Черен списък на туристическите агенции !

  • 714 359
  • 1 567
  •   1
Отговори
# 1 455
  • Мнения: 72
За какво водите хора там след като не се интересувате дали ще бъдат ограбени и дали ще се разболеят? Galactic Voyager, много бездушно отношение - аз очаквам от туристическата агенция да се погрижи за мен, а аз само да се наслаждавам без да мисля за "негативни ситуации" - това много разочароващо ...
Туристическите агенции са организатори на пътувания, а не бавачки.. само в Бг всеки клиент независимо дали платил 200лв или 2000 лв се изживява като център на света, ами не е! Има задължителна застраховка, която се плаща от ТО и при възникнало застрахователно събитие по време на екскурзията клиентът е длъжен да си намери здравно заведение и да се лекува там. При връщане в страната се реимбурсират разходите.
На когото не му харесват организирани пътувания, си пътува самостоятелно, в 21 век сме има информация за всичко!
Това са абсурдни неща, то и рецепционистката в хотела е такава, не ни е приятелка или добра позната, но се усмихва и понякога урежда някаква дребна покупка например или приема пратка без да е куриерска служба. Как си представяте някой особено в държава от третия свят да тръгне посред организирана екскурзия да си търси болница? И ако въобще намери въпреки езиковата бариера какво става с програмата на останалата група например? То ако ще е така защо въобще се организират екскурзии - както сама написахте има възможност сами да си направим всякакви резервации, има и инфо в Гугъл за забележителностите. В Мароко ни предупреждаваха за местните нрави, за някои забрани и за манталитета на местните хора. В Египет по същия начин. Но това от агенции с желание за работа и които искат да клиентът да се върне при тях. Ако ми бяха казали както Вие "не сме бавачки" щях да ги задраскам от списъка си с контакти. Още повече че съм убедена, че има агенции, които съдействат по всякакъв начин на групата, за която са отговорни.
Няма нищо абсурдно, не знам защо се засягате, аз говоря като дългогодишен турист, който пътува с агенции, а понякога и самостоятелно. Не говорим за асистиране при пътуване ако се наложи медицинска помощ, но съм се нагледала на хора, които пътуват и се държат с екскурзовода като някакъв обслужващ персонал, а това не е изобщо приемливо. Има голяма разлика между реални и имагинерни претенции, а това че в 21 век има хора дето не могат да вържат 10 думи на чужд език, ами това говори за качеството на материала...

# 1 456
  • Мнения: 21 601
За какво водите хора там след като не се интересувате дали ще бъдат ограбени и дали ще се разболеят? Galactic Voyager, много бездушно отношение - аз очаквам от туристическата агенция да се погрижи за мен, а аз само да се наслаждавам без да мисля за "негативни ситуации" - това много разочароващо ...
Туристическите агенции са организатори на пътувания, а не бавачки.. само в Бг всеки клиент независимо дали платил 200лв или 2000 лв се изживява като център на света, ами не е! Има задължителна застраховка, която се плаща от ТО и при възникнало застрахователно събитие по време на екскурзията клиентът е длъжен да си намери здравно заведение и да се лекува там. При връщане в страната се реимбурсират разходите.
На когото не му харесват организирани пътувания, си пътува самостоятелно, в 21 век сме има информация за всичко!
Това са абсурдни неща, то и рецепционистката в хотела е такава, не ни е приятелка или добра позната, но се усмихва и понякога урежда някаква дребна покупка например или приема пратка без да е куриерска служба. Как си представяте някой особено в държава от третия свят да тръгне посред организирана екскурзия да си търси болница? И ако въобще намери въпреки езиковата бариера какво става с програмата на останалата група например? То ако ще е така защо въобще се организират екскурзии - както сама написахте има възможност сами да си направим всякакви резервации, има и инфо в Гугъл за забележителностите. В Мароко ни предупреждаваха за местните нрави, за някои забрани и за манталитета на местните хора. В Египет по същия начин. Но това от агенции с желание за работа и които искат да клиентът да се върне при тях. Ако ми бяха казали както Вие "не сме бавачки" щях да ги задраскам от списъка си с контакти. Още повече че съм убедена, че има агенции, които съдействат по всякакъв начин на групата, за която са отговорни.
Няма нищо абсурдно, не знам защо се засягате, аз говоря като дългогодишен турист, който пътува с агенции, а понякога и самостоятелно. Не говорим за асистиране при пътуване ако се наложи медицинска помощ, но съм се нагледала на хора, които пътуват и се държат с екскурзовода като някакъв обслужващ персонал, а това не е изобщо приемливо. Има голяма разлика между реални и имагинерни претенции, а това че в 21 век има хора дето не могат да вържат 10 думи на чужд език, ами това говори за качеството на материала...
Извинявам се много, но не владея арабски и френски, затова разчитах на знанията на екскурзовода при някои ситуации с местни хора в пустинята в Мароко. Лош материал в 21 век, ужас! А за незнаене на местните навици и обичаи не виждам чуждите езици как ще спасят някого, но щом така смятате......

