как мога да го докажа? Напиши моето име в Гугъл и ще разбереш колко капацитет имам и за какъв професионализъм говорим. Отделно ти прилагам линк с коментари на пътували с мен. http://www.andalutravel.com/html/nosotros.html Отдели време да ги прочетеш, защото са много.
Това защо е така? Защото обожавам работата си, тя е мое хоби, защото от години прекарвам много часове пред книги свързани с история, религия, философия...за да мога да бъда подготвен, на ниво пред една аудитория, за да мога да задоволя техният интерес, за да мога да им предам и покажа това за което са дошли. Ето това е професионализъм. Мога да кажа спокойно на коментарите свързани с това, че хората еволюционирали (както ти спомена в предишен пост), могли сами да си организират екскурзии и т.н. (с цялото ми уважение към този тип туризъм) Съгласен съм, че ще се информирате за дадена дестинация, ще си купите един пътеводител и ще тръгнете подпомагайки си от него. Драги Adventurer, този пътеводител мога да ти го преразкажа за 30 мин. А останалото време – седем дни и половина? Ето за това не мога да приема, че съм критикуван от някой, който не ме познава, който дори не си е направил труда, преди да метне тази купчина от обвинения да прочете нещо за човека, който агитира хората да са били видели с кого биха пътували. Adventurer нима всички останали са се объркали и само ти си прав?
За да поясна написаното на цялата аудитория. Не съм съгласен с това агенциите да лъжат хората (дори ми е противно това действие), не съм съгласен с нискотарифни проекти, в нито един момент оневинявам тези, които са предложили на клиентите си лош хотел, лошо обслужване, лоши екскурзоводи и продължавам да мисля, че цената в България определя качеството. Аргументите си ги изложих в този пост. Не защитавам агенции, които са излъгали клиенти.
Спирам до тук с цялата тази дискусия и се извинявам за дългият пост.
Успех на всички

Последна редакция: нд, 10 мар 2019, 22:48 от Анонимен

# 1 085
  • Варна
  • Мнения: 12 726
Нормално е човек да сгреши, но, когато се повтори вече е тъпо.

# 1 086
  • Мнения: 4 851
Темата съвсем се разводни вече.

Отново напомням, че тук споделяме отрицателни впечатления от туристически агенции. Не се опознаваме кой какъв е, не се рекламираме, не назидаваме невежите и не се възмущаваме, че сме неразбрани, а просто споделяме впечатленията си от некоректни туристически агенции.

Не мога да реша дали да обърна внимание на модератор да затрие целия този спам или да оставя твърдо решените да се излагат да действат.

# 1 087
  • Мнения: X
Темата съвсем се разводни вече.

Отново напомням, че тук споделяме отрицателни впечатления от туристически агенции. Не се опознаваме кой какъв е, не се рекламираме, не назидаваме невежите и не се възмущаваме, че сме неразбрани, а просто споделяме впечатленията си от некоректни туристически агенции.

Не мога да реша дали да обърна внимание на модератор да затрие целия този спам или да оставя твърдо решените да се излагат да действат.
Реклами?
Не си ли давате сметка, че част от тази тема е свързана с едно фалшиво обвинение от Ваша страна за това, че някой бил защитавал Абакс вследствие разбира се на криворазбран от Вас пост (вчера ми зададохте въпрос на който бях отговорил вече и бях принуден повторно да Ви обяснявам позиции, само защото тази част "случайно" беше пропусната от ВАС)? Или че този вид коментар може да навреди на репутацията на даден човек или агенция? Разбира се когато се критикуват, без никакъв аргумент, имам право да защитя позиции, нали? Това е мястото в което се коментира и коментираните отговарят? Това и правя. Обяснявам, именно, че това, което твърдите в коментара Ви е фалшиво. Или не Ви изнася, когато се прилагат аргументи, опровергаващи Вашата теза? Реклами? Давайте да изтриваме темата!
Лека вечер Ви желая.



# 1 088
  • Sofia
  • Мнения: 4 399
Хора, Моля Ви! Дайте да спрем! Всички сме здравомислещи и няма смисъл да се нападаме взаимно!
Искам да се извиня на всички, ако това, което споделих е причината да стигнем до тук!
Хубава вечер на всички!

