Черен списък на туристическите агенции !

  • 713 426
  • 1 567
  •   1
Отговори
# 1 515
  • Мнения: 8 105
Ами хора при наличието на коледни базари в Бг и то не малко, къде сте тръгнали за Драма и най-вече тук проблемът е че е за един ден! Екскурзии за ден и нормално нещо наблизо, в съседна държава е утрепия, не знам защо и до Одрин правят така все едно хората са добитък, и е някаква национална политика видиш ли там коледния базар е рая, и затова ще пътуваме за един ден, а тук не стават. Поне да беше уикенд ... ясно е че хората искат да се разходят, но подобни малки агенции не са добри организатори, и която и да е за ден я убийство или юркане, само път.
Ето и последният пост 1 час свободно време тук за обяд, разглеждане на града и снимки... звучи ужасно, че на всичко отгоре два града за един ден...

# 1 516
  • Пловдив
  • Мнения: 584
Ами хора при наличието на коледни базари в Бг и то не малко, къде сте тръгнали за Драма и най-вече тук проблемът е че е за един ден! Екскурзии за ден и нормално нещо наблизо, в съседна държава е утрепия, не знам защо и до Одрин правят така все едно хората са добитък, и е някаква национална политика видиш ли там коледния базар е рая, и затова ще пътуваме за един ден, а тук не стават. Поне да беше уикенд ... ясно е че хората искат да се разходят, но подобни малки агенции не са добри организатори, и която и да е за ден я убийство или юркане, само път.
Ето и последният пост 1 час свободно време тук за обяд, разглеждане на града и снимки... звучи ужасно, че на всичко отгоре два града за един ден...

Tanya Valcheva  Тази, на която бях си беше нормална екскурзия за един ден. В  Кавала имахме достатъчно време. По  спомен около 3 часа.  Само качването и слизането  пеша до крепостта е поне час.
 
От Пловдив до Одрин за 2 часа път.  Аз пътувам почти всеки месец, за неща,които в България са на двойна цена  и ги няма  в турските магазини.

# 1 517
  • София
  • Мнения: 25 788
Аз съм била на еднодневна екскурзия - Кавала- Драма-Онируполи от София. Имаше време за абсолютно всичко. Така че зависи как е направена организацията.

# 1 518
  • Мнения: 7 369
.

Последна редакция: вт, 17 дек 2024, 12:59 от Fatalina

# 1 519
  • Пловдив
  • Мнения: 584
Преди всичко селището се казва Урануполи, а не Онируполи. Намира се на Атон, а не до Драма и Кавала

Тук става въпрос за Драма . Даже и в бг-мама има тема .

https://www.bg-mamma.com/?topic=1386250

# 1 520
  • София
  • Мнения: 25 788
Fatalina, заблудила си се нещо.

# 1 521
  • Мнения: 70
Коледни градчета и базари има само в Централна и Западна Европа. Това са оригиналите, а за всичко останало има шарани да се връзват. При свободен пазар и наличие на толкова информация, проблемът е и в ниската обща култура на туристите...

# 1 522
  • Мнения: 8 105
Идеята на едно пътуване, ако не е за пазар, предполагам е човек да усети атмосферата, да си почине, да се отпусне, а не да не спи два дни и да пътува общо 600 км за един ден... тръгване в 5 предполага ставане посред нощ, и пристигане около или след полунощ, има и минаване на граница, което понякога отнема доста време. Откъдето и да го погледнеш си е за 2 дни, иначе е препускане. А дамата може и от северна Бг да е тръгнала...защото видях, че от Стз правят еднодневно пътуване до Крайова 😂🤣, тръгване в 2:45 🤣....с някаква измислена агенция ангел травел, не знам как може да има записани хора честно. Но така някои са обиколили цяла Европа за по един ден, нощни преходи и т.н. Малко уважение човек трябва да има към себе си, колкото и да е важна организацията агенциите не могат нито да предвидят времето на границата, нито да се телепортират до там и обратно, а когато не си спал ти е още по-студено..абе чувал с картофи.
Ние до Видин се чудим с колко нощувки, хората за ден до Румъния 🥲, не е виновна агенцията, въпреки че наистина не знам защо го правят така, някои хора не са научени как да си почиват и да ходят на ваканции, уж да се спести пари от нощувка се чувстват после зле, вместо да са се заредили.
И аз искам с агенция, за да не шофираме, обаче масово е така за ден, почти няма нещо за уикенд. А съм виждала с една нощувка, но наблъскали няколко града, и накрая нищо не виждаш пак.
Последно с агенция бях до Ксанти за карнавала, поне с нощувка, повечето агенции пак за ден. Обаче се оказа, че не сме само в Ксанти , а още градове и пазари... и накрая само 3 часа карнавал, някои хора си носиха сандвичи от бг , защото знаеха, че няма как да останеш на празненството, и да ядеш в същото време. Масово да избираш дали да ядеш нормално, да спиш или да видиш нещо, аз почивката я разбирам по-друг начин, да се отпуснеш. И без фотопауза 10 минути.