# 1 457
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 480
Добавената стойност е едно. Задълженията друго. Хайде да правим разлика.
Водачите категорично не са преводачи и нямат право да превеждат в болница. Това че го правят на добра воля е абсолютно проблем. Водачът не е заклет преводач. Медицинската терминология не е като всекидневния разговор. Ако допусне грешка в превода, кой носи отговорност? Дали пък тогава пак туроператорът няма да го отнесе? TUI, ITS и т.н. категорично забраняват на представителите си да са преводачи при медицински проблеми. Лично съм била свидетел. Има си специалисти за тези неща.
Ама драмата е, че туристите не искат да се набутват с роуминг и да звънят на асистиращата фирма.

# 1 458
  • Мнения: 21 601
Ама никой не е споменавал заклети преводачи в болница, хората масово (включително и аз) знаят добре английски например, няма проблеми там с комуникацията, но с програмата на групата включително и на болния турист определено да ако се налага някакво по-сериозно лечение. Ставаше дума за помощ в комуникация с бедуини например в пустинята на Мароко, за някои допълнителни екскурзии и т.н. Така или иначе, аз съм останала доволна от услугата, не съм считала водачът за мой слуга и т.н. споменати нелепици, оставили сме му бакшиш както се следва и ако искам да пътувам в тази част на света зная при кого да отида. Не при някой чиновник, който ми вири нос и ми обяснява че не ми бил бавачка и си чете листчетата в автобуса само.

# 1 459
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 480
Мислех, че коментираме казуса с Онекс по-горе, от които се оплаква потребител...

# 1 460
  • Мнения: 4 813
Задълженията са едно, а съвсем друго е "customer service". Ако една агенция иска доволен клиент, трябва да го обслужи така, че да остане доволен.
А, и агенциите не са ни спуснати от господа, ами са от същия този материал, така че хайде да не вадим тази карта.

# 1 461
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 480
Задълженията са едно, а съвсем друго е "customer service". Ако една агенция иска доволен клиент, трябва да го обслужи така, че да остане доволен.
А, и агенциите не са ни спуснати от господа, ами са от същия този материал, така че хайде да не вадим тази карта.
Разбира се, че е така. Ако всичко беше цветя и рози нямаше да съществува тази тема.

# 1 462
  • Мнения: 1
Този път ABAX, много се изложиха от избора им на екскурзовот в лицето на Петя Борисова, тази жена се изпокара с една камара хора от групата, включително и с нас. Казва първо едно нещо, след това го променя, а ти не знаеш, защото не си присъствал. Щеше да ни изгуби, третираше ни като деца на 3 години, посрещна  ни със списък със забрани. Когато ни стана лошо и искахме да се отделим от групата и я попитохме само да ни опъти за мястостото на срещата, тя ни каза, че не може сега, а след малко, след 5 мин., че не сме разгледали всичко. Прекара ни през слънцето при над 40 градуса въпреки, че имаше на отсрещния тротоар сянка, но иначе сме щели да правим много пъти пресичания на улицата ако искаме на сянка... Говори прекалено много, като повтаря по няколко пъти едно и също нещо, само сменя словореда. Не ни даваше да си говорим помежду си в автобуса, защото тя говорише през цялото време, т.е. не говореше, а крещеше на засилен микрофон, се едно ти бият барабани в ушите, при което пихме хапчета за глава. Това, не беше почивка, а тя го превърна в кошмар. Така се скара с майка ми, че тя после през половината нощ, не успя да заспи. Предната вечер, за същото нещо, се била скарала и с други хора, но ние научихме сред нашата разправия. Става въпрос за стоенето на маса по време на закуските и вечерите кой къде да седне, при това персонала на хотела съдейства, а тя ги възпрепятства. Не се съобразява с темпото на групата, бърза напред, без да изчаква, а имахме, бавнопредвижващи се хора, една жена със сменени стави едвам ни настигаше, горката. А апаратчетата, които ни раздаде, имаха обхват и се чуваха, само ако си до нея (то се обезмисля, когато съм до нея я чувам и без апаратче). Ужас! Ще се замисля, дали отново да ползвам услугите на ABAX и не само аз и други от групата са на същото мнение. Петя Борисова, ни третираше като бавноразвиващи се, повтаря, завтаря, потретва. Разбирам и от един път! Излезна и прякор - Класната. "Не така, че ей сега класната ще ни се скара". Това, според вас почивка ли е, или ученически лагер? Добре, че мястото е прекрасно и когато "класната" я нямаше, успявахме да си поговорим и да се насладим на почивката.