# 1 089
  • Мнения: 11 857
Значи в тема за оплаквания, се намериха хора да натрият сол на главата на жената, че се оплаква... Голям спам, включително и този коментар, но не се сдържах. Недай си Боже да попадна следващия път на некоректна агенция, ще ме е страх да се оплача тук, че да не почнат обвнинията към мен. Просто е нелепо...

# 1 090
  • Мнения: 688
Първо искам кажа, че аз също смятам, че мястото на тази дискусия не е тук, но въпреки това след като все пак макар и доста трудно смигнахме до някакво нормално ниво на разговор, смятам че е добре да бъде завършена и да остане тук, а за в бъдеще може да се помисли за по-добър вариант.

Виж сега, Adventurer. Виждам, че днес си прередактирал и добавил изречения към текста, който публикува вчера (признавам, че и аз го направих, та макар и не толкова, колкото ти си добавил), което ме навява на мисълта, че е редно да защитя позиции...

Мишо, би било добре да мислиш за репутацията и позициите си всеки път, когато пишеш, защото именно надменното отношение в стил „знаете ли кой съм аз“ и „аз винаги съм прав“ в комбинация с задълбочените ти разсъждения на тема „слепота“ доведоха до коментара за „мъдростта“ и последвалата срамна страница на принципа „каквото повикало, такова се обадило“. Това е публичен форум с анонимни потребители, уточнявам това и с оглед на едни друг твой коментар, нещо което би трябвало да знаеш и да си приел, когато си се регистрирал, а ако не ти харесва има и други варианти, където хората са с лицата си, изборът си е твой. За мен тук е важно не кой говори, а какво говори и дискусията да се води с факти и аргументи, за това и направих доста дълъг пост в началото на който ти отговори с крайно надменното и обидно “Ще ти е много трудничко да влизаш в такива теми с мен…”.

Не можех обаче някак да не се запитам, ако аз се бях оказал на твоя екскурзия и влезем в някакъв исторически, философски, религиозен и т.н. спор, ти пак така крайно ли ще реагираш и до бой ли щяхме да стигнем? Ако изхождаш от позицията, че ти винаги знаеш повече от всички и винаги си прав, не виждам как подобна ситуация би се разминала.

В конкретния случай: виждам ситуация, в която недоволен клиент се оплаква в точно направена за това тема, след което се налага да се защитава и дава обяснения, е съжалявам но моя вътрешен инстинкт за справедливост ме накара да реагирам, а и е рядкост „търговци да са в храма“ от чисто алтруистични подбуди и винаги бих предпочел и да сгреша, за което винаги мога и да се извиня, отколкото да гледам безучастно нещо, което за мен е изглеждало много нередно.  Мисля, че обяснях много добре, какъв е смисълът на такива теми в първият ми пост, да не се повтарям.   

Относно проблема цена-качество, може би трябваше ясно да кажеш, че коментираш само крайно ограничения и неадекватен българския пазар, а не да абсолютизираш, за  което имаше достатъчно възможности. Иначе ти благодаря за обясненията, но мен лично този средновековен крепостнически модел  може само да ме отврати още повече, и то при положение, че аз и без това не бих желал да имам нищо общо  по ред причини, част от които ще споделя, а и съм имал нещастието вече разни представители на туристическия бизнес у нас да ми обясняват напоително, че те продават не друго а „седалки“, тя и самата дума е показател за сериозен манталитет проблем.

Бих те провокирал обаче, да започнеш тема, в която да се бориш срещу такива практики и да помагаш на хората да избягват откровените измами, ако имаш възможност и желание разбира се. Това го казвам сериозно, защото когато взаимно се отплесваме в различни аспекти на „живота вселената и всичко останало“ дискусия не се получава, затова и форумите са строго структурирани, а и хората просто ще ни игнорират.

На кратко за марките и техниката, България е за съжаления точно това, което описваш, но производителите съвсем умишлено избират да произвеждат именно в такива държави, каквато в същност е и Китай и повечето по „гърба“ на техниката, а целта е разбира се да намалят производствените си разходи, като не спазват екологични норми, човешки и всякакви други права. Така че тук изключението е всъщност правилото и обратното. Мисля че всички са запознати с качеството на немските марки, когато обаче те са произведени за немския пазар, а аз лично съм имал възможност и да се убедя в японския дизайн и качество на японския пазар. С други думи когато си купувате техника, потърсете качеството отвъд мъглата на марката и цената, защото в случая не само ще получите ниско качество за малко пари, а с най-голямо удоволствие ще ви продадат същото ниско качество и за много пари. Казвам го като човек, които малко или много е маниак на тема техника и качество и знам колко време обикновено ми отнема да си намеря качествен продукт, дори когато съм готов да платя за него колкото се наложи. Форуми като българския Setcombg са добра отправна точка.     