# 1 523
  • Мнения: 7 369
Fatalina, заблудила си се нещо.
О, извинявам се! Очевидно аз съм в грешка и явно има друго населено място с подобно име, а аз реших, че некоректно е написано. Ще си изтрия поста.

# 1 524
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 473
Tanya Valcheva, извинявам се, но това, че вие не харесвате такъв тип екскурзия, не означава, че фирмата, която ги организира е лоша/ некадърна...
Има огромно количество хора с малки доходи, които искат да пътуват и липсата на 1 нощувка в хотел им спестява доста.

# 1 525
  • Пловдив
  • Мнения: 584
Затварям темата. Просто нямам време да отговарям. Само ще помоля съфорумци, които винаги са в опозиция, да четат правилно, преди да коментират. Весели празници и много нови дестинации желая.

Къде точно видя, че писалите  сме в опозиция.
Лично аз много добре прочетох  какво  си написала и ясно описах как протече моята екскурзия.

Напомняш ми на едни туристи,които се възмущаваха,  защо фирмата прави екскурзия за НГ, като знаят,че ще е студено. Екскурзодът им отговори, че за следващата година,че направят екскуризята за НГ през лятото Simple Smile

 Един съвет с най-добри чувства към теб  - Следващия път , преди да тръгнеш на екскурзия със или без фирма, провери къде отиваш, какво точно място ще посетиш, какво е времето, колко часа се пътува, колко километри ще измите за един ден в двете посоки. Всичко това го има е интернет , има и много теми тук, във форума. Така ще се насладиш на екскурзията .

Последна редакция: вт, 17 дек 2024, 17:13 от Перах

# 1 526
  • Мнения: 8 105
Съвсем не винаги е до пари, най-вече е до манталитет. В българската църква в Одрин казаха, че цял Одрин се е изредил да я посети, но нито един български автобус не са докарали, въпреки че всяка седмица едва ли не се ходи на пазарите... и съвсем не е особено по-евтино там. И когато съм била на такива пътувания огромна част от пътуващите също са недоволни, и искат да разполагат с повече свободно време, или нещо друго, ето и дамата писала за пътуването до Драма не е доволна, защото е очаквала коледно градче магия и празник, но не е получила това, и причината е ясна.

# 1 527
  • Мнения: 2 912
С две думи, аз ако трябваше да тръгна някъде, щях да избера супер мега известна фирма, която е на пазара от години дори десетилетия  и прави настойчива реклама.
Всички нови неизвестни имена ги избягвам.
Като първо ползвам търсачка за мнения.

# 1 528
  • Мнения: 685
Накратко ще се опитам да коментирам обичайните проблеми с хотели и полети, които имате с туристическия бранш у нас и които отново са били обект на дискусия на последните страници.

Какво е нивото на един бранш веднага може да се ориентирате по начина, по който им изглеждат сайтовете, които са „първото впечатление“ в случая. Видите ли таблици, драсканици, тук-там някоя примитивна търсачка (най-после), някакви проценти отстъпки, които сами трябва да си смятате, стара информация понеже ръчно я обновявали веднъж в годината и т.н., трудно ще е добро „първото впечатление“. В същото време, вчера писах за „революцията“ като потребителско изживяване още при резервирането на хотел, която вече е в ход, и с която някои от най-известните хотелски вериги се опитват да върнат и задържат директните си клиенти. Нещо повече, този подход вече се прилага не само от луксозни вериги, а и в малки провинциални хотели. 

Сега направо към по-практичната част, а именно закона за туризма и член 90, който е хубаво да запомните:

Чл. 90. (Изм. - ДВ, бр. 37 от 2018 г., в сила от 01.07.2018 г.) (1) Туроператорът носи отговорност за изпълнението на туристическите услуги, включени в договора за туристически пакет, независимо от това, дали тези услуги се изпълняват от него, или от други доставчици на туристически услуги.