# 1 463
  • Мнения: 731
Този път ABAX, много се изложиха от избора им на екскурзовот в лицето на Петя Борисова, тази жена се изпокара с една камара хора от групата, включително и с нас. Казва първо едно нещо, след това го променя, а ти не знаеш, защото не си присъствал. Щеше да ни изгуби, третираше ни като деца на 3 години, посрещна  ни със списък със забрани. Когато ни стана лошо и искахме да се отделим от групата и я попитохме само да ни опъти за мястостото на срещата, тя ни каза, че не може сега, а след малко, след 5 мин., че не сме разгледали всичко. Прекара ни през слънцето при над 40 градуса въпреки, че имаше на отсрещния тротоар сянка, но иначе сме щели да правим много пъти пресичания на улицата ако искаме на сянка... Говори прекалено много, като повтаря по няколко пъти едно и също нещо, само сменя словореда. Не ни даваше да си говорим помежду си в автобуса, защото тя говорише през цялото време, т.е. не говореше, а крещеше на засилен микрофон, се едно ти бият барабани в ушите, при което пихме хапчета за глава. Това, не беше почивка, а тя го превърна в кошмар. Така се скара с майка ми, че тя после през половината нощ, не успя да заспи. Предната вечер, за същото нещо, се била скарала и с други хора, но ние научихме сред нашата разправия. Става въпрос за стоенето на маса по време на закуските и вечерите кой къде да седне, при това персонала на хотела съдейства, а тя ги възпрепятства. Не се съобразява с темпото на групата, бърза напред, без да изчаква, а имахме, бавнопредвижващи се хора, една жена със сменени стави едвам ни настигаше, горката. А апаратчетата, които ни раздаде, имаха обхват и се чуваха, само ако си до нея (то се обезмисля, когато съм до нея я чувам и без апаратче). Ужас! Ще се замисля, дали отново да ползвам услугите на ABAX и не само аз и други от групата са на същото мнение. Петя Борисова, ни третираше като бавноразвиващи се, повтаря, завтаря, потретва. Разбирам и от един път! Излезна и прякор - Класната. "Не така, че ей сега класната ще ни се скара". Това, според вас почивка ли е, или ученически лагер? Добре, че мястото е прекрасно и когато "класната" я нямаше, успявахме да си поговорим и да се насладим на почивката.

Тази твар и преди години се държеше по същия начин. Изглежда ТА много са го закъсали, щом още държат  на работа хора като нея.  Третира "обикновените" хора като добитък,  а сервилничи пред такива, които са й се изфукали, че имат някаква по-"висша" професия.
В крайна сметка всички са си платили за почивката/екскурзията, поне малко да се съобразява, че благодарение на "овцете" получава заплата.