Връщайки се пак на проблема цена-качество в туризма, само че този път в световен мащаб, днес съществуват т.н. агрегатори (търсачки), които систематизират оферти от много източници и така за едни и същ хотел, самолет, круиз и т.н. получавате много различни, често динамично променящи се цени. И така винаги имате някой гигантски посредник, който може да си позволи да ви направи отстъпка, която в даден момент може да бъде огромна, след което ще видите множество средни цени близки до реалната, както и определен брой оферти със много надути цени. Така функционира този пазар от десетилетия вече, и цените за една и същата услуга могат да варират в много голям диапазон, въпрос на вашата сръчност в Интернет и опит е каква точно част от този диапазон ще видите. Има множество агрегатори, най- лесно достъпните, но често не най- ефективните често се рекламира и по медиите, т.е. достатъчно достъпни са дори и за не особено информирания потребител. Между другото Booking.com e една много хубава база данни, но също напоследък е и мястото, където често ще получите едни от най-лошите цени, а за добри цените там по-принцип вече и рядко може да се говори. 

Относно самостоятелното пътуване, за мен това лично е начин на живот, първо защото е свързано с професията ми, второ защото обичам да пътувам и използвам всяка възможност за това и се съчетават добре. В тази връзка нито мога нито искам да посещавам организирани екскурзии и да се съобразявам с графиците и седалките на някой си. Ако се окаже че имам свободно време хващам самолета и заминавам, и прочитам сам това което ми е нужно, не винаги ще получа достатъчно задълбочено представа разбира се, а не е и нужно, но пък пътувам често, а не веднъж или два пъти в годината. Когато има нужда не е проблем да потърся специализирана услуга, последно с приятели наехме опитен вулканолог за изкачване на вулкан, така че според ситуацията.  Българският сайт Magelanci дава добър поглед върху този начин на живот и съдържа много информация за това как да и от къде да резервирате, съвети за организиране, пътеписи и т.н.

За сайта извън заяждането, начина по който изглежда не отговаря на нивото за което претендираш и може и съвсем спокойно да имаш, това на мен не ми пречи, нямам време в момента да го проверявам, но както вече съм казвал, който трябва ще го направи. Това е съвсем честното ми мнение, дали те засяга или ти влияе на работата ти, сам си прецени, за българските „стандарти“ може и да няма значение. Като потребител на Интернет предполагам, че имаш все някаква представа за това как изглеждат нещата в днешното време, същото така може и да се обърнеш към професионалист по този въпрос, не се учудвай ако чуеш нещо подобно на коментара за ученика и миналия век обаче. Точка.


Още две думи за българския пазар, не съм съгласен с израза „ми за толкова пари, толкова“, когато става въпрос за откровено подвеждане на не информираните потребители, които използват агенции именно защото са не информирани и тази практика трябва да се санкционира строго. Извинявай, но в Европа специално има някакви съпоставими стандарти и да избереш един от „онези“ лошите хотели, които не са правилото, а изключението, с което да подведеш потребителя не е ниско качество за ниска цена, а е измама. Ниско качество за ниска цена е да заведеш шепа баби на разходка до Рупите или Охридското езеро за 10 или 20 лв. и те да се върнат доволни въпреки опитите ти да им продадеш одеяла например между другото.  Но да рекламираш „избрани отлични хотели“, „богата екскурзионна програма“ с лъскави брошури и хората да завършват в такива теми понеже са заведени в един от "онези" хотели и са получили една от "онези" екскурзии, е измама. Както вече казах този, които предлага услугата трябва да осигури рекламираното качество независимо от цената, която пък определя самият той, когато има несъответствие между рекламираното и полученото цената не може да бъде оправдание и в нормалните държави следват санкции.     