С други думи, за всеки туристически пакет вие имате договор сключен с туроператор, които единствен носи отговорност пред вас за неговото изпълнение и не може да се оправдава с това, че дадено услуга се предоставяла от негов партньор и нищо не зависили от него в стил „на крива ракета космосът и пречи“. Принципът е: вие си търсите правата от туроператора, а той от доставчиците, които е наел за дадена услуга от туристическия пакет.

Туристическите агенти в случая просто ви продават пакетите на туроператорите и осъществяват комуникацията по между ви. Препоръчвам ви да проверявате всяка информация, идваща от тях, което така или иначе би трябвало да правите за всичко, което ви е важно, независимо кой е източникът. Проблемите идват най-вече от хора, които продават дестинации, хотели и услуги без въобще да ги познават и са готови да ви обещаят всякакви неща, за да им станете клиенти в стил „ден година храни“, а при проблем идва дежурното „клиента винаги е крив“, което е и причина тази работа да е станала “срамна”, а не знам да е такава никъде другаде, поне не и в развитите държави. Опит със „самоорганизиране“ (ех, тази лоша и сложна дума) също може да имат по-малко и от вас самите и ситуацията да е „(по-големият) слепец води слепеца“, но няма да пропуснат да ви заблуждават колко е скъпо, страшно и невъзможно това с всякакви безумни измислици, на които може и сами да си вярват. Всичко това сме го виждали наоколо и седи по страниците на форума, чак до там агенции да се представят за клиенти на други агенции и да пишат негативни коментари за тях с цел да ги очернят, което е и най-отвратителното нещо, което съм виждал, но може пък да не съм виждал всичко.

Общото между чартърните и редовните полети, освен очевидното е, че и в двата случая ви се дължи обезщетение от поне 250 евро на човек при закъснение над 3 часа според регламента на ЕС 261/2004, включително и при технически неизправности, с много малки изключения. Тези обезщетения се дължат директно от авиокомпаниите и трябва да си ги търсите лично, като сами се свържете с от тях. С случай, че не можете или не ви се занимава има множество посредници, които срещу процент (20-30%) от обезщетеното ще го направят вместо вас, дори ако се наложи да ги осъдят, при неуспех не им дължите нищо. Винаги при закъснение над 3 часа си търсете обезщетенията, не занимавайте агенциите и не приемайте съвети от тях, не зависи от тях и могат да ви наговорят куп глупости, с които да ви разколебаят да направите елементарно усилие и да загубите не малка сума.   

Разликите между чартърните и редовните полети са, че редовните полети са надеждна услуга с ясно разписание и контрол за спазването му, включително с подробна статистика за всяко летище и всеки полет.  При промяна на разписанието или отмяна на редовен полет по-малко от 14 дни преди полета имате право на компенсации. 

Чартърите по дефиниция са ненадеждна услуга, те се изпълняват с свободните часове (слотове) в разписанието на редовните линии, часовете обикновено се определят в последната седмица преди пътуването (когато графика на редовните вече е фиксиран), като често се избират и възможно най-евтините (и неудобни) слотове, полета може да бъде променен с един ден по-рано или по-късно или напълно отменен без да получите компенсации. При натрупване на закъснения на летищата чартърите се обслужат само след редовните. Дните за заминаване и пристигане с чартър се смятат за дни за пътуване. Нашите чартърни авиокомпании използват предимно стари самолети, които са напълно безопасни, както и всички самолети в ЕС, но често са с много амортизиран салон и без модерни услуги (имаше и дълги полети до Малдивите и Доминикана). Туроператорите, в случая просто запазват места за своите програми при дадена авиокомпания и ги продават на клиентите си при горните условия без да имат никакъв контрол върху тази услуга. 

Очевидният проблем тук е, че масово се посочват часове на полети и много хора правят резервации на базата на тях. Често агенции целенасочено заблуждават клиентите си, защото повечето хора не са наясно какво представлява тази услуга, което е и нелоялна конкуренция помежду им, после обясняват „че те и редовните не били сигурни“ и т.н. Най-честите (през ден) оплаквания тук през годините винаги са били за променените в последствие часове (късното заминаване и ранно прибиране), което повечето хората си го разбират като „губят ми се два дни от почивката/отпуската“. Допълнителен проблем, който е следствие на неудобните часове и закъсненията е късното настаняване и ранното напускане на all-inclusive хотелите и реално лишаване от възможността да се ползват напълни всички вече заплатени услуги в тях.   