# 1 464
  • Мнения: 8 137
Каква е била дестинацията?

# 1 465
  • Асеновград
  • Мнения: 4 046
Този път ABAX, много се изложиха от избора им на екскурзовот в лицето на Петя Борисова, тази жена се изпокара с една камара хора от групата, включително и с нас. Казва първо едно нещо, след това го променя, а ти не знаеш, защото не си присъствал. Щеше да ни изгуби, третираше ни като деца на 3 години, посрещна  ни със списък със забрани. Когато ни стана лошо и искахме да се отделим от групата и я попитохме само да ни опъти за мястостото на срещата, тя ни каза, че не може сега, а след малко, след 5 мин., че не сме разгледали всичко. Прекара ни през слънцето при над 40 градуса въпреки, че имаше на отсрещния тротоар сянка, но иначе сме щели да правим много пъти пресичания на улицата ако искаме на сянка... Говори прекалено много, като повтаря по няколко пъти едно и също нещо, само сменя словореда. Не ни даваше да си говорим помежду си в автобуса, защото тя говорише през цялото време, т.е. не говореше, а крещеше на засилен микрофон, се едно ти бият барабани в ушите, при което пихме хапчета за глава. Това, не беше почивка, а тя го превърна в кошмар. Така се скара с майка ми, че тя после през половината нощ, не успя да заспи. Предната вечер, за същото нещо, се била скарала и с други хора, но ние научихме сред нашата разправия. Става въпрос за стоенето на маса по време на закуските и вечерите кой къде да седне, при това персонала на хотела съдейства, а тя ги възпрепятства. Не се съобразява с темпото на групата, бърза напред, без да изчаква, а имахме, бавнопредвижващи се хора, една жена със сменени стави едвам ни настигаше, горката. А апаратчетата, които ни раздаде, имаха обхват и се чуваха, само ако си до нея (то се обезмисля, когато съм до нея я чувам и без апаратче). Ужас! Ще се замисля, дали отново да ползвам услугите на ABAX и не само аз и други от групата са на същото мнение. Петя Борисова, ни третираше като бавноразвиващи се, повтаря, завтаря, потретва. Разбирам и от един път! Излезна и прякор - Класната. "Не така, че ей сега класната ще ни се скара". Това, според вас почивка ли е, или ученически лагер? Добре, че мястото е прекрасно и когато "класната" я нямаше, успявахме да си поговорим и да се насладим на почивката.
Принципно не мога да коментирам ситуацията, още повече изложена от едната страна, но ще спомена някои правила при организирани почивки и пътувания.
Има хотели в които след настаняване при първо хранене Ви насочват към маса и тя се ползва до края на престоя. Такава им е организацията. Както и ако сте двама при вас се настаняват още хора. Не може една маса за 4 или 6 човека да се ползва от двама ,а да има други които да седят прави, и да чакат свободна  като не могат да се нахранят. Това са правила на хотела и водача ги спазва. Персонала съдейства да, но е нахално да се иска промяна на създадено правило, за някой специален.
И Вие да сте ако на масата или местата в автобуса на които седите, седне някой, няма да Ви е приятно. А се е случвало в автобуса след почивка някой да отиде на място на което е багажа на друг защото по му харесвало или било по предно.
Водача отговаря за всички и за организацията и ако се налага може и да е по остър ако това създава риск от проваляне на пътуването. В крайна сметка когато човек е организирано се съобразява с програмата и останалите, не може да капризничи и да налага свои виждания как да се проведе някое мероприятие.
Относно оплакването за жегата, не мисля, че водача има вина. Не той е избрал периода на пътуване нито може да влияе на времето. А е възможно да Ви е казала да се отделите след малко от групата ,като е преценила, че от мястото може да Ви упъти по добре. Все пак той носи отговорност за Вас.
Относно темпо на групата, няма как да бъде определяно от един. Ако нещо се пропусне заради забавяне на един, кой ще е виновен? Водача съобразява общо темпо. При група всеки се съобразява с групата не групата с него. Минава програмата със забележителностите ,и след това време за пазар, кафе, храна.
Практика е водача да повтори указанията, защото веднага щом свърши по единично се започва с въпроса - Сега в колко часа и къде?  Но е друго да не слушаш и после да попиташ нали? Егото е погалено на мен индивидуално ми отговори!
Честно за първи път някой се оплаква от много информация, и от прекалена грижа на водача.
Всеки има право да има претенции и да се оплаква, но нека първо помисли има ли основание. Част от оплакванията които прочетох са меко казано смехотворни, като претенции.
 Водача не мога да коментирам, но претенциите да.

Последна редакция: вт, 16 юли 2024, 15:13 от Panayotu

# 1 466
  • Козлодуй
  • Мнения: 5 627
И аз мразя това навикване и повтаряне в автобуса - благодаря, че предупредихте - няма да пътувам с тези Simple Smile

# 1 467
  • Точно където трябва
  • Мнения: 4 896
Имам наблюдения върху въпросната госпожа. Бяхме две групи и тя беше екскурзовод на другата. Ние бяхме с Ерхан, голям образ. Но когато се засечехме с нея се държеше ужасно. Даже него навикваше. Реално наблюденията ми са с него как се отнасяше - едно наставнически, сопкаше се, дърпаше му се. А реално са колеги. 100 пъти си повтарях, добре че не сме с нея.

# 1 468
  • Мнения: 3 823
Този път ABAX, много се изложиха от избора им на екскурзовот в лицето на Петя Борисова, тази жена се изпокара с една камара хора от групата, включително и с нас.
Очаква ли се да сме осведомени по кой маршрут е екскурзовод???

# 1 469
  • Sofia
  • Мнения: 4 364
Да, и аз от това се интересувам. Разбрахме името на госпожата, агенцията също стана ясна, сега очакваме и дестинацията! 😊

Общи условия

Активация на акаунт