Запитвал си се защо в България, думата „екскурзовод“ често се свързва с мошеник, който мъкне хората по пазари, молове и туристически капани вместо по забележителности, едва ли е резултат от един или два случая. Така че "бранша" определено си има проблеми, а дали и как може да се решат е въпрос, които ще оставя на твоя опит.     

Относно моето участие в този форум, което може би не е съвсем на място, то е свързано с молбата на една моя позната да напиша няколко думи в този форум за това как хората сами да си резервират почивките и да получават много по-високо качество за парите си в сравнение с това което получават от нашите „агенции“, от които тя бе излъгана няколко пъти и последната и почивка беше организира от мен.  В случая предимствата са не само по-ниски цени, но и свобода на избор на хотели, дати, време на престой, както и „топ“ авиокомпания вместо чартъра на ниско качествения „национален превозвач“ известен още като ТИМ Еър, който защо изобщо съществува и с какви не пазарни механизми се поддържа е друга дълбока тема.       


Мисля че успях даже дори и да те надмина по отношение на тона и се извинявам ако съм пропуснал да отговоря на нещо, аз от предизвикателства не се боя в никакъв аспект, но както казах, когато темата се разширява непрекъснато във всички възможни посоки дискусията е трудна.

# 1 091
  • Мнения: 10 425
Adventurer, изключително много благодаря за полезния пост! За разлика от дългите постове на други потребители, които изобщо не се хабя да доизчитам, като видя как и накъде вървят, твоят го прочетох на един дъх и си отбелязах някои неща за допълнителни проучвания и справки, които ще ми бъдат много ценни за бъдещите ми пътувания.

# 1 092
  • Мнения: 4 851
За не знам кой път напомням, че темата е за оплаквания.

Тук не се опознаваме, не назидаваме, не раздаваме квалификации и определено не градим търговска репутация!

Правилата на форума категорично забраняват скрита или явна реклама на сайт, фирма, продукт или услуга, така че си спестете фирмената презентация, статистика и отзиви от клиенти. Проявете елементарно уважение към форума, в който пишете и спазвайте правилата му!

Има смислова разлика между изявително и повелително наклонение в българския език.

И не, няма да информирам модератор. При такова фирмено представяне нека потребителите на форума сами си направят изводите.

По темата: в моя личен черен списък добавям "Андалутравел". Не съм пътувала с агенцията, но не ми допада настоятелната реклама и назидателния тон. Като гледам обидения подскок при всеки пост, не ми се мисли как биха реагирали при евентуално оплакване или проблем!

Edit: Adventurer, същата нередност забелязах и аз и затова реагирах. И на мен ми изникнаха същите въпроси, благодаря ти, че си ги формулирал по-добре от мен. "Не съм съгласен с израза „ми за толкова пари, толкова“, когато става въпрос за откровено подвеждане на не информираните потребители" и "този, които предлага услугата трябва да осигури рекламираното качество независимо от цената, която пък определя самият той" напълно съвпада и с моето мнение!

Последна редакция: пн, 11 мар 2019, 15:28 от Дидичка

# 1 093
  • Мнения: 4 129
Сега... може да се получи и дълъг пост, може би не, все още не знам, но идеята ми просто за разсъждения, базирани на породената дискусия и някои правилни и не толкова (моя преценка) мнения.

Първо за 1 мин. направих една елементарна статистика - темата е започната през септември 2006 г. - около преди 17+ години, видяна /прочетена/ е от 461 613 потребителя /горе-долу 1/2 милион/, коментарите са по-малко от 1100.  А колко от чели темата са пътували през тези 17 г., дали всички са били доволни от всичко? (Същото може да се види и в темата за "Бял списък на ТА"). Колко ли милиона българи са ползвали услугите на ТА през тези години, и дали всички са били доволни, или пък не са били, но... защо да си правим усилията да споделяме, да разсъждаваме, да прочетем малко повече, дори и да не е един ред, т.е. да се посочи конкретна фирма и за късмет, понякога се пишат и причините за недоволството.

Аз, по стечение на обстоятелствата и съм работила в този бранш (преди много години, но това ми е дало и плюса да имам някаква представа за много неща в тази област), но и през последните 16 г. съм пътувала над около 50 пъти - (включвам и бизнес, и почивки, и самостоятелно организирани посещения, и организирани - в зависимост от целите на пътуването, дестинациите, и за съжаление малко или много възраст), като всичко това ми дава все по-голяма представа за outgoing туризма в БГ.