По отношение на all-inclusive хотелите, често в страни като Тунис и Египет, се случва хората да не получат хотелите, които са резервирали с оправданието, че имало „overbooking“ и е по вина на хотела, което може да се случи по-рано и просто да им провалят почивката или на летището да разберете, че отивате в случаен хотел. Без да коментирам, защо се случва предимно в тези страни и какво точно се случва, само ще обърна внимание, че туроператорите и агенции са напълно наясно кои хотели го практикуват и в какъв процент, но по никакъв начин не уведомяват хората за този риск, за да могат да вземат информирано решение. Нещо повече, имат наглостта после да им обясняват кой хотел, с колко висок процент откази бил и колко проблеми създавал, но ще продължават да водят хора там. Освен това, се обяснява, че и сами като пътувате можело да ви се случи… по принцип всичко може, но обикновено хората, които пътуват сами четат много отзиви и взимат информирани решения и не на последно място сами си носят отговорност за действията си, за разлика от тези, които по договор трябва да носят отговорност за други хора, но често се чудят как да избягат от нея.

Tуроператорите носят отговорност за всичко, което са ви рекламирали в офертата включително и снимките и при рязко разминаване с полученото е добре веднага да уведомите писмено агенцията или туроператора с искане да отстранят несъответствието или да ви компенсират. Снимайте всичко, което смятате, че не отговаря на договореното и ако не получите адекватна реакция пуснете и сигнал до КЗП, въпреки че ще се опитат да ви разубедят, дори и една документалната проверка понякога има смисъл и води до санкции. Оставям ви случаен линк, в който добре са обяснени правата ви. Все пак, дори икономична почивка не трябва да означава мизерна почивка, на което едва ли някой доброволно се съгласява, за да слуша после „за толкова пари толкова“.   

Отново се връщам на чл. 90 от закона за туризма и кой носи отговорност за всички услуги, които ви предлага, като тук го има момента, че самите туроператори често не търсят своите права от доставчиците на други услуги, с което да могат да защитят и вашите. В страни като Тунис и Египет не знам дали изобщо е реалистично, дори и стаите съвсем умишлено да са препродадени на по-висока цена, но самите хотелиери там са наясно, че туроператорите не само, че нищо няма да направят, но че ще продължат да им водят клиенти. По отношение на чартърите и последиците от техните закъснели и отменение полети имаше такива опити на адвокати, а и точно те не са особено добре регулирани. Като цяло обаче организирания туризъм има само своето светло минало, но не и особено бъдеще след краха на Томас Кук (и тези които го последваха, миналата година FTI) и тепърва едва ли някой ще решава досега неуредени въпроси някъде особено у нас и ще води тежки и сложни дела.

Нямам нищо против хората, които по една или друга причина избират туристическите пакети, но не се оставяйте да ви третират като втора категория туристи и да получавате социалистически тип услуги и отношение от хора, от които не е ясно дали изобщо някога са искали да упражняват тази професия или просто друга работа не са си намерили. Още повече, от амбулантни търговци по форумите, които единствено допринасят за лошия имидж на бранша и пречат на хората, които съвестно си вършат работата.

Понеже често ви обясняват как било в други държави, припомням само, че някога бях писал за Франкфуртската таблица (лош бг превод тук), която е създадена на базата на установената дългогодишна съдебна практика в Германия. Представлява списък на най-често срещаните проблеми (настаняване, храна, транспорт и други)  при туристическите пакети и съответната ориентировъчна компенсация (в проценти от общата сума), която може да се получи за тях. Целта е била да се уеднаквят критериите на съдиите при присъждане на компенсации, което се е получило толкова добре, че се дава като пример за добра практика в туризма и при основателни претенции често спестява излишни съдебните разходи и се използва като ориентир както от туристи, така и от туроператори в много държави. Както и сами се сещате, когато тези хора и други като тях, дойдат у нас по същия начин си търсят правата и си ги получават за много по-дребни проблеми, може би защото не се намерили кои да им каже, че сами са си виновни за всичко. В тази връзка, положителните примери от други държави са добре дошли, отрицателните или това какви лоши работи видите ли се случвали някъде по света не са оправдание за никой и за нищо.

# 1 529
  • Мнения: 1
www.ekvator.bg изпращат на хората реклами в петък след обяд. През уикенда докато "не работят с клиенти" сменяват цените и в понеделник когато искате да резервирате, вече имат нови "актуални" цени. В моя случай с 333лв повече на човек. Значи 666лв. за двойна стая повече.
Така се ловят маймуни с трици, но ние не сме маймуни и ще си вземем Last Minute почивка от Германия- по евтина и с по хубави хотели.

Последна редакция: вт, 04 мар 2025, 16:48 от Не се сърди, човече

Общи условия

Активация на акаунт