Каква е ситуацията на този пазар в БГ - по ред причини, който е по-млад (но това е относително), знае езици, знае как да работи добре с интернет, познава или отделя време да се информира за дестинации, знае добри търсачки за билети, хотели в чужбина, сайтове за забележителности, не се притеснява да отдели средства за наемане на кола, ако се налага, и т.н. - се организира сам, и да, определено печели в широкия смисъл на думата.

Но, има и 2 други сегмента (може и да са повече, но не ми се задълбочава толкова много) - хора, които не притежават всичките тези познания, но и средства, както и хора, които са достатъчно заети, имат само ограничено време за почивки или екскурзии, и може би средства донякъде, и затова се обръщат към агенции, предполагайки че, ще получат всичко, което е посочено в една програма.

Звучи правилно, нали - те са специалисти, те предлагат нещо на пазара, фирма са, ние си разглеждаме програмата, тя ни харесва, даже впечатлява, казваме си - ей, колко държави, 3-4 звездни хотели, най-известните забележителности, а пък цената....

Но, туризма е пазар - всеки се опитва да си продаде "стоката" и я "пудри" както може, защото иска да докара цена, приемлива за масовия турист в БГ, а това става точно така - написани много неща, а дали физически е възможно да се пропътуват толкова много км и да попаднеш в правилния момент на отворен музей, посочен в програмата - не е важно, нали се минава покрай него.... Същото се отнася и за оплакването откъдето започна дискусията за хотел, в който се знае, че няма интернет, но това не се упоменава. И, много, много други неща - понякога фирмите не са виновни - показали са им чисти стаи, чисти бельо, понякога гостите са си такива - мърляви /говоря за хигиена в общите части/.... За това, преди да се резервира един хотел се проверяват мненията - в Трипадвайзър, Букинг, руски сайтове.

Има ли спасение за нас, потребителите? Ами, най-малкото е по-активно споделяне за негативна информация за дадена фирма, за даден хотел, за допълнителни екскурзии. Представете си, ако от тези почти 500 000, прочели темата и евентуално пътували чрез някоя ТА, поне 10% са споделили мнението си - това биха били 50 000 негативни отзива. А ние имаме 1000....

И, да, аз се присъединявам към мненията на Мишо Иванов /за доста неща/, с който имах удоволствието да пътувам преди 5 г., и да, той, не е само "екскурзовод", защото това е професия, която изисква не само да имаш познания, но и да успееш да се "справиш" и "овладееш" различните настроения на 40 човека, които са с най-различен манталитет, очаквания и изисквания, особено след 500-700 км. преход. Понякога е добре да се опиташ да вникнеш в нечие чуждо мнение и да се замислиш дали пък няма нещо правилно.




# 1 094
  • Мнения: 688
Само искам да допълня нещо към горния иначе интерес и полезен пост. Оплакването по форуми е хубаво нещо, но също достига само до определена аудитория и винаги ще има достъпно хора, които не четат нито форуми, нито други подобни източници, дори и Интернет вероятно не използват или поне не за тези цели. Няма смисъл да давам пример с по-възрастните ни родните, за които тези неща са по-трудни, често дори невъзможни, а те са потенциални най-застрашените в такива ситуации.

За това граждански отговорната позиция в случаи на проблеми и откровени измами е да търсите съдействие от институциите, които в България са такива, каквото са, но пък е и наша отговорност да имаме изкисквания към тях и да ги караме да работят по-добре и регулират пазара чрез налагане на съответните санкции.

При проблеми с туристическа услуга първо имате законов 14-дневен срок за рекламации (нека са в писмена форма, не по телефона), към фирмата предлагаща услугата, които те трябва да регистрират, за да решите проблема по между си, след което може да подадете жалба до Комисията за зашита на потребителите или Европейския потребителски център за фирми регистрирани е Европа.

Важно е разбира се да предоставите максимален обем информация (договори, документи, бележки за допълнителни разходи) включително и снимки, когато демонстрират даден проблем, така че не пропускайте възможността да събирате всякакви „доказателства“  по време на престоя си въпреки ситуацията, това ще е от полза не само на вас след това, но и има шанс да предотврати други хора да не попаднат в същата ситуация.



Общи условия

Активация на акаунт